ist-T.04:03 » T3 Kadıköy-Moda Tramvayı

Kullanıcı avatarı
kemal
Hareket Amiri
Mesajlar: 1397
Kayıt: 24 Eyl Pzt, 2007 09:41

Mesajgönderen kemal » 15 Kas Cum, 2013 15:42

Asfalt dökülüp üstüne desen kalıbı basılıyor. Eskiden orası kilitli parke taşıydı.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5249
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesajgönderen alabay » 15 Kas Cum, 2013 15:46

Peki o desenden dolayı lâstik gürültüsü fazlalaşmıyor mu?

Kullanıcı avatarı
kemal
Hareket Amiri
Mesajlar: 1397
Kayıt: 24 Eyl Pzt, 2007 09:41

Mesajgönderen kemal » 16 Kas Cmt, 2013 16:01

Biraz fazlalaşıyor ama ses rahatsız edici değil.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 16454
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesajgönderen Esat » 06 Oca Pzt, 2014 08:14

Hatta görev yapan araçlarda yenileme işlemi yapılmış, şase ve zeminde sağlamlaştırma ve iyileştirmeler ile kaporta çalışmaları gerçekleştirilmiş, ayrıca elektrik aksam, kapı ve pantograf gibi aksamları da yenilenmiş. Üst tavan sacları ile su olukları, ön göğüs ve kauçuk tampon tamamen yeniden yapılmış, yolcu ve makinist koltukları ile tüm elektrik tertibatı da yenilenmiş. Sistemde halen yaşları 55-60 arasında değişen 6 adet araç bulunuyor, araç yenileme işlemi sonrasında bir de durak yenileme çalışması yapılacak, bunun içinde çalışmalar başladı, Kemal abi ;) iyisin.

Kullanıcı avatarı
zafer94
Aylık Paso
Mesajlar: 56
Kayıt: 22 Mar Prş, 2012 23:04

Mesajgönderen zafer94 » 08 Oca Çrş, 2014 03:48

ses fazla değil duraklar baya eskimişti yenilenmesi lazımdı 7 den sonrada artık 2 tramvay çalışmalı artı 23.30-00.00 sefer olmalı .

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5249
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesajgönderen alabay » 08 Oca Çrş, 2014 10:55

Yani süs değil de ciddîleştirilmeli, diyorsun. Öyle. Bir de ada işletmesi yapacaklarına, hafif bir entegrasyon düşünmeli. Mesaelâ neden Söğütlüçeşme’yi de düşünmemişler? O kadar uzak değil.

Anatolian
Serbest Geçiş
Mesajlar: 747
Kayıt: 22 Haz Cmt, 2013 12:22

Mesajgönderen Anatolian » 08 Oca Çrş, 2014 13:58

Bu hat Söğütlüçeşme (metrobüs/Marmaray)-AyrılıkÇeşmesi (Marmaray/M4)-Kadıköy-Moda şeklinde uzatılmalı bence Kadıköy İstanbul'un en merkezi ilçelerinden biri fakat ulaşım ağı nedense saçma bir şekilde birbirleriyle aktarmasız bir ilçe. Büyük ihtimalle tramvaylar yetrrsiz kalır bu durumda da Söğütlüçeşme, AyrılıkÇeşmesi ve Kadıköy'e uğrayan bir cadde tramvay hattı ve Moda-Kadıköy-Haydarpaşa(müze, kafe vs.gibi düşünürsek) nostaljik tramvay hattı da oluşturulabilir. Ayrıca Kadıköy Meydan Projesi'ni gerçekleşmiş olarak varsayarsak ve ön kısımdaki binaların cepheleri yenilenirse, nostaljik tramvay çok iyi gider buraya.
Vapur, sadece yayalara ayrılmış hemen deniz kıyısında bir meydan, Haydarpaşa ve Yarımada manzarası burayı İstanbul için çok büyük bir artı değer yapar

