çnk-L.03 » 1915 Çanakkale Köprüsü ve Malkara-Çanakkale Otoyolu [İnşaat Süreci]

Engin Y
Çok Gezen, Çok Bilen
Mesajlar: 2698
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Re: çnk-L.03 » 1915 Çanakkale Köprüsü ve Malkara-Çanakkale Otoyolu [İnşaat Süreci]

Mesaj gönderen Engin Y » 29 Ağu Cmt, 2020 22:18

1915 Çanakkale Köprüsü'nde 'Kedi Yolu' yapımına başlanıyor: https://www.haberturk.com/1915-canakkal ... 96-ekonomi
Çanakkale Boğazı'nda, Gelibolu'nun Sütlüce ve Lapseki'nin Şekerkaya mevkileri arasında yapımı süren 1915 Çanakkale Köprüsü'nün temeli, 18 Mart 2017'de Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan tarafından atıldı. Köprünün deniz içinde yer alan 318 metre yüksekliğindeki iki ayağı, mayıs ayında tamamlandı. Lapseki yakasında köprü ayağına son blokun montajı da Cumhurbaşkanı Erdoğan'ın telekonferans ile katıldığı törenle gerçekleştirildi.

Şu anda ise, Lapseki yakasında bulunan 680 metre uzunluğundaki yaklaşım viyadüğü üzerine, köprü gidiş- geliş yolu için her biri yaklaşık 30 metre uzunluğunda, 17 metre genişliğinde ve 4,5 metre yüksekliğinde toplam 42 parça tabliyenin imalatı devam ediyor. Tamamlanan her yeni tabliye, önündeki diğer tabliye parçalarını itme, sürme yöntemiyle viyadüğün denizle kavuştuğu yere kadar ulaştırmış olacak. Lapseki yakasındaki yaklaşım viyadüğünde, kasım ayına kadar tabliyeler denizdeki köprü destek ayağına ulaşmış olacak. Gelibolu yakasında ise aynı çalışmaya aralık ayında başlanması planlanıyor.

1915 Çanakkale Köprüsü'nde, yaz sonunda ana kablo örme çalışmalarına başlanacak. Köprü projesinin en önemli aşamalarından birisi olan ana kablo çekilmesi sırasında çalışma platformu olarak kullanılacak 'Kedi Yolu'nun yapımına Eylül ayı sonlarında başlanacak. 'Kedi Yolu' yapımı için ilk olarak gelecek hafta Asya ve Avrupa yakalarındaki ankraj blokları arasında bir kılavuz halat çekilecek. Kılavuz halatın deniz içindeki köprü kulelerine bağlantısı sırasında Çanakkale Boğazı, transit gemi geçişlerine kapatılacak.

Köprü inşaatında kullanılacak kabloların ağırlığı 33 bin 268 ton, uzunluğu ise 162 bin kilometre olacak. Kablo örme çalışmasıyla birlikte köprünün silüeti ortaya çıkacak. Tabliyede kullanılan çeliğin ağırlığı da 49 bin ton. Köprünün inşaatında, 114 bin ton inşaat çeliği kullanılacak. Ankraj betonları da dahil yaklaşım viyadükleri için kullanılacak beton miktarı ise 230 bin ton olacak.

Engin Y
Çok Gezen, Çok Bilen
Mesajlar: 2698
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Re: çnk-L.03 » 1915 Çanakkale Köprüsü ve Malkara-Çanakkale Otoyolu [İnşaat Süreci]

Mesaj gönderen Engin Y » 08 Eyl Sal, 2020 08:34

Kedi yolu için kılavuz halat çekilmesine bugün başlanmış: https://www.haberturk.com/canakkale-hab ... -kapatildi
1915 ÇANAKKALE Köprüsü'nün en önemli aşamalarından birisini oluşturan ana halatın çekilmesinde çalışma platformu olarak kullanılacak 'Kedi Yolu' için ilk adım atıldı. Asya ile Avrupa ankraj blokları arasına, geçici çalışma halatı olarak da adlandırılan kılavuz halat çekilmeye başlandı.

