çnk-L.03 » 1915 Çanakkale Köprüsü [İnşaat Süreci]

Kullanıcı avatarı
Özgür Türkler
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 297
Kayıt: 15 Oca Prş, 2009 08:44

Re: çnk-L.03 » 1915 Çanakkale Köprüsü [İnşaat Aşaması]

Mesaj gönderen Özgür Türkler » 26 Mar Pzt, 2018 18:00

Böyle bir demiryolu halkası için Çanakkale boğazını tünelle geçmeleri gerekiyordu açıklıktan dolayı köprü statiği uygun olmayacağı için, boğazın ortalama derinliği 100 m civarı, en derin yeri 150 olsa 200 metre derinlik desek , demiryolu standardı binde 10 eğime göre tek yönde 20 km, toplam tünel boyu 40 km gibi bayağı bir mesafe yapıyor...
Hadi standartın dört katı eğim olsun trenler yavaş gitsin desek yine de 10 km tünel demek oluyor ki maliyeti düşünürsek pek mümkün değil gibi. Gerçi ben karar verici merci olsam 2,5 milyar dolara köprü yaptırmak yerine (15 yıl işletme olsa devlet olarak 30 bin araç için garanti ettiğimiz rakam bu) 10 km tünel yapmayı kabul ederdim , hem muhtemelen TBM ile yapacağımızdan köprü ile aynı yapım süresinde biterdi. Maps ten Gelibolu - Keşan otobanından giriş yapıp Lapseki Dalyan bölgesinden yer yüzüne çıksa 10 km yapıyor, daha öncesi de yerleşim yeri içinde kalacağından pek mümkün olmaz.

Engin Y
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1884
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Re: çnk-L.03 » 1915 Çanakkale Köprüsü [İnşaat Aşaması]

Mesaj gönderen Engin Y » 27 Eyl Prş, 2018 08:46

İzmir Otoyolu'na ilişkin haber ararken, şuna denk geldim: http://www.kgm.gov.tr/Sayfalar/KGM/Site ... ameter=535

Habere göre, köprünün rüzgâr testleri yapılyor ve tasarıma son şekil veriliyor..

Yani köprünün temeli 1,5 yıl önce (hepimiz biliyorduk göstermelik olduğunu) atıldı, ama daha kesin projesi yok ortada..
Testlerin bir müddet daha devam edeceğini belirten TURHAN, "Bunun sonucunda köprünün projesinde herhangi bir sorun olmadığı kanaatine varıldığında, bu yapıların projelerine son şekli verilerek, imalatı yapılacak. Köprünün kuleleri, tabliyesi, askı halatları, ana kablosu yerine montaj edilecek" dedi.

Engin Y
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1884
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Re: çnk-L.03 » 1915 Çanakkale Köprüsü [İnşaat Aşaması]

Mesaj gönderen Engin Y » 15 Eki Pzt, 2018 15:26

Özetle;
Temel atma tarihi: 18 Mart 2017
Kazık çakma başlangıç tarihi: 18 Mart 2018
Ayakların yerine konma tarihi: 18 Mart 2019
Beklenen açılış tarihi: 18 Mart 2022

