ank-M.04 » Ankara Metroları

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 16454
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesajgönderen Esat » 26 Kas Sal, 2013 19:19

Engin Y yazdı:metro hattı ve demiryolu birbirine paralel gidiyor, ama arada bağlantı yapılması düşünülmemiş.


Ne amaçla bir bağlantı? İşletme amaçlı mı, yoksa yolcu aktarması anlamında mı? Ben işletme anlamında bir bağlantı olabilir miydi bilmiyorum. Sanırım Japonya' da var öyle bir uygulama, Viyana' da metro ile demiryolu ray bağlantısı olan nokta da var ama o daha çok araç transferi ya da başka lojistik amaçlar için var olsa gerek, işletmelik bir durum yok. Aktarma anlamında kast ediyorsan güzel örnekler görmüşlüğüm var, nerede ise ortak peron diyebileceğimiz yapılar inşa edilmişti ki aslında ortak falan olmamalarına rağmen :)

Engin Y
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1556
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Mesajgönderen Engin Y » 26 Kas Sal, 2013 19:41

Aktarma anlamında bağlantı demiştim abi..

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 16454
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesajgönderen Esat » 26 Kas Sal, 2013 20:32

Engin Y yazdı:Aktarma anlamında bağlantı demiştim abi..


Yok yanlış anlamayın, böyle internet üzerinde o metrodan kol çıksın bu metrodan dal bitsin, oradan oraya dallansın diye hiçbir altyapısı olmayan, sadece aklıma geldi yazayım tarzı şeyler bolca mevcut, ki bizim sitemizde de var :) düşünce olarak her zaman saygı duydum ve hala da duyarım ama bu tip düşünceler sanki resmi fikirlermiş ya da ne bileyim projelerin belli ayaklarında varmış gibi düşünceler yayılabiliyor, hani böyle bir görüş var da onun yansıması mı diye düşündüm :)

Dediğim gibi fikir, beyin jimnastiği anlamında tabii ki her türlü fikir değerli, hatta hatların birleşip ayrılması, dallanıp budaklanması dahi mantıklı ve güzel olabilir, sadece altı dolu olsun istiyorum, misal bir iki mesaj önce yazmıştınız ya, işte o zaman şöyle olsaydı, kuzeyden o güneyden bu ortadan metrobüs falan, öyle olmadı o zaman dallansın gibi, yani işte bu düşüncenin bir temeli var anlamında, en azından ben öyle düşündüm.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5249
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesajgönderen alabay » 26 Kas Sal, 2013 20:38

ama arada bağlantı yapılması düşünülmemiş


Yapma yaaa, ciddi? Düşünülmemiş? :shock: Vay! Nadir görülen bir durum :lol:

Esat, metro/banliyö/tren beraber kullanma mı? Berlin’de bir banliyö/metro beraber kullanma minik yer var, Wuhlheide mi, Wuhletal mı, neydi, aynı istasyona, perona geliyorlar. Ben daha çok tramvayların demiryollarına geçip, tram-train olarak gitmelerini bilirim, hem burada, hem Fransa’da. Tramvay o zaman çoğu zaman S-Bahn diye tanımlanıyor, halbuki basbayağı bildiğimiz tramvay (Karlsruhe (DE), Mulhouse (FR)). O açıdan metroların da altyapı olarak demiryollarını kullanmaları – genel olarak – mümkün, hem de daha kolay; yandan elektriği alırsa, üstten problem olmaz. Tramvaylar bu konuda iki voltajla işlerler.

Konu zaten bu değildi, aktarmaydı, ama şuraya bir sıkıştırmış olayım, dedim.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 16454
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesajgönderen Esat » 09 Ara Pzt, 2013 07:42

Ankara metrosunda Kolej diye bir istasyon varmış ve bu istasyonda yapılacak bir yürüyen merdiven inşaatı nedeni ile zeminden çıkan su aylardır kesilmiyormuş. Haberin içeriği bu anlayan beri gelsin. Yürüyen merdiveni istasyondan daha derinemi inşa etmişler ki? Ya da istasyon olmayan bir yerden mi delmişler? Madem orada bu kadar kapasitesi yüksek bir su kaynağı var, bilinmiyormuymuş? Önceden ASKİ ye bilmem kime sormamışlar mı, kardeşim kanal mı var, su mu var, bir şey var mı diye? Ben anlayamadım, yanlışlıkla içme suyu borusunu delmiş olmasınlar? :)

Ankaray Kolej istasyonundaki yürüyen merdiven yapım çalışmaları sırasında yer altından çıkan su aylardır akmaya devam ediyor.

Yetkililer çözüm arayışlarını sürdürürken, havaların soğumasıyla birlikte yola akan su buzlandı. Büyükşehir Belediyesi’nin tuzlama çalışmasıyla birlikte olası kazaların önüne geçilirken, yetkililer su kaçıran hortumları yenileriyle değiştirdi.


http://www.hurriyet.com.tr/ankara/25307570.asp

ÖmerYILMAZ
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 221
Kayıt: 18 Eyl Pzr, 2011 08:56

Mesajgönderen ÖmerYILMAZ » 11 Ara Çrş, 2013 16:39

Batıkent-Sincan Metrosunun Başbakan test etmiş. Ay sonunda ya da 1 ocakta başlayacağına dair yorumlar okuyorum.

