ant-RS.06 » Antalya Kentiçi Raylı Sistem Önerileri

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 17328
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 07 Oca Çrş, 2015 07:47

ÖmerYILMAZ yazdı:Varsak hattı benim oturduğum yerden geçiyor ama ben de geçmesini istemiyorum. Geçtiği yol 3 şeritli ve yoğun bir trafik var. tramvay yapılınca 2 şerit azalacak. daha da trafik artacak.
Trafiği sebebi ne peki, şehirlerarası trafik mi kentiçi trafik mi? Eğer kentiçi trafik ve doğru düzgün bir sistem kurulabilir ise yani yeter sayıda araç olur da sık seferler yapılır ise özel oto ve otobüs trafiği azalabilir, yani toplu taşımacılarda böyle bir hayal hep vardır :D

Onur
Aylık Paso
Mesajlar: 66
Kayıt: 14 Tem Sal, 2009 04:05

Mesaj gönderen Onur » 27 Eki Sal, 2015 22:05

Onur yazdı:Resim
Mavi(Antray) ve Kırmızı(Klasik) hatlar mevcut hatlar olmakta. Turuncu (klasik) ve lacivert(Antray) hatlarla da düşündüğüm projeleri çizdim. Sarı hat ile de TCDD'nin yapabileceği demiryolu dahilinde bir banliyö ağı çizdim.
1 - Mevcut Antray hattının Meydan-Çallı (hatta gerekirse Otogar'a kadar olan kısmı), cut-cover (ka-ört, aç-kapa) yöntemi ile yeraltına alınmalı. Böylece metro yapılamaz diye ürettilen bahanenin anlamı kalmaz.

2 - Klasik (nostaljik yerine tercihimdir) tramvay hattı'nın iki ucu, ikişer yönde dallanacak.
2/a - Batı dallanmasında Çallı Antray istansyonu-Muratpaşa Lisesi-Devlet Hastanesi-Atatürk Kültür Parkı-Minicity istikametinde
2/b - Doğu dallanmasında da Zerdalilik depolaması'nın Meydan-Lara arasına yapılacak raylı sistem ile bağlantısı sağlanacak.

3 - Türel döneminde planlanan Antray 2. Etap'tan faydalanılarak Meltem-Üniversite-Uncalı hattı düşünüldü, Banliyö hattı ile bağlanabilecek bu hat, gerekirse Bahtılı ve Çakırlar'a uzatılabilir.

4 - Konyaaltı, Varsak ve Lara hatlarında alternatif güzergahlar düşündüm.
4/a - Konyaaltı Antray hattı Konyaaltı Plajı'nı takip eden Akdeniz Bulvarı veya Bu yolu paralel takip eden ve gittikçe transitleşen Atatürk Bulvarı yerine, bu iki bulvar arasından geçen 5. Cadde aksından geçecek. Gerektiğinde bu hat Liman-Sarısu'ya kadar uzatılacak
4/b - Varsak hattı Kızılırmak-Yeşilırmak caddesi yerine, Haşim İşcan Kültür Merkezi'nden başlayarak Emrah Caddesi üzerinden Karatay Lisesi'ne kadar gidecek ve Banliyö hattı ile bağlanacak.
4/c - Lara hattı Lara-Shemall arasından geçerek Terracity-Muratpaşa Beleiyesi'nin kuzey cephesi'ni takip edecek ve Lara plajı'nı takip ederek Kundu'ya kadar gidecek. Gerektiğinde bu hat Belek'e, hatta Serik'e kadar uzatılacak.

