1. sayfa (Toplam 2 sayfa)

ant-T.03:02 » Meydan-Havalimanı-Aksu İnşaat Süreci

Gönderilme zamanı: 08 Ara Pzt, 2014 21:21
gönderen ÖmerYILMAZ
Antray Fatih-Meydan hattının devamı niteliğinde olacak Meydan-Havalimanı-Aksu-Expo güzergahındaki raylı sistem projesi geçenlerde Ulaştırma Bakanlığına teslim edilmişti.

Artık bu hat bir öneri değil proje halini aldığı için başlık açmak gerektiğini düşündüm.

1.Etap: Fatih-Otogar-Muratpaşa-Meydan
2.Etap: Meydan-Havalimanı-Aksu-Expo

olası işletme seçenekleri:
- Fatih-Meydan-Havalimanı
- Fatih-Meydan-Aksu-Expo
- Havalimanı-Aksu-Expo

Raylı Sistemin Havalimanı-Aksu Hattı Artık Ulaştırma Bakanlığında

Büyükşehir Belediye Başkanı Menderes Türel, Rayı Sistemin 3.etabı olan Meydan-Havalimanı-Aksu-Expo hattının proje çalışmalarının tamamlandığını ve projenin Ulaştırma Bakanlığına teslim edildiğini duyurdu.
http://www.antalya-ulasim.com/rayli-sis ... ginda.html

Gönderilme zamanı: 08 Ara Pzt, 2014 21:26
gönderen Esat
Evet bu 2. etap farklı işletmelere imkan verecek gibi görünüyor, tabii sadece hat yapmak çözüm olmayacak araç alımı da gerekecek, bakalım bu konuda ne gelişme olacak.

Gönderilme zamanı: 09 Ara Sal, 2014 13:55
gönderen ÖmerYILMAZ
Belediye Vagonları Alacak Ulaştırma Bakanlığı Hattı İnşa Edecek

Daha önce yapılan açıklamalara göre Meydan-Havalimanı-Aksu-Expo güzergahına inşa edilecek raylı sistem hattında çalışacak tramvaylar Antalya Büyükşehir Belediyesi tarafından alınacak, inşaat ise Ulaştırma Bakanlığı tarafından yürütülecek.


vagonları belediye alacakmış.

Gönderilme zamanı: 25 Ara Prş, 2014 00:28
gönderen ÖmerYILMAZ
Havalimanı-Aksu etabı ile ilgili proje bilgileri gelmeye başladı.

Meydan-Havalimanı-Expo Raylı Sistem Projesi Hazır

Projesi Antalya Büyükşehir Belediyesi tarafından hazırlanan Meydan-Havalimanı-Aksu-Expo Raylı Sistemi Ulaştırma Bakanlığı tarafından yapımı için onaya sunuldu.

17.8 kilometrelik hatta 15 durak olacak

Büyükşehir Belediyesi’nin Ulaştırma Bakanlığı ile birlikte hayata geçireceği Meydan-Havaalanı-Aksu-EXPO 2016 Hafif Raylı Sistem Hattı’nın proje çalışmaları tamamlanarak Bakanlar Kurulu’na sevk edildi. 200 milyon liralık dev proje, 17.8 kilometre olacak. Güzergahta havalimanı iç ve dış hatları da dahil toplam 15 adet istasyon yer alıyor.
Yeni raylı sistem projesi, Meydan’dan başlıyor ve Aspendos Bulvarı boyunca yaklaşık 15.4 kilometre devam ederek, EXPO 2016 Antalya durağında son buluyor. Ayrıca güzergah 2.4 kilometre uzunluğundaki bir kol ile havalimanına da bağlanıyor. Sistemde her biri 75 metre uzunluğunda, hemzemin tipte toplam 15 istasyon yer alıyor.


benim en çok şaşırdığım nokta 75 m peron uzunluğu, mevcut Antrayda 46 metreydi yanılmıyorsam. Bu haliyle Antrayda tek vagonlu set çalışsa da 2 vagonlu setlerin çalışması mümkün. Ama 75 metre perona 3 vagon rahatlıkla sığabilir.

bunun dışında güzergahta sadece bir tane alt geçit olacak, diğer kavşak geçişleri hemzemin olacakmış.

