çnk-L.03 » 1915 Çanakkale Köprüsü ve Malkara-Çanakkale Otoyolu [İnşaat Süreci]

Hector Troas
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 312
Kayıt: 27 Ara Cum, 2019 10:20

Re: ist-L.03 » Kuzey Marmara Otoyolu [İnşaat Süreci]

Mesaj gönderen Hector Troas » 11 Mar Çrş, 2020 15:12

Bu otoyol da bitince sırada Çanakkale Köprüsü var sanırım. Kınalı-Gelibolu arasında otoyol yapımı var mı? Yoksa mevcut yolları mı kullanacak?

Avrasya Tüneli, 3. Köprü, Osmangazi Köprüsü gibi BU 3 projede araç geçiş garantisi en fazla tutmayacak olan köprü Çanakkale olur bence ! Yine bol bol para ödenir. Raylı sisteme para kalmaz.

Engin Y
Çok Gezen, Çok Bilen
Mesajlar: 2311
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Re: çnk-L.03 » 1915 Çanakkale Köprüsü ve Malkara-Çanakkale Otoyolu [İnşaat Süreci]

Mesaj gönderen Engin Y » 11 Mar Çrş, 2020 15:59

Hector Troas yazdı:
11 Mar Çrş, 2020 15:12
Bu otoyol da bitince sırada Çanakkale Köprüsü var sanırım. Kınalı-Gelibolu arasında otoyol yapımı var mı? Yoksa mevcut yolları mı kullanacak?

Avrasya Tüneli, 3. Köprü, Osmangazi Köprüsü gibi BU 3 projede araç geçiş garantisi en fazla tutmayacak olan köprü Çanakkale olur bence ! Yine bol bol para ödenir. Raylı sisteme para kalmaz.
Mevcut yol, Kınalı - Tekirdağ - Malkara - Keşan - Gelibolu şeklinde gidiyor..
Şu anda Malkara - Gelibolu arasına kestirme bir otoyol ve devamında Çanakkale Köprüsü inşa ediliyor..
Bu otoyol tamamlanınca, Kınalı - Malkara arasında mevcut yol kullanılacak..

Çanakkale Köprüsü'nün uzunluğu Osmangazi Köprüsü'ne göre fazla olmakla birlikte, ücreti daha uygun..

Osmangazi Köprüsü'nün sübvansiyonsuz ücreti 42* dolar + KDV, yani 6,15 TL/dolar ile 279 TL..
*Sözleşmede 35 dolar, ama her yıl ABD enflasyonu ile artıyor dolar fiyatı..
Bu 279 TL'nin sübvansiyonlu fiyatı 118 TL..

Çanakkale Köprüsü'nün sübvansiyonsuz ücreti ise 16** euro + KDV, yani 6,97 TL/euro ile 120 TL..
**Sözleşmede 15 euro, ama her yıl AB enflasyonu ile artıyor euro fiyatı..

Yani Çanakkale Köprüsü'ne hiç sübvansiyon uygulanmasa bile fiyatı Osmangazi Köprüsü'nün şu andaki sübvansiyonlu fiyatı kadar olacak..

Kullanıcı avatarı
Özgür Türkler
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 319
Kayıt: 15 Oca Prş, 2009 08:44

Re: çnk-L.03 » 1915 Çanakkale Köprüsü ve Malkara-Çanakkale Otoyolu [İnşaat Süreci]

Mesaj gönderen Özgür Türkler » 11 Mar Çrş, 2020 19:50

Enflasyonla garanti ücretin artması ne demek ya, resmen geleceğimizi ipotek altına alıyorlar, haram zıkkım olsun ödediğim vergilerim bunlara.

