brs-M.04:01 » M1 Emek - Arabayatağı Metro Hattı

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 16509
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesajgönderen Esat » 06 Ağu Pzt, 2012 10:15

alabay yazdı:Neden olmalı? Bence gereksiz!


Geyikmi yapiyorsun, yazdim ya niye oyle dusundugumu ve bence diyede ekledim, senin dusuncende benim dusuncemde bizim dogrularimizdir sistemi isletenlerin dogrularida onlarin dogrusu.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5249
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesajgönderen alabay » 06 Ağu Pzt, 2012 11:24

Yok, ne durumda öyle düşündüğünü yazdın, niyesini yazmadın. Veya gözümden kaçtı. Az tramvaylı, çok otobüslü sistemde T harfi eksik olursa, insanlar tramvayın farkına mı varmazlar?

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 16509
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesajgönderen Esat » 07 Ağu Sal, 2012 17:48

Nasıl açıklayayım şimdi Başar, tabii ki farkına varacaklar otobüsle tramvayın :) sende zaten onu demiyorsun biliyorum, ben kendi işim açısından bakıyorum. Bilgilendirme materyallerinde düşünüyorum, otobüs ağırlıklı bir sistemde başında T olmayan tramvay hatlarını anlatmak göstermek sıkıntılı olur, yani haritalar, yönlendirmeler açısından kast ediyorum bu konuda yolcunun algısı zayıf yıllardır yapılmış olan şey bir hiç. Ve otobüs ağırlıklı taşıma olan bir kentte otobüsleri bu materyallere aslında dahil etmek zorundasın, bak Antalya'da adamlar o salata sistemde bile nasıl gideceğini biliyormuş şimdi bilmiyor, Ankara'da insanların her otobüsün nasıl işlediğini bildiğini söylüyor arkadaşlar, İstanbul'da ancak işimiz olan otobüsü biliriz, tüm otobüslerin güzergahını bilen deliler tabii ki var :) ama onlarda forum köşelerinde heba oluyorlar.

Şu açıdan doğru düşünmüşsün evet farkındalık yaratmak için bence T harfi olmalıdır, genel olarak kent içi toplu taşımayı özümsemiş yalamış yutmuş bir kentte gerek olmayabilir, ama o zamanda hat numaralaması denilen şeyin bir SİSTEMATİK i olması lazım, o da yok. 1 nolu otobüs ile 1 nolu tramvayın karışmaması gerekir ama kesin karışır, insanların düşünmeden otomatik anlaması lazım bunu yapabiliyormuyuz? Çoğu yerde maalesef hayır. Mesela tramvay baskın bir kentte de adamlar otobüslere A ve B harfi vermişler rakamın sonuna :) çünkü sistemde tramvay baskın.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5249
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesajgönderen alabay » 07 Ağu Sal, 2012 17:58

Genelde tramvaylarla otobüsler tek bir numara havuzundan alırlar rakamlarını. O senin A ve B haneleri galiba başka sebepten dolayıydı, Viyana’yı kastediyorsan.

Ama sistemsizliğe tapanlara sistemi nasıl anlatırsın, o başka şey :?

Sistem oluyor sitem.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5249
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesajgönderen alabay » 08 Ağu Çrş, 2012 10:14

Dün yine Berlin’in sistemiyle uğraşmam gerekti de, bir şeyin farkına vardım – neden farklı düşünüyorum. Şunu bir anlatmalı aslında: bence bizde harf, rakam, simge enflasyonu var. Tramvaya T, eke bilmemne, vs vs. Neden abes? Çünkü aslında hattı gösteren şey ne yapmalı? Bir yolu katetmenin adımlarını ve tekniklerini anlatabilmeli. İşte bu bizde zaten baştan beri eksik. Uzatırız. Taksim–Kadıköy dolmuşuna bin deriz.

