Mesajgönderen Esat » 28 Eyl Cum, 2007 10:35
Bağcılar tramvayı ilk inşaa projesinde 2 etaplı idi, birinci etap Zeytinburnu-Bağcılar arasını kapsıyorken, ikinci etap Bağcılar' dan Yüzyıl üzerinden Tekstil Kent ve Metris bağlantısı olarak düşünülmüştü. Bugün bu projeden söz edilmez oldu sanırım İBB bu projeyi rafa kaldırdı, çünkü Sayın Topbaş her fırsatta yer üstü raylı sisteme karşı olduğunu belirtiyor.
Burada Bağcılardan Dağyoluna bağlantının sağlanması için tramvayın Esenler Caddesini keserek Çınar Mahallesi içinden geçmesi ve dağyoluna bağlanarak Yüzyıl köprüsü üzerinden Yüzyıl mahallesi ve otoban kenarı bir noktadan Giyimkent, Tekstilkent e bağlanması planlanmıştı son kısımda ise Metris bölgesinde T4 Edirnekapı-Sultançiftliği tramvayı ile entegrasyon olacaktı. Bu şekilde hat oldukça uzun bir parkur haline geliyordu, acaba vaz geçme nedenlerinden biri yolcu potansiyelinin tespiti ile alakalı olabilirmi? Ben bu güzergahtaki yolcunun Yüzyıl mahallesine kadar Bağcılar ve Zeytinburnu hareketli olacağına inanıyorum, sonrasındaki Tekstilkent ve Giyimkent bağlantıları ise ne kadar fizibl bilemiyorum, metris bağlantısı ise kesinlikle gerekli çünkü tek uçtan bağlı böylesine uzun bir hattan ziyade 3 noktadan entegrasyona sahip bir hat çok daha verimli olacaktı.
Bugünlerde bazı yolcuların (cuzi) Bağcılar tramvayının Kabataş tan itibaren çalışmasını talep ettiklerini biliyoruz, böyle olmasındansa Topkapı kalkışlı bir Bağcılar - Yüzyıl hattı daha iyi olmazmı? zaten bu bölgedeki insanlar minibüsler ile Topkapı ya gelerek buradan diğer ulaşım araçlarına biniyorlar, bu durumda bu bölgedeki minibüsleride kesintiye uğratabilir, Suriçinin ayrılmış bölge olarak ücretlendirilmesini de daha kolay sağlayabiliriz. İBB nin 4-5 yıl önceki öncelik planlarında Tavukçu Deresi tramvayı ile birlikte düşünülen bu Kuzey-Güney besleme hatlarının geri plana düşmesi ve hatta unutulması bence oldukça kötü, Bağcılar-Dağyolu arası biraz problemli olsada, özellikle paralel hat olan Şirinevler-Tavukçuderesi-Yüzyıl tramvayı yapılan yol düzenlemesi ile yapıma çok uygun hale geldi, burada İBB nin planlarında Bağcılar' ın merkez gibi görünmesine çok karşı çıkanlar olduğunu biliyoruz, ama bu karşı çıkanlar bölgedeki nerede ise 3 milyon insanın (sadece Bağcılar değil, Esenler, Bahçelievler, Güngören) doğru düzgün bir anaarteri olmadığını, sadece E-5 ile Çevre yolunun burayı bir üçgen gibi çevrelediğini ama bu üçgenden giriş ve çıkış için hiçbir anayol bulunmadığını, bölge insanının ev-iş-ev ve ev-okul-ev eksenli yani pik saat yoğunluğu yolcusu olduğunu, bahsettiğim iki ana yolunda trafik probleminin genel olarak sabah ve akşamüstü olduğunu düşünürsek bu üçgene raylı sistem yatırımı yapılması çok doğaldır. Tüm bu veriler ışığında benim önerim Bağcılar tramvayının Topkapı kalkışlı olarak düzenlenmesi, Bağcılardan Yüzyıl a uzatılması, ve paralel bir tramvay hattının daha inşaa edilmesidir.