https://www.sabah.com.tr/ekonomi/2018/1 ... yukseliyor
Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan'ın, geçen yıl 18 Mart'ta temelini attığı 1915 Çanakkale Köprüsü inşaatı, tüm hızıyla sürüyor. Avrupa ve Asya yakalarında köprünün ayaklarının oturacağı deniz tabanına, çapları 2,5 metre olan yüzlerce demir kazık çakıldı. Gelibolu yakasındaki kuru havuzda yapımı devam eden köprü kule keson temelleri de yükselmeye başladı. Kasım sonunda yüzdürülerek denize indirilmesi planlanan 20 metrelik yüksekliği ve 75x84 metrelik çapıyla neredeyse birer futbol sahası büyüklüğünde olan iki ayağı, 18 Mart 2019 tarihinde deniz içindeki kazıkların üzerine konularak köprünün temeli tamamlanmış olacak. Bu tarihten itibaren de 2023 metre orta açıklığıyla dünyanın en büyük orta açıklıklı asma köprüsünün kuleleri yükselmeye başlayacak.
Karayolları Genel Müdürlüğü'nce, 26 Ocak 2017 tarihinde gerçekleştirilen Kınalı-Tekirdağ-Çanakkale-Savaştepe otoyol projesi kapsamındaki, 1915 Çanakkale Köprüsü'nü de içeren Malkara-Çanakkale otoyolu kesimi Yap-İşlet-Devret projesi ihalesini, yapım ve işletme süresi dahil toplam 16 yıl 2 ay 12 gün teklif veren Limak-Yapı Merkezi-SK-Daelim Ortak Girişim Grubu kazanmıştı. 88 kilometre otoyol ve 13 kilometre bağlantı yolu olmak üzere, toplam 101 kilometrelik bölümü kapsayan proje, Malkara'nın güneyinden, Şarköy'ün batısından geçtikten sonra güneybatıya yönelerek, Evreşe'nin doğusundan Gelibolu Yarımadası'na ulaşacak. Gelibolu'nun kuzeyinden geçerek ilerleyen otoyol, Sütlüce-Şekerkaya mevkileri arasında yer alan 1915 Çanakkale Köprüsü ile Asya yakasına geçecek.
TEMELİNİ CUMHURBAŞKANI ERDOĞAN ATMIŞTI
Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan tarafından 18 Mart 2017 tarihinde temeli atılarak, 31 Mart 2017 tarihinde yapımına başlanan 1915 Çanakkale Köprüsü'nün de bünyesinde yer aldığı Malkara-Çanakkale otoyolu, İstanbul'u Çanakkale'ye ve sonrasında Kuzey Ege'ye bağlayacak. Proje ile; Türkiye ekonomisinin en gelişmiş bölgesi olan ve nüfusun önemli bir bölümünün yaşadığı Marmara ve Ege Bölgelerindeki limanlar, demiryolu ve hava ulaşım sistemlerinin karayolu ulaşım projeleri ile entegrasyonu sağlanarak; bu bölgelerde ekonomik gelişime ve sanayinin ihtiyaç duyduğu dengeli bir planlama ve yapılanmanın oluşturulmasına imkan sunulacak.
MARMARA BÖLGESİ, EGE BÖLGESİ'NE OTOYOL AĞIYLA BAĞLANACAK
Gebze-Orhangazi-Bursa-Balıkesir-İzmir Otoyolu'nun tamamlanması ile birlikte, Edirne-Kınalı-İstanbul-Ankara Otoyolu, İzmir-Aydın Otoyolu ile entegre olarak Marmara Bölgesi, Ege Bölgesi'ne otoyol ağıyla bağlanacak. Diğer taraftan, yapım çalışmaları devam eden Kuzey Marmara Otoyolu ve 1915 Çanakkale Köprüsü'nün de dahil olduğu Malkara-Çanakkale Otoyolu Kesimi ile birlikte Marmara Bölgesi'nin otoyol ringi tamamlanmış olacak.
DÜNYANIN EN BÜYÜK ASMA KÖPRÜSÜ
