
ank-M.04 » Ankara Metroları
- kemal
- Hareket Amiri
- Mesajlar: 1397
- Kayıt: 24 Eyl Pzt, 2007 09:41
Ankaray resimleri
Sonunda Ankara'ya gidip biraz resim çekebildim, yalnız çok sıkı tutuyorlar yeraltı duraklarında hiç resim çekemedim sayılır, hemen adamlar tepene biniyorlar
neyse:
Ankaray hakkında söyleyeceğim şu; Yapıldığından beri araçlar hiç boya yenileme falan yüzü görmemiş , sıcakta klimasız tıklım tıklım gidiliyor, gittiği yerler gayet isabetli olmuş ki hafta içi saat 3 gibi bile içi dopdolu oluyor. İstasyonların iç kısımları tertemiz ve yeterli ancak dış metal sundurma yapıları ve totemler berbat olmuş, totemler paslı tamir etmek lazım.Ankaray hafif metro olarak geçsede enerjiyi 3cü raydan alan ve nerede ise tamamı yeraltından giden basbayağı bir metro
Alttaki resimleri Aşti durağı ile Emek arasında bir tek açıklık olan yerden çektim.
Bu da Maltepe istasyonu , güvenlikçi bey tam çekerken sıtıma dokununca böyle oldu
Aşti terminalinin metro bağlantısı ve yürüme bantları.



Ankaray hakkında söyleyeceğim şu; Yapıldığından beri araçlar hiç boya yenileme falan yüzü görmemiş , sıcakta klimasız tıklım tıklım gidiliyor, gittiği yerler gayet isabetli olmuş ki hafta içi saat 3 gibi bile içi dopdolu oluyor. İstasyonların iç kısımları tertemiz ve yeterli ancak dış metal sundurma yapıları ve totemler berbat olmuş, totemler paslı tamir etmek lazım.Ankaray hafif metro olarak geçsede enerjiyi 3cü raydan alan ve nerede ise tamamı yeraltından giden basbayağı bir metro

Alttaki resimleri Aşti durağı ile Emek arasında bir tek açıklık olan yerden çektim.




Bu da Maltepe istasyonu , güvenlikçi bey tam çekerken sıtıma dokununca böyle oldu



Aşti terminalinin metro bağlantısı ve yürüme bantları.
En son kemal tarafından 31 Tem Cmt, 2010 20:21 tarihinde düzenlendi, toplamda 2 kere düzenlendi.
- kemal
- Hareket Amiri
- Mesajlar: 1397
- Kayıt: 24 Eyl Pzt, 2007 09:41
M2 Ankara metrosu
Ankara metrosu ise ilk üç istasyondan sonra çoklukla açıktan gidiyor, Bombardier araçlar gayet geniş ve yeterli, klimaları canavar gibi çalışıyor ancak her iki metroda da araç içi ışıklı ve sesli anons uyarı sistemleri yok, hatta her kapının üzerinde istasyonlar yazılı değil,iki kapıda bir bunlar yazılı. Her iki metroda da giden ve gelen trenler çoğunlukla aynı tüneli kullanıyorlar.
Kızılay girişlerinden biri.
Yenimahalle istasyonu.
İvedik istasyonu (altındaki videocuda Recep İvedik posterleri doluydu
)



Kızılay girişlerinden biri.

Yenimahalle istasyonu.




İvedik istasyonu (altındaki videocuda Recep İvedik posterleri doluydu


- Esat
- Pir-i Seyyâh
- Mesajlar: 16553
- Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37
Kemal abim, harika bir işe imza atmışsın yine
O Bombardierler klimalı mı? enteresan, çünkü aracın üst kısmında görünür hiçbir alet edevat yok, gerçi tünel tipi araçların çoğunda üst kısımda bir şey olmaz bütün sistem aracın altındadır üst kısım genellikle sadece kablolama için kullanılıyor bildiğim kadarı ile ama ilginç.
Peki Ankara metrosu denilen sistemde yoğunluk nasıldı bir de araçlar 6' lı kuple ediliyor sanırım.

