nc-T.01 » KKTC - Lefkoşa Raylı Sistem Çalışmaları

ercinaydin
Mesajlar: 1
Kayıt: 26 Mar Çrş, 2014 00:10

nc-T.01 » KKTC - Lefkoşa Raylı Sistem Çal

Mesajgönderen ercinaydin » 26 Mar Çrş, 2014 00:52

Merhabalar,
Öncelikle iyi günler dilerim. Girne Amerikan Üniversitesi Mimarlık Bölümü'nde okumaktayım ve bu dönem ki tasarımlarımız raylı sistemler ve raylı sistemde çalışan insanların yaşantıları hakkında. Bu konularda araştırmalarda bulundum fakat bazı noktalarda yardımınıza ihtiyaç duymaktayım ve eğer yardımcı olabilirseniz çok memnun olurum. Öncelikle projemiz Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti - Lefkoşa bölgesinde gerçekleşecek bir projedir ve ana tasarım öğelerimizde sürdürülebilir yapıları dolayısıyla yeşil çevre faktörünü de önplanda tutmaktayız. İlk sorum raylı sistem araçları maksimum kaç dere açı ile tırmanabilirler ve inişe geçebilirler? Sistemimizde kullanılacak araç türü nostalji tramvayı konseptinde olacak ve şu an ülkemizin bazı büyükşehirlerinde bulunan raylı sistemler buradaki tasarıma göre çok daha teknolojik kalıyor, bunu belirtmemde ki amacım, yeni teknolojiler her zaman yeni sistemler geliştiriyorlar ve bu sorumu cevaplarken, nostaljik tramvaylar ve şu an ülkemizde kullanılan yeni nesil tramvaylara göre cevaplarsanız benim için daha açıklayıcı olabilir. İkinci sorumda Raylı Sistemlerdeki araçların gün bitiminde durdurulacağı bir nokta belirlememiz istendi ve bu sistemde "Shelter" adı altında tramvaylarımızın durabileceği bir ana merkez oluşturacağız. Bu merkezi hangi faktörlere göre seçmeliyiz? -spesifik olan bir noktayı da belirtmek isterim ki aynı zamanda bu sistemde çalışan insanların konaklayabilecekleri 12500 m2 büyüklüğünde bir yaşam alanı da yaratmamız gerekiyor-. Bu sebepledir ki, park edebilecekleri noktayı yaşam alanlarına çokta uzak yapmamakla yükümlüyüz diye tahmin ediyorum. Son olarak, raylı sistem çalışanlarının hayatını kolaylaştırabilecek ne gibi teknolojileri onların yaşam alanlarında bulundurmalıyız? Eğer sorularıma dönüş yapabilirseniz, hatta bu konularda daha detaylı teknik bilgilerde verebilirseniz çok memnun olacağım. Tekrar iyi günler diliyorum. Saygılarımla. Erçin AYDIN.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 16505
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesajgönderen Esat » 26 Mar Çrş, 2014 19:16

Aslında sitede bu sorunuza cevap verebilecek arkadaşlarımız var ama ya okur olarak bakınıyorlar ya da işleri nedeni ile vakit ayıramıyorlar, onların yanında benim vereceğim bilgiler güdük kalacaktır, bunu en başta belirteyim.

Öncelikle şu eğim konusuna yine kısaca değinelim, bu gerçekten sorun mu? Ya da geçmişte de sorun muydu? Ben olmadığını öğrendim ve buna pek takılmıyorum. Günümüz tramvay araçları %8 eğim yapabiliyor (genellikle) ama benim bildiğim bazı eski model tramvay araçları var ki %10 tırmanabiliyorlar. Burada tırmanılan yere yaklaşım, tırmanma süresi, tırmanışta dur/kalk olup olmayacağı gibi pek çok etken söz konusudur kanımca, diğer taraftan soru şu olmalı bir tramvay aracı % kaç eğimde güvenli bir şekilde durdurulabilir. Bence bu tırmanmaktan çok daha önemli bir etken.

Mimari okuduğunuza göre hat tasarımından daha çok araçların park ve bakım alanları ile işletme çalışanlarının bulunacağı alanları tasarlayacaksınız diye düşünüyorum, bilmiyorum yanlış çıkarım mı ama bana daha mantıklı geldi.

Shelter dediğiniz bölgeler Almancada Wende olarak adlandırılan alan mı acaba? Bizim armut dediğimiz dönüş bölgeleri de aynı kapsamda olabilir. Bunlardan kaç tane yapacağınız tamamen hattınıza bağlı. Kaç km. uzunlukta olacak, dallanıp budaklanacak mı, kaç dakika da bir sefer yapılacak. Sefer aksadığı zaman acil plan ne olacak? Bunların cevaplarını bulun bence, eğer uzun bir hat ise araca müdahale zaman alacağı için, seferleri minimum aksama ile sürdürmenin yolu oldukça fazla dönüş bölgesi yapmaktır. Bu sayede acil durum kısa parkur işletmeleri yapılır, gün içinde de kısa parkur işletilebilir.

