1. sayfa (Toplam 4 sayfa)

eu-RS.09 » Avrupa'da Raylı Sistem Uygulamaları

Gönderilme zamanı: 23 Ağu Prş, 2012 19:53
gönderen Kamil16
Avurpa'da gördüğümüz Raylı Sistem örneklerini, fotoğraf ve yorumlar ile sizler ile paylaşmak istedim.

İlk Fotoğraf, İtalya, Milano'dan...

Resim

Fotoğraf Yorumları:
1. Medeniyet seviyesi, Kaldırım yüksekliği ile ters orantılıdır.
2. Raylı Ulaşım, Toplu Ulaşım için kesin çözümdür.
3. Asfalt Kaplama, modern kent için "şart" değildir. 8)

Paris - Gare de Lyon

Gönderilme zamanı: 23 Ağu Prş, 2012 20:04
gönderen Kamil16
Paris'in 2.büyük Tren Garı - Gare de Lyon

Resim
Resim
Resim

Fransa, St.Etienne, Tramvay Sistemi

Gönderilme zamanı: 23 Ağu Prş, 2012 20:16
gönderen Kamil16
St.Etienne, Lyon'a yakın 180.000 nüfuslu eski bir sanayi kenti. Kent tamamen yenileniyor.


Resim

Kentin dar caddelerinde ÇİFT HAT uygulaması. Bursa Altıparmak için örnek. Neden olmasın? 8)

Resim
Resim

Re: Avrupa'da Raylı Sistem Uygulamaları

Gönderilme zamanı: 23 Ağu Prş, 2012 20:32
gönderen Esat
Kamil16 yazdı:1. Medeniyet seviyesi, Kaldırım yüksekliği ile ters orantılıdır.
2. Raylı Ulaşım, Toplu Ulaşım için kesin çözümdür.
3. Asfalt Kaplama, modern kent için "şart" değildir. 8)
1. ve 3. maddeler hakkında herkes yazıyor, çiziyor, bağırıyor, çağırıyor ama bizim belediyeler ısrarla bu konuda bir şey yapmıyorlar. Nasıl yapsınlar ki bizde adettendir asfalt hep üstüne üstüne dökülür, şurada kaç senedir doğru düzgün eski asfaltı söküp yenilemeye başladık? Yeni değil bir 10 yılı rahat var ama ona rağmen hala kaldırımlar yüksek, hadi önceden kaldırımdan tasaruf için bir daha asfalt dökünce alçalmasın diye yapılmıyordu şimdi niye yapılmıyor? :) Engelliler ile ilgili başlıkta fotoğrafladım yazdım, kaldırım yapmayı beceremeyince rampa yapmayıda beceremiyoruz, çünkü işi ehline vermiyoruz, işin ehli olduğunu iddia edenlerde masa başından projeyi (aparıp) yapıp veriyor işçinin eline "git oğlum yap".


Resimlere tek tek yazmak isterim aslında ama mesela "GAR" konusu benim için bir yara, ha şöyle bir etrafa bakın, bugünlerde bu konuların muteber adamları için değil ama. GAR ne ki abi, yaparız bir tane en anlı şanlısından alışveriş merkezi altına da bir kaç ray ile 2 peron al sana KOCAMAMANNNNNNNN İSTANBUL GAR ı, ne yazayım lafa gelince bu heriflere tuvalete gitmeyi biz öğrettik diyoruz ama bir de yer altına bakalım isterseniz, şu pislik içindeki Paris'in altında içinde tekne, hadi sandal diyeyim, sandal ile gezilen lağım kanalları var, biz ne yapıyoruz? Hala 1 metrelik boruları sokak aralarına döşeyip evleri pislik basıncada aranjör gönderiyoruz, aferim. Şimdi kim iyi durumda bu heriflere tuvalete yapmayı öğreten mi, yoksa bu tuvaletten çıkan pisliği şehrin altından adam gibi uzaklaştıran mı? Ha, hala tuvalet konusunda kişisel olarak berbatlar o başka, her yer sidik kokusu içinde sokakları, apartmanlarda hala her katta 1 tuvalet ile oturan insanlar var, var da var. Biz evimizde temiziz Allah için, kimseye laf ettirmem ama nedense toplumsal temizlik konusunda aşırı sıkıntılıyız. Dayanamadım yazdım bunu ya, vallahi deli ediyor beni buradaki Türkler.

Resim
Bu da güzel bir kare ama benzeri bizdeki karayolu trafiği ağırlıklı kentlerde zor, belki Bursa kadar yoğun kent içi trafiği olmayan kentlere iyi bir örnek olabilir. Teknik olarak her yere uygundur ben daha darlarını da gösterebilirim de, bizde bu işleri planlayanlar, oradan tramvay geçemez derler, çünkü yok katener balkona çarptı, yok orada direk var burada kürek var, karayolu trafiği var derken çıkan sonuç, ıh ıh tır hep :)

Re: Avrupa'da Raylı Sistem Uygulamaları

Gönderilme zamanı: 23 Ağu Prş, 2012 22:03
gönderen Kamil16
Esat Kardeşimiz çok haklı, tepkisini de koymuş...
Esat yazdı: Resimlere tek tek yazmak isterim aslında ama mesela "GAR" konusu benim için bir yara, ha şöyle bir etrafa bakın, bugünlerde bu konuların muteber adamları için değil ama. GAR ne ki abi, yaparız bir tane en anlı şanlısından alışveriş merkezi altına da bir kaç ray ile 2 peron al sana KOCAMAMANNNNNNNN İSTANBUL GAR ı,
Tren, Raylı sistem Cenneti ise Almanya. Hamburg Tren Garından bir görüntü.