Bir yakadan diğer yakaya köprünün ilk bağlantısını oluşturacak kılavuz halatın çekilmesi çalışmaları nedeniyle Çanakkale Boğazı saat 05.00 itibariyle çift yönlü olarak transit gemi geçişlerine kapatıldı.

Kılavuz halatın, Asya ve Avrupa ankraj bloklarından deniz içerisinde bulunan 318 metre yüksekliğindeki kulelere kadar olan bağlantısı dün yapılmıştı. Bugün ise, kılavuz halatın iki kule arasındaki bağlantısı tamamlanacak. Bu çalışma için Çanakkale Boğazı, transit gemi geçişlerine saat 17.00'ye kadar kapalı kalacak.

Çanakkale Boğazı'nda, Gelibolu'nun Sütlüce ve Lapseki'nin Şekerkaya mevkileri arasında yapımı süren 1915 Çanakkale Köprüsü'nün temeli, 18 Mart 2017'de Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan tarafından atılmış, köprünün deniz içinde yer alan 318 metre yüksekliğindeki iki ayağı ise bu yıl Mayıs ayında tamamlanmıştı. Şu anda ise, Lapseki yakasında bulunan 680 metre uzunluğundaki yaklaşım viyadüğü üzerine, köprü gidiş-geliş yolu için her biri yaklaşık 30 metre uzunluğunda, 17 metre genişliğinde ve 4,5 metre yüksekliğinde toplam 42 parça tabliyenin imalatı devam ediyor. Tamamlanan her yeni tabliye, önündeki diğer tabliye parçalarını itme, sürme yöntemiyle viyadüğün denizle kavuştuğu yere kadar ulaştırmış olacak. Lapseki yakasındaki yaklaşım viyadüğünde, Kasım ayına kadar tabliyeler denizdeki köprü destek ayağına ulaşmış olacak. Gelibolu yakasında ise, aynı çalışmaya Aralık ayında başlanması planlanıyor.

Engin Y
Çok Gezen, Çok Bilen
Mesajlar: 2698
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Re: çnk-L.03 » 1915 Çanakkale Köprüsü ve Malkara-Çanakkale Otoyolu [İnşaat Süreci]

Mesaj gönderen Engin Y » 18 Eyl Cum, 2020 11:58

Çanakkale Köprüsü'nün ikinci kılavuz halatı da çekilmiş: https://www.haberturk.com/canakkale-hab ... apatildi-2

8 Eylül'de kulelerin güney cepheleri arasındaki kılavuz halat çekilmişti, 17 Eylül'de ise kuzey cepheler arasındaki kılavuz halat çekilmiş..
Çanakkale Boğazı'nda, Gelibolu'nun Sütlüce ve Lapseki'nin Şekerkaya mevkileri arasında yapımı süren 1915 Çanakkale Köprüsü inşaatının en önemli aşamalarından birisini oluşturacak olan ana halatların çekilmesi sırasında çalışma platformu olarak kullanılacak 'kedi yolu' yapımı için çelik kulelerin güney cephesinden sonra kuzey cephesine de kılavuz halat çekildi. Çanakkale Boğazı, çift yönlü olarak transit gemi geçişlerine saat 05.00'te kapatıldıktan sonra başlayan çalışmalarda, Avrupa ve Asya yakalarındaki çelik kulelerden 2 ayrı platform tarafından uçları alınan kılavuz halat, boğazın ortasında buluşturuldu. Ekleme yapıldıktan sonra da ankraj bloğundan gerdirme yapılarak kılavuz halat kulelerin üst seviyesine kadar yükseltildi.

Engin Y
Çok Gezen, Çok Bilen
Mesajlar: 2698
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Re: çnk-L.03 » 1915 Çanakkale Köprüsü ve Malkara-Çanakkale Otoyolu [İnşaat Süreci]

Mesaj gönderen Engin Y » 09 Eki Cum, 2020 15:56

KGM'nin sayfasında gördüğüm şu resmi beğendim ve paylaşmak istedim: https://www.kgm.gov.tr/SiteCollectionIm ... lkara6.jpg

Hayırlısı bakalım, şaka maka 1,5 yıldan az zaman kaldı tamamlanması hedeflenen tarihe..

