tr-HT.03:01 » Ankara-İstanbul YHT 2.Etap İnşaatı

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5249
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesajgönderen alabay » 12 May Pzt, 2014 13:08

Eskiden biliyorsunuz İstanbul'da Havaş vardı, sonra belediye Havaş'ı çıkarıp Havataş diye bir şirkete havalimanları ile kent merkezi arasında taşıma hakkını verdi.

Aynı şeyi, trenler Söğütlüçeşme'ye uzatılana kadar tren için de yapamazlar mı? Taksim'den, 4. Levent'ten ve Kadıköy'den Pendik Garı için Havataş seferleri olsa, Pendik Garı'na Sabiha Gökçen Havalimanı'yla aynı sürede ulaşım mümkün olacak.

Niye havaş, havataş, haşhaş? Bunun ismi İETT olacak (veya herhangi bir İstanbul toplu taşımacılık şirketinin ismi) ve bu hatta, valiz gibi eşyalar için gerekirse, özel araçlar kullanılacak. Bu kadar kolay.

Engin Y
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1552
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Mesajgönderen Engin Y » 12 May Pzt, 2014 13:38

Niye havaş, havataş, haşhaş? Bunun ismi İETT olacak (veya herhangi bir İstanbul toplu taşımacılık şirketinin ismi) ve bu hatta, valiz gibi eşyalar için gerekirse, özel araçlar kullanılacak. Bu kadar kolay.

Abi,

Şimdi de mesela Sabiha Gökçen'e hem Havataş var, hem de İETT var. İşim 4. Levent'te olduğu için eğer uçağa bineceksem Cuma ve Pazar akşamları 4. Levent ile Sabiha Gökçen arasındaki ulaşımımı E-3 ile yapıyorum, ama bir çok insan (sanırım valizi bagaja koyabildikleri ve doğruca Taksim'e gidebildikleri için) Havataş'ı kullanıyor. O nedenle öyle yazdım, ama elbette ki E-3 hattının bir benzeri de Pendik Garı için olmalı.

Hatta Sabiha Gökçen-Pendik Garı-Bostancı Deniz Otobüsü İskelesi ve Pendik Garı-Kartal Metro Durağı arasında da İETT hatları olmalı..

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5249
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesajgönderen alabay » 12 May Pzt, 2014 14:30

İşte o havafişet otobüsü normal toplu taşım şirketinin bir parçası olacak. Hat numarası olacak, gerisi aynı. Durak durumu bile aynı olabilir. Ve tabiîki demiryolu problemleri için de böyle çözün gerekir. Ama tramvaylar söküldükten sonra garına, yani Haydarpaşa’ya, otobüs işletemeyen bir kent İstanbul. Bunu da unutmamalı.

Anatolian
Serbest Geçiş
Mesajlar: 747
Kayıt: 22 Haz Cmt, 2013 12:22

Mesajgönderen Anatolian » 12 May Pzt, 2014 14:49

Hatta Sabiha Gökçen-Pendik Garı-Bostancı Deniz Otobüsü İskelesi ve Pendik Garı-Kartal Metro Durağı arasında da İETT hatları olmalı..


Pendik Garı'ndan 17, 222, 16, 16D Kadıköy'e; 16A Üsküdar'a gidiyor
Sefer aralıkları çok kısa zaten fakat Minibüs Cad, Bağdat Cad ve Sahilyolu'ndan gittikleri için ulaşım olması gerekenden çok uzun sürüyor ve kalabalık oluyor, valizli kişilerin binmesi sıkıntı, Engin Y'nin dediği gibi ayrı bir hat düşünülebilir

Pendik Garı'ndan 251, KM20 ve 17B Kartal Metro'ya gidiyor

Sabiha Gökçen'den E10, E11 SG1 Kadıköy'e; 16S Metrobüs'e; 18H Altunizade'ye; E9 Bostancı'ya; KM22 Kartal Metro'ya; SG2 Taksim'e gidiyor

Engin Y
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1552
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Mesajgönderen Engin Y » 12 May Pzt, 2014 15:04

Abi,

Sanırım SG1 ve SG2, Havataş hatları.