1915 Çanakkale Köprüsü; 2023 metrelik orta açıklığıyla, tamamlandığında Dünyanın En Büyük Orta Açıklıklı Asma Köprüsü unvanına sahip olacak. 1915 Çanakkale Köprüsü, 770'er metre yan açıklıklar ile birlikte toplam 3563 metre uzunluğunda olacak. 365 ve 680 metrelik yaklaşım viyadükleri ile toplam geçiş uzunluğunun 4608 metre olması öngörülmekte olan köprü, 2x3 trafik şeritli olacaktır. Köprü tabliyesinin yaklaşık 45,06 metre genişlikte ve 3,5 metre yükseklikte olması öngörülmekte olup, tabliyenin her iki tarafında bakım onarım amacıyla kullanılacak yürüme yolları teşkil edilecek. Her iki kule temeli yaklaşık 40 metre derinlikte deniz tabanında konumlandırılacak ve çelik kule yüksekliği yaklaşık 318 metre olacak. Proje kapsamında; 1 adet asma köprü, 2 adet yaklaşım viyadüğü, 4 adet betonarme viyadük, 6 adet alt geçit köprüsü, 38 adet üst geçit köprüsü, 5 adet köprü, 43 adet alt geçit, 115 adet çeşitli ebatlarda menfez, 12 adet kavşak (devlet yolu üzerindeki kavşaklar dâhil), 4 adet otoyol hizmet tesisi, 2 adet bakım işletme merkezi, 6 adet ücret toplama istasyonu inşa edilecek.
PROJE KAPSAMINDA YAPILAN ÇALIŞMALAR
Dev projede görev yapan 52 Karayolları Genel Müdürlüğü personelinin yanı sıra; Müşavir Teşkilatı'nda 92, yüklenici bünyesinde 455'i mühendis olmak üzere toplam 2026 personel ile birlikte 132 adet iş makinesi çalışıyor. Asma Köprü ve otoyol güzergâhında 19 Aralık 2017 tarihinde başlanan kamulaştırma çalışmaları devam ediyor. 1915 Çanakkale Köprüsü kule kesonlarının oturacağı konumlarda deniz dibi tarama çalışmaları tamamlandı. Kule Keson temellerinin 1'inci aşamasının imal edileceği Kuru Havuz çalışmaları tamamlanarak, kule temeli keson imalatı çalışmalarına başlandı. Kule Keson temellerinin oturacağı deniz tabanında (- 37 m Kuzey / - 45 m Güney) zemin iyileştirmesi için 192 adedi kuzey kulede, 165 adedi güney kulede olmak üzere toplam 357 adet 2,5 metre çapındaki çelik kazık çakımı gerçekleştiriliyor. Güney kulede 18 Mart 2018 tarihinde başlanan çalışmalarda bugüne kadar 165 adet kazığın tamamı, 192 adet kazığın çakılacağı kuzey kulede ise 157'si çakıldı. Islak Havuz İskele inşaatı, Asya ve Avrupa Ankraj imalatları devam ederken, Asya Kule temeli için çakıl yataklama çalışmaları tamamlandı. Proje başlangıcı olan Malkara Kavşağı ile Koru arasındaki kesimlerde toprak işleri ve sanat yapıları çalışmalarına başlandı.
2019 MART'INDA KULE İNŞAATINA BAŞLANABİLİR
Gelibolu ilçesindeki Sütlüce mevkiinde bulunan şantiyede kuru havuzda yapımı süren, Avrupa ve Asya yakalarında köprünün deniz içindeki ayaklarını oluşturacak, 20 metre yükseklikte ve 75x84 metre çapında, her biri futbol sahası büyüklüğünde 2 kule keson temeli yapımı büyük oranda tamamlandı. Köprünün sualtındaki temelini oluşturacak bu yapılar yükselmeye başladı. Kasım sonunda bitirilerek yüzdürülecek kuru havuz ile denize indirilecek olan kule keson temelleri, şuan çalışmaları devam eden deniz içindeki ıslak havuza alınacak. Buradaki çalışmalar da tamamlandıktan sonra, 18 Mart 2019 tarihinde ayaklar yerine konulacak ve üzerinde kuleler yükselmeye başlayacak. Bu noktadan itibaren de 1915 Çanakkale Köprüsü kuleleri yükselmeye başlayacak.
1915 Çanakkale Köprüsü, 18 Mart 2022'de tamamlanarak hizmete açılacak.