5 - Antalya'ya yapılacak olası bir demiryolu hattında önemli bir etap olabilecek Banliyö hattı da Liman'dan başlayarak Batı Çevre Yolu'ndan paralel gidecek ve Ferrokrom'daki Ana gar'dan Antalya Bulvarı'nın üzerinden viyadükle geçerek Masadağı-Varsak'a ulaşacak, Havalimanı ve Lara'ya da ulaşarak yarım bir ring oluşturacak.
5/a - Liman-Lara arasında yapılacak bir çılgın proje ile de bu ring tamamlanabilir. Şöyle bir projem bile mevcut hatta: http://fav.me/d219ffn Tabi bu projeyi Discoery Channel'ın Extreme Engineering belgesel dizisindeki Londra-New York Transatlantik tüneli'nden esinlenerek tasarladım. Uzunluk olarak belgeseldeki projenin binde biri olması projemi daha fizibil kılıyor, evet.
1-2 hafta önce şöyle bir düzenleme yaptım;
Resim
Yoğunlukla tramvay hattı olarak şöyle sıralayabilirim;
1 - Çallı-Dokuma-Şelale Caddesi-Varsak
2 - Sanayi-Uncalı-Konyaaltı Işıklar Tüpgeçidi-Kırcami
3 - Otogar-Sakarya Bulvarı-Hal-Düden Çayı-Kırcami-Lara
4 - Ferrokrom Ana Gar-75. Yıl Caddesi-Üniversite-Akvaryum-Konyaaltı plajı-Liman (Konyaaltı metrosuna kıyasla lüzumsuz olabilir, farkındayım)
5 - Varsak-Masadağı-Fatih-Duacı-Döşemealtı
6 - Otogar-Masadağı
7 - Işıklar-Meydan-Zeytinköy-Hal-Düden Şelalesi
8 - Sanayi-Ahatlı-Dokuma
9 - Havaalanı-Çalkaya-Expo
10 - Karaalioğlu Parkı-Kadınyarı-Büklüdere-Eski Sanayi-Dokuma-DSİ (teleferik olabilir)

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 17328
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Re: ant-RS.06 » Antalya Kentiçi Raylı Sistem Önerileri

Mesaj gönderen Esat » 30 Kas Pzt, 2015 09:31

Konuyu derinlemesine okuyamadım ama öneriler mi hayata geçiyor, benzeşmeler ne kadar bunu Antalya' daki arkadaşlar daha iyi yorumlayacaktır.
Antalya’ya 4 Yeni Tramvay Hattı Geliyor :Türkiye’nin 5.büyük şehri Antalya’ya 4 yeni raylı sistem hattı yapılarak otobüs ve minibüslerin yaşattığı trafik sıkışıklığı son bulacak ve Antalya çağdaş tramvay hatlarına kavuşacak.

1) Meydan-Havalimanı-Aksu-Expo Raylı Sistem hattı
17,5 km uzunluğundaki hattın güzergahı Ulaştırma Bakanlığı tarafından 2016 yılına kadar inşa edilecek olup hatta çalışacak tramvaylar Büyükşehir Belediyesi tarafından satın alınacaktır.

2) Varsak-Sakarya Bulvarı-Otogar-Çarşı
Büyükşehir Belediyesi tarafından yapılacak olan Varsak etabı Otogar’da Fatih-Meydan hattına bağlanarak Çallı-Muratpaşa-Meydan güzergahını kullanacak.

3) Otogar-Üniversite-Hastane-Işıklar
2004-2009 döneminde Antrayın 2.etabı olarak tasarlanan benzer güzergah yerine 3.etap olarak Büyükşehir Belediyesi tarafından yapılması planlanan hat ulaşımı kolaylaştıracak bir özellik taşıyacak.

4) Liman Kavşağı-Konyaaltı Sahili-Müze-Işıklar
Konyaaltı sahili projesi kapsamında Müze’den Liman kavşağına kadar uzatılması planlanan bu güzergah 2016 yılında raylı sistemin batıya hizmet götürmesi anlamına geliyor.
http://www.rayhaber.com/2015/antalyaya- ... i-geliyor/

Onur
Aylık Paso
Mesajlar: 66
Kayıt: 14 Tem Sal, 2009 04:05

Re: ant-RS.06 » Antalya Kentiçi Raylı Sistem Önerileri

Mesaj gönderen Onur » 28 Şub Çrş, 2018 03:40

Expo tramvayı 1,5 yıl önce hizmete açılmıştı, şu an planlanan Varsak-Sakarya Bulvarı-Otogar hattının da temeli iki ay içinde atılacak. Otogar-Meltem-Antalya müzesi hattı için 1-2 yıl daha geçmesi gerek sanırım.

