tr-D.06 » İstanbul-Ankara Alternatif Bir Güzergah "Ilgaz Ekspresi

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

tr-D.06 » İstanbul-Ankara Alternatif Bir Güzergah

Mesajgönderen Mehmet Kasım » 17 Eyl Prş, 2009 08:30

Diğer başlıkta yazdım ama aklıma çok farklı bir fikir geldi. Arifiye-Gerede arasına tek hat demiryolu yaparak Ankara-İstanbul arasında alternatif bir güzergah elde etmiş oluruz. Sadece alternatif üretmekle kalmayıp Sakarya, Düzce, Bolu, Çankırı gibi illerden hem Ankara'ya hem de İstanbul'a demiryolu ulaşımı sağlamış oluruz. Çift hatta gerek yok 110 km'lik tek hat döşemek ve ara istasyonlarda geçiş vermek yeterlidir. Bu sistem ayrıca Karabük ve Zonguldak şehirlerini de İstanbul'a demiryolu ile bağlar. İleride yapılması düşünülen Kastamonu-Çankırı demiryolu bağlantısı ile de entegrasyon olur. Kastamonu'da İstanbul'a bağlanabilir. Hatta Doğu Anadolu'ya giden trenler bu aksı da kullanabilir. Talebe göre Çankırı'dan Ankara ve Kırıkkale, Yozgat, Sivas aksını kullanabilirler. Doğunun İstanbul'a ulaşımı kısalır.

Ne dersiniz? Güzel olmaz mı?Resim

Resim

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 16383
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesajgönderen Esat » 17 Eyl Prş, 2009 11:34

Alternatif? Alternatif kelimesi bence pek uygun değil, yani eşdeğer ya da daha işi kolaylaştıran bir seçenek olsa alternatif olabilirdi, ama kağıt üstünde baktığımızda kulağı tersten tutmak gibi geldi bana, yani bu İstanbul-Ankara' nın alternatifi olamaz, amaç Ilgaz' a gitmekse o başka ama o zaman başlığı değiştirmen gerekir, çünkü bence bu güzergah İstanbul-Ankara' nın alternatifi değildir, diye düşünüyorum.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesajgönderen Mehmet Kasım » 17 Eyl Prş, 2009 14:32

Kelime anlamlarına çok takılmayalım derim. Tabi ki mevcut güzergah ve hızlı tren güzergahı daha iyidir iki uç arası için. Ama aradaki bölgeler için düşünülmüş bir aks. Sakarya, Bolu, Düzce gibi illeri demiryolu ile 2 büyük şehire bağlıyoruz. Önemli olan bu. Ve bu hattın iyi yolcu taşıyabileceğini düşünüyorum.

Kulağı tersten tutma meselesi doğru tabi ki ama İstanbul'a giden trenlerin hepsi Ankara'nın batı tarafına hitap ederken, bu öneri de doğu tarafına hitap ediyor. Kayaş ve devamı yani. Buda bir seçenek olur. Merak ettiğim konu ise siz ne düşünüyorsunuz yolcu yoğunluğu konusunda. 110 km'lik tek ray hattı maliyeti nedir? Bu maliyete katlanamaya değer mi?

Ankaar'nın doğusunda kalan illere de yarayabilecek bir güzergah; Kırırkkale, Yozgat, Kayseri, Tokat, Amasya, Sivas, Samsun, Erzincan, Erzurum gibi.


Ve talep olacak yolculuklar:

1-Sakarya-Ankara (önemli bir yolcu yoğunluğu olduğunu düşünüyorum)

2-Düzce Ankara

3-Düzce-İstanbul

4-Bolu-Ankara

5-Bolu-İstanbul

6-Karabük-İstanbul

7-Çankırı-İstanbul
Resim

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 16383
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesajgönderen Esat » 17 Eyl Prş, 2009 17:20

Bence takılınması gereken bir nokta, Alternatif. O zaman başlığı değiştir çünkü ne önerilerin ne de çizimlerin İstanbul-Ankara güzergahı değil, Çankırı' yı İstanbul'a bağlarken aradan daha önce başka başlıklar da önerilmiş olan Karadeniz'in Ankara'ya bağlanmasını çizince bunun adı "İstanbul-Ankara Alternatifi" olmaz abi. Yanlış mı düşünüyorum? Ya da Bolu - İstanbul işletmesi diyelim daha mantıklı çünkü ben Adapazarından ötede İstanbul yolcusu olacağına inanmıyorum (Karadeniz kıyı kentleri hariç) hatta mümkünse o yazdığın yerlerden İstanbul'a direkt tren hiç çalışmasın :D:D

ahmettekin
Aylık Paso
Mesajlar: 102
Kayıt: 21 Ara Cum, 2007 19:04

Mesajgönderen ahmettekin » 17 Eyl Prş, 2009 19:55

Tek hat işletmeciliği bundan sonra düşünülmemesi gereken bir alternatif anahatlarda, o yüzden projenin baştaki eksiği bu. Geçtiği yerler yoğun değil, bu da önemli bir etken, ve daha da önemlisi yolu hiçbir şekilde kısaltmayacak. Sırf Çankırı'dan Ankara'ya ulaşmak yaklaşık dört saat sürüyor şu anda, kaldı ki mevcut demiryolunda istense bu sürede İstanbul'dan kalkan tren Eskişehir'e gelir.

