24. sayfa (Toplam 26 sayfa)

Re: tr-L.03 » İstanbul-İzmir Otoyolu ve Körfez Geçişi

Gönderilme zamanı: 27 Şub Pzt, 2017 13:22
gönderen Engin Y
Bu konuyu biraz araştırdım..
Hem Gemlik-Bursa, hem de Kemalpaşa-İzmir arasında yolun inşaatı tamamlanmış..
Hizmete açmak için devlet büyüklerinin gelmesi bekleniyormuş..
Onlar referandum mitingi için geldiklerinde, açılış törenleri de yapılacakmış..

Yol hizmete açıldıktan sonra tören yapılsa olmuyor sanki :)

Re: tr-L.03 » İstanbul-İzmir Otoyolu ve Körfez Geçişi

Gönderilme zamanı: 02 Mar Prş, 2017 12:03
gönderen mustafaguler
12 Mart'ta Başbakan Bursa'ya geliyor, büyük ihtimalle o gün Bursa etabının açılışı yapılacak.

Re: tr-L.03 » İstanbul-İzmir Otoyolu ve Körfez Geçişi

Gönderilme zamanı: 02 Mar Prş, 2017 15:57
gönderen Engin Y
Hayırlısı bakalım..
Tamamlanmış yolun millete kullandırılmaması ayıp oluyor, ama kimin umrunda..

Re: tr-L.03 » İstanbul-İzmir Otoyolu ve Körfez Geçişi

Gönderilme zamanı: 10 Mar Cum, 2017 09:03
gönderen Engin Y
Telefonda olduğum için ilgili haberi bulup yapıştıramadım, ama Başbakan tarafından hem dün İzmir-Kemalpaşa arasındaki 18 km'lik bölüm açılmış, hem de Pazar günü Bursa-Gemlik arasındaki 25 km'lik bölüm açılacakmış..

Böylece, İstanbul'dan Bursa'ya kadar kesintisiz otoyol yapılmış olacak.. Ayrıca, İstanbul-İzmir arasındaki üç tünelden birisi (Orhangazi) daha önce açılmıştı, diğer iki tünel (Selçukgazi ve Belkahve) de bu vesileyle açılmış olacak.. Yolun geri kalanında tünel olmayacak..

Ah bir de şu köprüden tren geçirebilselerdi, harika olacaktı.. Sahi iki hafta önce Bursa'ya gittiğimde, demiryolu için yapımına başlanan viyadüklerin öylece yarım yamalak bırakıldığını gördüm.. Dördüncü büyük kentimize ve en büyük sanayi merkezlerimizden birisine 2020 yılında bile demiryolu getiremeyecek olmamıza üzüldüm..

Re: tr-L.03 » İstanbul-İzmir Otoyolu ve Körfez Geçişi

Gönderilme zamanı: 10 Mar Cum, 2017 09:55
gönderen Engin Y
Az önce Google'da mesafe ölçtüm..

İstanbul Levent'ten Bursa Kent Meydanı'na mesafeyi 151 km olarak verdi..
Bunun da 141 km'si kesintisiz otoyol oluyor artık..
İki köprü ve iki tünel geçiliyor bu otoyolda..

Otoyol kısmına 75 dakika, diğer kısma da 15 dakika desek, trafiksiz bir yolda Levent'ten Kent Meydanı'na 1,5 saatte gidilebilecek..

Hayırlı olsun..

Re: tr-L.03 » İstanbul-İzmir Otoyolu ve Körfez Geçişi

Gönderilme zamanı: 27 Mar Pzt, 2017 06:41
gönderen Esat
Bu otoyol üzerinde inşaatı devam eden bir kısım var mı yoksa tamamı hizmete açıldı mı? Ona göre kilitleyeceğim de :)

Re: tr-L.03 » İstanbul-İzmir Otoyolu ve Körfez Geçişi [İnşaat Süreci]

Gönderilme zamanı: 27 Mar Pzt, 2017 11:15
gönderen Kamil16
Esat Bey,

İstanbul - Bursa - İzmir Otoyolununda inşaat devam ediyor.
Açılan Kısım; İstanbul - Bursa - Bursa Çevreyolu ve İzmir - İzmir Kemalpaşa arasında.
Bursa - Karacabey - M.K.Paşa - Susurluk - Balıkesir - Manisa - İzmir Kemalpaşa bölümlerinde parça parça şantiyelerde inşaat devam ediyor.