Duraklar da şöyle;
ResimAntrayHarita_VarsakEtabı by Onur Taner, on Flickr

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 17328
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Re: ant-RS.06 » Antalya Kentiçi Raylı Sistem Önerileri

Mesaj gönderen Esat » 28 Şub Çrş, 2018 07:09

Onur hocam eyvallah resim harita için, bir sorum olacak, yukarıdan gelen hattın Sakarya Kavşağı durağının oraya dönmeden aşağı Muratpaşa ya doğru da indirilme durumu var mı, ayrı bir bağlantı olarak?

Onur
Aylık Paso
Mesajlar: 66
Kayıt: 14 Tem Sal, 2009 04:05

Re: ant-RS.06 » Antalya Kentiçi Raylı Sistem Önerileri

Mesaj gönderen Onur » 28 Şub Çrş, 2018 21:03

^^ Düşünülüyor da, 100. Yıl, Tonguç caddesi veya Lara'dan geçirilip geçirilmemesi hakkında bir açıklama yok.

Güneyde devam ettirip Burhanettin Onat, Eski Otogar (Muratpaşa) veya Şarampol'de buluşturmak varken Sakarya Bulvarı'na kırılması bana göre saçma geliyor yoksa. DSİ kanalı'nın olduğu Şelale Caddesi'nden (Ayanoğlu-Kepezspor arası) geçirilse daha mantıklı olabilirdi. Kepezspor'dan sonra da Dokuma semti üzerinden (Mithatpaşa Caddesi-FSM parkı) Çallı'ya bağlanıp Müze'ye kadar devam ettirilebilirdi.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 17328
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Re: ant-RS.06 » Antalya Kentiçi Raylı Sistem Önerileri

Mesaj gönderen Esat » 01 Mar Prş, 2018 06:48

Evet enteresan olmuş, işletme varyasyonları olabilir tabii yine Varsak tan gelip AÜ hastanesine giden bir işletme ile bir de müze ye inen işletme olabilir, yine hastane tarafından gelip o sarı ana yol üzerinde bir noktadan doğuya doğru gidip havalimanına bağlanan bir kol açılabilse, aslanlar gibi bir tramvay şebekesi kurulabilir bence.

Engin Y
Çok Gezen, Çok Bilen
Mesajlar: 2640
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Re: ant-RS.06 » Antalya Kentiçi Raylı Sistem Önerileri

Mesaj gönderen Engin Y » 11 Kas Çrş, 2020 09:32

Geçen yıl Konya'da metro ihalesi yapıldı, bu sıralarda da Mersin'de metro ihalesi yapılıyor..
Antalya da merkez nüfus olarak Mersin'den büyük ve aşağı yukarı Konya kadar olduğu için orada metro projesi olup olmadığını merak ettim..

Konyaaltı ile Lara arasında bir metro projesi var sanırım, ancak henüz kâğıt üzerinde ve liranın değerinin dibe doğru gittiği bu ortamda uzunca bir süre de kâğıt üzerinde kalacak gibi gözüküyor..
Sanırım en erken temel atma tarihi için 2023, en erken açılış tarihi için de 2029 diyebiliriz..

(Eski) Başkan Türel'den Metro Müjdesi (9 Aralık 2017): https://www.haberturk.com/yerel-haberle ... ro-mujdesi
Antalya Büyükşehir Belediye Başkanı Menderes Türel, Konyaaltı ve Lara'yı birbirine bağlayacak metro çalışmalarının 2019 yılında başlayacağını söyledi.

Büyükşehir Belediye Başkanı Menderes Türel, 2019 yılı için metro müjdesi verdi. Türel, "Artık Antalya'nın gündemine metro giriyor. 2019'dan sonra yeniden görev yapma şansımız olursa Antalya'da ilk başlayacağımız proje büyük limanından Konyaaltı, üniversite içinden hafif teğet geçerek Lara Kundu bölgesine kadar uzun bir metro hattı gelecek dönem Antalya'nın en önemli projesidir" dedi.