Engin Y
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1884
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Re: çnk-L.03 » 1915 Çanakkale Köprüsü [İnşaat Aşaması]

Mesaj gönderen Engin Y » 17 Mar Pzr, 2019 09:28

Engin Y yazdı:Özetle;
Temel atma tarihi: 18 Mart 2017
Kazık çakma başlangıç tarihi: 18 Mart 2018
Ayakların yerine konma tarihi: 18 Mart 2019
Beklenen açılış tarihi: 18 Mart 2022
Yarın yapılması beklenen törenle ilgili haber aşağıdaki gibi..
Cumhurbaşkanımız Sayın Recep Tayyip ERDOĞAN, Çanakkale Programı kapsamında 18 Mart Pazartesi günü 1915 Çanakkale Köprüsü şantiyesini ziyaret edecek.

Kınalı-Tekirdağ-Çanakkale-Savaştepe Otoyolu'nun 101 km'lik Malkara-Çanakkale Kesiminde yer alan ve yapım çalışmaları hızla devam eden 1915 Çanakkale Köprüsü projesinde; ıslak havuzda çalışmaları sürdürülen kule keson temellerinin üzerine çelik şaft montajı yapılacak.

Kuleden gelecek yükleri keson temeller vasıtasıyla zemine aktaracak olan çelik şaftların ikisi köprünün Avrupa, ikisi de Asya tarafındaki ayaklarında yer alacak. Çelik şaftlar; Avrupa tarafı için 23 metre yüksekliğinde, 18 metre çapında ve 526 ton ağırlığında; Asya tarafı için 26 metre yüksekliğinde, 18 metre çapında ve 603 ton ağırlığında üretildi.
http://www.kgm.gov.tr/Sayfalar/KGM/Site ... ameter=578

Engin Y
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1884
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Re: çnk-L.03 » 1915 Çanakkale Köprüsü [İnşaat Süreci]

Mesaj gönderen Engin Y » 05 Nis Cum, 2019 13:40

Karayolları Genel Müdürlüğü'nün 2018 Faaliyet Raporu çıkmış..

Köprünün ve Malkara-Gelibolu arasında bağlantıyı sağlayacak olan otoyolun 2022'de tamamlanmasının planlandığı belirtilmiş..

http://www.kgm.gov.tr/SiteCollectionDoc ... aliyet.pdf

Sayfa 99: Kınalı-Tekirdağ-Çanakkale-Balıkesir Otoyolu Malkara-Çanakkale Kesimi (1915 Çanakkale Köprüsü Dâhil) 101 km uzunluğundaki otoyol projesinde yapım çalışmaları devam etmekte olup projenin 2022 yılında tamamlanması planlanmaktadır.

Sayfa 101: Kınalı-Tekirdağ-Çanakkale-Savaştepe Otoyolu Projesi kapsamında yer alan Malkara-Çanakkale (1915 Çanakkale Köprüsü Dahil) Otoyolu Kesimi Yap - İşlet - Devret Projesi 88 km Otoyol ve 13 km Bağlantı Yolu olmak üzere toplam 101 km uzunluğundadır.

1915 Çanakkale Köprüsünün de bünyesinde yer aldığı Malkara-Çanakkale Otoyolu Kesimi 2022 yılında hizmete açılması hedeflenen prestij projelerinden biri olup, tamamlanması ile birlikte İstanbul’u Çanakkale’ye ve sonrasında Kuzey Ege’ye bağlayacak proje konumundadır.

Proje kapsamında; 1 adet Asma Köprü, 2 adet Yaklaşım Viyadüğü, 4 adet Betonarme Viyadük, 6 adet Alt Geçit Köprüsü, 38 adet Üst Geçit Köprüsü, 5 adet Köprü, 43 adet Alt Geçit, 211 adet çeşitli ebatlarda Menfez, 12 adet Kavşak (Devlet Yolu üzerindeki Kavşaklar Dahil), 4 adet Otoyol Hizmet Tesisi, 2 adet Bakım İşletme Merkezi, 6 adet Ücret Toplama İstasyonu inşa edilecektir.

Engin Y
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1884
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Re: çnk-L.03 » 1915 Çanakkale Köprüsü [İnşaat Süreci]

Mesaj gönderen Engin Y » 08 May Çrş, 2019 16:05

Çanakkale Köprüsü ve beraberinde ihale edilen Malkara-Gelibolu Otoyolu'nu inşa eden konsorsiyum, şöyle bir site kurmuş: http://www.1915canakkale.com

Bu adreste, aşağıdaki görsel yer alıyor; şu anda inşa edilmekte olan kesim mavi, henüz inşa edilmemiş kesim ise kırmızı ile gösterilmiş..

Resim

Cevapla

“Karayolu Projeleri, İhaleler, İnşaatlar” sayfasına dön