Hector Troas
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 312
Kayıt: 27 Ara Cum, 2019 10:20

Re: çnk-L.03 » 1915 Çanakkale Köprüsü ve Malkara-Çanakkale Otoyolu [İnşaat Süreci]

Mesaj gönderen Hector Troas » 12 Mar Prş, 2020 08:25

Yani Çanakkale Köprüsü'ne hiç sübvansiyon uygulanmasa bile fiyatı Osmangazi Köprüsü'nün şu andaki sübvansiyonlu fiyatı kadar olacak..
120 tl verip Çanakkale Köprüsü'nden geçecek araba sayısı çok olmaz. Osmangazi bile 2-3 büyükşehiri bağlamasına karşın yeterli sayı yakalanamıyor, Çanakkale Köprüsü ise görece daha küçük şehirlerden geçiyor. İstanbul-İzmir yolculuğu için bu köprü kullanılır mı? Kaç kişi kullanır? Çok parlak değil. Yanlış projeler, vesselam !

Engin Y
Çok Gezen, Çok Bilen
Mesajlar: 2311
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Re: çnk-L.03 » 1915 Çanakkale Köprüsü ve Malkara-Çanakkale Otoyolu [İnşaat Süreci]

Mesaj gönderen Engin Y » 12 Mar Prş, 2020 09:12

Hector Troas yazdı:
12 Mar Prş, 2020 08:25
Yani Çanakkale Köprüsü'ne hiç sübvansiyon uygulanmasa bile fiyatı Osmangazi Köprüsü'nün şu andaki sübvansiyonlu fiyatı kadar olacak..
120 tl verip Çanakkale Köprüsü'nden geçecek araba sayısı çok olmaz. Osmangazi bile 2-3 büyükşehiri bağlamasına karşın yeterli sayı yakalanamıyor, Çanakkale Köprüsü ise görece daha küçük şehirlerden geçiyor. İstanbul-İzmir yolculuğu için bu köprü kullanılır mı? Kaç kişi kullanır? Çok parlak değil. Yanlış projeler, vesselam !
Ege'den ve Güney Marmara'dan Avrupa'ya yoğun bir TIR çıkışı var ve Gelibolu-Lapseki hattında yüzlerce TIR sıra bekliyor sürekli..
Otobüsler ve otomobiller ise genelde Çanakkale-Eceabat/Kilitbahir hatlarını kullanıyorlar ve burada da özellikle yazın yoğunluk söz konusu oluyor..

Her TIR ve otobüs 4-5 otomobil sayıldığından, Çanakkale Köprüsü'nde garanti geçiş sayısı yakalanmasa bile Hazine'nin sırtına Osmangazi Köprüsü'yle kıyaslanınca daha az yük olacağını düşünüyorum..
Zaten sırf sözleşmedeki ücret daha düşük olduğu için devletin köprü fiyatını sübvanse etmesi gerekmeyecek, inşallah..

Köprü yapılınca ve Malkara-Gelibolu arası otoyol sayesinde kısalınca, yolculuk talebi de artacaktır..
Zaten her yol kendi talebini yaratır, yol yaparak trafik sorununu çözemezsiniz, sadece yolculuk koşullarını iyileştirebilirsiniz..

Kullanıcı avatarı
Özgür Türkler
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 319
Kayıt: 15 Oca Prş, 2009 08:44

Re: çnk-L.03 » 1915 Çanakkale Köprüsü ve Malkara-Çanakkale Otoyolu [İnşaat Süreci]