Resim

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 17381
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Re: çnk-L.03 » 1915 Çanakkale Köprüsü ve Malkara-Çanakkale Otoyolu [İnşaat Süreci]

Mesaj gönderen Esat » 09 Eki Cum, 2020 21:09

aaa çok iyi :) resmen pc ye masaüstü yapmalık

Engin Y
Çok Gezen, Çok Bilen
Mesajlar: 2698
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Re: çnk-L.03 » 1915 Çanakkale Köprüsü ve Malkara-Çanakkale Otoyolu [İnşaat Süreci]

Mesaj gönderen Engin Y » 20 Kas Cum, 2020 14:50

Köprünün çelik kule parçalarını bir ENKA grup şirketi olan Çimtaş üretmişti; şimdi de çelik tabliyeleri üretmeye başlamışlar ve ilk tabliye Çanakkale'ye ulaşmış: https://www.haberturk.com/simgelerin-ko ... 32-ekonomi
1915 Çanakkale Köprüsü'nün ilk tabliyesi bölgeye getirildi. Mega blok olma özelliğine sahip, 48 metre uzunluğunda, 45 metre genişliğinde ve 700 ton ağırlığındaki tabliyenin gerekli hazırlıkların ardından montajına başlanacak

Resim

1915 Çanakkale Köprüsü için imalatçı Çimtaş firmasının Gölcük ve Gemlik'teki fabrikalarında üretilen ilk tabliye özel gemiye yüklendi.

Firmaya ait "GMK-1" isimli gemi, 18 saat süren yolculukla tabliyeyi bölgeye ulaştırdı.

Mega blok olma özelliğine sahip, 48 metre uzunluğunda, 45 metre genişliğinde ve 700 ton ağırlığındaki tabliyenin gerekli hazırlıkların ardından montajına başlanacağı öğrenildi.

Üretimi tamamlanan tabliyelerin sevkiyatının süreceği, üretim safhalarının büyük bir titizlikle sürdürüldüğü bildirildi.

KEDİ YOLU DEVAM EDİYOR

Her iki yakayı birbirine ilk kez bağlayan halatlar üzerinden devam eden çalışmalarda, köprü inşaatı için en önemli noktalardan olan kedi yolu yapım çalışmaları da devam ediyor.

Bir çalışma platformu olan yol, burada görev yapan işçiler için üstünde çalışma fırsatı sunduğundan inşa işlerinde önem taşıyor.

Köprüde yapılacak kedi yolu ile Avrupa ve Asya yakalarındaki deniz üstü çalışmaların hızlanması planlanıyor.

Engin Y
Çok Gezen, Çok Bilen
Mesajlar: 2698
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Re: çnk-L.03 » 1915 Çanakkale Köprüsü ve Malkara-Çanakkale Otoyolu [İnşaat Süreci]

Mesaj gönderen Engin Y » 31 Ara Prş, 2020 10:29

Bu kedi yolu inşaatı sanki beklenenden uzun sürdü gibi geliyor bana, ama hayırlısı bakalım..
Geç olsun da güç olmasın, tek bir emekçimizin bile burnu kanamadan proje tamamlansın inşallah..

Çanakkale 1915 Köprüsü ‘kedi yolu’nun yüzde 70’i tamamlandı: https://www.haberturk.com/canakkale-hab ... tamamlandi
Dünyanın en büyük orta açıklıklı asma köprüsü olan 1915 Çanakkale Köprüsü’nde çalışmalar tüm hızıyla sürüyor. Bu kapsamda ‘Kedi yolu’ yapımı çalışmalarının yüzde 70'i tamamlandı.