Cadde tramvayı iznini zor almıştık

Başkan Menderes Türel, ilk döneminde metro yapmak istediğini ancak, o dönemde metro maliyetinin 1'e 4 olduğunu belirterek, "Cadde tramvayı yer altına kısmen batmadığı takdirde, battığı noktalar olursa biraz daha pahalı oluyor, kilometresi 10 milyon Euro. Metronun maliyeti ise 40 milyon Euro hatta 45'i buluyor. Taşıdığınız yolcu maksimum kapasitelerde de çok büyük fark arz etmiyor. Ama trafiği daraltmadığı ve yer altından gittiği için ciddi bir avantajı var. O dönemde biz metro talebimizi Ulaştırma Bakanlığı'na bugünkü adı ile Alt Yapı Yatırımları Genel Müdürlüğüne ilettik. Mümkün değil dediler, 'Biz metroya izin vermeyiz. Çünkü 4 misli maliyet. Antalya'nın yolcu kapasitesi belli. Zaten merkezde nüfusu 1 milyon olan yerlerde cadde tramvayına dahi izin vermiyoruz' şeklinde bir karşılık aldık. Orada cadde tramvayı iznini zorlukla aldık" şeklinde konuştu.

Teknoloji maliyeti düşürdü

4. Etap Raylı Sistem Projesi'nin 2019'dan sonra metro olacağını ifade eden Türel, "Ulaşım master planımızı yaptık. Bize Lara'dan Büyük Liman'a kadar yani Büyük Liman'dan bir Y çiziyor, Varsak, MarkAntalya'nın oradan Kırcami istikametine dönerek Kundu'ya kadar ve Varsak'a kadar giden bir metro yapılması öngörülüyor. İnşallah gelecek ay 3. Etap inşaatımız başlayacak. Bu da bittikten sonra artık 4. Etap da 2019'dan sonra Antalya'nın gündeminde metro olacak. Ve bunu bize metro yapamazsın diyen Alt Yapı Genel Müdürlüğü öngörüyor. Dedim ki biz ilk dönem de milletle kavga ettik. İzin vermiyordunuz, Şunu söylediler, artık teknoloji çok geliştiği için maliyet 1'e 4 iken şimdi 1'e 1,5 oldu. Artık bu köstebek sistemi dedikleri alttan kazıyor çıkıyor, bütün apartmanlar üstte duruyor, onların altından böyle gayet teknolojik şekilde metronun kanalı açılabiliyor bunu yapan makineler çok geliştiği için artık maliyetini geçmiş maliyetlere göre çok daha ucuzladığını ve neredeyse cadde tramvayına yakın olduğunu ifade ettiler" diye konuştu.

Antalya'nın en önemli projesi

Artık Antalya'nın gündemine metronun girdiğini söyleyen Başkan Türel, "2019'dan sonra yeniden görev yapma şansımız olursa Antalya'da ilk başlayacağımız proje büyük limanından Konyaaltı, üniversite içinden hafif teğet geçerek Lara Kundu bölgesine kadar uzun bir metro hattı gelecek dönem Antalya'nın en önemli projesidir. Onun izinlerini de aldık. Alt Yapı Genel Müdürlüğünden Ulaşım Master Planımız kapsamında. Sadece projelerini hazırlayıp inşaata başlamak kaldı. 2019 sonrasında inşallah nasip olur Antalya'ya. Fatih son duraktaki depolama hattındaki raylı sistemimizde organizeye kadar uzatıyoruz bu metro projesi kapsamında. Dördüncü etabın içine koyduk. Onun da izinleri alındı" dedi.
(Eski) Başkan Türel'in 25 Kilometrelik Metro Projesi (31 Ocak 2019): https://www.haberturk.com/antalya-haber ... metro-film
2019 sonrasında Antalya’da yaklaşık 25 kilometrelik metro hattını gerçekleştireceklerini de belirten Başkan Menderes Türel, şunları söyledi: “Büyük Liman’dan LaraKundu’ya kadar tamamen yer altında gidecek bir toplu ulaşım aracı metro inşaatını da 2019’dan sonra gerçekleştirmeyi hedefliyoruz. Bununla ilgili gerekli kamu izinlerini almış durumdayız. Uluslararası finans görüşmeleri bir taraftan devam ediyor. İnşallah seçimleri kazanır kazanmaz hemen projelerini de neticelendirerek hemen yeni bir metro inşaatına başlayacağız. Günlük hayat yukarıda normal akışında devam ederken, yer altında bu çalışma şehrin haberi bile olmadan devam edecek.”

