izm-T.01 » İzmir Tramvay Hatları Projesi

Engin Y
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1918
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Re: izm-T.01 » İzmir Tramvay Hatları Projesi

Mesaj gönderen Engin Y » 23 Mar Cum, 2018 12:47

Yolculu işletmeler için başlıklarımız aşağıdaki gibi..

Karşıyaka Tramvayı: http://www.ulasimturkiye.com/viewtopic.php?f=194&t=1543

Konak Tramvayı: http://www.ulasimturkiye.com/viewtopic.php?f=194&t=1562

Bu başlığı da Karşıyaka Tramvayı'nın Çiğli uzatması ve ortaya çıkabilecek yeni tramvay projeleriyle ilgili olarak haberleşme amacıyla kullanabiliriz..

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 16835
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Re: izm-T.01 » İzmir Tramvay Hatları Projesi

Mesaj gönderen Esat » 23 Mar Cum, 2018 14:03

Teşekkürler Engin, evet başlığı İzmir Tramvay Projeleri ile ilgili olarak aktif tutmaya devam ederiz. İşletme ile ilgili konuları artık işletme başlıklarında yazmak lazım.

Engin Y
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1918
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Re: izm-T.01 » İzmir Tramvay Hatları Projesi

Mesaj gönderen Engin Y » 30 May Prş, 2019 13:53

Karşıyaka Tramvayı'nın Çiğli uzatmasına dair uzun süredir haber çıkmıyor..
Şimdi aratınca da geçen yıldan kalma aşağıdaki haberlere rastladım, ancak ihale veya inşaata dair herhangi bir habere rastlayamadım..
İnşallah en yakın zamanda ihale ve inşaat sürecine dair haberleri paylaşabiliriz..

9 Nisan 2018 Tarihli Haber: http://www.yarimadagazetesi.com.tr/tram ... i-de/4767/
Çiğli Belediye Başkanı Hasan Arslan, Çiğli’deki ulaşım projeleri ile ilgili gazetemize bilgi verdi. Çiğli’ye uzatılması düşünülen Karşıyaka Tramvayı, tüp geçit Körfez Geçiş Projesi, Çiğli’de açılacak olan yeni kavşaklar ve bir dönem gündeme gelen Çiğli havaalanı ile ilgili önemli açıklamalarda bulundu. Karşıyaka tramvay hattını hizmete açan ve Konak’ta yolculu ön işletme yapan İzmir Büyükşehir Belediyesi, Çiğli’ye uzatılacak tramvay içinde kolları sıvamıştı. İzmir Valiliği’ne sunulan Çiğli Tramvay Hattı projesine onay çıkmış ve ‘Çevresel Etki Değerlendirme raporu gerekli değildir’ kararı verilmişti.

Çiğli Belediye Başkanı Hasan Arslan, Çiğli tramvayı ile ilgili tramvayın çevreyolunu geçmesi için Karayolu Genel Müdürlüğü ile protokol yapıldığını belirterek şu bilgilere paylaştı: “Tramvayın geçeceği yolda bisiklet yolu da yapılabilmesi için o yolda bir kesinti vardı. Yapılan protokol ile bu sorun halledildi. Tramvay yolu Çiğli Bölge Eğitim ve Araştırma Hastanesine doğru gelip oradan da Sasalı’ya gidebilecek. Bu sene Çiğli tramvayının birinci etabı ile ilgili temel atma çalışmaları yapılacak. Tramvayın yapılabilmesi için finansman sorunu da halledildi. Tramvay Çiğli’nin ulaşımına çok büyük kolaylık getirecek. Konak tramvayında Üçkuyular’dan Halkapınar’a kadar seyahat ettim ve çok mutlu oldum. Sağ olsun Aziz Başkan bizim çağrımıza uydu ve Çiğli tramvayı için de harekete geçti. Büyükşehirlerde toplu ulaşımı desteklemek lazım. Toplu ulaşımın gelişmesi için ek bütçeler oluşması lazım. İnsanlar Konak’a arabayla gitmek yerine tramvayla gitmenin çok daha rahat olduğunu görmelidirler. İlçe belediye başkanı olarak İzmir’in bütün İlçelerinin tramvay ve metro ile gidilmesini destekliyorum. Çiğli halkı biliyorum tramvay için beklenti içindedir. Bize verilen bilgilere göre 2018’de Çiğli tramvayı projesine ilk kazma vurulup çalışmalara başlanacaktır.”