Şöyle bir durum var demiryolumuzda, Eskişehir olmasa trenler bomboş gidecekler. Eskişehir garına gidin, o filmlerde izlediğiniz yabancı ülkelerdeki garlara en yakın gar odur bizdeki, bunu anlayacaksınız. Çünkü hiç boş değil, sürekli bir kalabalık var, gece yarısında da, gündüz ortasında da. Hızlı trenle birlikte gelmedi bu kalabalık, trenler yavaşken de oradaydılar. İstanbul-Ankara trenleri Eskişehir-İstanbul arasında Ankara-Eskişehir arasında taşıdıkları yolcunun katlarını taşırlar yıllardır. Bunun asıl sebebi trenlerin yavaş olması tabi, hızlı tren İstanbul-Ankara arasında daha çok yolcu taşıyacaktır diye düşünüyorum. Sakarya ise Arifiye sayesinde demiryolundan çok iyi derecede yararlanıyor, trenler burada dolup boşalmaya başlarlar.

Bunu niye anlattım, çünkü bu hat zaman artısı taşımayacak, Dağlık bölgeden giden demiryolunu maliyeti düşürmek için kurplarla, eğimlerle boğacağız, hız çok düşecek, mevcut demiryolunda ise Sakarya-İstanbul arası dışında hız yine düşük olacak, karayolu fark atacak malesef, sonra trenler bomboş. İstanbul-Eskişehir arasında trenin dolu olmasının sebebinde trenin kalitesinin ne kadar etkisi varsa, karayolundan hızlı olmasının da o kadar etkisi vardır.

Adapazarı'nı İstanbul'a bağlamak gibi bir derdimiz yok şu anda, Düzce için değer mi bilmiyorum, Ada hattını devam ettirebiliriz, ama ötesi için İstanbul yolcusu çıkmaz tren dolduracak kadar.

Yanlış anlamayın, demiryolu yapılsın tabi de, hızlı tren yapılıyor zaten burada, hızlı tren beslemesini yakın yerlerden otobüsle yapabiliriz, üç büyük şehir hızlı trenle bağlandıktan sonra ise bu gibi yeni hat yapımlarına başlamalıyız, bana kalırsa hızlı treni hiç yapmam, her yere konvansiyonel döşerim ama her istediğimiz olsa... Mesela Bursa, Antalya hatları, çok çok daha fazla önemli şu güzergahtan, yani ben bile çok sonra yapardım.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Karadeniz Ekspresi, Küre Ekspresi, Doğu Ekspresi S

Mesajgönderen Mehmet Kasım » 18 Eyl Cum, 2009 09:37

1-Sakarya, Bolu ve Düzce gibi illerden her saat başı Ankara'ya ve İstanbul'a otobüs olduğunu biliyorum. Bu yolcu yoğunluğu konusunda bir fikir verebilir. (Transit geçenleri saymıyorum, kalkışı burası olanları söylüyorum. Bkz. Öz Bolu Seyahat :))

2-Önerimiz Çankırı, Karabük, Kastamonu illerini demiryolu ile İstanbul'a bağlaması bakımından demiryolu fakiri Karadenizin batı kanadına hizmet verir.

3-Çankırı'dan Çorum ve Samsun'a ulaşması durumunda yolcu talebinin çok olacağını düşünüyorum. Samsun'dan ileriye demiryolu projeleri var zaten. Çarşamba, Ünye, Fatsa, Ordu, Giresun gibi bölgelere fizibiliteler yapılıyor. Proje uygulanırsa bu iller hem İstanbul'a hemde Ankara'ya demiryolu ile bağlanmış olur. Alın size "Karadeniz Ekspresi"

4-Karayolu taşımacılığının esiri olduğumuz, petrole bağımlı olduğumuz, çevreyi kirlettiğimiz, demiryollarını ihmal ettiğimiz 50 senedir söylenen ve şikayet edilen bir konu iken bu durumu tersine çevirecek, demiryolunu geliştirecek, karayolu egemenliğini sınırlayacak, çevreye duyarlı, temiz dünya sağlayacak önerilerin kabul görmemesini de anlamış değilim. O zaman karayolu esareti devam etsin mi isteniyor?

