tr-HT.09 » Siemens'ten Türkiye'ye Hızlı Tren

Cevapla
langur
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 192
Kayıt: 29 Eyl Sal, 2009 17:15

tr-HT.09 » Siemens'ten Türkiye'ye Hızlı Tren

Mesaj gönderen langur » 03 Mar Prş, 2011 18:12

Baska yerde baslik acamadigim icin haberi buraya yolluyorum. Siemens Türkiye Hızlı Trenler Bölüm Direktörü Cüneyt Genç ile yapilan bir röportaj:
"Biz de Türkiye'de hızlı tren üretmeye talibiz. Siemens'in saatte 400 kilometreye çıkabilen en hızlı treni Velaro'yu Türkiye için geliştirebiliriz. Siemens bunun için Türkiye'de 50 milyon avro yatırım ayırabilir. Biz, komple bir tren setini buraya getirmek değil, büyük bir katkıyı Türkiye'de sağlayarak hızlı trenlerin teknolojisini Türkiye'de hayata geçirmeyi istiyoruz. İlk etapta Türkiye'nin katkı payı yüzde 20'lerden başlayacak, zaman içerisinde katma değerinin yarıdan fazlasının Türkiye'den sağlanacağı bir yapı düşünüyoruz. Bugün Ankara-Eskişehir arasındaki hatta 250 kilometrenin üzerine çıkılabiliyor biz yeni yapılacak hatlarda Türkiye'de 400 kilometre hıza ulaşan trenler getirmek istiyoruz.''
Bu da haberin baglantisi:
http://www.zaman.com.tr/haber.do?habern ... iz-yapacak

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 16974
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 03 Mar Prş, 2011 23:59

Siemens gibi bir üreticinin ülkemizde yatırım ya da küçük çaplı bile olsa bir teknoloji transferinden söz etmesi tabii ki güzel. Peki gerçekçi mi? Siemens adına gerçekçi olabilir, fakat 250 km/s maksimum işletme hızındaki hatlarda 400 km/s lik Valero' yu ne yapalım? Yani bu işin öncül şartı en azından yeni yapılacak yolların bu hıza uygun inşa edilmesidir ama her nedense ülkemizde Hızlı Tren yatırımında böyle bir yaklaşım yok. Dolayısı ile Siemens' in bu aracı ya da başka araçlarının teknolojisini de kısmen vermeye razı olarak ortaya sürdüğü yatırım önerisinin gerek şartı ülkemizin buna uygun sistemleri inşa etmesinden geçiyor, tabii ki bu işin yapılma durumu ortaya çıktığında da yine o sistemi kurabilecek firmalar arasında Siemens yer alır. Benim bakış açımda bu Çinlilerin "parayı veririm ama hattı ben yaparım" çokta farklı bir yaklaşım değil. Kaldı ki Valero gibi daha pazar payı doymamış bir ürünü gerçekten Türkiye' de üretmek isteyecekler mi? :)

Ben olmasın demem, aksine keşke olsa derim. Bana göre, bugün Dünya' da bir raylı sistem taşımacılığından söz ediyorsak bu işin babası gerçekten Siemens' tir.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesaj gönderen Mehmet Kasım » 04 Mar Cum, 2011 14:03

siemens geçenlerde marmaray cr3 işine talibiz dedi ama ihaleye katılmadı. bu hızlı tren işi de buna dönmesin.

fuarda idi:

Resim
Resim

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 16974
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 04 Mar Cum, 2011 23:26

Mehmet Kasım yazdı:siemens geçenlerde marmaray cr3 işine talibiz dedi ama ihaleye katılmadı. bu hızlı tren işi de buna dönmesin.
Neden acaba?