Resim

İki katlı Bölgesel Tren yani "RE". Hannover yakınında, Peine istasyonunda. Tren ray üzerinde adeta kayıyor, hiçbir tıkırtı yok. 8)


Resim

Gönderilme zamanı: 23 Ağu Prş, 2012 23:05
gönderen alabay
Bırakın, Esat’çığımız bir kaç hafta sonra Mekke, pardon Berlin’e geliyor, buranın başgarını gördükten sonra, Avusturya/Alamanya farkını anlayacak. Tek alın gösterebilecek millet İsviçre kalıyor bu konuda :lol:

Zürih - bir başka Tramvay cenneti

Gönderilme zamanı: 24 Ağu Cum, 2012 06:58
gönderen Kamil16
Resim
Resim
Resim
Resim
Resim

Zürih'te gezerken hangi akla hizmet ile İstanbul'dan Tramwayları söktük! diye ister istemez düşünüyorsunuz. 8)

1950'li yıllarda 150 Km'ye ulaşan Tramway hatlatı iyleştirilme ve modernleştirme seçeneği varken sökülmesi ve kaldırılması çok talihsiz bir karar olmuş. :(

Bugün İstanbul'da bu km'ye hala ulaşamadık! 8)

http://www.facebook.com/notes/iett-ista ... 562?ref=nf

Hannover'de Raylı Ulaşım

Gönderilme zamanı: 30 Ağu Prş, 2012 07:11
gönderen Kamil16
Resim

550.000 Nüfuslu Hannover'de mükemmel gelişmiş bir hafif metro sistemi var. S Bahn ise yerüstünden buna entegre edilmiş durumda ayrıca cadde tramvay sistemi mevcut.
U-Bahn, şehir merkezinde yeraltı, nihai noktalarda yerüstü ve cadde ortalarından gidiyor. Bursa'daki Bursaray gibi. 18 farklı hat var. Yoğunluk olmayan saatlerde merkezden kalkan trenler bazı noktalarda ikiye bölünüyor ve iki ayrı son hedefe gidiyor. Örneğin Messe/Nord_8 ile Rethen_2 tek tren olarak Hauptbahnhof'tan kalkıyor. 8)

Kulağınızı açıp dinlemez iseniz gece vakti yanlış yere gidebilirsiniz. anonslar Almanca ve İngilizce yapılıyor. Aman dikkat! :)

Resim
Resim

Bu arada biz Türkler çok olmaya başladık! :), Alman mecrasında iyi reklam kullanıyoruz.

Resim

Gönderilme zamanı: 30 Ağu Prş, 2012 09:36
gönderen alabay
Sadece reklâm kullanmıyoruz, iyice işyerleri de yapıyoruz, bunu da söylemeli.

Evet, Hannover tipik bir Stadtbahn-sistemi. Ama Stadtbahn derken S-Bahn değil, işte bur söz karmaşasını da anlatmak zor. Berlin, Hamburg, Münih ve Nürnberg hariç, Almanya’da tüm kentlerdeki raylı sistemler, yerin dibine girdiği an, bu şekilde işletiliyor. Bazı kentlerde peronlar iki ayrı yükseklikte, Hannover de öyle miydi hatırlamıyorum. Halbuki Langenhagen’de çok işim vardı seksenlerde.

Milano Tramvay Cennet mi?

Gönderilme zamanı: 10 Eki Çrş, 2012 21:53
gönderen Kamil16
Yurdumun herhangi bir ilinde Tramvay Hattı yapılacak diye sayısız "entry"ler giriyoruz, çocuklar gibi seviniyoruz. :?

Milano'da gezerken, her sokaktan bir Tramvay çıktığını görünce, acaba bizde bir anormallik mi var diye düşünmeden edemiyorsunuz!


Resim
Arka Plan'da ünlü Duomo Katedrali

Resim
Resim
Resim

Milano Metro Sistemi

Gönderilme zamanı: 10 Eki Çrş, 2012 22:03
gönderen Kamil16
Milano'da üç Metro hattı var. San Siro'daki Bisceglie ile Milano merkezi Duomo arasında, M1 Hattını kullandım. Trenler bizim M1 Hattından daha eski, bu mevsimde bile camlar açık, gürültü kıyamet gidiyor. İstasyonlar arası çok yakın. Fazla derin değil, yüzeye çok kolay çıkıyorsunuz.

İki hatlı başkent Roma'dan ilerideler. İstasyonları da Roma'dan daha temiz ve bakımlı. 8)

Resim

Gönderilme zamanı: 10 Eki Çrş, 2012 22:11
gönderen Esat
Milano çok büyük bir kent mi? Yani eski kent alanı ile gezilecek yerlerin büyüklüğü olarak soruyorum, gitmeyi düşünüyorum da :) ne kadar vakit ayırmalıyım onu merak ediyorum. Metro hatları kaç yılında yapılmış acaba bir araştırmak lazım, eğer geniş bulvarlar altına inşa etmişlerse hem maliyet hem de süreden tasarruf için yüzeye yakın aç kapa şeklinde yapmış olabilirler çoğu yerini. Tabi bu sadece bir tahmin.