Doğrusu şaşırmadım. Bu projeyi tasarlayanlar güzergahın geçtiği yolun çevre yolu olduğunun farkında değil sanırım :D

proje ile ilgili görsellerin birkaçını buraya koydum. detaylı durak çizimleri vs tamamı burada: http://www.antalya-ulasim.com/ulasim/me ... jesi-hazir

Resim

Resim

Resim

Resim

Resim

Resim

Resim

Gönderilme zamanı: 25 Ara Prş, 2014 11:50
gönderen Esat
Harika bilgiler, teşekkürler paylaştığın için. Yalnız şu ŞAŞIRTMALI PERON lafına acayip gıcığım :) bildiğin orta peron, kim kime neyi niye şaşırtıyor anlamıyorum :)

Gönderilme zamanı: 25 Ara Prş, 2014 12:21
gönderen ÖmerYILMAZ
şaşırtmalı durak dedikleri sanırım şöyle bir şey:
Resim

mesela aynı mevkideki durağın peronları farklı yerlerde, daha çok biraz daha ileride.

Bu durak tipi Antrayda şu anda kullanılıyor. Kepezaltı, Dokuma, Sigorta, Şarampol durakları böyle. Dokuma durağının peronları arasında en az 200 metre mesafe var. Bence şaşırtmalı durak yaparak bizi şaşırtmak yerine orta peron yapsınlar daha kullanışlı olur.

Gönderilme zamanı: 31 Ara Çrş, 2014 18:47
gönderen Esat
İstanbul da T4 hattında da var, dediğim gibi tabiri komik buluyorum, kimi niye şaşırtıyor? :) Bir de ben aslında hemzeminlerin sorun olacağını düşünmüyorum, yani olmaması gerekir. Sadece doğru ışık tanzimi ve sürücülerin bir süre alışması, alışsınlar ülke bu konuda geri kaldı ve şu anda gerçekten sıfırdan öğreniyoruz kentiçi toplu taşımayı, yani sadece raylı sistem de değil bizim otobüs işletmesinde de öğreneceğimiz ya da daha doğru ifade ile uygulamamız gereken pek çok şey var.

Gönderilme zamanı: 18 Şub Çrş, 2015 11:16
gönderen Engin Y
Meydan - Havaalanı - EXPO Raylı Sistem Hattı, Antalya Büyükşehir Belediyesi'nden Ulaştırma Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı'na devredilmiş..

Kaynak: http://www.resmigazete.gov.tr/eskiler/2 ... 18-3-1.pdf

Gönderilme zamanı: 11 Tem Cmt, 2015 03:35
gönderen Onur
Tramvay hattının güzergahı ve durakları ile ilgili birkaç ay önce şu haritayı yapmıştım;
Resim

Tabi Expo'ya 10 ay kala ihalesi için neyi beklediklerini merak ediyorum.

Gönderilme zamanı: 11 Tem Cmt, 2015 12:23
gönderen Esat
Evet EXPO odaklı bir iş ise 10 ayda sallama bir iş yapmalarından korkarım açıkçası, yapalım sonra bakarız abi, düzeltiriz abi, hallederiz abi :) sonra typisch turkisch deyince kızıyorlar.

Bir sorum olacak, Havalimanından çıkıp ana hatta bağlandığı noktadan kuzeye doğru giderek kentin üst tarafından bir bağlantı daha yapılamaz mı?

Gönderilme zamanı: 11 Tem Cmt, 2015 15:56
gönderen Onur
^^ Düşünülür de, o bağlantı Varsak'a mı uzatılsın? O kesimlerde Havalimanını kullanamayacak kadar fakir insanlar yaşıyor.

Gönderilme zamanı: 11 Tem Cmt, 2015 19:27
gönderen 07onur
Yok artık Onur o kadar da değil.

Varsak için (kuzey) zaten düşünülen bir raylı sistem var ama bu dosdoğru aşağı inip mevcut hat ve expo hattı ile birleşmek yerine batıya yönelip otogara gidiyor. Saçma ama çevreyolunu dik kesecek şekilde yapamadılar herhalde, çünkü öncelikleri oraya araç tüneli yapmak...