tr-HT.09 » "Gar"sız Hızlı Tren Hatları İnşa Etmek

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 16565
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

tr-HT.09 » "Gar"sız Hızlı Tren Hatları İnşa Etmek

Mesajgönderen Esat » 16 Ara Cum, 2011 17:22

Bunu elimden geldiğince her platformdan dile getiriyorum ve eleştiriyorum. Şimdi diyeceksiniz ki gözünle görmeden neyi eleştiriyorsun? Evet, gözümle görmedim görmeme gerek yok ki, yapılan ve açılan hatların hiçbirisinde yapılmış yeni bir GAR yok, gargara bol ama GAR yok. Eski Gar binalarının kullanılması var, yeni "istasyonlar" var doğru ama onlar istasyon, GAR değiller. Hep söylüyorum ya, gidiyorlar Avrupa'ya devletin ödenekleri ile saksı gibi gezip geri geliyorlar, merak ediyorum ya bir tanede Gar nasıl olur diye rapor yazan oldumu? Mimarlar, mühendisler bu işin gerçeğinin farkında ama acaba soran var mı? Yoksa sadece işi ihale ettik, müteahhit firma işte birine bir proce yaptırır, okeyleriz yapılır böylece çok GAR lı bir iş, pardon dilim sürçtü KÂR lı bir iş yapmış oluruz mu oluyor?

Aman hemen kızmayın, kızarsınız şimdi, beni sistem düşmanı hükümet düşmanı ilan edersiniz :) bunlara gerek yok, doğru söyleyeni dokuz köyden kovarlar zaten. Ben sadece inandığım kişilerin lütfen ama artık lütfen "yaptım oldu" mantığından vazgeçmelerini istiyorum. Yapın, olsun ama doğru olsun, gerçekten yapında öyle olsun, o zaman gerçekten şakşaktan ellerim ağrısın.

Dedim ya, gözümle görmeme gerek yok. Çünkü, hat yapılıyor, Gar ihalesi sonra yapılıyor, hat açılıyor gar ihalesi sonra yapılıyor, hat çalışıyor hala bir Gar yok. Tamam Ankara'da, Eskişehir'de, Konya'da birer gar var. Ama onlar normal trenlere bile yetiyormuydu önce buna bir bakalım, bunlara bile gerçekten modern ve iyi bir hizmeti veremiyorken işin içine YHT yi de soktuk. Ankara gibi bir kente 1 gar yetecek mi? Ya İstanbul? Şehrin 2 Başgarının akıbeti belirsiz, yerine ikame için yapılan şeyler sadece birer istasyon!!! Aaaa tabii canım hepsinin alışveriş merkezleri var, gerçekten bir gar için çok GARLI, bak hep yanlış yazıyorum KÂRLI bir iş.

Ne diyeyim, YHT niz GÂRLI olsun.

Not: Aşağıda Konya'da mevcut gar ve YHT ile ilgili eleştirileri barındıran bir haber linki veriyorum, Yeni Meram gazetesinden alınmış.

http://www.rayturk.net/?p=407

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5249
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesajgönderen alabay » 19 Ara Pzt, 2011 10:18

Başgar konusu zor, çünkü Haydarpaşa kalkarsa, Sirkeci içın de şans yok. İki taraftan gelen trenlerin bir gara girebilmeleri gerek. Ama hiçbir yerde elverişli bir şey plânlanmışa benzemiyor. Ya koca şehre (olduğu gibi) iki başgar olacak, ya da tek bir tane, ama o zaman – inanın bana – Marmaray yetmeyecek! Ayrıca hiçbir yerde, gereken büyüklükte (!) bir başgar için yer yok. Haydarpaşa ve Sirkeci, ikisi de koskoca garlar değil, ama gar, başgarlar.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesajgönderen Mehmet Kasım » 19 Ara Pzt, 2011 11:31

bu başgar konusunu anlamadım bir türlü. benim bildiğim bakırköy ve halkalı'da gar olacak. halkalı öteden beri trakyaya giden trenlerin durduğu bir yer. filmlere bile konu olan ve oldukça geniş araziye sahip bir yer. ibb ıspartakule'yi de öneriyor. bakırköy ve halkalı garlarına başgar demiyorsunuz. sanırım şehir merkezinde kocaman bir gar istiyorsunuz. o işi unutunç şehir merkezinde yer yok. haydarpaşa marmaray düzergahını teğet geçtiği için gar olmayacak ama gar olarak kullanılacak 100 bin m2 yer aayrıldığını bizzat tcdd bölge müdürü bana söyledi. kulaklarım temizdir.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5249
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesajgönderen alabay » 19 Ara Pzt, 2011 12:15

Oralarda başgar ne arar yahu? Bir başgar kentin ortasında olur, mümkün olduğu kadarıyla. Münih başgardan binip, İstanbul'a yolcu Bakırköy, yok Ispartakule'de mi insin? Şaka mı bu, ne? Yani, hayatında başgar görmemişler meclisi nutuk atıyor gibi geliyor bana.

