ank-M.04 » Kızılay-Çayyolu Metro Hattı

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 16424
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

ank-M.04 » Kızılay-Çayyolu Metro Hattı

Mesajgönderen Esat » 18 Mar Sal, 2014 18:22

Çayyolu etabı hizmete açılmıştır, halen her ne kadar işletmesini kavrayamıyor olsam da şimdilik ayrı bir başlık olarak açıyorum, eğer ayrı bir işletme olarak kalacaksa bu başlıkta devam ettiririz.

Engin Y
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1537
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Mesajgönderen Engin Y » 18 Mar Sal, 2014 18:33

Abicim,

Bu haftasonu Ankara'ya gidince, kısmetse ayrıntılı bilgi vereceğim. Ancak, şu kadarını söyleyeyim: Hani İstanbul'daki M2'de, Hacıosman-Taksim ve Taksim-Şişhane şeklinde iki işletme, Taksim'deki peronların ayrı işletmelere tahsis edilmesi şeklinde yapılıyordu ya..

Hattı kullananlardan anladığım (ki Kızılay'da ve Batıkent'te başka türlüsü mümkün değil) kadarıyla, Törekent-Batıkent, Batıkent-Kızılay ve Kızılay-Çayyolu etapları da aynen bizim Taksim'deki iki peronun iki ayrı işletmeye ayrılması gibi bir durum neticesinde işletiliyor. Yoksa, Aksaray-Kirazlı ve Kirazlı-Başakşehir hatlarının Kirazlı'da farklı duraklara sahip olması gibi bir durum söz konusu değil.

Kızılay'daki durağı en son aylar önce kullandım, ama yanlış hatırlamıyorsam, kenar peron - ray - orta peron - ray - kenar peron şeklinde bir yapısı vardı. İniş binişleri de buna göre düzenlemiş olabilirler.

Neyse, dediğim gibi, haftasonu ayrıntılı bilgi vereceğim inşallah, ama ileride araç alımı tamamlanınca Törekent-Batıkent-Kızılay-Söğütözü-Çayyolu şeklinde tek işletmeye geçileceği Melih Gökçek tarafından da açıklanmışken, istersen bu başlığı Ankara Metrosu - Törekent-AKM-Kızılay-Söğütözü-Çayyolu Hattı gibi yapalım. (AKM, Kızılay ve Söğütözü'nü, diğer hatlarla aktarma noktaları olduğu için belirttim.)

Bu hattın toplam uzunluğu: 15,36 km Törekent-Batıkent + 14,66 km Batıkent-Kızılay + 16,59 km Kızılay-Çayyolu (Koru) = 46,61 km

İleride Koru Sitesi-Konutkent-Yaşamkent uzatması da yapılırsa, 50 km'lik bir hat ortaya çıkacak.

Diğer hattın başlığı, Ankara Metrosu - Söğütözü-Kızılay-Dikimevi Hattı (Ankaray) olabilir.

Keçiören Metrosu açılınca da Ankara Metrosu - Keçiören-AKM-Kızılay Hattı deriz. (AKM'yi özellikle belirtmemin sebebi, burada diğer hatla aktarma yapılacak olması..)

Sen bir incele bakalım Smile bence de ortada sadece bir hat var ama ayrı işletme yapacaklar ya da yapıyorlar ise İstanbul' da yaptığımız gibi işletme süresince ayrı başlıklar olarak tutarız, ne zaman birleştirilir ise ana hat olarak dediğin gibi Törekent-Çayyolu gibi bir isim ile devam ederiz.

Tamamdır abicim :)
En son Engin Y tarafından 18 Mar Sal, 2014 18:48 tarihinde düzenlendi, toplamda 3 kere düzenlendi.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 16424
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesajgönderen Esat » 18 Mar Sal, 2014 18:38

Sen bir incele bakalım :) bence de ortada sadece bir hat var ama ayrı işletme yapacaklar ya da yapıyorlar ise İstanbul' da yaptığımız gibi işletme süresince ayrı başlıklar olarak tutarız, ne zaman birleştirilir ise ana hat olarak dediğin gibi Törekent-Çayyolu gibi bir isim ile devam ederiz.

Engin Y
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1537
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Mesajgönderen Engin Y » 22 Mar Cmt, 2014 14:30

Ankara'dan selamlar, saygılar :)

Metronun son durumu ile ilgili incelememi tamamladım. Özetlemek gerekirse..

Kızılay Aktarma Merkezi: Yer yüzünden bir kat inince, çarşı katına ulaşıyorsunuz. Burası, saymadım, ama tahminimce 10'dan fazla çıkışı olan ve oldukça geniş, sadece Kızılay Meydanı'na değil, yakın çevresindeki önemli cadde ve sokaklara da yer altından erişim sağlayan bir çarşı. Bu çarşı katında turnikeler de mevcut. Ankara Metrosu'na (kırmızı hat) veya Ankaray'a (yeşil hat) geçmek isteyenler bu turnikelerden geçiyor. Turnikeden geçince merdivenlerle veya asansörlerle peron katlarına iniliyor. İlk peron katında Ankara Metrosu'nun (kuzey-güney doğrultusunda), ikinci peron katında ise Ankaray'ın (doğu-batı doğrultusunda) Kızılay durakları mevcut.