Edit: Sonradan okudum da biraz uçmuşum sanki :D
En son Anatolian tarafından 08 Oca Çrş, 2014 14:23 tarihinde düzenlendi, toplamda 2 kere düzenlendi.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5249
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesajgönderen alabay » 08 Oca Çrş, 2014 14:21

Eskilerden, yanılmıyorsam, zaten tramvay Haydarpaşa’ya (da) işlerdi. Ama sonralarda otobüs bile yoktu! Ve şimdi Haydarpaşa da batıyor gibi. Yani, zor. Ama genel olarak bir Haydarpaşa–Kadıköy–Moda–Söğütlüçeşme işletmesi ilginç olurdu. Tramvay o zaman Kadıköy’dan Altıyol’a çıkmadan, direk alttan Moda’ya girmeli, Altıyol’dan çıkıp, oradan da Söğütlüçeşme’ye devam etmeli. Dönüş de aynı yoldan olsa, ring palavrası olmaz. Böyle düşünülmüş bir hattın ciddî bir fonksyonu olurdu.

Haydarpaşa gelecekte de, batırılsa bile, turistik amaçla bağlanabilir diyeceğim, ama ne oldu şu Tophane–Sultanahmet türistikk tıramvayvayvay? Masal oldu.

Mehmet keles
Moderatör
Mesajlar: 233
Kayıt: 18 Ara Prş, 2008 23:25

Mesajgönderen Mehmet keles » 08 Oca Çrş, 2014 15:13

Bu hattın rantb işletilmesi bence de çok iyi olur. Sahilden bostancıya veya metrobüs banliyo noktasına aktarma yapılırsa çok güzel bir hat olur....

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 16454
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesajgönderen Esat » 09 Oca Prş, 2014 18:13

Onu bir ara tartışmıştık galiba, bence de Salı Pazarından geçerek Söğütlüçeşme' ye giden bir parkuru olmalı, yoksa günlük 1.700 yolcu ile dönmeye devam edecek, hatta bana kalsa araçları dahi yenilenmeli, eski araçlarda bir depoda muhafaza edilerek belki özel günlerde dolaştırılabilir, ya da İstiklal' e verilebilir bilmiyorum, hatta bu fırsattan istifade şu İstiklal tramvayını da Ulaşım A.Ş. ye versinler artık

Kullanıcı avatarı
zafer94
Aylık Paso
Mesajlar: 56
Kayıt: 22 Mar Prş, 2012 23:04

Mesajgönderen zafer94 » 11 Oca Cmt, 2014 03:24

Doktor Esat Işık caddesinden (Kadıköy Anadolu lisesinin olduğu cadde) indirlerek yoğurtçu parkı geçerek eski salı-cuma pazarının ordan geçirirerek . Eski salı pazarının altından Söğütlüçeşme tren garı giden yol var orayı düzenlerseniz dükkanları kapatarak şuan iş yapmıyorlar çoğu kapandı . Ordan geçirerek tren Metrobüs ordan Kadıköy belediyesi ordan döndürerek altıyol çıkan yolu çıkarıp altıyoldanda eski yola dönen bir yol yapılsa herkez yararlanır . Hatta eski kumluk duraklarının olduğu yerde ray var ordan başlasa . Olmadı normal hattı 23.30-00.00 çıkarın . Ben Modada otuyorum işten 22.00 çıkıyorum engelliyim . Hergün yokuş çıkmak zorunda kalıyorum modaya çıkan tek şey ondan .

Kullanıcı avatarı
zafer94
Aylık Paso
Mesajlar: 56
Kayıt: 22 Mar Prş, 2012 23:04

Mesajgönderen zafer94 » 11 Oca Cmt, 2014 05:15

Ayrıca . 10 Ocak 2014 T3 Kadıköy-Bahariye-Moda Tramvay hattına Yenilenmiş 1 tane Gothawagen T57 verilmiştir . Diğer araçlardan farklı renktedir .


“İstanbul Tramvay Hatları” sayfasına dön

Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 2 misafir