ank-M.04 » Ankara Metroları

Kullanıcı avatarı
kemal
Hareket Amiri
Mesajlar: 1397
Kayıt: 24 Eyl Pzt, 2007 09:41

Ankaray tamir vagonu

Mesajgönderen kemal » 19 Oca Sal, 2010 23:49

Resim

Kullanıcı avatarı
kemal
Hareket Amiri
Mesajlar: 1397
Kayıt: 24 Eyl Pzt, 2007 09:41

Ankaray resimleri

Mesajgönderen kemal » 31 Tem Cmt, 2010 19:58

Sonunda Ankara'ya gidip biraz resim çekebildim, yalnız çok sıkı tutuyorlar yeraltı duraklarında hiç resim çekemedim sayılır, hemen adamlar tepene biniyorlar :( :( :( neyse:
Ankaray hakkında söyleyeceğim şu; Yapıldığından beri araçlar hiç boya yenileme falan yüzü görmemiş , sıcakta klimasız tıklım tıklım gidiliyor, gittiği yerler gayet isabetli olmuş ki hafta içi saat 3 gibi bile içi dopdolu oluyor. İstasyonların iç kısımları tertemiz ve yeterli ancak dış metal sundurma yapıları ve totemler berbat olmuş, totemler paslı tamir etmek lazım.Ankaray hafif metro olarak geçsede enerjiyi 3cü raydan alan ve nerede ise tamamı yeraltından giden basbayağı bir metro :)
Alttaki resimleri Aşti durağı ile Emek arasında bir tek açıklık olan yerden çektim.
Resim

Resim

Resim

Resim
Bu da Maltepe istasyonu , güvenlikçi bey tam çekerken sıtıma dokununca böyle oldu :twisted:
Resim

Resim
Aşti terminalinin metro bağlantısı ve yürüme bantları.
En son kemal tarafından 31 Tem Cmt, 2010 20:21 tarihinde düzenlendi, toplamda 2 kere düzenlendi.

Kullanıcı avatarı
kemal
Hareket Amiri
Mesajlar: 1397
Kayıt: 24 Eyl Pzt, 2007 09:41

M2 Ankara metrosu

Mesajgönderen kemal » 31 Tem Cmt, 2010 20:17

Ankara metrosu ise ilk üç istasyondan sonra çoklukla açıktan gidiyor, Bombardier araçlar gayet geniş ve yeterli, klimaları canavar gibi çalışıyor ancak her iki metroda da araç içi ışıklı ve sesli anons uyarı sistemleri yok, hatta her kapının üzerinde istasyonlar yazılı değil,iki kapıda bir bunlar yazılı. Her iki metroda da giden ve gelen trenler çoğunlukla aynı tüneli kullanıyorlar.
Resim

Resim
Kızılay girişlerinden biri.
Resim
Yenimahalle istasyonu.
Resim

Resim

Resim

Resim
İvedik istasyonu (altındaki videocuda Recep İvedik posterleri doluydu :P )
Resim

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 16430
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesajgönderen Esat » 31 Tem Cmt, 2010 20:27

Kemal abim, harika bir işe imza atmışsın yine :) O Bombardierler klimalı mı? enteresan, çünkü aracın üst kısmında görünür hiçbir alet edevat yok, gerçi tünel tipi araçların çoğunda üst kısımda bir şey olmaz bütün sistem aracın altındadır üst kısım genellikle sadece kablolama için kullanılıyor bildiğim kadarı ile ama ilginç.

Peki Ankara metrosu denilen sistemde yoğunluk nasıldı bir de araçlar 6' lı kuple ediliyor sanırım.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5249
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesajgönderen alabay » 31 Tem Cmt, 2010 20:27

Şa-ha-ne :!:

Kullanıcı avatarı
kemal
Hareket Amiri
Mesajlar: 1397
Kayıt: 24 Eyl Pzt, 2007 09:41

Mesajgönderen kemal » 31 Tem Cmt, 2010 20:32

Vallahi M2 nin klimaları gayet iyi idi yoğunluk olarak ikisi de nerede ise aynı ama M2 Bombardierleri M1 Ankaray'ın Breda'larından çok daha geniş olduğundan daha boşmuş hissi veriyor,ayrıca Kızılay istasyonu da her iki metroya geçiş verdiğinden kapsamlı bir yapı.