Mesaj gönderen Özgür Türkler » 12 Mar Prş, 2020 10:13

Çanakkale UKOME kararı ile tırların sadece Lapseki'den ve Gelibolu'dan geçişine izin veriyor. Yazın hafta sonları ortalama 2 saat sıra bekleniyor. Bayramlarda bu süre 3-4 saate çıkabiliyor. Bu yüzden Lapseki'den İstanbul'a gidecek çok kişi Osmangazi köprüsüne yöneliyordu , tabi 80 TL iken.Bende çok kez 2 saat sıra beklememek için 35 TL ye feribotla geçmektense 80 TL verip Bursa üstünden gitmiştim. Bursa taraflarından gelip Avrupa'ya gidecek yada Avrupa'dan gelip Bursa civarına gidecek araçlar için köprü çok iyi olacaktır. Çanakkale Eceabat geçişi bir alternatif Ege den gelenler için ama orada da Eceabat - Gelibolu arası tek şerit olduğu için yolda 1 saat kaybediliyor hele birde tır arkasında beklerseniz fena. Yol zikzaklı olduğundan sollama da riskli. Garanti araç geçiş sayısı olan 30 bin rakamı bayağı iddialı aslında ama yazın Ege bölgesinden gelen gurbetçilerin güneşin altında 2 saat sıra beklemektense köprüyü tercih edeceğini düşünüyorum. 15 EUR + KDV çok fazla bir ücret değil gurbetçiler için. Tek yönde günlük 15000 araç garantisini doldurmak bence zor olacaktır. Saatte 100 araç Lapsekiden bir o kadarda Çardaktan geçtiğini farzetsek 200 araç eder. 24 saat desek günde en fazla 2500 eder malesef. Köprü açıldıktan sonra kendi trafiğini oluşturursa o ayrı tabi ama şimdiki feribotlu geçişlerin tamamı bile köprüden geçse garanti edilenin taş çatlasın %20 sini karşılar. Bursa civarındaki Avrupa yönüne TIR trafiğinin bu köprüyü kullanması önem arzediyor.

Hector Troas
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 312
Kayıt: 27 Ara Cum, 2019 10:20

Re: çnk-L.03 » 1915 Çanakkale Köprüsü ve Malkara-Çanakkale Otoyolu [İnşaat Süreci]

Mesaj gönderen Hector Troas » 12 Mar Prş, 2020 10:44

Zaten her yol kendi talebini yaratır, yol yaparak trafik sorununu çözemezsiniz, sadece yolculuk koşullarını iyileştirebilirsiniz..
İşin özü bu zaten. Trafik sorunu çözülmüyor.

Engin Y
Çok Gezen, Çok Bilen
Mesajlar: 2311
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Re: çnk-L.03 » 1915 Çanakkale Köprüsü ve Malkara-Çanakkale Otoyolu [İnşaat Süreci]

Mesaj gönderen Engin Y » 12 Mar Prş, 2020 13:42

Özgür Türkler yazdı:
12 Mar Prş, 2020 10:13
Tek yönde günlük 15000 araç garantisini doldurmak bence zor olacaktır. Saatte 100 araç Lapsekiden bir o kadarda Çardaktan geçtiğini farzetsek 200 araç eder. 24 saat desek günde en fazla 2500 eder malesef. Köprü açıldıktan sonra kendi trafiğini oluşturursa o ayrı tabi ama şimdiki feribotlu geçişlerin tamamı bile köprüden geçse garanti edilenin taş çatlasın %20 sini karşılar. Bursa civarındaki Avrupa yönüne TIR trafiğinin bu köprüyü kullanması önem arzediyor.
Çanakkale Köprüsü'ndeki günlük garanti, 45.000 otomobil; yani tek yönde, 22.500 otomobil..

Saatte tek yönde 150 TIR geçiyorsa, günde 3.600 TIR eder, bu da 15 bin otomobil geçişine eşdeğer olur..

Otobüsleri ve otomobilleri de eklersek, ortalama olarak tek yönde 20.000 otomobil geçebilir ve eksik kalan kısım nispeten düşük kalabilir..

Açıldığında daha net anlayacağız durumu, ancak şu anda Güney Marmara'dan ve Batı Akdeniz'den Osmangazi Köprüsü ve YSS Köprüsü kullanarak Avrupa'ya çıkan kamyonların bir kısmı, yolu kısaltacağı ve daha ucuz olacağı için Çanakkale Köprüsü'nü tercih edeceklerdir..

Bu köprü, diğer iki köprüyü bir miktar baltalayacaktır..

Hector Troas
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 312
Kayıt: 27 Ara Cum, 2019 10:20

Re: çnk-L.03 » 1915 Çanakkale Köprüsü ve Malkara-Çanakkale Otoyolu [İnşaat Süreci]

Mesaj gönderen Hector Troas » 12 Mar Prş, 2020 15:56

Bu rakamların tutmasını beklemiyorum. Senede 2 bayramda yoğun olur o kadar. Günde 45.000 otomobil büyük rakam.

Cevapla

“Karayolu Projeleri, İhaleler, İnşaatlar” sayfasına dön