5-Öneri güzergah Doğu Anadolu'ya gidecek trenlerin yolunu kısaltır. Tokat, Amasya, Erzincan, Sivas, Erzurum, Kars gibi iller İstanbul'a ulaşmak için daha kısa yoldan giderler.

6-Her tren Eskişehir'e uğramak zorunda olmasa gerek.

7-Arkadaşımızın Antalya başlığına koyduğu eski haritalar da da belirttiğim aksta bir demiryolu düşünülmüş. Fizıbıl çıktı mı bilemiyorum ama analizlerin güncellenmesi lazım.

8-Bir ülkede bu kadar çok otobüs olması sağlıklı bir şey değil.

9-Projenin baştaki eksiği tek hat olması demekle, geçtiği yerler yoğun değil demek birbiriyle çelişen şeyler. Yoğun değilse neden tek hatta razı gelmiyoruz? Yoğunsa tabi ki çift hat olması daha iyi olur. Çift hatta karşı çıkacağımı düşünmüyorsunuz herhalde.

10-Çankırı-Ankara arası rehabilite edilerek 4 saatten aza indirilebilir.

11-Düzce için Ada hattını devam ettirebiliriz demişsiniz. Tamam işte bizde bunu söylüyoruz. Oraya devam ederse 50-60 km daha devam edip GEREDE'de demiryoluna bağlanır.

12-Antalya, Bursa gibi hatlar öncelikli olabilir tabi ki.

13-Esat yazdığım yerlerden İstanbul'a tren hiç çalışmasın demişsin ya? Sebep ne abi? Neden çalışmasın? Karayolu esareti mi devam etsin.

14-Şu an konvansiyonel hattan İstanbul-Ankara arası 7-8 saati buluyor aşağı yukarı. Bu önerdiğim hatta bazı yerler rehabilite edilerek 8-9 saatte gidebilir. Belki aynı saate bile düşürülebilir. Bu da bir alternatif oluşturur. Kalkış saatleri önemli. Bir sonraki seferi beklemek daha dezavantajlı oluyorsa buna binilebilir. Ankara'nın doğusunda oturuyorsam buna binerim. Çünkü mevcut hattan gidersen Ankara Gar'a gelip oradan bir daha kentiçi trafiğine girecem zaman kaybedecem. Bu öneri ile direk giderim.

Resim

ahmettekin
Aylık Paso
Mesajlar: 102
Kayıt: 21 Ara Cum, 2007 19:04

Mesajgönderen ahmettekin » 18 Eyl Cum, 2009 13:28

Teker teker cevap vereyim.

1.Saat başı otobüs olması demek, bu otobüslerin yoğun bir şekilde yolcu taşıdıkları anlamına gelmiyor, otobüs firmaları, yerel ve ulusal rakipleriyle yarışmak amacıyla gereksiz seferler düzenliyorlar, gerçek yolcu sayısı, sefer sayısıxotobüs kapasitesi kadar değildir, kaldı ki, öyle bile olsa, saatte 50 kişi tek yönde 250 kişi eder günde(08-20), bu kadar yolcu var yani küçük kentlerden, projenin fizibıl olması için yine iki büyük kent arasında yolcu taşınması gerekecek, buraya geleceğiz.

2.Daha önce de belirttiğim gibi, Karadeniz demiryolu sahilden gitmeli, iç kısımlara yapılacak yol daha çok yolcuya hitap edebilir ama inşa maliyeti çok artacaktır, dağların güneyinde kalan illerin çözümü işte bahsettiğin tek hatlı demiryollarıyla sağlanır.

3.Karadeniz Ekspresi Karadeniz'e paralel olmalıdır, sebebi ise sadece maliyeti, yoksa içeri yapılması daha iyi olur tabi.

4.Burada yazan insanların karayolu hakkında ne düşündüklerini biliyor olmalısınız, bu soruyu atlıyorum.

5.Buna katılıyorum.

6.Her trenin Eskişehir'e uğrama gibi bir zorunluluğu tabi yok, tren Ankara-İstanbul arasında gitmeyecekse tabi.

7.Bu ülkede işler yapılabilir çıksa bile engellenebiliyor, Akdeniz Demiryolu fizibıldı da ne oldu? Yarın öbürgün başbakan helikopterle köprüye yer beğenmeye giderken belki şuraya da demiryolu yapın der, o zaman fizibilite falan bunlar hikaye.

8.

9.Tamam da, Ankara-İstanbul arası alternatif tren koyuyorsun buraya, yolculuk süresi daha baştan artı oluyor, üstüne bir de tek hattan geçiriyorsun ve burayı Karadeniz demiryolu olarak ilan ediyorsun, bu bir çelişki değil midir? Tek hat yapılırsa, üstte bahsettiğim gibi, sahil demiryoluna komşu şehirlerden şube hatları şeklinde olur, ana hattın tek yol olması bundan böyle kabul edilemez, projede ise tüm yol tek hat.