Ayrıca yine sefer sayısı ve hat uzunluğu ile bağlantılı olarak makinist değişim noktaları nasıl olacak? Uzun bir hat ise, her iki başta makinistler ve işletme personeli için ufak yaşam alanları olmalı, ayrıca arada makinist vardiya değişimi gibi işler için yine böyle bir nokta olabilir. Hattın en az bir bölgesinde yine hattın uzunluğu ve ne kadar komplike olduğuna bağlı olarak birden fazla bakım atölyeside planlanabilir. Biri kapsamlı biri sadece acil durumlar için.

Bence siz bu soruları kapsamlı bir şekilde hazırlayarak bu konuda tecrübeli bir üniversiteden ya da işletmeciden talepte bulunun, yardımcı olmak isteyebilirler. Ben işletme içi tecrübem ile ancak bu kadar dile getirebiliyorum. Dediğim gibi raylı sistemler inşaat sektöründen arkadaşlarımız da site de ama başlığı görürler mi, yazacakları bir şeyler çıkar mı onu bilemiyorum.

Size başarılar dilerim.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5249
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesajgönderen alabay » 26 Mar Çrş, 2014 20:13

Ben iki noktaya deyineyim: 1. Nostalcik falan … unutun. Sağlam bir iş düşünün. 2. Düşünceler Lefkoşa için mi? Lefkoşa bölünmüş bir kent. Böyle işlere – mümkünse – karşı taraf ile, yani Rum kent kısmı ile, beraberce giriniz derim. Berlin bölünmüş bir kentti, duvarı hiçbir zaman yıkılmaz denirdi. Başta tümkentsel düşünen projeler zamanla ayrı ayrı yollara sapmışlardı. E sonra? Birden duvar yıkıldı ve kent hâlâ uğraşıyor.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 16505
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesajgönderen Esat » 14 Ara Pzr, 2014 17:32

http://www.kibrispostasi.com/index.php/ ... _HABERLERI

2011 yılında Lefkoşa için hazırlanan tramvay projesinin önemli isimlerinden biri olan CTP-BG Lefkoşa Türk Belediyesi Meclis Üyesi Onur Olguner de, Kıbrıs Postası’na konuşarak, “Lefkoşa’da Tramvay olması gerektiğine inanan halkın arasında ben de varım” dedi

Eniz ORAKCIOĞLU

Gazimağusa’da ses getiren tramvay projesi halkı oldukça memnun ederken, Başkent Lefkoşa’da yaşayan vatandaşlarda Lefkoşa’ya tramvay hattı getirilmesi konusunda seslerini yükseltmeye başladı. Kıbrıs Postası olarak vatandaşın tramvay konusunda nabzını ölçerek, onlara ‘tramvaya ihtiyaç varmı, tramvay gereklilikmi?’ diye sorduk. Vatandaş, özellikle Lefkoşa’nın tramvaya ihtiyacı olduğu görüşünde. Tramvay geldiği takdirde, trafiğin rahatlayacağını düşünen vatandaş, büyük bir heyecanla bu projenin Lefkoşa için de hayata geçmesini bekliyor.

Kullanıcı avatarı
zafer94
Aylık Paso
Mesajlar: 56
Kayıt: 22 Mar Prş, 2012 23:04

Mesajgönderen zafer94 » 23 Ara Sal, 2014 22:30

kıbrısta eskiden ingilizlerin yaptığı buharlı trenler vardı 1951 kaldırdılar gazi mağosa eski tren garını önünde bir buharlı tren sergileniyor . raylı sistem bir daha yapılmadı kuzey kıbırsa 2 defa gittim ama şöyle bir sorun var ülkeniz hiç bir halk otobüsü yok sadece minibüs var ve mercedes taksiler var çok pahalı . bir kıbrıs tanıdığım şöyle demiştim gazi mağosa ve lefkoşa arasına eskiden olduğu gibi tren hattı kursanıza buharlı trenler çalışsın eskiden olduğu gibi ama şöyle bir cevap vermişti kuzey kıbrıs hepside 1 yada 2 araba vardı araba sürmeyi heryere araba gitmeyi seviyoruz bende bile 2 adet araba var demişti . imkansız demişti . ama lefkoşa gazimağosa arasına tren kurulsa çok müken olurdu turistler biner demiştim ama imkansız demişti . keşke olsa .tramvay şekilede olur zaten lefkoşa gazimağosa 1-1.30 saat arabala almanya şehirler arası çalışan tramvaylar biliyorum keşke yapılsa .


“Tramvay Önerileri” sayfasına dön

Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 4 misafir