Ayrıca Keçiören hattı da 2014 içinde açılacakmış.

Angaramıza şimdiden hayırlı olsun. Her ne kadar Antalya'da böyle yatırımları göremesek de gurur duyarım.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 16454
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesajgönderen Esat » 11 Ara Çrş, 2013 17:30

2014 başında denilmiş ama ay gün yok, gerisi iyi niyet olabilir ya da belki içeriden birilerinin döktüğü incilerdir :D bilmiyos.

Diğer taraftan şöyle bir harita görmüş oldum.

Resim

Engin Y
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1556
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Mesajgönderen Engin Y » 11 Ara Çrş, 2013 19:12

Abi, işte senin bu haritanın sol üstündeki OSB-Törekent durağından kıvrılarak Sincan'da banliyö trenlerine ve YHT'ye aktarma olanağı sağlayan ve oradan da sol alttaki Koru'ya bağlanan bir hat olsa, tam çember kurulmuş olacak, trenler geri dönmeden hep ileriye doğru gidecekler :)

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 16454
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesajgönderen Esat » 12 Ara Prş, 2013 10:34

Trenler her türlü iki yönde de gitmek zorunda ama fena fikir değil tabii Angaranın kıraç tarlalarından geçerek dolaşan bir hat neden yapılmasın :D:D kent yönetiminin insanları oraya doğru taşımak yerleştirmek gibi bir şey varsa yapılmalı bile hatta (bunu nasıl yazıyor siz Türkler? hâtta, hattâ yoksa hâttâ mı? :))

Hatta ve hatta bir daire sağ tarafa inşa edip Audi ye doğru ilerlemek için geriye bir daire kalmalı, 30 sene sonra daireleri 5 leyip Olimpiyatlara aday bile olabilir Ankara :D:D

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5249
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesajgönderen alabay » 12 Ara Prş, 2013 11:06

Hatta ve hatta :-) Var bizde böyle bir kaç pislik. Kar ve kar. Hala ve hala. Artık üniversitedeki Türkoloji profesörleri bile tam bilmiyorlar, TDK’ye göre şapka işaretleri geçerli mi, gerekli mi, şart mı, farz mı, ne? Belli değil. Yazımız zamanında güzelce kolaylaştırıldı, ama işte k ile q ve yazılamaz koyu t ile ince t gibi bir çok şeyler de kayboldu. Uzatma/inceltme şapkası bence gerekli. Ve bence hattâ. Ki ben de hatta yazarım. Ama ani mi daha okunaklı, ânî mi? he işe bir de siyaset ve dünya görüşü falan giriyor ya, işte o fena. Böyle yazdığımda beni imam sananlar oluyor.

Ayrıca gramerimize göre hatda da olmuyor, ile de hatta (o hatta şu otobüs işler). Yani, yeni bir reform iyi olurdu, ki zaten artık Kenedi yerine Kennedy yazıliyor, dil ve yazı değişiyor. Neyse. Da bizim özbeöz Türk harleri ş, ı ve ğ ascii dünyasında pırobulem :-) Dua edelim ki, UTF-8 aldı başını, gidiyor. Çin sağolsun, UTF-16 bile yazı alışkanlıkları bu konuda antiamariganlaştırdı. Bak, yavaş yavaş Angara ağzına yanaşarak yine ontopik olmaya çalışıyorum :lol:

Anatolian
Serbest Geçiş
Mesajlar: 747
Kayıt: 22 Haz Cmt, 2013 12:22

Mesajgönderen Anatolian » 16 Şub Pzr, 2014 00:57

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=PmmR_Fg9PQI#t=24[/youtube]
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=jbk72OK-Ics[/youtube]

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 16454
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesajgönderen Esat » 10 May Cmt, 2014 09:47

Sefer saatlerinde bir düzenleme yapılmış, saatler geri çekilmiş. Gerekçe sistemin aktarmasız çalışması için yapılacak sinyalizasyon çalışmaları.

http://www.hurriyet.com.tr/ankara/26379906.asp

Yıl sonuna kadar devam etmesi planlanan çalışmalar nedeniyle 12 Mayıs Pazartesi gününden itibaren trenlerin son hareket saatlerinde yeni düzenleme yapıldığını belirten yetkililer, “AŞTİ ve Dikimevi yönünden (Ankaray) gelip, metroya aktarma yapacak olan yolcularımızın son tren hareket saatlerine dikkat etmeleri gerekmektedir” dedi.

12 Mayıs Pazartesi gününden itibaren uygulamaya başlayacak olan yeni düzenlemeyle birlikte metro trenlerinin son hareket saatleri şöyle olacak:

İstasyon Saat
OSB / Törekent - Batıkent İstasyonu yönüne 22.00
Batıkent - OSB / Törekent İstasyonu yönüne 23.00
Batıkent - Kızılay İstasyonu yönüne 22.30
Kızılay - Batıkent İstasyonu yönüne 23.00
Koru - Kızılay İstasyonu yönüne 22.30
Kızılay - Koru İstasyonu yönüne 23.00


“Ankara Metro Hatları” sayfasına dön

Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 1 misafir