Asya ve Avrupa yakasını birbirine bağlayacak olan 1915 Çanakkale Köprüsü’nde çalışmalar tüm hızıyla devam ediyor. Ana halatların çekilmesiyle birlikte işçilerin üzerinde çalışacağı ‘kedi yolu’nun yüzde 70’i tamamlandı.

‘Kedi yolu’nun tamamlanmasının ardından 1915 Çanakkale Köprüsü’nün ana halatları ile askı halatlarının montajı yapılacak. Daha sonra mega büyük tabliye blokları, yüzer ve kaldırma vinç yardımlarıyla askı halatlarına bağlanarak yerleştirme işlemi gerçekleştirilecek.

Tabliyeler 42 parçadan oluşacak
48 metre uzunluğunda ve 45 metre genişliğinde bulunan tabliyeler toplam 42 parçadan oluşacak. Köprü şantiyesinde devam eden çalışmalarla birlikte tabliyeler, itme sürme yöntemiyle yerleştirilecek.

18 Mart 2022’de tamamlanacak
1 asma köprü, 2 yaklaşım viyadüğü, 4 betonarme viyadük, 6 alt geçit köprüsü, 38 üst geçit köprüsü, 5 köprü, 43 alt geçit, 115 çeşitli ebatlarda menfez, 12 kavşak, 4 otoyol hizmet tesisi, 2 bakım işletme merkezi, 6 ücret toplama istasyonu inşa edilecek ve 1915 Çanakkale Boğaz Köprüsü, 18 Mart 2022’de tamamlanarak hizmete açılacak.

Engin Y
Çok Gezen, Çok Bilen
Mesajlar: 2698
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Re: çnk-L.03 » 1915 Çanakkale Köprüsü ve Malkara-Çanakkale Otoyolu [İnşaat Süreci]

Mesaj gönderen Engin Y » 15 Oca Cum, 2021 22:34

1915 Çanakkale Köprüsü kedi yolu tamamlandı: https://www.sozcu.com.tr/2021/gundem/19 ... i-6212624/
1915 Çanakkale Köprüsü, ana halatlarının çekilmesi sırasında çalışma platformu olarak kullanılacak olan 4 bin 330 metre uzunluğundaki kedi yolu tamamlandı.

Temeli Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan tarafından, 18 Mart 2017 tarihinde atılan ve tamamlandığında, Çanakkale Boğazında Avrupa ile Asya kıtalarını ilk kez birbirine bağlayacak olan 1915 Çanakkale Köprüsünde, ana halatların montajı sırasında kullanılacak kedi yolu tamamlandı.

Lapseki yakasındaki ankraj bloğundan, Gelibolu yakasındaki ankraj bloğuna kadar uzanan kedi yolunun tamamlanmasıyla birlikte, 1915 Çanakkale Köprüsü silüeti de iyice belirmiş oldu.

Toplam uzunluğu 4 bin 330 metre olan kedi yolunun, Avrupa yakasındaki ankraj bloğundan deniz içerisindeki kuleye kadar olan uzunluğu 1090 metre, deniz içerisinde yer alan iki kule arasındaki uzunluğu 2060 metre ve Asya yakasındaki ankraj bloğundan deniz içerisindeki kuleye kadar olan uzunluğu da 1180 metre.

Şubat ayı içerisinde ana halatların çekilmesi çalışmalarına başlanacak olan 1915 Çanakkale Köprüsünde, itme sürme yöntemiyle yapımı devam eden Lapseki yakasındaki 680 metrelik yaklaşım viyadüğünde de sona yaklaşıldı. Lapseki yaklaşım viyadüğünün tamamlanmasına artık metreler kaldı.

Öte yandan, Çimtaş firması tarafından Gemlik ve Gölcük’teki fabrikalarında üretilen her biri 45 metre genişliğinde, 48 metre uzunluğunda ve 700 ton ağırlığındaki 14’üncü tabliye bloğu da Gelibolu Sütlüce'deki şantiye alanına ulaştı.

Cevapla

“Karayolu Projeleri, İhaleler, İnşaatlar” sayfasına dön