ist-T.05:01 » T1 Zeytinburnu-Kabataş Tramvayı

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 16710
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesajgönderen Esat » 04 Tem Cum, 2008 15:53

Nerde o günler! İnşallah uzatılır bence makul ve mantıklı olan tramvayın Beşiktaş' a uzamasıdır, istenirse alttan metro da yapılsın ama Kabataş ta sonlanan tramvay Beşiktaş' a kadar uzatılırsa inşallah yüzyılın sonuna yetişecek olan :P Beşiktaş meydan projesi ile birlikte ele alınırda şehir daha bir güzel olur. Tramvayın Beşiktaş' a uzaması ile ilgili olarak İstanbul Ulaşım da proje müdürlüğü bir takım çalışmalar yapmıştı diye biliyorum hatta hem yolun ortasından hemde ağaçların arkasından fakat ağaçlara zarar vermeden giden iki proje oluşturulmuştu, zaten bu sebeple ve İBB nin 1/bilmemkaçbin lik planlarına da işlediği üzere tramvay Beşiktaş' a gidecek dendiği için araçların içinde de bu uzama gösteriliyordu. Başar kulakların çınlasın bak zamanında araç içinde olmayan hattın durakları bile gösterilmiş :P :) bu istasyon göstermeye bir örnek olarak geçtiğimiz günlerde M2 hattının uzamalarının haritalarda gösterilmesi ile ilgili Ulaşım A.Ş. Genel Müdürlüğünün ilgili birimlere sözlü olarak söylediğini duymuştum ama ama ama :) işin aması şu yaklaşık 2 yıl kadar önce belki de daha önce İBB tüm iştirak şirketlerine yapılan, devam eden ya da yapılacak çalışmalar ile ilgili her türlü bilgiyi sadece kendisinin vereceğini yani önceden "Büyükşehir Çalışıyor" şimdi "Büyükşehir 7 gün 24 saat" olan sloganların altında bu işleri sadece Büyükşehirin yaptığı imajı verilecekti, tabii ki bundan bence en büyük bilgilendirme sektesini raylı sistemler yemiştir, halen devam eden inşaatlar ve projelerin linkinin ve animasyonun bulunduğu yeri Mehmet Kasım dan başka bilen yok :P :) Mehmet te olmasa vatandaş bilgi alamıyor yani o durumda, bence bunun tek sebebi de illa ki bir tarihe endekslemekten kaynaklanıyor her yılın başına 30 Ağustos ta açıcaz, ortasında 29 Ekim de açıcaz denildiği için bizim için bu tarihler milli bayramdan çok raylı sistemlerin dönüm noktaları olmaya başladı :) Ben derim ki bırakın tarih vermeyi, halkın önünde koyun pazarlığı ile 24 aya indirmeyi, deyin ki 48 ayda kabası bitecek 1 yılda da incesi bizde ona göre bekleyelim. Nerden nereye bağladım ya üff.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesajgönderen Mehmet Kasım » 21 Ağu Prş, 2008 08:45

Duyduğuma göre yeni araçların gelmesi ile 2009 yılında Bağcılar-Zeytinburnu Hattı ile Zeytinburnu-Kabataş hattı birleştirilecekmiş. Bağcılar'dan direk Kabataş'a hiç aktarma yapmadan gidilebilinecekmiş. Bu demektir ki Zeytinburnu-Bağcılar arasında istsyon alçaltma çalışması olacak. Ayrıca Cevizlibağ-Zeytinburnu arasının yeraltına alınmasını da unutabiliriz (mi acaba?)

2 hatın birleştirilmesi çok iyi olur. Farklı kombinasyonlarda çalışabilir:

1-Bağcılar-Topkapı

2-Güngören-Beyazıt

3-Zeytinburnu-Kabataş

4-Cevizlibağ-Kabataş

4-Güngören-Kabataş

5-Bağcılar-Beyazıt

6-Bağcılar-Kabataş

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 16710
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesajgönderen Esat » 21 Ağu Prş, 2008 13:36

Zeytinburnu yer altina alinmasi bu hali ile olmamali iptal edilmesi dogru bir karar olabilir, diger taraftan birlestirme ile yapilacak isletme kolayciliktan baska bir sey degildir, ne olacak birlesince 7 tane tramvay hattimi?? komik bir kolaycilik tek tarife sür trenleri gitsin dimi halbuki demirciler sitesi altindan ikinci bir yol gecirilse Bagcilar ve Güngörenden gelenler burayi kullanarak daha hizli gecse Zeytinburnu kalkisli tramvay ise yine iceriden gitse ayrica Adliye ya da Marmaray Zeytinburnu istasyonu kalkisli bir hat daha yapilsa ne olur? Cok güzel olur ama kafa basmiyor IBB Zeytinburnunu bastan asagi yikacak binalarin nerede ise yarisina tebligat yapilacak burada büyük bir dönüsüm basliyor ama yine plansiz projesiz, 10 sene sonra diyecekler niye burda trafik tikaniyor halbuki simdiden tramvay hatlarini planlasalar minibüsleri de bu firsat ile kovsalar Zeytinburnu tadindan yenir mi?

