tr-HT.01:06 » İstanbul-Bulgaristan (Sınır) Hızlı Tren Projesi

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 16577
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesajgönderen Esat » 19 Tem Prş, 2012 22:53

Belediye Başkanı iyi konuşmuşta 2011 yılında konuşmuş :) 2012 nin ortasındayız şu anda bir olay yok, Bursa içinde apar topar proje yapıldı sonra üstünde binbir değişiklik, projesi hazır dedikleri şey etüd projedir, uygulama projeleri yapılmış mı? Nereden geçecek ne olacak? Oraların çoğu ekili arazi siz gidip geldiğinize göre daha iyi biliyorsunuzdur, kime ihbarname gönderilmiş arazinden yer alıcaz diye? Ha proje mevcut hat üzerine yapılacaksa bir şey diyemem ama o hali ile de bir yht hattı olurmu?

Benim şahsi görüşüm bu bölge için bitmiş bir proje olduğuna inanmıyorum, eğer devlet erkânının ikide bir de Edirne'den Kars'a, Çin'den Londra'ya gibi abartılı söylemlerini kaale alırsak zaten şu an Trakya'da YHT hattı var demektir, biz göremiyoruz ama var. Ya da bunlar siyasi söylemler, ortada henüz uygulama için bitmiş bir proje yok, ihale aşaması yok. Belediye başkanımızın iyimser tahminini 2013 olarak revize edelim, ortayı bulalım. :)

Kullanıcı avatarı
Kamil16
Serbest Geçiş
Mesajlar: 691
Kayıt: 08 Tem Pzr, 2012 10:44

Çerkezköy - İstanbul ( son durak neresi? Halk

Mesajgönderen Kamil16 » 20 Tem Cum, 2012 04:53

Çerkezköy - İstanbul ( son durak neresi? Halkalı / Sirkeci?)

Esat yazdı: Oraların çoğu ekili arazi siz gidip geldiğinize göre daha iyi biliyorsunuzdur, kime ihbarname gönderilmiş arazinden yer alıcaz diye? :)


Böyle birşey yok tabii ki. 8) Sadece bol bol yeni konut ilanları var yerel basında. İstanbul'u 25 dak.yapmışlar.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 16577
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Re: Çerkezköy - İstanbul ( son durak neresi?

Mesajgönderen Esat » 20 Tem Cum, 2012 10:17

Kamil16 yazdı:Çerkezköy - İstanbul ( son durak neresi? Halkalı / Sirkeci?)


İşte önemli olan bu :) kendimi yırttım ama internette muteber bir arkadaşımız var, TCDD konusunda her konuya vakıf ve herşeyide önceden doğru bilir, onun söylemine bakar isek en iyi ihtimal Bakırköy olmalı idi, kaldı ki TCDD zaten bu konularda zayıf, trenler işletiliyor ama bence tamamen o işi yapmak isteyen insanların özverisi ile, bana göre böyle ben böyle hissediyorum. 15 milyonluk kent için planlanan bir MERKEZ GAR yok. İleride bir gün belki yapacaklar ama o sadece 2 proje üst üste gelince hadi şurayada şunu yapalım zihniyeti ile olacak, bir şey bilindiğinden değil. Ya da; bu ya da dan sonrası sözlerimi yutuyorum sonra beni mütarekeci ilan ederler. Dediğim gibi YHT için Avrupa yakasında Bakırköy son durak olarak görünüyor, bunun dışında Yenikapı ve Sirkeci'de dururmu bilemem ben durmayacak diye duydum.

Kamil16 yazdı:Böyle birşey yok tabii ki. 8) Sadece bol bol yeni konut ilanları var yerel basında. İstanbul'u 25 dak.yapmışlar.


Ben Çerkezköy özelinde değil de Edirne'ye kadar genel kast ediyorum ama, Çerkezköy civarı çok uzun yıllardır zaten konut bölgesi yani sanayi firmaları orada bol olunca ortaya çıkan konut ihtiyacı için yapıldı, sonra da İstanbul gürültüsünde yaşamak istemeyenler için kaçış bölgesi olarak sunuldu, oralarda bana boş yer yok deseniz inanırım :)

Bir sorum olacak siz Çerkezköy'ü biliyorsunuz anladığım kadarı ile ve tren ile gidilip geliniyor. Soru şu, Çerkezköy tren istasyonunda yolcu alıp bırakan bir bölgesel tren peronda kaç dakika bekliyor, son durağı olan muhtemelen çok bekliyordurda, geçen trenleri merak ediyorum kaç dakika bekliyor diye. Bazı sivri fikirler "ne olacak Yenikapı'da iki banliyö treni arasında YHT dursun" gibi şeyler diyebiliyor, ben 2 banliyö arası 10 dk. olur ise belki hemen bir banliyönün ardından giren YHT durabilir diye düşündüm ama bu da Marmaray kapsamındaki bölgenin sinyalizasyonu ile ilgili 2 dk. ya izin verecek şekilde yapılıyor herhalde.