Re: tr-L.03 » İstanbul-İzmir Otoyolu ve Körfez Geçişi [İnşaat Süreci]

Gönderilme zamanı: 27 Mar Pzt, 2017 13:15
gönderen Esat
Teşekkürler Kamil Bey, o zaman inşaatın kalan kısımlarının takibi için açık bırakıyorum.

Re: tr-L.03 » İstanbul-İzmir Otoyolu ve Körfez Geçişi [İnşaat Süreci]

Gönderilme zamanı: 02 Tem Pzr, 2017 14:15
gönderen decimus
Akar yaptığı açıklamada, “Bugünkü tablonun devam etmesi halinde, yılsonunda işletmeci firmalara 2 milyar 410 milyon TL ödenecek” dedi. Daha önce Osmangazi Köprüsü’nün maliyetinin 2 milyar 355 milyon TL olduğunu açıklayan Akar, yılsonunda tahmininin gerçekleşmesi halinde, zarar tutarının Osmangazi’nin yapım maliyetini geçeceğini ifade etti.


Rayhaber :http://www.rayhaber.com/2017/07/yil-sonunda-zarar-osmangazi-koprusunun-maliyetini-gececek/

Arkadaşlar,

Eğer yukarıda ki haber doğruysa yüz yılın skandalı olur.Devlet hem firmalara kredi bulmaları için GARANTİ veriyor.Yani parayı alan firmalar aslında devletin sayesinde para buluyor.Hem de bu Köprüler (3. ve Osman gazi) + Avrasya Tüneli projesine ödenecek 1 yıllık garanti ücretler o kadar yüksek ki koskoca OSMAN GAZİ KÖPRÜSÜNÜN YAPIM BEDELİ 1 yıllık bu garanti ücretler sayesinde ZATEN DEVLETİMİZ ÖDÜYOR.

Bu kadar saçma,kötü ve zarar eden yapım modelini (YİD) bakanlık nasıl oluyor hala devam ediyor.Bu projelerin ortaya çıkardığı mali zarardan sonra acilen bakanlık YİD modeli proje yapımından döneli ve başta Çanakkale Köprüsü olmak üzere Yap-İşlet-Devret modeli ile yapılan projeler Hak ediş üsulu yapılması gerekir.Zaten firmalar her zaman ki gibi devletin sayesinde para bulacak.E madem parayı devlet buluyor o zaman kaymağını da bu halk yesin.Neden şirketlere milyarlarca dolar para kazandırıyoruz ki ?

Bu zamanda inşaat firması olup YİD modeli iş yapan adamların sırtı yere gelmez ! Para devletten,Proje Devletten eğer kimse kullanmazsa zarar etmek yok zararı yine devlet karşılıyor sen sadece işini yapıp çıkıyosun !

Re: tr-L.03 » İstanbul-İzmir Otoyolu ve Körfez Geçişi [İnşaat Süreci]

Gönderilme zamanı: 02 Tem Pzr, 2017 19:53
gönderen Esat
Eee hocam, ne diyeyim, çok aklım yetmez bu işlere, sadece partizanlık ile bir şeyleri savunmamaya gayret ediyorum genelde ama bu işin böyle olması ihtimali en başından görünüyordu. 3. köprünün işletme anlamında külli zarar olacağını görmüyormuyduk? Avrasya ve körfez köprüsüne bir şey diyemem ama 3. köprü baştan beri zarar edeceği belli idi. Her ne ise, bu konuda tamamen saçma bir model ile yola çıkıldı ve görünen o ki böyle de devam edecek, hatta başka bazı yerlerde bu sistem artarak kullanılmaya devam bile edebilir.