Bu konu ilerlemez, ortalığıda ancak Çinliler karıştırır, o zaman Çinli muhabbeti yapalım. Siemens Türkiye aslında zaten büyük bir firma ama ucuzcu firmalarımız nedeni ile aslında hak ettiği yerde de değil, bunu raylı sistem sektörü için değil de daha çok makine imalatı ve otomasyon sistemleri adına söylüyorum tabii ki. Raylı sistem sektöründe de genellikle aynı nedenden yani fiyatı nedeni ile ihalelerde öne çıkamadığını düşünüyorum. Şimdi bu Çinlilerin bul karayı al parayı sözleşmesi ile yapmayı düşündükleri Edirne-Kars YHT hattının haberleşme sistemleri içinde Çin li Huawei firması talip olmuş. Her ne şekilde olursa olsun bu işe gireceğiz demişler, kendilerini normal vatandaşlar internete bağlanmak için kullandıkları modemlerden bilirler :) Eh rekabet iyidir, tabi bu adamlar fiyat avantajı ile bu işi zaten alırlarda ama haberdeki kişi, teknolojik olarakta iddialarını üstüne basarak dile getirmiş, hatta diğer firmaların sistemleri ile sorunsuz çalışan haberleşme sistemleri imal ettiklerini de belirtmiş. Sonuçta bu Çin işinde paran kadar iş almak yani "Ne kaa ekmek o kaa köfte" mevzusu olduğu için ben çokta kötü bir iş çıkacağını sanmıyorum, maksat Çinlileri eleştirmiş olmak işte.

http://www.lojiport.com/news_detail.php?id=27506
Çinli telekomünikasyon teknolojisi şirketi Huawei'nin Türkiye Genel Müdürü Philip Liang, 3.636 kilometrelik Edirne-Kars hızlı tren projesinin haberleşme sistemi için teklif vereceklerini açıkladı.

Genel Müdür Liang, "Teklifimizi ya ihaleyi alan inşaat firmasına ya da doğrudan Devlet Demiryolları'na (TCDD) vereceğiz." dedi. Almanya'nın Hannover kentindeki CeBIT Fuarı'nda bir grup gazeteciyle bir araya gelen Philip Liang, Huawei'nin Türkiye'ye yönelik planları hakkında bilgi verdi. Edirne-Kars arasına inşa edilmesi planlanan hızlı tren hattının telekomünikasyon ihalesine teklif vereceklerini vurgulayan Liang şunları söyledi: "Huawei, telekomünikasyon çözümleri konusunda dünyadaki 3 şirketten biri. Oldukça da tecrübe sahibi. Örnek olarak kendi ülkemi verebilirim. Çin'deki 8 bin kilometrelik hızlı tren hattının 6 bin kilometresinde Huawei'nin ekipmanları kullanılıyor. Geri kalan kısmında ise Siemens ve Nortel ekipmanları kullanılıyor. Burada önemli olan, 3 ayrı şirketin sisteminin birbiriyle uyumlu çalışması. Biz bunu sağladık. Hiçbir sorun yok." dedi.

langur
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 192
Kayıt: 29 Eyl Sal, 2009 17:15

iş gücü

Mesaj gönderen langur » 07 Mar Pzt, 2011 13:42

İşte tam da Çin faktörü yüzünden yatırımlarını buraya yani Türkiye'ye kaydırıyor olabilirler mi? Zira Almanya'dan "yurt dışına" gitmek artık moda oldu. Alman çalışma saati ücretleri ile orta vadede Siemens'in Çin ile mücadelede işi zor görünüyor. Oysa Türkiye'de sanki bu işi genel olarak daha ucuza yaparlar gibi.. Ama emin değilim tabii ki!?

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 16974
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 08 Mar Sal, 2011 16:37

Almanya icin bir sey diyemeyecegim ama suna eminim ki, iyi seviyedeki hicbir Türk mühendisin ücreti avrupadakinden asagi degildir, hele ki bilgi ile tecrübe bir arada ise daha iyi, ayrica avrupadan bir mühendisin gelipte firma adina Türkiyede calismasi da büyük maliyet. Ama yapilacak is sadece montaj oldugu icin haklilik payin olabilir, iscilik, vergiler. sigortalar falan daha karli olabilir.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5249
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesaj gönderen alabay » 08 Mar Sal, 2011 17:02

Yok, Serhat'ın dediği doğru, problem asıl saatlik ücret değil de, Alman kanunlarına göre ek ücretler, yani sigortalar, vergi, vs. Asıl ücreti 70,– olan bir elemanın saati böylece 120,– veya 140,– € oluyor, problem orada. Türkiye bu konuda nasıl ve ne ayarda, bilmiyorum. Şu yurtdışına çıkmalar (outsourcing) sadece Almanya'da değil, küresel çapta her yerde hortluyor, bir nevi göçebecilik doğuyor. Çin bu konularda şu an gözde. Ukrayna gözde İDİ, yavaş yavaş fazla “pahallı” olmaya başlıyor. Yani, zor bir şey. Öte yandan … Türkiye'de Almanya'nın sosyal sistemi yok. Yani, aslında “daha ucuz” eşit “daha az sosyal”.

