6. sayfa (Toplam 6 sayfa)

Gönderilme zamanı: 19 May Sal, 2015 12:25
gönderen Esat
Onu ben de yazmıştım. İBB TCDD den Sirkeci Yenikapı arasında işletme için hattı istemiş, TCDD anahat tren geçişime izin verecek bir sistem kurabilecekseniz, bunu projelendirin gelin demişti en son, tabii şu anda ne olur bilemem.

Öyle olursa dediğin gibi hiç Tarihi Yarımada içine girmeden sahilden Yenikapı' ya geçen bir Alibeyköy tramvayı tadından yenmez.

Gönderilme zamanı: 20 May Çrş, 2015 08:50
gönderen Engin Y
Esat yazdı:Alibeyköy hedefli bir tramvay hattından ziyade senelerdir bu hattın HALİÇ ÇEVRESİ TRAMVAY PROJESİ olması gerektiğini söylüyorum, yine de ısrarcıyım hatta son aylarda sıkça kullandığım Kağıthane' den Seyrantepe' nin alt taraflarına AXİS e kadar uzanacak bir şebeke bölgede mümkün.

Aynen abi.. Haliç'in iki tarafından gidecek.. Haliç'e dökülen iki derenin yataklarından devam edecek.. Birisi Alibeyköy'deki Cep Otogarı'na (hatta ileride Gazi Mahallesi girişindeki Su Deposu'na uzatılabilir), birisi de Kâğıthane'deki plazaların olduğu yere (hatta ileride Vadiistanbul'dan M2'ye çıkışı sağlayacak fünikülere kadar uzatılabilir) gitse; M7 ile birlikte inanılmaz bir şebeke kurulmuş olur..

Gönderilme zamanı: 22 May Cum, 2015 19:00
gönderen Esat
Engin Y yazdı:hatta ileride Vadiistanbul'dan M2'ye çıkışı sağlayacak fünikülere kadar uzatılabilir) gitse; M7 ile birlikte inanılmaz bir şebeke kurulmuş olur..


Aslında Haliç doğudan AXİS e uzattığım uç M2 Seyrantepe ye çıkartılabilir bile, haritayı inceleyebildi isen orada bir armut dönüşü ve beyaz bir alan işaretledim. O alan oradaki yüksek tepenin altına inşa edilebilecek bir tramvay depo ve bakım alanı düşüncesi idi. Yapılabilir mi teknik olarak bilmiyorum ama o tepenin içinden bir tünel ile büyük bir S çizilerek Seyrantepe metro istasyonu ve M2 deponun oraya çok rahatlıkla tırmanabilir.

Gönderilme zamanı: 27 May Çrş, 2015 15:44
gönderen Esat
Bu konuda duyduğum bildiğim bazı şeyler vardı ama yazamıyordum :) Başkan bugün açıklamayı yapmış. Bir şekilde bu hatta öncelik verilmişti ama hattın Haliç kenarında kurulacak olması ile ilgili yapılan bazı istişarelerde "KATENERSİZ" olmasının dile getirildiğini duymuştum, bugünkü açıklama bunu perçinledi, hattın katenersiz tramvay olarak inşa edilmesi planlanıyor. Hayırlı uğurlu olsun, şimdi geriye kalan sorun nasıl işletmeler kurulacak?

http://www.ibb.gov.tr/tr-TR/Pages/Haber ... WXJgmcbCUk

Yeni hatla birlikte ulaşımda önemli bir rahatlama olacağına vurgu yapan Başkan Topbaş yeni hattın ulaşım sistemini şöyle açıkladı: “Yaklaşık 13 kilometre uzunluğunda olacak hattımız toplam 19 istasyona sahip olacak. Mevcut Kabataş-Bağcılar tramvay hattı, Eminönü istasyonu ile entegre olarak başlayıp Haliç’in batı sahili boyunca devam edecek. Küçükpazar İstasyonu’nda Hacıosman-Yenikapı Metro Hattı ile Ayvansaray İstasyonu’nda metrobüs ile Eyüp istasyonu’nda Eyüp-Piyerloti teleferik hattı ile Alibeyköy İstasyonu’nda Kabataş-Mecidiyeköy-Mahmutbey metro hattı ile entegre olacak. Daha sonra Alibeyköy cep Otogar’ında hat sona erecek. Haliç’in eşsiz güzelliği ve tarihi yarımada’nın dokusuna uygun olarak katenersiz tramvay araçları kullanılacak.”

