tr-HT.09 » Siemens'den Türkiye' de Hızlı Tren Yatırımı

langur
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 187
Kayıt: 29 Eyl Sal, 2009 17:15

tr-HT.09 » Siemens'den Türkiye' de Hızlı Tren Yatırımı

Mesajgönderen langur » 03 Mar Prş, 2011 18:12

Baska yerde baslik acamadigim icin haberi buraya yolluyorum. Siemens Türkiye Hızlı Trenler Bölüm Direktörü Cüneyt Genç ile yapilan bir röportaj:

"Biz de Türkiye'de hızlı tren üretmeye talibiz. Siemens'in saatte 400 kilometreye çıkabilen en hızlı treni Velaro'yu Türkiye için geliştirebiliriz. Siemens bunun için Türkiye'de 50 milyon avro yatırım ayırabilir. Biz, komple bir tren setini buraya getirmek değil, büyük bir katkıyı Türkiye'de sağlayarak hızlı trenlerin teknolojisini Türkiye'de hayata geçirmeyi istiyoruz. İlk etapta Türkiye'nin katkı payı yüzde 20'lerden başlayacak, zaman içerisinde katma değerinin yarıdan fazlasının Türkiye'den sağlanacağı bir yapı düşünüyoruz. Bugün Ankara-Eskişehir arasındaki hatta 250 kilometrenin üzerine çıkılabiliyor biz yeni yapılacak hatlarda Türkiye'de 400 kilometre hıza ulaşan trenler getirmek istiyoruz.''


Bu da haberin baglantisi:
http://www.zaman.com.tr/haber.do?haberno=1101737&title=saatte-400-km-hiz-yapacak

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 16663
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesajgönderen Esat » 03 Mar Prş, 2011 23:59

Siemens gibi bir üreticinin ülkemizde yatırım ya da küçük çaplı bile olsa bir teknoloji transferinden söz etmesi tabii ki güzel. Peki gerçekçi mi? Siemens adına gerçekçi olabilir, fakat 250 km/s maksimum işletme hızındaki hatlarda 400 km/s lik Valero' yu ne yapalım? Yani bu işin öncül şartı en azından yeni yapılacak yolların bu hıza uygun inşa edilmesidir ama her nedense ülkemizde Hızlı Tren yatırımında böyle bir yaklaşım yok. Dolayısı ile Siemens' in bu aracı ya da başka araçlarının teknolojisini de kısmen vermeye razı olarak ortaya sürdüğü yatırım önerisinin gerek şartı ülkemizin buna uygun sistemleri inşa etmesinden geçiyor, tabii ki bu işin yapılma durumu ortaya çıktığında da yine o sistemi kurabilecek firmalar arasında Siemens yer alır. Benim bakış açımda bu Çinlilerin "parayı veririm ama hattı ben yaparım" çokta farklı bir yaklaşım değil. Kaldı ki Valero gibi daha pazar payı doymamış bir ürünü gerçekten Türkiye' de üretmek isteyecekler mi? :)

Ben olmasın demem, aksine keşke olsa derim. Bana göre, bugün Dünya' da bir raylı sistem taşımacılığından söz ediyorsak bu işin babası gerçekten Siemens' tir.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesajgönderen Mehmet Kasım » 04 Mar Cum, 2011 14:03

siemens geçenlerde marmaray cr3 işine talibiz dedi ama ihaleye katılmadı. bu hızlı tren işi de buna dönmesin.

fuarda idi:

Resim
Resim

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 16663
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesajgönderen Esat » 04 Mar Cum, 2011 23:26

Mehmet Kasım yazdı:siemens geçenlerde marmaray cr3 işine talibiz dedi ama ihaleye katılmadı. bu hızlı tren işi de buna dönmesin.


Neden acaba?