Peki Ankara metrosu denilen sistemde yoğunluk nasıldı bir de araçlar 6' lı kuple ediliyor sanırım.
- kemal
- Hareket Amiri
- Mesajlar: 1397
- Kayıt: 24 Eyl Pzt, 2007 09:41
- tahir93
- Aylık Paso
- Mesajlar: 99
- Kayıt: 26 Eyl Cmt, 2009 05:51
sesli anons, merak edilenler
sesli anons yok demişsiniz ama sesli anons var, hatta aktarma bilgilerini bile veriyorlar anonsla. size sabah saati denk gelmiş olmalı, bazen sabahları açmayı unutuyorlar
bombardier araçları klimalı, tam otomatiktir, 6vagon çalışır ve istasyonlar 6 vagona göre tasarlanmıştır. platform uzunluğu 140 metre'dir. her vagon 23 metredir. tren genişliği 3.2 metredir.
umarım merakları gidermişimdir

bombardier araçları klimalı, tam otomatiktir, 6vagon çalışır ve istasyonlar 6 vagona göre tasarlanmıştır. platform uzunluğu 140 metre'dir. her vagon 23 metredir. tren genişliği 3.2 metredir.
umarım merakları gidermişimdir

- kemal
- Hareket Amiri
- Mesajlar: 1397
- Kayıt: 24 Eyl Pzt, 2007 09:41
- tahir93
- Aylık Paso
- Mesajlar: 99
- Kayıt: 26 Eyl Cmt, 2009 05:51
platform boyu ve yoğunluk
aslında trenin durduğu kısım ile platform sonu arasında nerden baksanız bir 2 metre fark var.
bu arada yoğunluktan bahsetmeyi unutmuşum.
ankaray yıllık kaç yolcu taşıyor bilmiyorum ama batıkent hattı hakkında bilgi vereyim:
metro daha çok rush hour'da yolcu taşır, normal mesai saatlerinde oturacak yer bile bulabilirsiniz. rush hourda çok yoğundur. ve yıllık yolcu taşıma sayımıyla Türkiye'nin en yoğun metro hattıdır.
yıllık yolcu 65milyon taşımıştır. bu 2008 yılı ego kayıtlarıdır.
bu arada yoğunluktan bahsetmeyi unutmuşum.
ankaray yıllık kaç yolcu taşıyor bilmiyorum ama batıkent hattı hakkında bilgi vereyim:
metro daha çok rush hour'da yolcu taşır, normal mesai saatlerinde oturacak yer bile bulabilirsiniz. rush hourda çok yoğundur. ve yıllık yolcu taşıma sayımıyla Türkiye'nin en yoğun metro hattıdır.
yıllık yolcu 65milyon taşımıştır. bu 2008 yılı ego kayıtlarıdır.
-
- Seyyah
- Mesajlar: 4319
- Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38
dikimevi aşti hattı sinyalizasyon sisteminde kodlu ray devreleri kullanılıyor. bu hat sanırım çayyolu'na uzatılıyor. bu uzatma esnasında bu sistem upgrade edilebilir mi? edilmesi gerekir mi?
http://www.rayturk.net/rayli-ulasimda-s ... l-ogeleri/
http://www.rayturk.net/rayli-ulasimda-s ... l-ogeleri/
Kodlu Ray Devreleri:
Kodlu ray bölgelerinde rayları izole cebire ile ayırmaya gerek yoktur. Onun yerine ray bölgeleri arasında kapasitif ayırıcılar kullanılır. Ray bölgesinin bir ucundan verici vasıtası ile raya verilen ses frekansı ray bölgesinin diğer ucundan bir alıcı vasıtası ile alınır ve ölçülür. Eğer frekansta bir sapma varsa fail-safe mantığa göre tren varmış gibi düşünülür ve bölge kilitlenir. Son yıllarda inşaa edilen olan sabit bloklu sistemlerde, ses frekanslı ray devreleri kullanılmaktadır. Özellikle kısa mesafeler de aracın algılanmasını gerektiren düşük zaman aralıklı tren işletmesi yapılan sistemlerde kullanılması avantajlıdır. Ayrıca ray kesintisiz olduğu içinde yolculuk konforu artar ve bakım maliyeti düşer. Son zamanlarda işletmeye açılan Ankaray Dikimevi-AŞTİ hattı ve İstanbul Metrosu M2 Taksim – 4 Levent Hattında kodlu ray devresi kullanmaktadır.
“Ankara Metro Hatları” sayfasına dön
Kimler çevrimiçi
Bu forumu görüntüleyen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 1 misafir