10.Olmaz, hat burada Kızılırmak'ı takip ediyor, sürekli kurplu haliyle, kurpları yoketmeden trenleri hızlandıramazsınız, 4 saatten inse inse 3'e iner.

11.Adadan devam ederek tren sahile gitmeli bence, gerçekten projesi olan bir iş bu, benim istediğim de, sahilden devam edip Samsun'a kadar gidecek bir tren.

12.Bu konuda mutabıkız.

14.Konvansiyonel yoldan tren 4,5 saatte Ankara'ya gidebiliyor, hızlandırılmış tren bu, Başkent 6 saatti, hızlı+Başkent yine 5,5 saat. İstense şimdiki trenler 3,5 saat Eskişehir-İstanbul, 2 saat de hızlı yoldan devam etme suretiyle aktarma derdi olmaksızın 5,5 saatte Ankara'ya gidebilirler, ama hızlı trenin şanına sürülmüş olur. Ankara'nın doğusuna da banliyö treni devam ediyor, trafik falan yok bu arada. Sefer sıklıkları ise garip, bayramda günde 6+6 tren çalışıyor, süper ekspres olan, normal zamanda ise 4+4, hızlandırılmış başlarken saat başı sefer olacak deniyordu, istense yapılabilir şu anda da, ama biz vagonları garlarda yatırmaya bayılıyoruz, bu ayrı mesele.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesajgönderen Mehmet Kasım » 18 Eyl Cum, 2009 13:45

Maliyeti düşürmek amacıyla tek hat dedim tabi ama bu konuda inatçı değilim. Çift hatta olablir. Bazı yerleri tek bazı yerleri çiftte olabilir. Ana hat tek olmaz demişsiniz, Bilecik-Arifiye arası ana hattır ve tek hattır maalesef. Bilecik-Bozüyükte öyle. Bozüyük-İnönü'de.

Karadeniz sahil yoluna paralel zaten bizim neri Samsun'dan Trabzon'a sahil boyu devam eder.

Adapazarı'ndan Karasu, Ereğli, Zonguldak, Bartın Demiryolu projesi var. Bu projeyi İnebolu ve Sinop üzerinden yani sahilden Samsun'la bağlantılı yapabilirlerse Karadeniz ekspresi olabilir. Ama benim önerimi öldürmez. Ayrı yerlerden gidiyor.

Ankara-Çankırı arası 4 saatten 3'e inebilir demişsiniz gayet iyi. Çankırı-Adapazarı arası daha hızlı gidecek şekilde ayarlanabilir.

Ilgaz ekspresi ve Karadeniz ekspresleri (biri sahilden Samsun ekspresi denir, diğeri aşağıdan Karadeniz ekspresi denir)..


Samsundan sonra sahilden:

Resim

Tamamı sahilden:

Resim

Doğu Ekspresi:

Resim

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesajgönderen Mehmet Kasım » 23 Eyl Çrş, 2009 11:44

Bu bayram Anadolu ekspresi ile Ankara'ya gittim. Tam 8 saat 45 dakika sürdü. Ilgaz ekspresi, bunun alternatifi olabilir.

Ayrıca dönüşte hızlı trenle Eskişehir'e geldim. 1 gün kalıp dönecektim. Son gün için bilet yoktu. Sanırım Ankara'dan da bilet yoktu. Ilgaz ekspresi buna da bir alternatif çözüm olabilirdi. Sonuçta her malın bir alıcısı olabilir. Bu ekspres önerisine daha da ısındım. Demiryolları gelişmeli ve bu tarz uygulamalar artmalı.

Ankara'dan İstanbul'a Ayaş tünelinden bir hat daha yapılsa yolcusu çıkar. Beypazarı çok yoğun bir yer. Kim demiş boş gider diye. Alın bir öneri daha:

*Beypazarı Ekspresi :)

ya da Ayaş Ekspresi


ILGAZ AKSINA OTOYOL DÜŞÜNÜLÜYORMUŞ. Demekki böyle bir aks var. O zaman demiryolu yapmak lazım.
http://www.haber7.com/haber/20090923/Cu ... otoyol.php

-İstanbul ve Ankara'yı İran ve Kafkasya'ya bağlayacak otoyol:


1200 kilometre uzunluğundaki otoyol, mevcut Ankara-İstanbul otoyolunun Gerede kavşağından başlayacak ve Amasya, Erzincan, Erzurum ve Ağrı üzerinden Gürbulak sınır kapısına ulaşacak. Ayrıca Samsun'u Ankara'ya bağlayacak bir otoyol da bu proje kapsamında inşa edilecek.


“Demiryolu Önerileri” sayfasına dön

Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 1 misafir