Kullanıcı avatarı
tahir93
Aylık Paso
Mesajlar: 99
Kayıt: 26 Eyl Cmt, 2009 05:51

sesli anons, merak edilenler

Mesajgönderen tahir93 » 11 Ağu Çrş, 2010 15:52

sesli anons yok demişsiniz ama sesli anons var, hatta aktarma bilgilerini bile veriyorlar anonsla. size sabah saati denk gelmiş olmalı, bazen sabahları açmayı unutuyorlar :)

bombardier araçları klimalı, tam otomatiktir, 6vagon çalışır ve istasyonlar 6 vagona göre tasarlanmıştır. platform uzunluğu 140 metre'dir. her vagon 23 metredir. tren genişliği 3.2 metredir.

umarım merakları gidermişimdir :D

Kullanıcı avatarı
kemal
Hareket Amiri
Mesajlar: 1397
Kayıt: 24 Eyl Pzt, 2007 09:41

Mesajgönderen kemal » 11 Ağu Çrş, 2010 21:54

Evet olabilir anons ben duymadım diye yok değildir tabiki.
Bir de metro peronlarının boyu katarın boyu ile burun buruna geliyor şöyle dururken istasyondan bir resim çekeyim dersen önünü katıp çaprazlama resim çekmenin hiç olasılığı yok.metronun iki ucu istasyonların iki ucuna denk geliyor :lol:

Kullanıcı avatarı
tahir93
Aylık Paso
Mesajlar: 99
Kayıt: 26 Eyl Cmt, 2009 05:51

platform boyu ve yoğunluk

Mesajgönderen tahir93 » 13 Ağu Cum, 2010 17:39

aslında trenin durduğu kısım ile platform sonu arasında nerden baksanız bir 2 metre fark var.
bu arada yoğunluktan bahsetmeyi unutmuşum.
ankaray yıllık kaç yolcu taşıyor bilmiyorum ama batıkent hattı hakkında bilgi vereyim:

metro daha çok rush hour'da yolcu taşır, normal mesai saatlerinde oturacak yer bile bulabilirsiniz. rush hourda çok yoğundur. ve yıllık yolcu taşıma sayımıyla Türkiye'nin en yoğun metro hattıdır.

yıllık yolcu 65milyon taşımıştır. bu 2008 yılı ego kayıtlarıdır.

Kullanıcı avatarı
kemal
Hareket Amiri
Mesajlar: 1397
Kayıt: 24 Eyl Pzt, 2007 09:41

Mesajgönderen kemal » 20 May Cum, 2011 23:36

T.Fischer resimlerinden:

Resim
Ankaray bakım aracı

Resim
Ankara metro deposu.

Kullanıcı avatarı
kemal
Hareket Amiri
Mesajlar: 1397
Kayıt: 24 Eyl Pzt, 2007 09:41

Mesajgönderen kemal » 23 May Pzt, 2011 13:18

Resim

Resim

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesajgönderen Mehmet Kasım » 17 Şub Cum, 2012 11:42

dikimevi aşti hattı sinyalizasyon sisteminde kodlu ray devreleri kullanılıyor. bu hat sanırım çayyolu'na uzatılıyor. bu uzatma esnasında bu sistem upgrade edilebilir mi? edilmesi gerekir mi?

http://www.rayturk.net/rayli-ulasimda-s ... l-ogeleri/

Kodlu Ray Devreleri:

Kodlu ray bölgelerinde rayları izole cebire ile ayırmaya gerek yoktur. Onun yerine ray bölgeleri arasında kapasitif ayırıcılar kullanılır. Ray bölgesinin bir ucundan verici vasıtası ile raya verilen ses frekansı ray bölgesinin diğer ucundan bir alıcı vasıtası ile alınır ve ölçülür. Eğer frekansta bir sapma varsa fail-safe mantığa göre tren varmış gibi düşünülür ve bölge kilitlenir. Son yıllarda inşaa edilen olan sabit bloklu sistemlerde, ses frekanslı ray devreleri kullanılmaktadır. Özellikle kısa mesafeler de aracın algılanmasını gerektiren düşük zaman aralıklı tren işletmesi yapılan sistemlerde kullanılması avantajlıdır. Ayrıca ray kesintisiz olduğu içinde yolculuk konforu artar ve bakım maliyeti düşer. Son zamanlarda işletmeye açılan Ankaray Dikimevi-AŞTİ hattı ve İstanbul Metrosu M2 Taksim – 4 Levent Hattında kodlu ray devresi kullanmaktadır.


“Ankara Metro Hatları” sayfasına dön

Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 1 misafir