Uğur
Yıllık Paso
Mesajlar: 457
Kayıt: 07 Şub Cmt, 2015 00:47

Re: ant-RS.06 » Antalya Kentiçi Raylı Sistem Önerileri

Mesaj gönderen Uğur » 11 Kas Çrş, 2020 11:13

Zaten vaat eden yerine diğer aday seçildi. Benim takip edebildiğim kadarıyla da kendisinin böyle bir vaadi yok. Ben açıkçası çok da ihtiyaç olduğunu da düşünmüyorum. Sosyal medyada bu yönde bir talebe çok denk gelmedim. Arada çeşitli mecralarda hangi şehir ne istiyor araştırması yapıyorum. :D Henüz metro isteyen Antalyalıya denk gelmedim.

Engin Y
Çok Gezen, Çok Bilen
Mesajlar: 2640
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Re: ant-RS.06 » Antalya Kentiçi Raylı Sistem Önerileri

Mesaj gönderen Engin Y » 11 Kas Çrş, 2020 12:01

Uğur yazdı:
11 Kas Çrş, 2020 11:13
Zaten vaat eden yerine diğer aday seçildi. Benim takip edebildiğim kadarıyla da kendisinin böyle bir vaadi yok. Ben açıkçası çok da ihtiyaç olduğunu da düşünmüyorum. Sosyal medyada bu yönde bir talebe çok denk gelmedim. Arada çeşitli mecralarda hangi şehir ne istiyor araştırması yapıyorum. :D Henüz metro isteyen Antalyalıya denk gelmedim.
:) :D

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5306
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Re: ant-RS.06 » Antalya Kentiçi Raylı Sistem Önerileri

Mesaj gönderen alabay » 11 Kas Çrş, 2020 15:14

Şu satır ilginç: »Ama trafiği daraltmadığı ve yer altından gittiği için ciddi bir avantajı var.«

Burada, aksine, tramvayla olsun, otobüs veya bisiklet yollarıyla olsun, genel olarak trafiği, mümkün olduğu kadar daraltmaya çalışıyorlar. Biraz falza ideolojiye mi kaçıyor diye düşünülebilir elbet, ama hakikat şu ki, klima mima konusu boş değil. Yani, trafiği derken – gereksiz ve özel araç trafiğini daraltmakta fayda olabilir. Ama: Sadece ve sadece alternatifleri varsa!

Antalya’ya metro gerekir mi, bilmem. Prag gibi bir kentle mukaise edilse, oranın nüfusu 1,3 milyon, olur. Ama Prag çok sistematik ve temiz bir iamara sahip. Ve »tipik sosyalist teğet« (tangential) bir metro sistemine sahip. Antalya’da da ha metro, ha tramvay, biraz öyle düşünülebilirdi. Ana akslarla ilgili tramvay daha çok kafes bir ağ olsa da, metro düşünseler, bence iki veya üç hatla o kenti sarabilirlerdi. Ama gerekir mi? Bence tramvay çok daha mantıklı.

Ayrıca nüfusa bakacaklarına konuma, trafiğe, transit trafiğe, enerji sarfiyatına ve egzoza bakmalı. Nereye tramvay (veya troleybüs!) yapılırsa, orada hava ona göre düzelir. Otobüsler mazotla işler. Elektrikli araçlardan hâlâ pek ikna olmadım. Aküleri zehirli çöp. Ama elektrik beslenen sistemler iyi. Tramvay, troleybüs. Metro … da. Ama Berlin gibi koca şehirde bile daha çok tramvay plânları var, metro azgın pahallı diye. Yani, cidden gerektiği ana akslar olabilir, ama Antalya’da?

Cevapla

“Tramvay Önerileri” sayfasına dön