7. sayfa (Toplam 7 sayfa)

Gönderilme zamanı: 25 Tem Cum, 2014 16:17
gönderen Anatolian
arkadaslar yanlis anlasilma var sanirim ortada. Bu soru mevcut hat icin sorulmadi. Yapilmasi konusulan yepyeni bir hat icin sorulmustu.


İstanbul-Ankara arası 523
İstanbul'da bir tane Avrupa'da, bir tane Asya'da, bir de Ankara'da istasyon olursa ve tren de 350 km hız ile giderse bence olabilir.

Ancak bu kadar hızlı bir hat Avrupa ve Asya'da sadece birkaç noktada bulunuyor, yani sanıyorum ki oldukça pahalı bir durum.
http://en.wikipedia.org/wiki/File:Easte ... SR2013.svg
http://en.wikipedia.org/wiki/File:High_ ... e_2013.svg

Şu anki Türkiye'de yapılmayı beklenen bu kadar çok ulaşım yatırımı varken, bu ekonomi ile bir de bunu yapmaya uğraşmazlar. Yani kısa vadede çok zor. Yapılsa bile yanlış anlamadıysam pahalı bir yatırım olacağından bilet fiyatları da cep yakar

Gönderilme zamanı: 25 Tem Cum, 2014 16:30
gönderen Mehmet keles
Eskişehirden dolanmayan bir hat yapılırsa, zaten hat 400 km. uzunluğuna düşer, buda bu hızlarla nerdeyse 2 saat 20 dk yapar.
Dahası 300 km/h trenlerle ise 1 saat 45 dk falan yapar. 1,30 saat olmasada 1,45 dk mümkün görünüyor....

Gönderilme zamanı: 26 Tem Cmt, 2014 09:33
gönderen Esat
Bence gereksiz, zamanı bu kadar da hızlandırmaya gerek yok.

Gönderilme zamanı: 26 Tem Cmt, 2014 13:20
gönderen Engin Y
Ankara-Eskişehir hattı, kent içi geçişleri iyileştirme çalışmaları tamamlanınca (yıllardır tamamlanamıyor ne hikmetse) 1 saat 10 dakikaya inecek. (245 km, ortalama hız: 210 km/saat)

Eskişehir-Söğütlüçeşme arası 286 km. Ortalama hızı 170 km/saat yapabilirlerse, 1 saat 41 dakika sürer.

Eskişehir'deki duruş 5 dakika ve Pendik'teki duruş 3 dakika sürse, Ankara-Eskişehir-Pendik-Söğütlüçeşme arası 2 saat 59 dakika sürmüş olacak. Söğütlüçeşme'de yolcular 5-6 dakikada inse, Haydarpaşa'ya da 4-5 dakika sonra varır bu tren..

Ankara Garı ile Haydarpaşa Garı arasını 190 dakikada gelebilecek bir trenden daha hızlısına bence de gerek yok.

Bunu (Ankara-Eskişehir 210 km/saat, Eskişehir-Söğütlüçeşme 170 km/saat, Ankara-Söğütlüçeşme 186 km/saat) yapabilelim, yeter..

Gönderilme zamanı: 27 Kas Prş, 2014 08:16
gönderen decimus
Ulaştırma bakanından yeni proje hakkında ilk açıklama.



http://ekonomi.haberturk.com/is-yasam/h ... baglanacak

Bakalım aralık sonunda hangi projeleri açıklayacaklar.

Gönderilme zamanı: 27 Kas Prş, 2014 22:01
gönderen Anatolian
Önce başladıkları işi tam bitirip, kapattıları banliyö hatlarını açsınlar

Gönderilme zamanı: 28 Kas Cum, 2014 10:58
gönderen decimus
Anatolian yazdı:Önce başladıkları işi tam bitirip, kapattıları banliyö hatlarını açsınlar


Bizim en büyük handikapımız işte bu. Yıllardır süren insanların açılmasını dört gözle beklediği Ankara-İstanbul YHT projesi daha 6 ay bile olmadan, Tren seferleri tam olarak oturtmadan ve bir çok insanın bu heyecanı yaşamasına izin vermeden yepyeni bir proje açıklayarak 10 yıllık çalışmayı gölgelemiştir.Şimdi bu hattı kullanmak isteyenlerin bir çoğu daha ihalesi bile yapılmayan ÇYHT projesine adapte olacak ve mevcut tren hattı daha basit görünecektir.