Zamanında o Alamanlar ve Faransuslar acaba nedennnn o iki garı İstanbul'un Orasına koymuşlar da, o zamanın Topkapı'sına veya Kısıklı'sına koymamışlar? Merkez nerede? İstanbul'un özel boğaz konumundan ne haber?

Hadi, diyelim sıfırdan başlıyoruz … başgar nereye? Bir bakalım, haritaya, dağ ova bilmeden … diyelim ki: Hadi bakalım, Anadolu başgar Mustafa kemal mahallesine, 3004. Cadde'de, Çamlıca bağlantı yoluna, oralarda arazi görüyorum :lol: Eveeet, Trakya'ya daaa … gelin seçiyozzz … ya, bak, Topkapı dedik, Topkapı olsun, surdışında güzel bir yer.

Yiğit olan, böyle plânlar. Hadi, şimdi fıtık olun :P

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesajgönderen Mehmet Kasım » 19 Ara Pzt, 2011 12:26

Yani, hayatında başgar görmemişler meclisi nutuk atıyor gibi geliyor bana.


çok alındım :)

haydarpaşa ve sirkeci'yi görmeme ihtimalim var mı sence?

yada ankara gar?

avrupadan trenle gelen birinin bakırköyde inmesi gayet doğal. istastnbulun merkezi yerlerinden biri. şehrin batı bölgesinin ana merkezi bakırköydür. herkes bakırköye gider gelir. bakırköy il bile olabilirdi mesela. ben olsam surdan bu tarafı ayrı il yapıp bakırköye bağlardım. istanbul'u da suriçi, boğaz kıyısı, üsküdar, kadıköy, beykoz yapardım. eski istanbul sınırları istanbul olacak gerisi bakırköy karşı da da kartal falan.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 16565
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesajgönderen Esat » 19 Ara Pzt, 2011 12:33

Mehmet bence yanlış anlamada sen Gar ile istasyonu karıştıranları anlamıyorsun. Bu proje içinde sadece gar inşaatları var, Ayrılıkçeşme' de Bakırköy' de Halkalı ve Söğütlüçeşme bunların hepsi sadece ve sadece gar, yani istasyon. Hadi 3-4 yol olacağı için Halkalı ve Söğütlüçeşme' ye gar diyelim. Peki Başgar? İstanbul' da 2 adet şahane konumda Başgar var ve akıbetleri belli. TCDD müdürünün ne dediği değil bakanın ne dediği önemli, bakan haydarpaşa öldü dedi, Sirkecinin de planlarda olmadığını biliyoruz, fatih belediye başkanı demiyormu o rayları söküp yeşil alan yapacağım? Varmı İBB den ya da ulaşım a.ş. den bize verinde tramvay işletelim diyen? yok.

İstanbul nüfusu ve büyüklüğünde bir kentin bana göre her iki mevcut BAŞGAR a da ihtiyacı vardır, aynı zamanda da bir MERKEZ GAR a, bunlar birbirinden farklı şeyler. Önce bunu bir anlayalım, hem kavram hem işlev olarak farklı şeyler. Ama görünen o ki ne Marmaray ne hızlı tren projelerinde İstanbul için böyle bir gerçek yok. Aynı yere dönmeyelim Halkalı bu kentin Merkez Gar ı olamaz, bana göre Bakırköy' de olamaz, çünkü yer kısıtı var en ideal alan Yenikapı idi kazı işleri yüzünden öldü. Geriye kalan avrupa yakası için ideal nokta Kazlıçeşme' dir. Anadolu yakasında ise Ataşehir tarafları olabilir buna bir şey diyemem çünkü gerçekten bu iş 3-4 yol ile de olacak bir iş değil. İstanbul' da planlanan raylı sistemlere bir bakalım, bu projeleri yapanlar yaptıkları işe inanıyorlar ise, böyle komik gar inşaatlarının bu demiryolu sistemlerine yetmeyeceğini bilmeleri gerekir. Yapılmak istenen alışveriş merkezi yapıp para kazanalım mantığı ise, hiçbir şey demiyorum, kaldı ki zihniyet o.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesajgönderen Mehmet Kasım » 19 Ara Pzt, 2011 13:05

kazlıçeşmeyi bende düşündüm ama bakırköy ile kazlıçeşme kıyaslandığında hep bakırköy ağır basıyor bende. raylı sistemler oraya bağlandığından mıdır yoksa gençliğim bakırköyde geçti ondanmıdır bilemiyorum. bakırköyü hep merkez bildi bizim kuşak. kazlıçeşmeye ben üniversitede iken efes ile ülkerin avrupa maçlarına abdi ipekçiye giderdim dönüşte trenle dönerdim onun haricinde 2 kere uğramışlığım yoktur. haa idoya binerken sahil yolunu kullanırken mecburen geçiyorsun başka.

tabi gar yapılınca bir merkez olur. alanda müsait. bu gar olayını siz benden daha iyi bilirsiniz. kazlıçeşme diyorsanız orası olsun. ama planlarda hiç buna benzer birşey görmedim. orda yapılan istasyonuda gördün dün. resimde. 3 peron olduğu bile şüpheli.