Kullanıcı avatarı
Kamil16
Serbest Geçiş
Mesajlar: 691
Kayıt: 08 Tem Pzr, 2012 10:44

Re: Çerkezköy - İstanbul ( son durak neresi?

Mesajgönderen Kamil16 » 20 Tem Cum, 2012 22:08

Esat yazdı:
Bir sorum olacak siz Çerkezköy'ü biliyorsunuz anladığım kadarı ile ve tren ile gidilip geliniyor. Soru şu, Çerkezköy tren istasyonunda yolcu alıp bırakan bir bölgesel tren peronda kaç dakika bekliyor, son durağı olan muhtemelen çok bekliyordurda, geçen trenleri merak ediyorum kaç dakika bekliyor diye. Bazı sivri fikirler "ne olacak Yenikapı'da iki banliyö treni arasında YHT dursun" gibi şeyler diyebiliyor,


İş gereği hafta içinde Çerkezköy'de yaşıyorum. bildiğim bir sabah bir akşam iki tren var Edirne'ye kadar. Akşam 19:20'de Çerkezköy'e gelen Tren 22:10'da Sirkeci'ye varıyor. İstasyonda durma süresi 3 dak. filan

Dediğiniz örneği Ausburg'da gördüm. Ortadan ICE ve IC trenleri iki hattan karşılıklı geçiyor. Onun dışındaki iki hatta ise RB'ler duruyor. Galiba 6 peron vardı. Ausburg - Münih arası çalışanlar uzun süre peronda bekleyebiliyor. Peronlar 3 bölüm A-B-C diye trenler bazen arka arkaya aynı peronda durabiliyor.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 16577
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesajgönderen Esat » 20 Tem Cum, 2012 22:17

Teşekkürler, 3 dk. ara durakta iyi süre, çok aşırı yolcu yoğunluğu olmayan istasyonlarda 3 dk. valizli bile olsanız inip binmeye yetebilir ama ben mesela YHT nin Yenikapı'da 3 dk. durmasının yeteceğini düşünmüyorum, biz ehli keyf insanlarız, tasımızı tarağımızı toplayacağız :) valizleri alacağız, tabi ben bunu sadece şehirlerarası valizli yolcunun çok olacağını düşünerek söylüyorum, biraz otobüs yolcusunu düşünerek, aynı kategorideki yolcu YHT ye yönlenirse bu insanlar valizli olacak, herkes iş adamı değil bir bond çanta bir laptop :)

Kullanıcı avatarı
Kamil16
Serbest Geçiş
Mesajlar: 691
Kayıt: 08 Tem Pzr, 2012 10:44

Mesajgönderen Kamil16 » 21 Tem Cmt, 2012 20:12

Esat yazdı: mesela YHT nin Yenikapı'da 3 dk. durmasının yeteceğini düşünmüyorum,


Haklisınız da Yenikapıya sadece iki hat mı olacak? Sadece Tüp Geçiş 2 hat diğer taraflar 2'den fazla olmalı idi!

Dediğiniz gibi 13 milyonluk şehir için Merkez Gar planı yok galiba. Tüm Avrupa şehirlerinde Tren Garı demek şehir merkezi demek. Yazık olmuş o zaman :?

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 16577
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesajgönderen Esat » 21 Tem Cmt, 2012 21:04

Kamil16 yazdı:
Esat yazdı: mesela YHT nin Yenikapı'da 3 dk. durmasının yeteceğini düşünmüyorum,


Haklisınız da Yenikapıya sadece iki hat mı olacak? Sadece Tüp Geçiş 2 hat diğer taraflar 2'den fazla olmalı idi!

Dediğiniz gibi 13 milyonluk şehir için Merkez Gar planı yok galiba. Tüm Avrupa şehirlerinde Tren Garı demek şehir merkezi demek. Yazık olmuş o zaman :?


http://www.ulasimturkiye.com/viewtopic.php?t=76

Bu verdiğim linkte Marmaray başlığı var sonlarına doğru bir kaç sefer bu konuyu tartıştık, ben ısrarla haklı çıktığımı iddia ediyorum ve üzücü ki tünel konusunda da haklı çıktık ve daha da çıkacağız ama bunu bazı kişilere anlatamıyoruz bir türlü. Fikirler farklı olabilir, bakış açıları görülenler hep farklı olabilir olmalıdır da ama karşımızda kocaman gerçekler duruyor. "Avrasya tren trafiğine talibim, Çin'den Londra'ya trenleri bu tünel ile bağlayacağım", "aslanlar gibi hızlı tren geçireceğim" diye efelenip, onlar bir şey bilmiyor diye medyaya beyanat verip sessiz sedasız İstanbul'a 2.YHT hattını planlara almak, kent için hala ve hala bir Merkez Gar planının olmaması, Merkez Gar vazifesi gören 2 Başgar'ın da maalesef görev dışı bırakılması karşısında bizler çaresiz izliyoruz, sadece şak şak bilen, devletlum devletlum diye gezinenler de ben her şeyi biliyorum diye ortalıkta dolaşıyor.