Engin Y
Çok Gezen, Çok Bilen
Mesajlar: 2157
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Re: tr-HT.09 » Siemens'ten Türkiye'ye Hızlı Tren

Mesaj gönderen Engin Y » 11 Nis Prş, 2019 09:21

https://www.haberturk.com/10-yuksek-hiz ... 36-ekonomi
"10 yüksek hızlı tren daha 2020'de raylarda olacak"

11.04.2019 - 09:32

Siemens Mobility Ulaşım Sistemleri AŞ Yönetim Kurulu Başkanı ve Üst Yöneticisi Rasim Cüneyt Genç, halihazırda firmanın ürettiği 7 hızlı trenin Türkiye'de faaliyetine devam ettiğini belirterek, "10 yüksek hızlı trenimizin siparişini aldık. Üretim aşamasındayız. Bu senenin sonu itibarıyla ilk trenler gelmeye başlayacak. 2020'de bu trenler raylarda olacak." dedi

Genç, İzmir'de düzenlenen Uluslararası Demiryolu, Hafif Raylı Sistemler ve Lojistik Fuarı-Eurasia Rail'de gazetecilere yaptığı açıklamada, firma olarak raylı sistemlerde hem altyapı hem de araçlar konusunda faaliyet gösterdiklerini bildirdi.

Kara yollarında da akıllı trafik sistemleriyle elektromekanik kontrol çözümleri sunduklarını ifade eden Genç, firmanın Türkiye geçmişinin çok eskilere dayandığını söyledi.

Genç, "Ulaşım sistemleri anlamında Türkiye'deki ilk projemiz 1913'te atlarla çalıştırılan İstanbul tramvay hattının elektrikliye çevrilmesiyle başlıyor. 2013'te de Türkiye'de yüksek hızlı trenlerin sözleşmesini imzaladık. Şu anda 7 tanesi TCDD hatlarında çalışmakta. Bu trenler saatte 300 kilometre ve daha yukarı hızlarda çalışmakta. Var olan 7 set Velaro hızlı trenlerimize ek olarak 10 yüksek hızlı trenimizin siparişini aldık. Üretim aşamasındayız. Bu senenin sonu itibarıyla ilk trenler gelmeye başlayacak. 2020'de bu trenler raylarda olacak." şeklinde konuştu.

"ELEKTRİKLİ ARAÇLARIN DAHA FAZLA KULLANILMASI DA ÖNEMLİ BİR KONU HALİNE GELİYOR"

Rasim Cüneyt Genç, firmanın Türkiye'deki ulaşım sektöründe birçok işe imza attığını belirterek, "Türkiye'de en fazla tünel elektronik mekaniği konusunda çözüme ve yapılmış projeye sahip şirketiz. Tüm tünellerin yüzde 25'inin elektronik mekaniği firmamız tarafından geliştirilmiş durumda. Osman Gazi ve Yavuz Sultan Selim köprülerinde de elektronik mekanik çözümlerimiz mevcut." değerlendirmesinde bulundu.

Dünya nüfusunun yüzde 50'den fazlasının büyük şehirlerde yaşadığına işaret eden Genç, 2050'de ise bunun yüzde 60'ın üzerine çıkacağını vurguladı.

Bunun pek çok sorunu da beraberinde getirdiğini vurgulayan Genç, şunları kaydetti:

"Hava kirliliği, çevre kirliliği, gürültü gibi konuların yanında trafikte geçirilen zaman da başı çekiyor. Özellikle çevreye verilen zararın minimize edilmesi anlamında elektrikli araçların gün geçtikçe daha fazla kullanılması da önemli bir konu haline geliyor. Biz de firma olarak hem enerji hem de ulaşım konusunda bu alanda öncülük etmeye devam ediyoruz.

Tüm ürünlerimizde sürdürülebilirlik ve çevreye duyarlılık, ön planda gözettiğimiz bir konu. Bütün ürünlerimizin yüzde 90'ından fazlası, araçlar da dahil, yenilenebilir malzemelerden ve maddelerden yapılmakta. Şehir içi ve şehirler arası akıllı trafik sistemlerimizle çevre kirliğini ve emisyonu gözetecek çözümlerimiz söz konusu."

