ank-L.03 » Ankara - Niğde Otoyolu [İnşaat Süreci]

Engin Y
Çok Gezen, Çok Bilen
Mesajlar: 2454
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Re: ank-L.03 » Ankara - Niğde Otoyolu [İnşaat Süreci]

Mesaj gönderen Engin Y » 22 Tem Çrş, 2020 15:13

Aşağıdaki mesajı tam iki hafta önce yazdığımda Euro/Dolar paritesi 1,13'ün altındaydı, ancak şu anda 1,16'nın üzerinde..

Yani o gün 5,25 Euro sent = 5,93 ABD senti iken, şimdi 5,25 Euro sent = 6,09 ABD senti ve otoyolun açılışına kadar Euro/Dolar paritesi düşmezse, Ankara-Niğde Otoyolu'nun kilometre başına ücreti, Bursa-İzmir Otoyolu'ndan daha pahalı olacak..
Engin Y yazdı:
08 Tem Çrş, 2020 14:30
Uğur yazdı:
08 Tem Çrş, 2020 10:39
Anayol 275 km'ymiş.

Özel sektörün işlettiği bir diğer yolda Bursa Batı - İzmir gişeleri arası yaklaşık 270-275 km bu kesim için ödenen ücret 137 TL. Muhtemelen aşağı yukarı benzer bir fiyatlandırma olacaktır.
İstanbul-İzmir Otoyolu'nun ücreti 5 ABD senti / kilometre, ama sözleşme 2010 yıl ortasında yapıldığı için o günden beri gelen on yıllık ABD enflasyonu (sanırım yaklaşık %20) ile günümüzde yaklaşık 6 ABD senti / kilometre olmuş durumda..

Ankara-Niğde Otoyolu'nun ücreti 5 Euro sent / kilometre, ama sözleşme 2017 yıl sonunda yapıldığı için o günden beri gelen üç yıllık Euro enflasyonu (sanırım yaklaşık %5) ile yıl sonunda yaklaşık 5,25 Euro sent / kilometre olacak..

Euro ile ABD Doları arasındaki parite de bugünlerde yaklaşık 1,13 olduğu için 5,25 Euro sent de yaklaşık olarak 5,95 ABD senti yapıyor..

Demek ki sizin yaklaşık hesabınız gayet doğru, Ankara-Niğde arasındaki ücretin Bursa Batı ile İzmir gişeleri arasındaki ücrete yakın olmasını bekleyebiliriz; eğer Euro / ABD Doları paritesi açılış tarihine kadar çok değişmezse..

Engin Y
Çok Gezen, Çok Bilen
Mesajlar: 2454
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Re: ank-L.03 » Ankara - Niğde Otoyolu [İnşaat Süreci]

Mesaj gönderen Engin Y » 22 Tem Çrş, 2020 15:34

Uğur yazdı:
08 Tem Çrş, 2020 10:39
Anayol 275 km'ymiş.

Özel sektörün işlettiği bir diğer yolda Bursa Batı - İzmir gişeleri arası yaklaşık 270-275 km bu kesim için ödenen ücret 137 TL. Muhtemelen aşağı yukarı benzer bir fiyatlandırma olacaktır.
Abi, şimdi okurken dikkatimi çekti..
Bursa Batı ile İzmir gişeleri (Akalan) arası 275 km olabilir, ama bizim ödediğimiz tutar Akalan'dan sonra Karasuluk'taki bağlantı kavşağına kadarki mesafeyi de kapsıyor.. Zaten o yüzden, Turgutlu-Akalan arasındaki kilometre başına otoyol ücreti inanılmaz yüksek.. Hatta aynı durum Çandarlı-Aliağa-Menemen Otoyolu'nda da var; KGM'nin bitiremediği Koyundere-Menemen arasındaki ücretsiz kesimi de YİD kapsamına aldılar ve ücretler hesaplanırken Koyundere mesafesi göz önünde bulunduruluyor: http://www.ulasimturkiye.com/viewtopic. ... 120#p44356

Dolayısıyla, Bursa-İzmir arasındaki otoyol ücreti hesaplanırken esas alınan mesafeyi Bursa Çevre Yolu'ndan İzmir Çevre Yolu'na kadar hesaplamak gerek, o da 305 km yapıyor: https://www.openstreetmap.org/direction ... 370/28.224

Yani Ankara-Niğde Otoyolu, Bursa-İzmir Otoyolu'ndan aşağı yukarı %10 daha kısa diyebiliriz..

Cevapla

“Karayolu Projeleri, İhaleler, İnşaatlar” sayfasına dön