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesajgönderen Mehmet Kasım » 22 Ağu Cum, 2008 10:46

O bölgeye alternatif raylar döşense bile 2 hattın birleşmesi iyi bir şey. Ulaşımda sirkülasyon sağlanır. Zeytinburnu'nda aktarma yapmak zorunda olmazlar. Bağcılar-Beyazıt işletmesi de iyi olur. 92 nolu iett hattını biraz kısabilirler o zaman. Hatta ben olsam Bağcılar-Eminönü diye çalışıtırır. İETT'leri biraz kısaltırdım.

Zeytinburnu için döşenmesi gereken raylar;

1-Merter-E5-Topkapı (kısa yoldan)

2-Merter-Zeytinburnu-Adliye-Marmaray

3-Yenikapı-İncirli Projesi Merter'e uğramayacak. Dolayısıyla Cevizlibağ yada Topkapı'yı içine alan farklı bir bağlantı olabilir.

Kullanıcı avatarı
abhazyalı ugur
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 128
Kayıt: 24 Eyl Pzt, 2007 17:54

Tramvay eminönü

Mesajgönderen abhazyalı ugur » 29 Ağu Cum, 2008 16:03


Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 16710
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesajgönderen Esat » 20 Eyl Cmt, 2008 00:56

çalışalım biraz T1 Zeytinburnu Kabataş hattından görüntüler

Resim

Resim

Resim

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 16710
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesajgönderen Esat » 26 Eyl Cum, 2008 12:31

tramvay hattının en büyük problemlerinden birisi düzensiz trafik ve kural tanımazlar

Resim

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5249
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesajgönderen alabay » 26 Eyl Cum, 2008 22:00

LOL ... işte İstanbul :-) Böylesi Tahran'da bile yok ya ...

B. Alabay

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 16710
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesajgönderen Esat » 26 Eyl Cum, 2008 22:49

alabay yazdı:LOL ... işte İstanbul :-) Böylesi Tahran'da bile yok ya ...

B. Alabay


arkadaşın biri de geçen gün teknoloji harikası metro araçlarından söz ediyordu :) valla uçanını görmeden harikalığına inanmam İstanbul da :D

Mehmet keles
Moderatör
Mesajlar: 233
Kayıt: 18 Ara Prş, 2008 23:25

Mesajgönderen Mehmet keles » 21 Ara Pzr, 2008 12:34

S.AResim
Resim
Resim
Resim
siteye yeni kaydolmuş biri olarak, bende elimdeki arşivlerden birşeyler paylaşayım.
Ve bu araçların kitabını yazmış biri olarak hertürlü teknik sorularınızı elimden geldiği kadarıyla cevaplayabilirim.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 16710
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesajgönderen Esat » 21 Ara Pzr, 2008 14:48

Evet Mehmet tekrar hoşgeldin, resimler çok güzel ve açıkçası bir tanesi beni bayağı şaşırttı :) ikinci resmin neresi olduğunu çıkartana kadar çatladım, çok enteresan bir açıdan çekilmiş, o kötü çiçeklikler sanki tramvay boyunda sütunlar gibi görünmüşler :) ve tabii kütüphaneyi görünce Laleli - Beyazıt arası olduğunu anladım.

Mehmet sadece Bombardierler değil, ABB ve Düwag (KTA) lar konusunda da bizi teknik olarak bilgilendirebilir, bazıları için "kitabını yazmış" tabiri havada görünebilir ama öyle değil hakikatten kitabını yazmıştır. :) Ayrıca bu araçların sürüşleri ile ilgili de benim bir takım sorularım olacak zamanla.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 16710
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesajgönderen Esat » 27 Ara Cmt, 2008 23:37

Dün Karaköy tramvay durağını gördüm, uzun zaman önce sözü edilen iyileştirme gerçekleştirilmişti, iki kişinin yanyana geçemediği peronlar genişletilmişti, kuzeyde kalan peronun biçimsiz girişi düzeltiliyor ve genişletiliyordu, umarım bu perona doğru bir de çıkış verilir.

Buradan İstanbul Ulaşım A.Ş. ye sesleniyorum lütfen o alt geçide bir de adam gibi yönlendirme yapın, tramvaya nereden gidilir gösterin bitte!


“İstanbul Tramvay Hatları” sayfasına dön

Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 1 misafir