Çiğli’de tramvay hattı, 14 istasyon olacak. İki etap halinde yapılacak olan tramvay hattının ilk etabının 2019, ikinci etabının ise 2021 yılında tamamlanması bekleniyor. 250 milyon TL’ye mal olması beklenen 11 kilometrelik hatta 14 istasyon olacak. Mavişehir İZBAN deposu bitimindeki Ataşehir İstasyonu’ndan başlayacak olan tramvay, Atatürk Organize Sanayii’ne uzayacak. Tramvayın ilk etabı Ataşehir-Çiğli İZBAN-Çiğli Bölge Eğitim Hastanesi arası olacak. İkinci etap ise Ata Sanayi Sitesi, Katip Çelebi Üniversitesi üzerine Atatürk Organize Sanayi Sitesi’nden geçerek İstasyonaltı Mahallesi kavşağındaki hat ile birleşerek Ataşehir İstasyonu’nda son bulacak. Proje kapsamında Mavişehir ile Ataşehir arasındaki yaya ve bisiklet erişimi ile ilgili talepler üzerine, bu bölgede bir de üst geçit yapılacak. İzmir Çevreyolu üzerinden ve Atakent Kavşağı’nın batısından geçmesi planlanan tramvay hattı ile birlikte bisiklet ve yaya yolunun da yer aldığı bir üst geçit yapılacak.
31 Temmuz 2018 Tarihli Haber: https://www.egehaber.com/izmir/izmir-de ... 36379.html
Tramvayın, Mavişehir İZBAN'a bağlanacağını, çift ring olarak Atatürk OSB'den geçeceğini belirten Aziz Kocaoğlu şu bilgileri verdi: "Tramvay Çiğli İZBAN'dan, Ata Sanayi'den ve Katip Çelebi Üniversitesi'nden geçecek. O zaman gerçek anlamda Karşıyaka tramvayından maksimum fayda sağlanacak" dedi. Bazı meclis üyelerinin, ‘tarih verebilir misiniz' demesi üzerine Kocaoğlu, "Devlette, belediyede tarih verilmez. 80 yerden izin alırsın. Narlıdere Metrosu'nun izni 2 senede çıktı. Nasıl tarih vereceğim? Şimdi Buca Metrosu'nu bekliyoruz, uğraşıyoruz. Alt Yapılar Genel Müdürlüğü inceleme yapıyor. Aralık ayında kalkınma bakanlığına gitti. Ana kısım bitti. Üst yazıyla yüksek planlamaya gönderecek. Bakanlar imzalayacak, gelecek" diye konuştu. Karşıyaka Stadı ile ilgili de açıklama yapan Başkan Kocaoğlu, 7-8 bin kişinin ayakta 7-8 bin kişinin oturarak maç izleyeceği stat yapılacakmış. Ben bu stat konusundan illallah ettim, yaka silktim. Stadın yeri kesseniz yine yanlıştır. Örneköy'deki stat cuk oturur. ESHOT garajı yaptığımız yeri verin dedik. Bir şey de istemiyoruz. Otobüsleri Örnekköy'deki yere taşıyalım dedik. Karşıyaka bölgesinde bir yere ihtiyacımız var. Burayı alın burada stat yapın dedik. Örnekköy'ü de bize verin ESHOT garajı yapalım dedik. Olmadı. Yapılır inşallah" dedi.

Cevapla

“Tramvay Projeleri, İhaleler, İnşaatlar” sayfasına dön