tr-L.03 » İstanbul-İzmir Otoyolu ve Körfez Geçişi [İnşaat Süreci]

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

tr-L.03 » İstanbul-İzmir Otoyolu ve Körfez Geçişi [İnşaat Süreci]

Mesajgönderen Mehmet Kasım » 16 Oca Çrş, 2008 09:42

http://www.yapi.com.tr/turkce/Haberler_ ... wsid=58804

Ulaştırma Bakanlığı, 6 milyar YTL'lik (5.2 milyar dolar) yatırımla 2008 yılına damgasını vuracak olan İzmit Körfez Geçişi ile 422 kilometrelik Gebzeİzmir Otoyolu'nun yap-işlet-devret (YİD) yöntemiyle ihale edilmesi için Yüksek Planlama Kurulu'na (YPK) başvurdu. Ulaştırma Bakanlığı, 6 yeni otoyol projesiyle ilgili çalışmalarını hızlandırdı. Mega otoyol projelerinden en az 4'ünün bu yıl ihalesini gerçekleştirmeyi hedefleyen Bakanlık, İstanbul'dan başlayıp, İzmit Körfezi'ni köprüyle geçtikten sonra İzmir'e bağlanacak otoyol projesi için ilk somut adımı attı. Proje için YPK'ya başvuru yapıldı.

İşletme süresi yarıştırılacak
Ulaştırma Bakanlığı'ndan üst düzey bir yetkili, YPK'dan gerekli izinlerin alınmasının ardından ihale sürecinin resmen başlatılacağını belirterek, "Proje, YİD modeliyle inşa edilecek. İhaleyle ilgili ön hazırlıklarımızı tamamladık. Şartname de hemen hemen hazır. Proje için en kısa sürede ihale duyurusuna çıkabiliriz" dedi. Yetkililer, projenin yaklaşık maliyetinin 5-6 milyar YTL olduğunu söyledi. Projenin yapımında kamu kaynağının kullanılmayacağına dikkat çeken yetkililer, "Yap-işlet-devret yöntemiyle gerçekleştirilecek projenin ihalesinde, işletme süresi ve geçiş ücretleri üzerinden yarışma yapılabilir" dedi. Yetkililer, İzmit Körfez Geçişi ve Gebze-İzmir Otoyolu projesiyle yerli ve yabancı pek çok şirketin ilgilendiğini vurguladı. Yetkililer, Ankara-İzmir otoyol projesinin çalışmalarının da sürdüğünü belirterek, yetişmesi durumunda bu projenin de ihalesinin 2008 yılı içinde yapılabileceğini bildirdi.

Resim

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 16313
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesajgönderen Esat » 16 Oca Çrş, 2008 10:17

Otoyol projeleri hakikaten gerekli, ülkemizde aslında büyük bir otoyol eksikliği var, bölünmüş yollar ya da diğer yollar ne trafik kazalarının azalmasına nede yolculuk sürelerinin kısalmasına fayda sağlamıyor, yani bu yollar aslında milli servete daha çok zarar veriyor ve ekonomik yük getiriyor, otoyollarda ise benim görüşüm olarak şerit ihlali ve kavşak kaynaklı kazalar olmadığı için, dur kalklar yapılmadığı için ve mümkün olduğunca daha kestirme ulaşım imkanı sağladığı için daha ekonomiklik mümkün.

Bu yapılacak otoyollardan bence en gereklisi İstanbul-İzmir ve Ankara-İzmir o bölgede kısa aralıklarla otoyol var diye biliyorum Aydın civarında idi sanırım ama bu geliştirilmeli, Edirne ye yapılacak ikinci otoyolun ise güzergah olarak şöyle bir faydası olacak yaz trafiğini azaltacak belki tır trafiğininde biraz olsun Kapıkuleden azalmasına sebep olacak, çünkü yazın sahilden giden yol çekilmez oluyor. İzmir otoyolu ise büyük şehirlerin birbirine kesintisiz bağlantısını sağlamak açısından önemli, aslında daha önce Afyon dan Ankara' ya yolculuk etmiştim ve oldukça güzel bir yoldan gitmiştik ve o tarihte çoğu yerinde yapım vardı (9 yıl önce)

Bunlar güzel gelişmeler, ama yap işlet mantığı ile ne kadar yürüyecek? bakım maliyetlerini karşılayacak bir ücret ne kadar çekici olacak bunu ancak yapıldığında öğreneceğiz her zamanki gibi. Diğer takıldığım en önemli nokta, körfezde bir fay hattının bulunduğunu bile bile buraya bir köprü yapmak istemek ne kadar doğru? Tabii ki teknoloji gelişti japonlar her yere köprü yapıyor ama burası Türkiye yahu :) bir işgüzar çıkıp köprünün bacağını bile fay hattına koyar sonrada bir şey olmaz deyip gider, korkuyorum yani :D

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesajgönderen Mehmet Kasım » 24 Oca Prş, 2008 09:35

Körfezdeki köprünün konumunu gösteren net bir bilgi ve harita var mı arkadaşlar. Süper bir kısalma yaşanacak. Bu ARABA VAPURLARI da iptal olur her halde.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesajgönderen Mehmet Kasım » 12 Şub Sal, 2008 09:29

http://www.cnnturk.com/TURKIYE/haber_de ... rID=427313

Köprüyü 2 kat yapıp alttan demiryolu yapsalar olmaz mı? İstanbul-Bursa Tren Yolu yada İstanbul-İzmir Demiryolu.

