tr-HT.03:01 » Ankara-İstanbul YHT 2.Etap İnşaatı

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5249
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesajgönderen alabay » 26 May Pzt, 2014 17:40

23:30 Sirkeci Gar'dan kalkış
23:45 Bakırköy'e varış
23:50 Bakırköy'den kalkış
00:10 Söğütlüçeşme'ye varış

Bu şimdi ne? İleri-geri servis?

Engin Y
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1540
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Mesajgönderen Engin Y » 26 May Pzt, 2014 17:57

Bu şimdi ne? İleri-geri servis?

Aynen abi. Sirkeci'den kalkan treni Kazlıçeşme-Söğütlüçeşme tüpüne sokabilmek için önce Bakırköy'e getiriyoruz. Sonra da tren ters gidiyor. Kazlıçeşme'de de bu ters dönüş yapılabilir, ama üçüncü hat ile banliyö hattı arasındaki makas olaylarını bilemedim. Nasılsa Bakırköy'e gar yapılacak diye böyle dedim, zaten Kazlıçeşme ile Bakırköy arasında sadece Zeytinburnu ve Yenimahalle istasyonları var, üç istasyon ileriye gitmesinin mahsuru olmaz diye düşündüm. Üstelik Bakırköy İstanbul'un oldukça eski merkezlerinden, ciddi bir hinterlandı var, buradan Ankara'ya kalkacak bir trene çok yolcu biner diye düşündüm.

Dönüşte de Ankara'dan Bakırköy'e kadar düz gelen tren, Bakırköy'den Sirkeci'ye kadar ters gidiyor. Tıpkı Roma-Venedik trenlerinin Floransa'daki Santa Maria Novella'ya girdikten sonra öncesine göre ters yönde gitmesi gibi :)
En son Engin Y tarafından 26 May Pzt, 2014 18:03 tarihinde düzenlendi, toplamda 1 kere düzenlendi.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 16430
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesajgönderen Esat » 26 May Pzt, 2014 17:59

Arada olmayan demiryolunda nasıl tren işleteceksin? Marmaray dışında çalışan ray hattı yok ki?

alabay yazdı:Bu şimdi ne? İleri-geri servis?


Gayet normal, ne var ki bunda? Sirkeci tief-bahnhof ta trenin durabileceği bir alan yok (bekleme süresi anlamında) dolayısı ile en yakın bekleme yapılabilecek gar Bakırköy olacak (saçma ama öyle) dolayısı ile bazı ab kentlerinde de olduğu gibi tren bir kaç durak bir yere giderek nasıl makinist baş değiştirip başka yöne gidiyor ise aynı mantık ile Sirkeci' den hareket alan tren Bakırköy' e giderek yolcuyu alıp tünelden Söğütlüçeşme üzerinden Pendik yapabilir. Ha böyle olmasından ise İstanbul'un en merkezi büyük semti olan Halkalı' dan kalkacak trenin Bakırköy' de MERKEZZZZ gar durağı yapıp buradan Sirkeci' ye gelmesi ve Sirkeci' de çok kısa bir bekleme yaparak Söğütlüçeşme' ye geçmesi düşünülebilir tabii ki, bununu için banliyö trenlerinin sefer aralarının 10 dk. üzeri olduğu bir ara seçilmeli o başka bir konu :)

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5249
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesajgönderen alabay » 26 May Pzt, 2014 18:01

Buna biz Almancada Spitzkehre deriz, ama genellikle bu kafagarlarda (Kopfbahnhof) olan şeyler (Sirkeci de, Haydarpaşa da o tarz garlar, ama giriş/çıkış orada değil). Yeni yapılan ağ sistemlerinde pek olmaz, gekerirse, kurp yapılır. Öyle açıkta bir istasyonda bunu yapmak bana garip geliyor.

Engin Y
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1540
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Mesajgönderen Engin Y » 26 May Pzt, 2014 18:10

Arada olmayan demiryolunda nasıl tren işleteceksin? Marmaray dışında çalışan ray hattı yok ki?

Abicim,

Bir ara (2016 ?), Sirkeci'den Kazlıçeşme'ye kadarki yer üstü hattını da modernize edeceklerini varsayıyorum. Böylece, Sirkeci Gar'dan kalkan tren, Kazlıçeşme'ye kadar gelecek, burada üçüncü hatta geçecek ve Bakırköy Gar'a gelecek. Sonra ters ters giderek önce Söğütlüçeşme'ye gelecek ve sonrasında da Ankara'ya kadar gidecek. Kazlıçeşme-Söğütlüçeşme arasındaki banliyö duraklarında durmadan geçecek, peronda tren geliyor diye heyecanlanan yolcular da bu tren geçtikten biraz sonra gelecek olan Marmaray trenlerini beklemeye devam edecekler..

