3. sayfa (Toplam 6 sayfa)

Ankaray tamir vagonu

Gönderilme zamanı: 19 Oca Sal, 2010 23:49
gönderen kemal
Resim

Ankaray resimleri

Gönderilme zamanı: 31 Tem Cmt, 2010 19:58
gönderen kemal
Sonunda Ankara'ya gidip biraz resim çekebildim, yalnız çok sıkı tutuyorlar yeraltı duraklarında hiç resim çekemedim sayılır, hemen adamlar tepene biniyorlar :( :( :( neyse:
Ankaray hakkında söyleyeceğim şu; Yapıldığından beri araçlar hiç boya yenileme falan yüzü görmemiş , sıcakta klimasız tıklım tıklım gidiliyor, gittiği yerler gayet isabetli olmuş ki hafta içi saat 3 gibi bile içi dopdolu oluyor. İstasyonların iç kısımları tertemiz ve yeterli ancak dış metal sundurma yapıları ve totemler berbat olmuş, totemler paslı tamir etmek lazım.Ankaray hafif metro olarak geçsede enerjiyi 3cü raydan alan ve nerede ise tamamı yeraltından giden basbayağı bir metro :)
Alttaki resimleri Aşti durağı ile Emek arasında bir tek açıklık olan yerden çektim.
Resim

Resim

Resim

Resim
Bu da Maltepe istasyonu , güvenlikçi bey tam çekerken sıtıma dokununca böyle oldu :twisted:
Resim

Resim
Aşti terminalinin metro bağlantısı ve yürüme bantları.

M2 Ankara metrosu

Gönderilme zamanı: 31 Tem Cmt, 2010 20:17
gönderen kemal
Ankara metrosu ise ilk üç istasyondan sonra çoklukla açıktan gidiyor, Bombardier araçlar gayet geniş ve yeterli, klimaları canavar gibi çalışıyor ancak her iki metroda da araç içi ışıklı ve sesli anons uyarı sistemleri yok, hatta her kapının üzerinde istasyonlar yazılı değil,iki kapıda bir bunlar yazılı. Her iki metroda da giden ve gelen trenler çoğunlukla aynı tüneli kullanıyorlar.
Resim

Resim
Kızılay girişlerinden biri.
Resim
Yenimahalle istasyonu.
Resim

Resim

Resim

Resim
İvedik istasyonu (altındaki videocuda Recep İvedik posterleri doluydu :P )
Resim

Gönderilme zamanı: 31 Tem Cmt, 2010 20:27
gönderen Esat
Kemal abim, harika bir işe imza atmışsın yine :) O Bombardierler klimalı mı? enteresan, çünkü aracın üst kısmında görünür hiçbir alet edevat yok, gerçi tünel tipi araçların çoğunda üst kısımda bir şey olmaz bütün sistem aracın altındadır üst kısım genellikle sadece kablolama için kullanılıyor bildiğim kadarı ile ama ilginç.

Peki Ankara metrosu denilen sistemde yoğunluk nasıldı bir de araçlar 6' lı kuple ediliyor sanırım.

Gönderilme zamanı: 31 Tem Cmt, 2010 20:27
gönderen alabay
Şa-ha-ne :!:

Gönderilme zamanı: 31 Tem Cmt, 2010 20:32
gönderen kemal
Vallahi M2 nin klimaları gayet iyi idi yoğunluk olarak ikisi de nerede ise aynı ama M2 Bombardierleri M1 Ankaray'ın Breda'larından çok daha geniş olduğundan daha boşmuş hissi veriyor,ayrıca Kızılay istasyonu da her iki metroya geçiş verdiğinden kapsamlı bir yapı.

sesli anons, merak edilenler

Gönderilme zamanı: 11 Ağu Çrş, 2010 15:52
gönderen tahir93
sesli anons yok demişsiniz ama sesli anons var, hatta aktarma bilgilerini bile veriyorlar anonsla. size sabah saati denk gelmiş olmalı, bazen sabahları açmayı unutuyorlar :)

bombardier araçları klimalı, tam otomatiktir, 6vagon çalışır ve istasyonlar 6 vagona göre tasarlanmıştır. platform uzunluğu 140 metre'dir. her vagon 23 metredir. tren genişliği 3.2 metredir.

umarım merakları gidermişimdir :D

Gönderilme zamanı: 11 Ağu Çrş, 2010 21:54
gönderen kemal
Evet olabilir anons ben duymadım diye yok değildir tabiki.
Bir de metro peronlarının boyu katarın boyu ile burun buruna geliyor şöyle dururken istasyondan bir resim çekeyim dersen önünü katıp çaprazlama resim çekmenin hiç olasılığı yok.metronun iki ucu istasyonların iki ucuna denk geliyor :lol:

platform boyu ve yoğunluk

Gönderilme zamanı: 13 Ağu Cum, 2010 17:39
gönderen tahir93
aslında trenin durduğu kısım ile platform sonu arasında nerden baksanız bir 2 metre fark var.
bu arada yoğunluktan bahsetmeyi unutmuşum.
ankaray yıllık kaç yolcu taşıyor bilmiyorum ama batıkent hattı hakkında bilgi vereyim:

metro daha çok rush hour'da yolcu taşır, normal mesai saatlerinde oturacak yer bile bulabilirsiniz. rush hourda çok yoğundur. ve yıllık yolcu taşıma sayımıyla Türkiye'nin en yoğun metro hattıdır.

yıllık yolcu 65milyon taşımıştır. bu 2008 yılı ego kayıtlarıdır.

Gönderilme zamanı: 20 May Cum, 2011 23:36
gönderen kemal
T.Fischer resimlerinden:

Resim
Ankaray bakım aracı

Resim
Ankara metro deposu.

Gönderilme zamanı: 23 May Pzt, 2011 13:18
gönderen kemal
Resim

Resim

Gönderilme zamanı: 17 Şub Cum, 2012 11:42
gönderen Mehmet Kasım
dikimevi aşti hattı sinyalizasyon sisteminde kodlu ray devreleri kullanılıyor. bu hat sanırım çayyolu'na uzatılıyor. bu uzatma esnasında bu sistem upgrade edilebilir mi? edilmesi gerekir mi?

http://www.rayturk.net/rayli-ulasimda-s ... l-ogeleri/

Kodlu Ray Devreleri:

Kodlu ray bölgelerinde rayları izole cebire ile ayırmaya gerek yoktur. Onun yerine ray bölgeleri arasında kapasitif ayırıcılar kullanılır. Ray bölgesinin bir ucundan verici vasıtası ile raya verilen ses frekansı ray bölgesinin diğer ucundan bir alıcı vasıtası ile alınır ve ölçülür. Eğer frekansta bir sapma varsa fail-safe mantığa göre tren varmış gibi düşünülür ve bölge kilitlenir. Son yıllarda inşaa edilen olan sabit bloklu sistemlerde, ses frekanslı ray devreleri kullanılmaktadır. Özellikle kısa mesafeler de aracın algılanmasını gerektiren düşük zaman aralıklı tren işletmesi yapılan sistemlerde kullanılması avantajlıdır. Ayrıca ray kesintisiz olduğu içinde yolculuk konforu artar ve bakım maliyeti düşer. Son zamanlarda işletmeye açılan Ankaray Dikimevi-AŞTİ hattı ve İstanbul Metrosu M2 Taksim – 4 Levent Hattında kodlu ray devresi kullanmaktadır.