Çok güzel olur aslında. Bu anlayışı yerleştirmek lazım.


Resim

Kullanıcı avatarı
Kemal Çevik
Aylık Paso
Mesajlar: 94
Kayıt: 22 Eyl Cmt, 2007 19:44

Köprü şart midur?

Mesajgönderen Kemal Çevik » 12 Şub Sal, 2008 17:28

Resim

Mesafe olarak biraz daha az ama süre olarak yeterince kısalır, artan para ile de mavi Izmit-Istanbul yapılır.

Bursa civarına yapılan da Bursa çevreyolu (zaten adı da bu) olarak işlev görür.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesajgönderen Mehmet Kasım » 13 Şub Çrş, 2008 16:48

Köprü şart abi. Çünkü haritada az gibi gözüküyor ama bayağı mesafe var. Bir defasında arabalı vapurda arıza olduğundan körfezi dolanmak zorunda kalmıştım. 45 dakika farketti. İzmite kadar otoban zaten. trafikte yok.

O yüzden köprü yapılsın derim.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 16313
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

İhale Yapılıyor

Mesajgönderen Esat » 26 Mar Çrş, 2008 19:33

Ulaştırma sektörünün önemli yatırımları arasında nitelendirilen İzmit körfez geçişini de içine alan, Gebze-Orhangazi-İzmir otoyolu yapımında ilk önemli adım atıldı.

Karayolları Genel Müdürlüğü tarafından proje çalışmaları tamamlanan 'İzmit Körfez geçiş köprüsü ve bağlantı yolları' dahil Gebze-Orhangazi-İzmir otoyolunun yapımı için, ''yap-işlet-devret'' modeli ile ihaleye çıkıldı.

Proje kapsamında, bugüne kadar iki kez uluslararası düzeyde ihaleye çıkarılan, ancak iptal edilen bin 700 metre uzunluğundaki İzmit asma köprü geçiş ile bağlantı yolların yapım işleri de bulunuyor.

İHALE EKİM AYINDA YAPILACAK

İhale takvimine göre otoyolun yapım, işletim ve devri işi ihalesi, kapalı teklif alma usulü ile 7 Ekim 2008 tarihinde yapılacak.

Yerli ve yabancı inşaat firmaların konsorsiyum oluşturarak tekif vermeleri beklenen otoyol ve izmit körfez geçişi yapımına dünyanın önde gelen inşaat ve köprü yapımcısı firmalarının katılması bekleniyor. Halen bu teknolojiye sahip olan firmalar arasında İtalya,Japonya,Almanya,İngiltere,ABD ve Fransa ile diğer bazı ülke firmaları yer alıyor.

PROJE KAPSAMINDAKİ İŞLER

Söz konusu ihaleyle Gebze-Orhangazi-İzmir (İzmit Körfez Geçişi Köprüsü ve Bağlantı Yolları Dahil) Otoyolunun finansmanının temin edilmesi, projelendirilmesi, yapımı, işletimi, bakımı ve onarımı ile sözleşme süresi sonunda her türlü borç ve taahhütlerden ari olarak bakımlı, çalışır, kullanılabilir durumda ve bedelsiz olarak idareye devredilmesi gerçekleştirilecek.

İŞLETME SÜRESİ

Köprü ile proje kapsamında inşaa edilecek otoyolların işletme süresi ise yapılacak ihale sonrasında netlik kazanacak. ''Yap-işlet-devret'' sistemi uyarınca ilgili firma konsorsiyumunca yapım maliyeti karşılanacak olan köprü ve otoyollar belirli bir süre işletildikten sonra bedelsiz olarak Karayolları Genel Müdürlüğüne devredilecek.

Proje kapsamında inşa edilecek olan Asma köprünün orta açıklığı yaklaşık bin 700 metre ve toplam uzunluğu ise 3 bin metre olacak. İzmir'e kadar uzanacak otoyolla proje, 377 kilometre otoyol ve 43 kilometre bağlantı olmak üzere toplam 420 kilometrelik bir güzergahtan oluşacak.


Kaynak : lojiport.com

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

tr-L.03 » İstanbul-İzmir Otoyolu ve Körfez Ge

Mesajgönderen Mehmet Kasım » 25 Ağu Pzt, 2008 11:18

http://www.ubak.gov.tr/ubak/tr/haber_go ... ordID=1275

''Otoyol projelerinden vazgeçme diye bir şey yok. İstanbul-İzmir otoyolu ilanda zaten. 7 Ekim tekliflerin alınacağı tarih, ama firmalardan 'süre yetersiz' diye talep var. Bunu değerlendireceğiz. Bütün isteklilerden talep olursa, bir uzatma söz konusu olabilir. Otoyol projelerinden asla, herhangi bir sapma yok. Otoyol projesi 5 sene, 7 sene sürecek.