Bu konu ilerlemez, ortalığıda ancak Çinliler karıştırır, o zaman Çinli muhabbeti yapalım. Siemens Türkiye aslında zaten büyük bir firma ama ucuzcu firmalarımız nedeni ile aslında hak ettiği yerde de değil, bunu raylı sistem sektörü için değil de daha çok makine imalatı ve otomasyon sistemleri adına söylüyorum tabii ki. Raylı sistem sektöründe de genellikle aynı nedenden yani fiyatı nedeni ile ihalelerde öne çıkamadığını düşünüyorum. Şimdi bu Çinlilerin bul karayı al parayı sözleşmesi ile yapmayı düşündükleri Edirne-Kars YHT hattının haberleşme sistemleri içinde Çin li Huawei firması talip olmuş. Her ne şekilde olursa olsun bu işe gireceğiz demişler, kendilerini normal vatandaşlar internete bağlanmak için kullandıkları modemlerden bilirler :) Eh rekabet iyidir, tabi bu adamlar fiyat avantajı ile bu işi zaten alırlarda ama haberdeki kişi, teknolojik olarakta iddialarını üstüne basarak dile getirmiş, hatta diğer firmaların sistemleri ile sorunsuz çalışan haberleşme sistemleri imal ettiklerini de belirtmiş. Sonuçta bu Çin işinde paran kadar iş almak yani "Ne kaa ekmek o kaa köfte" mevzusu olduğu için ben çokta kötü bir iş çıkacağını sanmıyorum, maksat Çinlileri eleştirmiş olmak işte.

http://www.lojiport.com/news_detail.php?id=27506

Çinli telekomünikasyon teknolojisi şirketi Huawei'nin Türkiye Genel Müdürü Philip Liang, 3.636 kilometrelik Edirne-Kars hızlı tren projesinin haberleşme sistemi için teklif vereceklerini açıkladı.

Genel Müdür Liang, "Teklifimizi ya ihaleyi alan inşaat firmasına ya da doğrudan Devlet Demiryolları'na (TCDD) vereceğiz." dedi. Almanya'nın Hannover kentindeki CeBIT Fuarı'nda bir grup gazeteciyle bir araya gelen Philip Liang, Huawei'nin Türkiye'ye yönelik planları hakkında bilgi verdi. Edirne-Kars arasına inşa edilmesi planlanan hızlı tren hattının telekomünikasyon ihalesine teklif vereceklerini vurgulayan Liang şunları söyledi: "Huawei, telekomünikasyon çözümleri konusunda dünyadaki 3 şirketten biri. Oldukça da tecrübe sahibi. Örnek olarak kendi ülkemi verebilirim. Çin'deki 8 bin kilometrelik hızlı tren hattının 6 bin kilometresinde Huawei'nin ekipmanları kullanılıyor. Geri kalan kısmında ise Siemens ve Nortel ekipmanları kullanılıyor. Burada önemli olan, 3 ayrı şirketin sisteminin birbiriyle uyumlu çalışması. Biz bunu sağladık. Hiçbir sorun yok." dedi.

langur
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 187
Kayıt: 29 Eyl Sal, 2009 17:15

iş gücü

Mesajgönderen langur » 07 Mar Pzt, 2011 13:42

İşte tam da Çin faktörü yüzünden yatırımlarını buraya yani Türkiye'ye kaydırıyor olabilirler mi? Zira Almanya'dan "yurt dışına" gitmek artık moda oldu. Alman çalışma saati ücretleri ile orta vadede Siemens'in Çin ile mücadelede işi zor görünüyor. Oysa Türkiye'de sanki bu işi genel olarak daha ucuza yaparlar gibi.. Ama emin değilim tabii ki!?

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 16663
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesajgönderen Esat » 08 Mar Sal, 2011 16:37

Almanya icin bir sey diyemeyecegim ama suna eminim ki, iyi seviyedeki hicbir Türk mühendisin ücreti avrupadakinden asagi degildir, hele ki bilgi ile tecrübe bir arada ise daha iyi, ayrica avrupadan bir mühendisin gelipte firma adina Türkiyede calismasi da büyük maliyet. Ama yapilacak is sadece montaj oldugu icin haklilik payin olabilir, iscilik, vergiler. sigortalar falan daha karli olabilir.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5249
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesajgönderen alabay » 08 Mar Sal, 2011 17:02

Yok, Serhat'ın dediği doğru, problem asıl saatlik ücret değil de, Alman kanunlarına göre ek ücretler, yani sigortalar, vergi, vs. Asıl ücreti 70,– olan bir elemanın saati böylece 120,– veya 140,– € oluyor, problem orada. Türkiye bu konuda nasıl ve ne ayarda, bilmiyorum. Şu yurtdışına çıkmalar (outsourcing) sadece Almanya'da değil, küresel çapta her yerde hortluyor, bir nevi göçebecilik doğuyor. Çin bu konularda şu an gözde. Ukrayna gözde İDİ, yavaş yavaş fazla “pahallı” olmaya başlıyor. Yani, zor bir şey. Öte yandan … Türkiye'de Almanya'nın sosyal sistemi yok. Yani, aslında “daha ucuz” eşit “daha az sosyal”.


“Hızlı Tren Haberleri” sayfasına dön

Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 2 misafir