Re: tr-L.03 » İstanbul-İzmir Otoyolu ve Körfez Geçişi [İnşaat Süreci]

Gönderilme zamanı: 03 Tem Pzt, 2017 07:09
gönderen decimus
Esat yazdı:Eee hocam, ne diyeyim, çok aklım yetmez bu işlere, sadece partizanlık ile bir şeyleri savunmamaya gayret ediyorum genelde ama bu işin böyle olması ihtimali en başından görünüyordu. 3. köprünün işletme anlamında külli zarar olacağını görmüyormuyduk? Avrasya ve körfez köprüsüne bir şey diyemem ama 3. köprü baştan beri zarar edeceği belli idi. Her ne ise, bu konuda tamamen saçma bir model ile yola çıkıldı ve görünen o ki böyle de devam edecek, hatta başka bazı yerlerde bu sistem artarak kullanılmaya devam bile edebilir.


Hocam bu konu da hem senin hakkını vermek hem de kendime öz eleştiride bulunmak istiyorum.

Evet zaman zaman senin YİD projeleri ile ilgili tereddüt ettiğini dile getiriyordun.Bu konu da haklı çıktın.

Fakat ben projelerin yapım hızına aldanarak bu sistemin bizim ülke için en iyi model olduğunu düşündüm.Hem hızlı olacak hem de vatandaş için makul fiyat ile muhteşem bir sistemin oluşacağını düşündüm.Hız olarak belki beklentileri karşıladı ama dolar endeksli fiyat politikası ve son yıllarda doların aşırı yükselmesi,ekonomi de kötüye doğru giden durum nedeniyle şimdi elimizde çok güzel köprüler,tüneller olmasına rağmen bunları kullanamıyoruz.Bir de benim kafamı sonradan dank eden durum "- Zaten bu projelerin kredilerini Türkiye Cumhuriyeti Devleti Garantisi" nedeniyle alınıyor.Yoksa hiç bir kredi kuruluşu,bankası çıkarıp firmalara bu paraları asla vermez.E madem parayı devletimiz sağlıyor kaymağını da halkımız yesin noktasına geldim.Ama biraz geç kaldım galiba :roll:

Re: tr-L.03 » İstanbul-İzmir Otoyolu ve Körfez Geçişi [İnşaat Süreci]

Gönderilme zamanı: 03 Tem Pzt, 2017 07:34
gönderen Esat
Kredi bulma yönteminde devlet desteği olsun, hadi olsun buna karşı çıkmayacağım ama garanti araç verilmesinde yüksek rakamlar taahhüt edilmesi bir hataydı bence, hatırlarsan 3. köprü başlığında bunu belirtmiştim bu köprünün şu aşamada ekonomiye getirisi olmadığı gibi götürüsü olacak demiştim, nakliye ücretlerine yansır diye nitekim bir kaç ay sonra gazetelerde bu dediğim çıktı, aynı şekilde İstanbuldan otobüs ile çıkmak zaten zulümdü üzerine 1 saat daha eklendi :) ne o 3. köprü kullandırılacak. Ben şehirlerin bu tip trafik düzenlemelerin karşı değilim fakat 3.köprü bu anlamda ekonomiye fayda getirmiyor. İlerleyen zamanda faydası olacaktır, otoyol bağlantıları tamamlandığında istanbulu transit geçecek nakliye araçları sayesinde, ki bununda yanlışlığını dile getirdiğimi hatırlıyorum, burada o taşımacılık bile demiryoluna kaydırılarak o köprü demiryolu ile geçilmelidir.

Avrasya tüneli içinde hatırlarsanız aşağı yukarı hem fikirdik, büyük proje, faydası tartışılmaz ama kentin kuzeyinden de kimse kolay kolay aşağı inip, trafiği tepip bir de yüksek ücret ödeyip oradan geçmez.

Yani bu aşamada bu yapılan işlerin zarar etmesi kaçınılmazdı zaten, diğer türlü de devlet garantisi olmasa kimse bu işlere girmezdi. Bakalım önümüzdeki günler bu YİD modelinde neler getirecek, devlet garantisi olmasın demiyorum ama bari makul olsun, geçmediğim köprünün parasını ben zaten vergimle ödüyorum kardeşim, neden bana ek yük getiriyorsun diye de bir vatandaş olarak soruyorum. Aynısı metro inşaatları için de geçerli, yolcu garantisi vermezseniz kimse gelip metro yapayım demez, ki ben yine de diyeceklerine inanmıyorum ya dünyanın neresinde metro yapıp setup maliyeti işletme geliri ile çıkartılmış? Mümkün değil yahu.