tr-HT.03 » Konya - Adana Hızlı Tren

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 16447
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

tr-HT.03 » Konya - Adana Hızlı Tren

Mesajgönderen Esat » 07 Nis Pzt, 2014 10:54

http://www.ozelhaberler.com/haber/37681 ... n-atiliyor

Konya-Karaman-Ulukışla-Yenice-Adana Hızlı Tren Projesinin ilk etabı olan Konya-Karaman kesiminin temeli, Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Lütfi Elvan'ın katılımıyla bugün Karaman Garı'nda düzenlenecek törenle atılacak.

İLK ETAP 120 KİLOMETRE
TCDD Genel Müdürlüğünden yapılan yazılı açıklamaya göre, yolcu trenleri için saatte maksimum 120 kilometre, yük trenleri için saatte 65 kilometre hız yapılabilen 102 kilometrelik Konya- Karaman hattı, hızlı trenlere uygun olarak saatte 200 kilometre hıza uygun, çift hatlı, elektrikli ve sinyalli hale getirilecek. Ayrıca 73 hemzemin geçit, 13 altgeçit ve 23 üstgeçit yapılarak güzergahın tamamı ihata altına alınacak.

40 AYDA TAMAMLANACAK
Ankara-Konya, Eskişehir ve İstanbul ile devam eden Hızlı ve Yüksek Hızlı Tren projelerinin güney aksında yer alan Konya-Karaman hızlı tren hattı, Adana, Mersin, Osmaniye, Gaziantep ve Mardin'e kadar uzanacak hızlı tren ağının ilk halkası olarak kabul ediliyor. Tamamının 40 ayda tamamlanması planlanan projenin, ilk 16 aylık döneminde yeni yapılacak hattın hizmete açılması hedefleniyor.


Eski hattın revizyonu ve 200km/s ye çıkarılmasını içeren bir çalışma imiş, yani sıfır bir hat temel atması değil, gerçi buna da razıyız sorun yok ama HT tarifinin değişmeye başladığı bir çağdayız. 200km/s halen yüksek bir sürat ve tabii ki mevcut bir hattın revize edilmesi ile iyi de bir hız, da keşke 250 ve üzeri hatlarda inşa edilse diyorum.

Engin Y
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1552
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Mesajgönderen Engin Y » 07 Nis Pzt, 2014 13:28

Eski hattın revizyonu ve 200km/s ye çıkarılmasını içeren bir çalışma imiş, yani sıfır bir hat temel atması değil, gerçi buna da razıyız

Abi,

Konya-Karaman-Ereğli arasında demiryolu genelde düz ovada gittiği için burada mevcut yolun altyapısını düzelterek yüksek hızlar yakalayabilirsin. Ancak, Ereğli'den sonra, özellikle de Ulukışla-Pozantı-Yenice arasında demiryolu inanılmaz sarp vadilerde, 120 yıl öncesinin teknolojisiyle inşa edilmiş tünellerden ve viyadüklerden geçiyor. Buralarda yeni bir güzergâh belirlenip Toroslar'ı daha geniş kurplu bir yol için delmek gerekecek. Mevcut tünel ve viyadükler kullanıldığı sürece, çoğu yerde 80 km/saat'in bile altında bir hızda seyretmen gerekir..

Kullanıcı avatarı
Özgür Türkler
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 273
Kayıt: 15 Oca Prş, 2009 08:44

Mesajgönderen Özgür Türkler » 08 Nis Sal, 2014 10:03

Eski hattın revizyonu ve 200km/s ye çıkarılmasını içeren bir çalışma imiş, yani sıfır bir hat temel atması değil, gerçi buna da razıyız sorun yok ama HT tarifinin değişmeye başladığı bir çağdayız. 200km/s halen yüksek bir sürat ve tabii ki mevcut bir hattın revize edilmesi ile iyi de bir hız, da keşke 250 ve üzeri hatlarda inşa edilse diyorum.

Bence doğru olanı yapıyorlar. İstanbul-Ankara yada İstanbul-İzmir veya Ankara-İzmir arasında 250 km ve üstü hızlarda yolcu taşımak ekonomik olarak mümkün ve yolcu potansiyeli yüksek ama diğer iller için (belki Antalya gibi turizm merkezleri de olabilir) bunun gerekli olduğunu düşünmüyorum. Aksi takdirde uçak yolculuğuna gerek kalmayacak yada ikisini rekabet eder duruma getirip her ikisini de ekonomik olarak zarar eder duruma getirebilirler. Ayrıca 200 km hız ile sınırlanmış hatlarda yük taşımacılığı yapılabiliyor ama hız bunun üstüne çıktığında sadece yolcu taşınabiliyor diye biliyorum. Bu durumda altyapıyı sadece yolcu için kullanmak çok maliyetli bir hale geliyor. Ayrıca 200 km için gerekli kurp yapısı ile daha yüksek hızlardaki farklı olacağından altyapı maliyeti de yol yapımı anlamında yükseliyor. Bence tüm altyapıda 200 km yeterli, daha hızlı gitmek isteyen için uçak var derim. Zaten 500 km civarı mesafelerde hızlı tren avantajlı ama yukarısında uçak avantajlıdır. 200 km süratle 500 km mesafeyi duraklamalarla birlikte en fazla 3 saatte alırsınız, aynı mesafede uçak yolculuğu süresine denk gelir neredeyse. Mesafe uzadıkça aradaki ulaşım zamanı farkı açılır , uçak yolculuğu lehine...


“Hızlı Tren Projeleri, İhaleler, İnşaatlar” sayfasına dön

Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 4 misafir