Ayrıca, 4. Levent'ten Sabiha Gökçen'e gitmek için en ucuz yol: 129L ile 4. Levent'ten Beyaz Evler'e, oradan da senin bahsettiğin 16S ile Sabiha Gökçen'e. Ekspres bir hat olmadığı için 16S yaklaşık 70 durak gezdiriyor, ama toplam ücret 1,95 + 1,25 = 3,20 TL oluyor.

(Beyaz Evler'den E-10'a binmek ise tam saçmalık, hem aktarma almadığı için 1,95 + 3,90 = 5,85 TL tutuyor, hem de adı ekspres olmakla birlikte yaklaşık 60 durak gezdiriyor. Yine ekspres hat olan E-11 ise Yenisahra'dan yedi durak sonra Sabiha Gökçen'e varıyor.)

4. Levent'ten Sabiha Gökçen'e E-3 ile gitmek ise 5,85 TL tutuyor. (Üç biletli en özel hat)

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 16447
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesajgönderen Esat » 12 May Pzt, 2014 15:13

Bu hatayı bir kere bende yaptım, şu an numarasını hatırlamadığım bir E hattı ile E-5 in kuzeyinde kalan tüm mahalleleri gezdik herhalde :) Allah' tan uçağa falan yetişmeye çalışmıyordum.

Bence de Pendik Gar' a hızlı ulaşım için şehrin bazı noktalarından ekspres otobüsler olmalı, ha bunlar valizlikli olur olmaz o kadarını bilemem, ben İstanbul' da bu tip şeyleri pek aramıyorum açıkçası. Bir de daha önce yazdığım mesajda 1 saatte Pendik' e giderim düşüncem tabii ki Marmaray ile M4 e geçip Kartal' a kadar olan süre içindi, bu yolculuk valizli ve çocuklu yapılamayabilir, en azından konforlu olmayabilir kabul ediyorum ama bence yine fiyat makul :) ortaklığım mı var ne TCDD ye anlamadım ki.

Engin Y
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1552
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Mesajgönderen Engin Y » 12 May Pzt, 2014 15:19

Bu hatayı bir kere bende yaptım, şu an numarasını hatırlamadığım bir E hattı ile E-5 in kuzeyinde kalan tüm mahalleleri gezdik herhalde. Allah' tan uçağa falan yetişmeye çalışmıyordum.

Damdan düşenin hâlinden damdan düşen anlarmış abi, aynı şeyi ben de yaşadım bir ay kadar önce :)

Bir de daha önce yazdığım mesajda 1 saatte Pendik' e giderim düşüncem tabii ki Marmaray ile M4 e geçip Kartal' a kadar olan süre içindi, bu yolculuk valizli ve çocuklu yapılamayabilir, en azından konforlu olmayabilir kabul ediyorum ama bence yine fiyat makul

Evet abi, ben de Pendik-Ankara için 60-70 TL'nin ve Söğütlüçeşme-Ankara için 70-80 TL'nin makul olduğunu düşünenlerdenim.

Hatta pik (5-8 ve 15-18 arası kalkışlı - özellikle iş için seyahat edeceklerin tercih edeceği) saatlerde 10 TL fazla da olabilir. İş için seyahat etmeyenler de 9-14 ve 19-21 arasında kalkan hızlı trenlere ya da 23-24 arası kalkacak olan konvansiyonel trenlere binebilir.

Engin Y
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1552
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Mesajgönderen Engin Y » 22 May Prş, 2014 09:05

Bizim, "29 Ekim 2013 değil de 29 Ekim 2014'te açılır" şakamız gerçek oluyor sanırım..

http://fotoanaliz.hurriyet.com.tr/galer ... en-gorundu

Ufukta tren göründü

1943 yılından bu yana 23 hükümet, 32 bakan eskiten Ankara- İstanbul hızlı tren projesinde geri sayım başladı; 29 Ekim 2014’te açılması planlanıyor. Peki bu hattın özellikleri ne, banliyö bağlantıları nasıl kuruluyor? Türkiye’nin yeni hatları nerelerde planlanıyor? İlk kez 71 yıl önce gündeme gelen proje neden bu kadar gecikti? AKP hükümeti 100 milyonlarca lira yatırım yapılan Ayaş Tüneli’nden geçen hattı neden kullanmadı?

