ank-M.04 » Kızılay - Törekent Metro Hattı

emrenmert
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 144
Kayıt: 11 Oca Cmt, 2014 05:41

Mesajgönderen emrenmert » 13 Şub Prş, 2014 13:42

M1, M2, M3, M4, M5 metro
Ankaray hafif raylı sistem
Başkentray banliyö

M1, M3, Ankaray, Başkentray hatları işletmede
M2 ve M4 inşaat aşamasında
M5 ise henüz proje aşamasında

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5249
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesajgönderen alabay » 13 Şub Prş, 2014 14:14

Ankaray hafif raylı sistem

Bu yanlış. Ankaray per definitionem tam bir metro. Hafif raylı sistemin özelliği sizce ne ki? Yani, nesi hafif? :-)

Ömer’in yazdığı en mantıklısı. Bence de M1, M2 ve M3 diye üç hat var veya olacak. O kadar.

emrenmert
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 144
Kayıt: 11 Oca Cmt, 2014 05:41

Mesajgönderen emrenmert » 13 Şub Prş, 2014 15:48

Aslında bence; bütün hatlar bittiğinde M1 (Kızılay-Batıkent), M2 (Kızılay-Çayyolu) ve M3 (Batıkent-Törekent) şeklinde üç ayrı işletme olmalı. Daha seyrek aralıklı olarak da aktarmasız M4 (Çayyolu-Törekent) işletmesi olmalı. Tandoğan-Gazino hattı ise zaten apayrı bir hat olarak inşa ediliyor.

Peki merak ettiğim bir şey var. Yeni lrt hatları düşünülüyor mu; A2, A3 gibi?

Engin Y
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1552
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Mesajgönderen Engin Y » 13 Şub Prş, 2014 16:48

Aslında bence; bütün hatlar bittiğinde M1 (Kızılay-Batıkent), M2 (Kızılay-Çayyolu) ve M3 (Batıkent-Törekent) şeklinde üç ayrı işletme olmalı. Daha seyrek aralıklı olarak da aktarmasız M4 (Çayyolu-Törekent) işletmesi olmalı.

Kızılay'da sadece iki peron var, yolcuların tek perona yığılması, tıpkı şu anda Taksim'de olduğu gibi işleri yavaşlatır ve aksatır. Ayrıca, Ankara'nın toplu taşıma anlamında en önemli merkezi Kızılay olduğu ve Kızılay'a her iki yönden gelen yolcuların çok büyük kısmı burada ineceği için zaten Törekent-Batıkent-Kızılay ve Koru Sitesi-Çayyolu-Kızılay kesimleri fiiliyatta iki ayrı işletme gibi olacak.

Batıkent'i bilmiyorum, ama oranın da sadece iki peronlu olduğunu tahmin ediyorum. İşler yoluna girince, tüm trenler gelince, Törekent-Koru Sitesi arası tek işletme olmalı bence. Dediğim gibi, Kızılay'ın kuzeyinden gelenlerin çok azı güneye geçer, güneyinden gelenlerin de çok azı kuzeye geçer. O nedenle, fiiliyatta iki ayrı işletme gibi olur bu hat.

Ancak şu yapılabilir, pik saatlerde Törekent'ten Batıkent'e ve Koru Sitesi'nden ODTÜ'ye boş tren gönderilebilir. Tabii boş trenin durmadan geçtiği duraklarda isyan çıkabilir, o nedenle ODTÜ durağını pas geçmemekte yarar var :) (yoksa, o trenin bizim duraktan son boş geçişi olur, bir sonraki tren orada zaten durdurulur)


“Ankara Metro Hatları” sayfasına dön

Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 1 misafir