Evet şu an için en iyi ihtimal Bakırköy'de bir gar olacak ve orada YHT nin de kendine ait duracağı bir peronu olacak gibi görünüyor, bunun dışında Kazlıçeşme önerimizi kimse kaale almıyor, acaba o arazinin taliplisi ya lelli arabiler olduğu için mi? Anadolu yakasında ise Ayrılıkçeşme Haydarpaşa'nın yerine geçecek diye hayal kuranlar bile vardı :) Onu geçtik Söğütlüçeşme'nin kapasitesinin arttırılması ile ilgili de henüz ortada bir şey yok (toplantı kararı var) Anadolu yakasının Gar ı da Pendik olacak. Ben ne Bakırköy ne de Pendik kent dışı demiyorum, tabii ki oralarda da büyük garlar olsun, oralardan kalkan trenler olsun ama hiçbir şey yapmıyorsanız Haydarpaşa ve Sirkeci ye YHT erişimi verin, ki son beyanatlarda bunu yapacaklarının sinyali var, en azından Haydarpaşa için ama Sirkeci herhalde tamamen gözden çıkartıldı.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 16577
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesajgönderen Esat » 19 Tem Cum, 2013 00:26

Önümüzdeki yıl içerisinde çokça demiryolu vaadi duyacağız gibi geliyor bana, yavaş yavaş belirtiler ortaya çıkmaya başladı. Ankara-Konya arası kadar düz bir araziye sahip Trakya' da bunca zamandır YHT ile ilgili çivi çakılmamasına hep içerledim, er yer memleket te bizimki değil mi be kızancıklar? Neyse seçim vaadi de olsa bir şekilde Edirne' ye hızlı tren dile getirilmiş. Açıkçası Edirne-İstanbul arası YHT iş yapar mı şüpheliyim :) yani muhakkak yolcusu olur ama bir Ankara-Konya yoğunluğu asla olmaz bence, yine de yapılması zorunlu hani "Pekin-Londra" trafiği bizim üstümüzden geçecek ya, yani mecburen bağlayacağız Kapıkule' ye hattı.

http://www.haber7.com/guncel/haber/1049 ... -tren-sozu

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5249
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesajgönderen alabay » 19 Tem Cum, 2013 07:57

İşte o YHT’yi Atina’ya, Sofya’ya, Üsküp’e (!) bağlarsan, trafiği olur. Atina istikametinden Kavalla taraflarından gelenler olur, Sofya’yı bilmiyorum açıkçası. Üsküp de iyi gider. Ayrıca sadece turizm değil, iş, işçilik için de böyle bağlantılar ilginç olur. Atine derken, Selânik de olur.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 16577
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesajgönderen Esat » 19 Tem Cum, 2013 14:45

Viyana' dan sonra belki Budapeşte' ye kadar var ama oradan Türkiye' ye kadar arada doğru düzgün demiryolu yok bırak hızlı tren yolunu dolayısı ile eğer Edirne sınırına kadar hızlı tren getirmek Londra ile Pekin i bağlamaksa sıkı bağlayalım kaçmasın :) kendimizi böyle mutlu hissedeceksen sorun yok.

Balkanlara bağlanma konusuna gelince normal tren ile bağlanamamışız ki hızlısı ile bağlanalım. Bugün Yunanistan kökenli bir arkadaşım ile buluştum Viyana' da kendisi toplu ve raylı ulaşım sektöründen, İstanbul-Selanik treninden bahsedince Yunan demiryollarının battığını bu seferin bu yüzden önce Yunan tarafında iptal edildiğini söyledi mesela, diğer Balkan ülkeleri de Yunan dan iyi değil, onlarda zengin olsun kendi yollarını yapsın biz trenimizi göndeririz sorun yok :)

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5249
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesajgönderen alabay » 19 Tem Cum, 2013 16:11

Bu batma olayı çok fena ve zor. Tanıdığım bir cilt hekimi Yunan. Bana dedi ki, Yunanistan’da akademik gençlik kalmadı, kalmaz da. Hepsi kaçıyor. Yani, o açıdan ciddî sıkıntılar var. Düşünün, Yunanistan bir gün Somalya veya Irak, Afganistan gibi olursa, aman eyvah! Komşu ülke … ama bütün dünya zor durumda, insanlar hâlâ uyanamadılar.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 16577
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesajgönderen Esat » 10 Kas Pzr, 2013 18:36

Hızlı trenin 2017'de Edirne'ye geleceğini ifade eden Duruer, "Hızlı tren Edirne'ye çok şey katar. Çünkü İstanbul-Edirne arası 1 saate inecek. Hızlı tren ile bir anlamda Edirne, İstanbul'un banliyösü olur. Hem turizmi, hem ekonomiyi geliştirir hem de sosyal yönün gelişmesine katkısı olur" diye konuştu.


http://www.haberler.com/istanbul-edirne ... 98-haberi/


“Hızlı Tren Projeleri, İhaleler, İnşaatlar” sayfasına dön

Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 2 misafir