ist-F.15:01 » Taksim - Kabataş Funiküler Hattı

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 16452
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

ist-F.15:01 » Taksim - Kabataş Funiküler Hattı

Mesajgönderen Esat » 31 Tem Pzr, 2011 20:36

Resim

GENEL BİLGİLER

İstanbul Kent İçi Ulaşımında metro inşaatlarının devam etmesi ve T1 tramvayının Kabataş' a uzatılması ile sistemlerin birbirine entegre edilebilmesi, şehir içi ulaşımın hızlandırılarak modernize edilmesi amacı ile bağlantı projeleride planlanmıştır. Bu çalışmalar kapsamında deniz ulaşımı ile raylı sistemleri entegre edecek proje olan Taksim - Kabataş Funiküleri üzerinde yoğunlaşılmış ve 29 Haziran 2006 tarihinde sistemin açılışı yapılmıştır.

Taksim - Kabataş Funiküler sistemi, Şişhane - Hacı Osman Metrosu, Taksim - Tünel Nostaljik Tramvayı, Taksim Otobüs ve Dolmuş Durakları ile Bağcılar - Kabataş Tramvayı, Kabataş İDO vapur, feribot ve denizotobüsü iskeleleri arasında entegrasyon sağlayarak İstanbulluların Havalimanı' ndan sadece raylı sistem ile Taksim Metrosuna ve Kabataş ve Beşiktaş gibi deniz ulaşımı araçlarının yoğun kullanıldığı bölgelere erişimi sağlanmıştır.

İŞLETME BİLGİLERİ
İşletmeci : İstanbul Ulaşım San. ve Tic. A.Ş. (İBB Belediye İktisadi Teşekkülü)
Hat Uzunluğu : 0.6 Km.
Ray Açıklığı : 1435 mm.
İstasyon Sayısı : 2
Vagon Sayısı : 4
Araç Marka/Model : Garaventa
Sefer Süresi : 2,5 dakika
İşletme Saatleri : 06:15 / 00:00
Günlük Yolcu Sayısı : 25.000 yolcu / gün (2010 ortalaması)
Günlük Sefer Sayısı : 400
Sefer Sıklığı : pik saatte 3 dakika.


İSTASYON VE HAT YAPILARI
İnşaat ile ilgili sayısal bilgiler;
87.000 m3 kazı,
30.000 m3 betonarme betonu,
34.000 m2 püskürtme betonu,
4.000 ton betonarme demiri,
4.500 metre fore kazık,
5.100 metre mini kazık,
6.000 metre şemsiye borusu,
6.600 metre zemin ankrajı,
10.400 metre ayna çivisi,
9.300 adet kaya bulonu,
27.000 m2 su yalıtımı,
750 metre hat işleri
2 adet makas imalatı gerçekleştirilmiştir.

Güzergah Parametreleri:
Kabataş İstasyonu Ray Kotu : -11,10 m
Taksim İstasyonu Ray Kotu : +63,85 m
İstasyonlar Arası Kot Farkı : 74,95 m
Maksimum Eğim : % 22,19
Toplam Uzunluk : 646,625 m
Toplam Derin Tünel Uzunluğu : 544,374 m
Ortalama Peron Boyu : 40

İşletme Parametreleri:
Sistem Kapasitesi : 7500 yolcu/saat/yön
Maksimum Hız : 10 m/saniye
Yolculuk Zamanı : 110 saniye
İstasyonlarda Durma Süresi : 69 saniye
Araç Sıklığı : 179 saniye

Araç Parametreleri:
Araç Boyu : 34,55 m
Araç Genişliği : 2,90 m
Araç Yüksekliği : 3,50 m
Araç Yolcu Kapasitesi : 375 yolcu (56 oturan, 319 ayakta)
Araç Ağırlığı (boş) : 40 ton
Araç Ağırlığı (AW1) : 66.25 ton ("Normal" yük, koltuklar dolu ve ayakta 5 yolcu/m2)
Araç Ağırlığı (AW3) : 84.62 ton ("İstisnai" yük, koltuklar dolu ve ayakta 9 yolcu/m2)

Hattın uzunluğu 0.6 km olup saatte 9.000 yolcu taşıma kapasitesine sahip olan sistem, Taksim ve Kabataş olmak üzere 2 istasyondan oluşmaktadır. Taksim istasyonu M2 Taksim-4.Levent metrosu Taksim istasyonu girişinden erişime sahiptir, Kabataş istasyonu deniz seviyesinin 11 metre altında yer almaktadır, her iki istasyona da asansör ile erişim mümkündür.

2 istasyon ile hizmet veren hatta aşağıdaki istasyonlar Taksim ve Kabataş tır.

Aktarmalar :
* Taksim Meydanı istasyonundan M2 metrosu ve T5 Nostaljik Tramvay hattına ayrıca İETT, ÖHO ve HAVAŞ otobüs duraklarına,
* Kabataş istasyonundan T1 Bağcılar-Kabataş tramvay hattına ve vapur hatlarına aktarma yapılabilmektedir,

Resim

Kaynak : İstanbul Ulaşım A.Ş. Kurumsal İnternet Sitesi nden ve sitemizde yer alan ist-F.04.01 » Taksim - Kabataş Funiküler Hattı başlığından derlenmiştir.

Not: Fotoğraf Albümü Hazırlanmaktadır.

“Toplu Ulaşım Sistemleri Tanıtımlar” sayfasına dön

Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 1 misafir