Saçma olabilir tabii, ama bence bir tren Haydarpaşa'dan ve bir tren Sirkeci-Bakırköy'den kalksa, Ankara'ya otobüsle giden kitleden bayağı bir yolcu alır ve bu trenler her gece tam dolu kalkarlar..

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 16430
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesajgönderen Esat » 26 May Pzt, 2014 18:13

Yok saçma demedim, ben önümüzdeki günlerde böyle bir işletme bekleme olmasın diye öyle yazdım. Yoksa tüm hattın işleri bittiğinde neden olmasın, biraz garip ve bunun tüm sorumlusu da bir şekilde Yenikapı' da 3. bir ray hattı yapmayarak boş geçmekti ya neyse.

Engin Y
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1540
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Mesajgönderen Engin Y » 26 May Pzt, 2014 18:19

Asrın projesi diyerek Boğaz'ın altına tüp yapıyorsun, ama iki peronun ortasından iki değil de üç hat geçirmeyi akıl edemiyorsun. Anlamadım ki niye böyle yaptıklarını :(

Neyse, en azından gece 23'ten sonra banliyö seferleri 10 dakikada bir yapıldığı zaman tüpe konvansiyonel trenler sokulabilir. Eskisi gibi sadece Haydarpaşa'dan tren kalkarsa Ankara'ya, Bayrampaşa-Alibeyköy kalkışlı otobüsler de aynı sıklıkla devam ederler. Oysa ki bir tren de Sirkeci'den ve Bakırköy'den Ankara'ya yolcu taşısa, üstelik otobüs gibi kelek kalkış/varış saatleri yerine gece yarısı civarı kalkış ve sabah 7 civarı varış saatleri ile çalışsa, gayet güzel olur.

Hele bir de yataklı tren yeniden konsa :)

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 16430
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesajgönderen Esat » 26 May Pzt, 2014 18:25

Ben maalesef o yok tarihi kalıntı falan filan mevzusuna da inanmıyorum, hemen yanıbaşındaki M2 de nasıl o genişlikte peronlar ve 3 yol inşa edildi, hemde her iki ucunda geçişme tünelleri ile birlikte, ben DLH olsam M2 nin bir ray hattını alır kendi tarafıma katar oraya da tren peronumu yapardım. Marmaray ın kapasitesi ve talebi ne olursa olsun o genişlikte peronlar ile işletilmesine de çooook uzunca yıllar ihtiyaç olmayabilir, ne bileyim 4 m. mevcut perondan kırpsan al sana bir ray gabarisi, bir tane de tren peronu için M2 den 6-7 metre kapılırdı. Hadi bunlar olmadı bir zamanlar bir arkadaşın bu sitede yazdığı gibi güya hani Yedikule istikametinde başka bir peron olacaktı falan filan deniyordu ya, en azından öyle bir şey yapılsaydı keşke.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 16430
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesajgönderen Esat » 30 May Cum, 2014 06:59

Arifiye istasyon inşaatında ikinci kat betonu atılırken çökme yaşanmış, hızlı trene hızlı hızlı iş yapmanın sonucu herhalde. Beyler tren hızlı olacak iş değil!!

http://www.haber7.com/guncel/haber/1163 ... aati-coktu

Alınan bilgiye göre, ilçe merkezindeki eski garın yanında yapımı süren iki katlı istasyon inşaatı, beton dökme işlemi sırasında çöktü. Göçükte kalan 5 işçi, çevredekilerin ve mesai arkadaşlarının yardımıyla çıkarılarak, 112 Acil Servis ekiplerince kentteki çeşitli hastanelere kaldırıldı.

Anatolian
Serbest Geçiş
Mesajlar: 747
Kayıt: 22 Haz Cmt, 2013 12:22

Mesajgönderen Anatolian » 02 Tem Çrş, 2014 12:52

Az önce TV'de son dakika geçti bu ayın 11'inde açılacak diye

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 16430
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesajgönderen Esat » 02 Tem Çrş, 2014 13:46

5 ti 6 oldu, ikisini toplayıp 11 yapmışlar :D

Kullanıcı avatarı
decimus
Müdavim
Mesajlar: 895
Kayıt: 01 Nis Pzr, 2012 20:10

Mesajgönderen decimus » 02 Tem Çrş, 2014 15:42

Benim anlamadığım test sürüşleri ile ilgili neden hiç bir video veya resim yok. Sonuçta şuan test sürüşleri devam ediyor ve tren açıldığı zaman pendik'e kadar gelecek.Ama bu konuda ne basında bir haber var nede başka bir yerde.

Muhtemelen açıldıktan sonra yolculu test usulü hat denenecek. Gece saatlerinde eksiklikler giderilir, gündüz devam edilir.


“Hızlı Tren Projeleri, İhaleler, İnşaatlar” sayfasına dön

Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 2 misafir