5. sayfa (Toplam 5 sayfa)

Gönderilme zamanı: 21 Nis Cmt, 2012 10:33
gönderen Esat
Ülkemizde başka kentlerde yapılmıyor, tercih edilmiyor ama Eskişehir belkide kendi kent gerekleri çerçevesinde böyle bir tercih yapmıştır, açıkçası kenti görmediğim için doğru yorumlayamayabilirim. Mehmet'in orada bağlantıları olduğu ve gidip geldiği için belki de gözlemi farklıdır ama doğal olarak 1m. başlanmışsa 1m. devam edilmesini doğru buluyorum, araç konusunda da umarım İstanbul gibi bir salata yapma gayretine girmezler.

Gönderilme zamanı: 21 Nis Cmt, 2012 11:40
gönderen Mehmet keles
Kurplar min. yarı çaplarına göre adlandırlır. Hattın 1 m. Ekartmana sahip olması kurplardaki çapları çok fazla azaltmaz. Eskişehir muhtemel olarak aana hattının geçtiği yerleri güzel planladı tam merkezde iki hattını çaprazlıyor. Bu çok güzel ve merkez kısmındaki reşadiye üçgeni dar bir yer ama şehrin olmazsa olmazı. Ben Estramcıları severim iyi arkadaşlığımız var. Fakat bu işletme sadece Reşadiye üçgeninden oluşmuyor. Kurpların darlıkları araçlar için önemlidir yollar için değil. Araçlarda ise; çok dar kurbunuz varsa bojileri birbirine yaklaştırıp dönüş açılarını bayağı daraltabilirsiniz. veya en kötü ihtimalle 27 metrelik bir tramvay aracına 4 boji yapar ikisini tahrikli ikisini laufdregeschtelle (türkçesini bilmiyorum) yaparsınız. Bu mümkündür ve o şekilde araçlar vardır. Bence bu 1m. 'nin getirisinden çok götürüsü var.

Gönderilme zamanı: 21 Nis Cmt, 2012 13:27
gönderen alabay
Freiburg’ta kurplar »yüzünden« bu aralık kullanılıyor. Ama dezavantajı pek yok, yani araçlar Berlin’dekilerinden (Potsdam direk muakyese) pek dar değiller gibime geliyor. Yani, dar raya iyi araç oturtulursa?

Essen ve Stuttgart’ta eskiden iki ray açıklığı ile işletme vardı, ama dar ray açıklığı atıl bırakıldı zamanla. Bazı yerlerde, tram-train sistemiyle birlikte işletme olduğunda, bu da mümkün. Ama Eskişehir’de gerekli mi? Bence şu an Türkiye’de bu işi en adamakıllı şekilde yapan yegane kent Eskişehir.

Gönderilme zamanı: 21 Nis Cmt, 2012 13:47
gönderen Mehmet keles
Zaten bizde Eskişehir hatlarını değiştirsin demiyoruz. Zaten değiştiremez. Bizim mesajımız, diğer şehirlere, hatlarını planlarken kurp yarıçaplarını düşünerek dar ekartman çözüm diye düşünmesinler. Dar yarıçaplı kurplar trenlerin bojilerini birbirine yaklaştırmak suretiyle çözülebilir. Aman dar yapmasınlar, diğer şehirlerle hiçbir alışveriş yapamazlar. İleride sistemler eskiyecek, mesela Almanyanın tüm eskileri polonyalılara ve civardaki diğer ülkelerin işine yarıyor. TÜRKİYEDEKİ ESKİLERDE DİĞER GARİBAN ŞEHİRLER İÇİN ALTIN HÜKMÜNDE OLABİLİR. Önemli olan flexibilite yani aynı speklere sahip hatlar diğer bir adı Lichtraumprofil veya Dynamic Envelop'larının aynı olması. Eskişehire bir lafımız yok fakat adam akıllı en işletmeyi onlar yapıyor sözüne katılmıyorum.. Sadece şu olabilir kendi çaplarının iyileri arasındalar...

Gönderilme zamanı: 21 Nis Cmt, 2012 14:59
gönderen Esat
Başar'ın kast ettiği adam akıllı şey tramvay şebekesi kurmak anlamındadır muhtemelen, yani yukarıdan bakınca görülen şekil :) kentin pek çok noktasına ulaşması falan filan, İstanbul gibi kurt gibi uzatıp gitmemesi, yani herhalde budur.

Gönderilme zamanı: 15 Kas Prş, 2012 19:24
gönderen Esat
13 Temmuz 2011 de yapılan ihale 15 Kasım 2012 de iptal ediliyor ve ben gülüyorum, bayağı bir güldüm yani, peki iyi güzel. İptal edilen hangi hat ya da o tarihte ihale ile verilen hatların hepsimi nedir şu an tam araştırmadım ama inşaatı başlamış, belli bir mesafe kat edilmiş bir işin ihalesinin iptal edilmesi bana komik geliyor, gerekçesi ne olursa olsun. Son zamanda bu moda oldu, daha doğrusu iki şey moda oldu ülkemizde 1. ihaleye girip ikide bir de süre uzatımı istemek, her süre uzatımında ekstralar talep etmek ve ihaleleri firmalar lehine değiştirmeye çalışmak, 2. ihaleye girip kazanamayacağını bilerek hatta girip, sonra çıngar çıkartıp ihale iptal ettirmek. Oğlum mahsusmu yapıyonuz la? Valla bu memlekete Behzat Ç. gibi adamlar lazım, gidicen böyle sorucan, hastamısınız la? Hee herkes ekmeğinde işinde gücünde eyvallah, tabii ki ihale almayı herkes ister, teknik kısmını bilmiyorum, mahkeme lehinize karar vermiş üstüne söz de söyleyemeyiz, eh hayırlı olsun, ben sadece süreci merak ediyorum, ne olacak şimdi? İnşaat duracak mı?

13 Temmuz 2011 tarihinde Büyükşehir Belediye Başkanlığı Satınalma Dairesi Başkanlığı tarafından açık ihale usulü ile yapılan Eskişehir Tramvay Hattı Uzatma Projesi ihalesi , ihaleye alınmayan firmalar tarafından mahkemeye taşındı. Ortak girişim olarak ihaleye katılan ve yeterliliği olmadığı gerekçesiyle alınmayan 3 firma Kamu İhale Kurumu adına Ankara 15. İdare Mahkemesi’ne ihalenin iptali için dava açtı. Firmalar ihale başvurularında tekliflerinin değerlendirme dışı bırakıldığını savundu.

Temyize başvurdu
Firmaların başvurusunu değerlendiren Ankara 15. İdare Mahkemesi ihale başvurularının ‘Yapım İşleri İhaleleri Uygulama Yönetmeliği’ne uygun olduğuna karar verdi. Mahkeme firmaların başvurularının yeterlilik kriterine uygun olduğuna karar verdi. Mahkeme yeterliliği bulunan firmaların ihaleye alınmadığı gerekçesiyle ‘Tramvay Hattı Uzatma Projesi İhalesi’nin iptaline karar verdi.


Ray Haber