Metrolara M dememiz mantıksız değil. Banliyölere de B. Peki. Aslında! Bizim gibi, bu konulara yeni giren, yeni başlayanlar olarak ikisine beraber T de diyebilirdik … Tren. Berlin’de metroların hat numarasına bir gün U eklenmesinin sebebi, doğudan banliyöeri almalarıydı. En başta metrolar zaten harfliydi, D hattı, daha evvel de GN hattı falan. Sonra oldu bunlar meselâ 5 numara, 8 numara. Sonra banliyö şebekesi geri döndükten sonra (ki dönmeden evvel rakam verdiler), biri U, biri S diye gösterildi. Ama harf ne için? Bir nevi hazırlık içın, bilhassa fonksyon göstermek içın, yani süs değil. Meselâ ben şimdi Esat’a diyorum ki, Berlin’de bana M4 ile ulaşabilirsin. Bu M4 ne cins bir taşıt? Önemli değil! Önemli olan, bu M ne demek. M (Berlin’de) metro-şebeke demek, yani kenti 24 saat servisle hızlı aşan otobüs ve tramvay. Evet, metro değil :-) Metrobüs/metrotramvay yani. Ama İstanbul’daki gibi değil, normal yoldan gider. Şimdi M4 tesadüfen bir tramvay. otobüs de olabilirdi. Önemli mi? değil. Neden? Çünkü ikisine binmek – bugün! – aynı. Eskiden belki durak durumu farklıydı. U8’e bin derken, neye bineceğini göstermiş oluyor(um) – metroya. S41 ile git deyinde ne? Banliyö. N4’e bin desem? Gece hattı 4 numara. Ne bu? Önemli değil, tramvay da olabilir, otobüs de. Bu sefer otobüs. X9? 9 numaranın hızlandırılmış güzergâhı. Tramvay mı, otobüs mü, otobüs, ama önemli mi? Değil. Berlin’de harfler genelde fonksyon belirtir. Tabiîki çocuk arabası, baston vs için bazı şeyleri bilmeli. Banliyö ve metro için merdiven ve asansör aşmak gerekir. Trenlerin önlerinde bir harf mantıklı olur yani. Halbuki hepsini tek şebeke yapıp, B harfiyle de gösterebilirlerdi, veya S. Farzedelim, biri Bahn, biri Schnellbahn olsun. Ama karşına vapur çıkacaksa, bunu da göstermekte fayda var, o yüzden F10 hattın bir vapur veya feribot olduğunu gösterir (Fähre). Evet, ben böyle düz mantıkla büyümüşüm, o yüzden mıymıyım :-)

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 16509
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesajgönderen Esat » 06 Kas Sal, 2012 15:47

Bugün Emek hattı yanındaki yolda bir aracın kaza yapması sonucu telefon kablolarının katener hattı üzerine düşmesi nedeni ile yaklaşık 1 saat süre ile seferler gerçekleştirilememiş.

Kopan kablo demir yolu ve kara yolunun üzerine düştü. Kablonun elektrik kablosu olduğunu zanneden sürücüler bir anda yavaşlayınca trafik kazası meydana geldi. Güvenlik sebebi ile Arabayatağı-Üniversite ve Arabayatağı-Emek metro seferleri iptal edildi. Metroda bulunan bazı yolcular ise rayların üzerinden yürüyerek Arabayatağı istasyonuna gitmek zorunda kaldı. Bursaray seferlerine yaklaşık 1 saat ara verilirken, vatandaşlar gidecekleri yerlere tren istasyonlarının yanında bulunan Bursa Büyükşehir Belediyesi’ne ait otobüslerle gitti.


http://www.rayhaber.com/bursa-da-kopan- ... al-ettirdi

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 16509
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesajgönderen Esat » 27 Ara Prş, 2012 23:57

Resim

Kullanıcı avatarı
kemal
Hareket Amiri
Mesajlar: 1397
Kayıt: 24 Eyl Pzt, 2007 09:41

Mesajgönderen kemal » 29 Ara Cmt, 2012 15:31

Esat'ın bu seyahati son derece verimli geçmiş, saniyesini değerlendirmiş. Süper benimle bile buluşamadı yani oradan anlayın :D

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 16509
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesajgönderen Esat » 29 Ara Cmt, 2012 23:17

kemal yazdı:Esat'ın bu seyahati son derece verimli geçmiş, saniyesini değerlendirmiş. Süper benimle bile buluşamadı yani oradan anlayın :D


Kemal abim sitem etmekte haklısın, tekrar tekrarda özür diliyorum senden ama olduramadım, inan ki çoğu zaman akşamları yorgunluktan eve kendimi zor attım ama söz telafi edicem :) ki Bursa'da çekebildiğim nadir fotolardan birisi bu Bursa gezimde beni mutlu eden iki detay oldu biri İpek Böceği ni yola çıkarken görme şansını nail olmak ve bu haberi sizlere vermiş olmak, ikinciside Hasan ve Mustafa ile kısada olsa güzel bir sohbet yapmak, geri kalan kısımda ne istediğim ne de kafamdaki geziyi yapamadım.

Kullanıcı avatarı
Kamil16
Serbest Geçiş
Mesajlar: 672
Kayıt: 08 Tem Pzr, 2012 10:44

Bursaray - YHT Entegrasyonu

Mesajgönderen Kamil16 » 05 May Pzr, 2013 13:29

Bursaray - YHT Entegrasyonu için Bursaray, Emek İstasyonundan Balat'a uzatılacak.

http://www.olay.com.tr/makaleler/ahmet- ... 18902.html

http://www.olay.com.tr/makaleler/ahmet- ... 19063.html

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 16509
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesajgönderen Esat » 05 May Pzr, 2013 13:42

Bursaray'ın bağlanması doğru bir seçim tabii, gerçi yht istasyonlarının yeri konusu hep tartışıldı ama otobüsle erişilmesinden iyidir, inşallah doğru bir planlama ile doğru bir iş yapılır.

Anatolian
Serbest Geçiş
Mesajlar: 747
Kayıt: 22 Haz Cmt, 2013 12:22

Mesajgönderen Anatolian » 15 Eyl Pzr, 2013 15:56

Şehreküstü İstasyonu
Resim
Resim


“Bursa Metro Hatları - BursaRay” sayfasına dön

Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 3 misafir