Gönderilme zamanı: 28 May Prş, 2015 20:31
gönderen kenanmar
Guzergah olarak uygun, hatta dallandirilmaya musait de olsa pojenin bütün Haliç sahilindeki yeşil alani paramparca edip o bölgede nefes alınabilecek tek yer olan sahil bandinin bu şekilde tramvaya feda edilmesine tam olarak ikna olamadım. Dahası video görselindeki 4 vagonlu tramvay yetersiz gibi geldi.

Gönderilme zamanı: 29 May Cum, 2015 06:30
gönderen Esat
kenanmar yazdı:Guzergah olarak uygun, hatta dallandirilmaya musait de olsa pojenin bütün Haliç sahilindeki yeşil alani paramparca edip o bölgede nefes alınabilecek tek yer olan sahil bandinin bu şekilde tramvaya feda edilmesine tam olarak ikna olamadım. Dahası video görselindeki 4 vagonlu tramvay yetersiz gibi geldi.


Yeşil alan konusuna katılıyorum ama diğer türlüsü de oradaki trafik yükü açısından uygun görülmedi sanırım. Videoya bakmamıştım ama 4 vagonlu tramvay yetersiz demişsin, zaten 4 vagonluysa bu tramvay olmaz ki? Tamam sistem tanımında vagon adedi pek öncelikli diyemeyiz ama bu kapasitenin artması ve sistemin tramvaydan çıkması anlamına gelir, bir de her ne kadar çoğu yerde karayolundan ayrı olsa da 4 vagonlu koca bir seti kentin içinde gezdirmek pek makul bir şey değil.

Gönderilme zamanı: 30 May Cmt, 2015 00:05
gönderen kenanmar

Gönderilme zamanı: 30 May Cmt, 2015 07:52
gönderen Esat
4 vagon degil hocam o :) bende ne oluyor dedim :) 2 vagonlu set, videoda "ISTANBUL" kullanilmis .

Gönderilme zamanı: 30 May Cmt, 2015 18:50
gönderen kenanmar
Haklının Esat, hata benim göz yanilsamasi oldu. Ama yine de kastetmek istediğim şey ayni kapasite olarak yetersiz kalır mi? Ben çok emin olamadim.

Gönderilme zamanı: 30 May Cmt, 2015 21:06
gönderen Esat
kenanmar yazdı:Haklının Esat, hata benim göz yanilsamasi oldu. Ama yine de kastetmek istediğim şey ayni kapasite olarak yetersiz kalır mi? Ben çok emin olamadim.


T1 gibi tek yol uzerinde isletilirse, yani dallanip budaklandirilmazsa olabilir ama sunu bilmek ve dusunmek lazim. Halic in dogu kiyisinda otobusler pik saatte ful, peki bati kiyisinda durum ne? Bilmedigim icin yorum yapamam, ikincisi otobusler kaldirilacak mi? Sadece tramvay kalirsa bir sure sonra yetmez cunku tek alternatif ve rayli sistem kendi potansiyelini dogurur. Sadece yazin eyup teleferikte ki kuyrugu bilirsiniz, buraya ulasim kolaylasirsa daha cok insan gidecek, neyle gidecek? Tramvay :)

Karayolu ile karisik bir sistem degil ama yayadan izole de degil dolayisi ile 2 den fazla vagonlu isletmenin riski cok fazla.
Yeteri kadar vagon alinir ve sık isletme yapilirsa sorun olmaz bence, bakalim detaylar bir olgunlassin da.