bakırköyün etrafını yıkıp geniş alan elde etseler. belki iett ana durağı ile meydanı komple gara katsalar kompleks ortaya çıkabilir. yenikapıdan büyük olur o alan. ben olsam silem girerdim.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 16565
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesajgönderen Esat » 19 Ara Pzt, 2011 13:10

Mehmet vallahi çok bilmek ile alakası yok :) öyle bir iddiamda yok, teamül böyle. Ama bizim bu işleri yapan büyüklerimiz ısrarla çok afedersin dar yere kıstırmaya çalışıyorlar bazı şeyleri. Ya ne gerek var, koskoca arazi, bomboş. İlla araplaramı satacaksın, defolsun gitsinler, herifleri istemiyorum ülkemde, parası var diye. Bakırköy' ün merkez konumuna karşı değilim, ama yer yok, yer yok. Planları gördün, yapacak mı bana orada bir kaç katlı peronlar, yapacaksa sorun yok. Ama göreceksin yapmayacak. tek katta 4 yolu koyar, 2 peron koyarlarsa şanslıyız :) işte diyorum ki bu bir gar tamam, ama bahsettiğimiz şey İstanbul, nüfus nereye kadar düşecek? Bak düşecek diyorum, hani düşme eğiliminde imiş ya? :) 10 milyona bile düşse yine de Avrupanın en büyük kentlerinden birisi, yazık değilmi böyle bir kente cefa çektirmeye devam etmek.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesajgönderen Mehmet Kasım » 19 Ara Pzt, 2011 13:17

şu başgar olayını bir öğrenelim. gerekli şartları bi madde madde yazsana? neler olmalı? kaç hat kaç peron.

diyorum ki bakırköy iett durağı gar kompleksi olur. ana yapı. yolcu burada bekler. çay içer gaste alır vs. trenin geldiğini görünce perona yanaşır. peronda hemen buranın güneyinde olur. yani rayın kuzeyinde. dur bi çizeyim.


Resim

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 16565
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesajgönderen Esat » 19 Ara Pzt, 2011 13:27

Mehmet Kasım yazdı:şu başgar olayını bir öğrenelim. gerekli şartları bi madde madde yazsana? neler olmalı? kaç hat kaç peron.


Bunun yazılı bir standartı olduğunu sanmıyorum, ha keza birileri "böyle olması makuldur" şeklinde teknik şeyler yazmış olabilir ama maalesef bunları nasıl kabul ettireceksiniz? Bir anı: Adam toplu taşımanın duayeni diyorum, eeee ne iş yapar, o söyledi diye yapmak zorundamıyız? cevabını alıyorum. Dolayısı ile birileri böyle bir standart koymuşsa bile bizde bu cevap ağır basar, bize ne!

İkincil olarak bence bu kriter kentin gerçeklerine göre değişir, Nüfus, gar konumu, önümüzdeki 50 yıl için planlanan günlük tren geçişi, daha sonrası için öngörülen tren geçiş adedi, bu garı kullanacak mevcut yolcu potansiyeli ve ileriye dönük olasılıklar. Peron ve yol adedini bu belirler. Hiç bir şey yapma nüfus olarak emsal kentlere bir bak, adamlar bizden çok biliyor demem ama az bildiklerini de söyleyemeyiz. Onların nüfus büyüme gerçeği ile bizimkini karşılaştır, bir de onların artık raylı sistemle yolculuğa doymuş olması ile bizim açlığımızı karşılaştır :) al sana ne kadar peron ne kadar yol gereklinin cevabı.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5249
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesajgönderen alabay » 19 Ara Pzt, 2011 13:34

Sen şunu bir oku da düşün. Berlin'in nüfusu 3,5 milyon, etrafıyla 6 milyon.

http://en.wikipedia.org/wiki/Berlin_Hauptbahnhof

Sonra şuna göz at, Freiburg çeyrek milyon.

http://en.wikipedia.org/wiki/Freiburg_Hauptbahnhof

Zaten tek bir satır, ama oradan da category kısmına geç ve oku. Neymiş şu kategoriler, vs.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesajgönderen Mehmet Kasım » 19 Ara Pzt, 2011 13:55

evet olayı somutlaştıralım. berlin garından bazı resimler alalım. bu gara sanırım s-bahn geliyor u-bahn geliyor, konvansiyonel trenler geliyor, bölgesel trenler geliyor, yht geliyor, hepsi içinde. all-in-one mı yani?

bir kaç soru:

1-toplam kaç ray hattı var?

2-bu hatlar kaç katta yer alıyor?

3-hangi katta kaç hat var?

4-katlardan hangi sistemler geçiyor?

bir taraftan okurken bir taraftan da bunların cevabını alalım. öğrenci gibi oldum yavv :) öğrenmenin yaşı yok.

Resim
Resim
Resim
Resim
Resim
Resim


“Hızlı Tren Haberleri” sayfasına dön

Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 1 misafir