Haber: Erdal İpekeşen / eipekesen@hurriyet.com.tr

Ankara-İstanbul arasındaki yolculuğu üç saate düşürecek yüksek hızlı trenin eli kulağında. Ankara-Eskişehir arasında yaklaşık beş yıldır kullanılan trenin Eskişehir- İstanbul hattının, 29 Ekim 2014 tarihine yetiştirilmesi planlanıyor. Deneme sürüşleri başladı bile. Hal böyle olunca, sorular da çoğaldı. Hızlı tren hattının özelliklerinden banliyö bağlantılarına, yeni hatların, projenin başlangıç tarihinden itibaren farklı hükümetler zamanında nasıl değiştiğine, gecikme nedenlerine kadar merak edilen çok şey var.

Anatolian
Serbest Geçiş
Mesajlar: 747
Kayıt: 22 Haz Cmt, 2013 12:22

Mesajgönderen Anatolian » 26 May Pzt, 2014 11:04

Dün NTV'de hattın açılışının Mayıs sonundan Haziran'ın 2. yarısına ertelendiği haberi vardı.
Ayrıca spiker "hızlı tren, son durak Pendik'te banliyö ile entegre olacak ve Avrupa Yakası'na kesintisiz ulaşım sağlanacak dedi"
Ana akım meydamız bile ülkedeki olaylardan haberi olmayacak kadar rezil durumda

Engin Y
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1552
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Mesajgönderen Engin Y » 26 May Pzt, 2014 12:52

spiker "hızlı tren, son durak Pendik'te banliyö ile entegre olacak ve Avrupa Yakası'na kesintisiz ulaşım sağlanacak dedi"
Ana akım meydamız bile ülkedeki olaylardan haberi olmayacak kadar rezil durumda

Abi,

Niye öyle diyorsun? O aslında gayet bilgili. 2016 yılında sağlanacak entegrasyondan bahsediyor. 2016 yılına dek, Marmaray'da Bakırköy-Pendik işletmesine geçilmiş olur sanırım. Hatta belki tren seferleri de Söğütlüçeşme-Ankara şeklinde yapılıyor olur o zaman itibarıyla..

Anatolian
Serbest Geçiş
Mesajlar: 747
Kayıt: 22 Haz Cmt, 2013 12:22

Mesajgönderen Anatolian » 26 May Pzt, 2014 14:04

Duyan sanıyor ki hemen Haziran sonunda böyle olacak. Halbuki daha 2 sene var

Engin Y
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1552
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Mesajgönderen Engin Y » 26 May Pzt, 2014 17:04

YHT devreye girdikten sonra, İstanbul-Ankara arası gece trenleri de yeniden sefere konulacak, değil mi?

Aşağıdaki gibi iki gardan ayrı ayrı kalkan gece trenleriyle işletme yapılamaz mı acaba? Adları da farklı olursa, karışmazlar. Pendik-Ankara arasını daha çabuk gideceklerse, kalkışlar yarımşar saat geciktirilebilir.

Sirkeci-Bakırköy Ekspresi
23:30 Sirkeci Gar'dan kalkış
23:45 Bakırköy'e varış
23:50 Bakırköy'den kalkış
00:10 Söğütlüçeşme'ye varış
00:15 Söğütlüçeşme'den kalkış
00:35 Pendik'e varış
00:40 Pendik'ten kalkış
Gebze, İzmit, Arifiye, Bilecik, Bozüyük, Eskişehir, Polatlı, Sincan duruşlu
07:30 Ankara'ya varış

Haydarpaşa Ekspresi
23:30 Haydarpaşa Gar'dan kalkış
23:35 Söğütlüçeşme'ye varış
23:45 Söğütlüçeşme'den kalkış
00:05 Pendik'e varış
00:10 Pendik'ten kalkış
Gebze, İzmit, Arifiye, Bilecik, Bozüyük, Eskişehir, Polatlı, Sincan duruşlu
07:00 Ankara'ya varış


“Hızlı Tren Projeleri, İhaleler, İnşaatlar” sayfasına dön

Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 3 misafir