KÖRFEZ GEÇİŞİ DE ÖNEMLİ TABİ.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesajgönderen Mehmet Kasım » 26 Ağu Sal, 2008 08:59

http://www.yapi.com.tr/Haberler/fay-hat ... 63315.html

Ulaştırma Bakanlığı, Kocaeli-Yalova arasında ulaşımı rahatlatmak amacıyla dünyanın en büyük asma köprülerinden birini yapmayı hedefliyor. Ancak deniz üstünde kalacak kısmının yaklaşık 1700 metre uzunluğunda olması planlanan köprünün Yalova tarafında kalacak Hersek Burnu’nun hemen yakınından 'fay hattı' geçiyor. Uzmanlar projeyi "riskli ve tartışmalı" bulurken; bakanlık "Asma köprüler depreme en dayanıklı yapılardır. Yapacak firma ona göre, dayanıklı risksiz yapacak" yanıtını veriyor.

Resim

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 16313
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesajgönderen Esat » 26 Ağu Sal, 2008 14:55

Olasi bir illustrasyon ama tam olarak öyle olurmu bilemem, fakat bana hic mantikli gelmiyor burada bir köprü olmasina tabii ki karsi degilim ama biraz daha körfezde olmali yani Izmit Karamürsel arasi gibi daha dar ve risksiz bir alanda, burada tam fayin üstünde bir köprünün dayanikliligindan nasil söz edilebilir ki? Yoksa her zaman ki yurdum vurdumduymazligi ile nasil olsa bir sonraki depreme 100 yil var biz yapalim 100 yil sonrakiler düsünsün mantigi mi?

Bakalim görecegiz

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesajgönderen Mehmet Kasım » 26 Ağu Sal, 2008 15:21

Esat yazdı:ama biraz daha körfezde olmali yani Izmit Karamürsel arasi gibi daha dar ve risksiz bir alanda,


Karayolu ile İzmit yakınına kadar gittikten sonra körfezi dolaşsın adam. Kısa yoldan Gebzeci varlarından körfezi dolanmadan direk karşıya geçmesi için şimdiki güzergah bence iyidir. Deprem konusunda fazla uzman değilim :D Ama İzmit'ten de yapsanız illa ki FAY AMCA'ya selam vermek durumundasınız.

Peki burada TÜP GEÇİT olmaz mı?

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesajgönderen Mehmet Kasım » 08 Eyl Pzt, 2008 10:24

http://www.arkitera.com/h33740-korfeze- ... secek.html

Hükümet 5 milyar dolarlık İzmit Körfez Geçişi ve 420 kilometrelik Ege Otoyolu için 7 Ekim'de ihaleye çıkmaya hazırlanırken, Kocaeli Büyükşehir Belediye Başkanı İbrahim Karaosmanoğlu da, kenti yeni konumuna hazırlamak için harekete geçti. Karaosmanoğlu, 200 milyon dolarlık yeni İzmit Meydanı ve çok sayıda proje için çalışmalarını hızlandırdı.

Hükümet 20 yıldır konuşulan ama hayata geçirilemeyen İzmit Körfez Geçişi ve 420 kilometrelik bağlı Ege Otoyolu'na start verip, Marmara Bölgesi'nde en az Boğaz Köprüsü kadar etkili değişimi tetikleyecek. 5 milyar dolarlık yatırım öngören dev imar projesinin ihalesi 7 Ekim'de yapılacak. Yeni Büyükşehir Belediye Kanunu ile Kocaeli ilindeki 33 belediyeyi kapatan ve Büyükşehir Belediyesi ile birlikte 13 belediyeye indiren hükümet, bu kararla kentin tüm il alanında Büyükşehir Belediyesini tek yetkili yaptı. Kocaeli Büyükşehir Belediyesi'nin yetkili olduğu alan böylece 110 kat büyüdü. Eskiden küçük bir alandan sorumlu olan belediye şimdi Karadeniz'den, Marmaraya kadar tüm Kocaeli'nde imar ve hizmette tam yetkili duruma geldi.

Körfez geçişi
Kocaeli Büyükşehir Belediye Başkanı İbrahim Karaosmanoğlu, "Sayın Başbakanın belediyeciliği çok iyi bilmesi bizler için büyük şans oldu. Yeni kanunlarla hem bize daha çok yetki verdi hem de ufkumuzu açtı. Kocaeli'nin kabuğu da bu sayede kırılıyor. Başbakanımızın bizzat tekip ettiği Körfez Geçişi projesi İzmit'i derinden etkileyecek. Biz de bu projeye layık bir İzmit kurmak zorundayız" dedi.


“Karayolu Projeleri, İhaleler, İnşaatlar” sayfasına dön

Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 2 misafir