Kaldı ki İstanbul içinde 20 yılldır çözülemeyen ve insanların artık çıldırma noktasına geldiği şehir içi trafiği çözememişken Ankara gibi en kötü şartlarda otobüsle 5.5 saatte gidilebilecek Ankara'ya tekrar bir Tren projesi yapmak hiç mantıklı değil.Şöyle düşünelim İstanbul'da yaşayan biri yılda kaç kez Ankara'ya gitmek ister ? Bu gidişlerinde mevcut şartlarda Uçak,Otobüs ve YHT gibi seçenekleri varken ne kadar zorlanabilir ? İstanbul'da yaşayan insanlar her gün saatlerce trafikte beklerken kalkıp saatte 200 Km hızla giden trenin yerine 350 km hızla gideni yapıcam demek halkın içine inememek, ihtiyaçlarını fark edememek anlamna geliyor. Keşke harik proje diye İstanbul-Ankara ÇYHT projesi yerine Beylikdüzü - Söğütlüçeşme (metrobüs güzergahı) deniz altı da dahil olmak üzere metro projesini YAP-İŞLET-DEVRET ihalesine çıkılsa işte ben buna asrın projesi derim. Ve inanıyorum ki günlük 1 milyona yakın insanın kullandığı bu hat pek çok yerli-yabancı firmanın ilgisini çekecektir.

Gönderilme zamanı: 16 Oca Cum, 2015 08:28
gönderen Esat
Zaten bilinen projenin ısıtılıp sunulması sadece biraz detay ortaya çıkmış ve veren bir sitenin emlak bölümü olunca barım barım rant kokuyor, belediyeler metro güzergahı açıklamak yasak diyor rant oluyor diyor gazete yht nin hangi köyden geçeceğini yazıyor, bu da iyi. Aslında daha da iyi tarafı var :)

Projede kullanılacak trenler için özel vagon çalışması yapılacak. Kabinler, yüksek hızlı tren silueti verecek aerodinamik görünüşte olacak.


Ben ifade sorunu olan bir adamım ama böyle saçma bir cümleyi ben bile kurmam yav :) hızlı tren projesindeki vagonlar hızlı tren görünümlü olacakmış, yani doğan görünümlü şahin mi ne?

http://emlak.haber7.com/projeler/haber/ ... rpriz-tren

Şu an yüksek hızlı tren, İstanbul-Eskişehir-Ankara hattında hizmet veriyor. Gebze'den başlayarak Tuzla yönünde devam edecek olan yeni hat, TEM Otoyolu'nun kuzeyinden Sultanbeyli'ye doğru dönüş yapacak. Sultanbeyli'nin güney cephesinden Çekmeköy içlerine doğru devam ettikten sonra, Beykoz Görele Mahallesi Zerzevatçı köyü istikametinde üçüncü köprüye giriş yapacak. Köprüyü çift hat halinde geçecek.

ÜÇÜNCÜ HAVALİMANINA UĞRAYACAK

Üçüncü havalimanına raylı sistemle ulaşma imkanı sunan projeye göre; yüksek hızlı tren köprüden çıkışta Avrupa Yakası'nda 700 metrelik bir tünele girecek. Çevre yolundan farklı olarak kendi rotasında devam edecek olan tren, üçüncü havalimanına uğrayacak. Ardından da Odayeri, Şamlar üzerinden Başakşehir'e dönerek Halkalı'da sona erecek. Köseköy-Halkalı arasındaki toplam 152 kilometrelik mesafeyi kat edecek tren, transit geçiş için kullanılabilecek.

Gönderilme zamanı: 31 Oca Cmt, 2015 21:19
gönderen Anatolian
Pendik YHT alt geçidinin duvarları
Resim

Gönderilme zamanı: 31 Oca Cmt, 2015 21:25
gönderen Esat
Kirik kirik fayanslari takmislar, malzemeden calmanin bu kadari yani, ayip yani, di mi? Yoksa memleketsever, vatansever iyi aile evlatlarinin bunlari kirmakla bir isi olmaz, kulli iftira.