Engin Y
Çok Gezen, Çok Bilen
Mesajlar: 2157
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Re: tr-HT.09 » Siemens'ten Türkiye'ye Hızlı Tren

Mesaj gönderen Engin Y » 09 Ağu Cum, 2019 12:44

On tren setinden ilki Kasım sonunda, sonuncusu Mart ortasında teslim alınıyormuş: https://www.haberturk.com/10-yeni-yht-t ... 91-ekonomi

Engin Y
Çok Gezen, Çok Bilen
Mesajlar: 2157
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Re: tr-HT.09 » Siemens'ten Türkiye'ye Hızlı Tren

Mesaj gönderen Engin Y » 18 Kas Pzt, 2019 08:22

Siemens'in ürettiği yüksek hızlı tren setlerinin ilki teslim alındı: https://www.haberturk.com/siemens-in-ur ... 07-ekonomi
TCDD Taşımacılık A.Ş. Genel Müdürü Kamuran Yazıcı, YHT setlerini üreten Siemens firmasının Almanya'nın Düsseldorf şehrindeki tesislerinde düzenlenen teslim töreninde, Avrupa Birliği ile entegrasyon sürecinde olan Türkiye'nin, 2003'ten bu yana izlediği demir yolu öncelikli ulaşım politikalarıyla dengeli ve birbirini tamamlayan bir ulaşım alt yapısı tesis etmeyi amaçladığını söyledi.

Kamuran Yazıcı, Ankara-Eskişehir yüksek hızlı demir yolu hattının 2009'da işletmeye alınmasıyla başlayan YHT işletmeciliğinin, 2011'de Ankara-Konya, 2013'te Eskişehir-Konya ve 2014'te Eskişehir-İstanbul ile Konya-İstanbul hatlarıyla devam ettiğini ifade etti.</p><p>YHT'lerde bugüne kadar 52 milyonu aşkın yolcunun ağırlandığını ve yolcuların memnuniyet oranının yüzde 98'i bulduğunu anlatan Yazıcı, "Hala toplam bin 213 kilometrelik YHT ağında, günde 22 ila 25 bin arasında değişen yolcu kapasitesine sahip olan yüksek hızlı tren işletmeciliği, 19 YHT setiyle gerçekleştirilmektedir." diye konuştu.

Yazıcı, Ankara- Sivas ve Ankara-İzmir başta olmak üzere inşası devam eden yüksek hızlı demir yolu hatlarının 5 yıl içinde işletmeye alınmasıyla YHT setlerine ihtiyacın giderek artacağına işaret ederek, "Siemens firmasından temin edilen ve bugün ilkini teslim aldığımız setle sefer sayılarımızın artırılması mümkün olacak." ifadesini kullandı.

Teslim alınan hızlı tren setinin, test sürüşlerinin ardından, Şubat 2020'den itibaren bölüm bölüm hizmete gireceğini dile getiren Yazıcı, "Böylece günlük YHT sefer sayısını 44'ten 76'ya, taşınan yolcu sayısını da 2020'de 10 milyon 200 bine, 2021'de 14 milyona çıkarmayı hedefliyoruz." diye konuştu.

Siemens Raylı Sistemler Dünya Başkanı Albrecht Neumann da YHT işletmesinin belli kurallara sadık kalınarak yapılması gerektiğini belirtti. Neumann, YHT'lerin şehirleri birbirine bağlayarak ülkelerin ekonomik gelişimine yardımcı olduğunu kaydederek, "TCDD Taşımacılık AŞ tarafından teslim alınan hızlı trenler, yolculara en üst düzeyde konfor sağlayacak." dedi. Neumann, Siemens için TCDD Taşımacılık AŞ'nin verdiği 12 YHT seti üretiminin önemini vurgulayarak, söz konusu trenlerin performans açısından mükemmel olduğunu söyledi.

YHT'lerin saatte 300 kilometre hız yapabildiğini ifade eden Neumann, araçların testinin tamamlanmasının ardından Türkiye'ye gitmek üzere yola çıkarılacağını belirtti. Türkiye'nin kendilerine verdiği YHT setleri siparişlerinin kendilerine güvenin göstergesi olduğunu dile getiren Neumann, "Size söz veriyoruz, güveninizi boşa çıkarmayacağız. Bu üretim sürecinde her zaman ortağınız olmak istiyoruz. Ne zaman ihtiyaç duyarsanız yanınızda olacağız." diye konuştu.

Cevapla

“Hızlı Tren Haberleri” sayfasına dön