En alttaki Ankaray durağı, peron - ray - ray - peron düzeninde. Burada zaten tek işletme söz konusu olduğu için işler kolay. Bir üstteki Ankara Metrosu durağı ise peron - ray - peron - ray - peron düzeninde. Çayyolu'ndan gelen tren, geliş yönüne göre sağdaki rayda (doğuda olan) duruyor ve her iki taraftaki kapısını açıyor. Batıkent tarafına gidecekler orta perona inip diğer rayda duracak treni bekliyorlar. Diğerleri ise her iki perona da inebilirler. Batıkent tarafından gelen tren de geliş yönüne göre sağdaki (batıda olan) rayda duruyor ve aynı şekilde, iki kapısını açıyor. Çayyolu yönüne gidecek olanlar orta perona iniyor, diğerleri ise her iki perona da inebiliyor.

Söğütözü Aktarma Merkezi: 700 metrelik AŞTİ-Söğütözü Ankaray hattı sekiz yıldır tamamlanamadığı için henüz burada sadece Metro durağı faal, ama Ankaray çıkışları hazırlanmış. Durağa inince turnikeler var. Turnikeden girdikten sonra, yeşil Ankaray levhası ve kırmızı Metro levhası yönlendiriyor insanları. Turnikeden geçtikten sonra, yürüyen merdivenle inince Ankara Metrosu durağı, çok az (yarım kat diyelim) çıkınca da Ankaray durağına ulaşılıyor. Giriş kapatıldığı için Ankaray durağı peronuna geçmedim, ama muhtemelen kuzeydoğu-güneybatı doğrultusundadır. Ankara Metrosu'nun Söğütözü durağı ise doğu-batı doğrultusunda uzanıyor. Kızılay'da Ankara Metrosu durağı Ankaray durağına göre bir üst katta ya, Söğütözü'nde ise bir alt katta kalıyor.

Durağın en önemli eksikliği, yolun karşısında Armada gibi büyük bir alışveriş merkezine yer altından geçiş verilmemiş olması. Eskişehir Yolu'nun sadece güney tarafına çıkış yapılmış, kuzey tarafına yapılmamış, yapılması yönünde herhangi bir çalışma da yok.

ODTÜ Durağı: Burada da Eskişehir Yolu'nun sadece güney tarafına çıkış verilmiş. Kuzey tarafta kalan CEPA ve Kentpark gibi iki büyük alışverişinin tarafına çıkış verilmemiş.

Millî Kütüphane Durağı: Beş büyük kentte metroya binmiş birisi olarak Türkiye'nin en güzel metro durağı olduğunu rahatlıkla söyleyebilirim. Zaten açılış töreni de burada yapılmıştı. İki çıkış durağın kuzey tarafına, iki çıkış da güney tarafına verilmiş. Gayet güzel, içi pırıl pırıl, duvar seramikleri enfes. Keşke resim çekseydim, güvenlikle takışmamak için çekemedim..

Batıkent tarafına daha önce gitmiştim, bu sefer gitmedim. O nedenle, Batıkent-Törekent seferlerini inceleme fırsatı bulamadım, ama muhtemelen aynen Kızılay'daki gibi bir rayda bir taraftan, diğer rayda da diğer taraftan gelen tren duruyordur.

İşin özeti: Ortada, Törekent-Batıkent-Kızılay-Koru Sitesi güzergâhında uzanan ve Ankara Metrosu olarak bilinen tek hat, Törekent-Batıkent (Sincan Metrosu), Batıkent-Kızılay (Batıkent Metrosu) ve Kızılay-Koru Sitesi (Çayyolu Metrosu) şeklinde üç işletme mevcut.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 16424
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesajgönderen Esat » 22 Mar Cmt, 2014 14:34

Bakalım ileride neler olur, işletme planları değişir mi yoksa hep böyle gider mi, araç sayısı ile ne kadar ilgili bilemiyorum.

Bilgiler için teşekkürler Engin, alıcı gözü ile bakmışsın yani ;)

Engin Y
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1537
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Mesajgönderen Engin Y » 22 Mar Cmt, 2014 15:22

Rica ederim abicim :)

Güvenliğe sordum, araçlar tamamlanınca tek işletmeye geçilecekmiş Törekent-Koru Sitesi arasında. Bir de metro oldukça yavaş gidiyor, sanırım yeterince test sürüşü yapamadıkları için hızlandırmıyorlar. Araçların gelmesi yıl sonuna kadar tamamlansa, o zamana dek duraklardaki ufak tefek inşaat işleri de tamamlanmış olur ve tek işletmeye 2015 başında geçilir sanırım..


“Ankara Metro Hatları” sayfasına dön

Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 1 misafir