ist-T.04:04 » T4 Topkapı-Mescidi Selam Tramvay Hattı

Kullanıcı avatarı
Çakır
Aylık Paso
Mesajlar: 37
Kayıt: 29 Nis Prş, 2010 11:18

Mesaj gönderen Çakır » 12 May Çrş, 2010 01:37

evet üzücü bir olay deray hadisesi o gün yaklaşık 1 saatte kaldırdılar aracı ve atölye tarafında olduğu için hattın işleyişine herhangi bir sorun çıkarmadı.Aracı Esenler atölye ye götürdüler sanırım raydan çıkan bogide sorun oldu apleti veya daha büyük bir hasar...

Aynı gün birde Vatan istasyonunun yani köprünün üzerinde korkuluklardan aşağı atlamak isteyen bir vatandaş vardı deray olan araç kaldırılırken birde o şahıs çıktı gündeme yoğun bir gün oldu bizim için yani.

Neyse ki şahıs ikna edildi ve oradan alındı.Görüntü yok elimizde ama uzun sürmediği için haber sitelerinde de yer bulmadı sanıyorum...

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 17408
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 12 May Çrş, 2010 01:54

Çakır yazdı:Aynı gün birde Vatan istasyonunun yani köprünün üzerinde korkuluklardan aşağı atlamak isteyen bir vatandaş vardı deray olan araç kaldırılırken birde o şahıs çıktı gündeme yoğun bir gün oldu bizim için yani.
Hiç görmedim haberlerde, tam da çıkacak köprüyü bulmuş. Haliç köprüsüne gidecek para verselerdi bari, neyse kimbilir ne derdi vardı.

Evet, zaten genellikle basit bile olsa deray hadisesinden sonra araç bakıma alınıyor diye biliyorum, bir baştan aşağı kontrol ister şimdi o, sanırım manevra sırasında gerçekleşmiş bir hadise, o resimlerden birinde araç hemen yolun kenarında görünüyor. Yani biraz hızlı olsa idi yola taşacakmış gibi bir izlenim edindim, burada geçen gün seninde bahsettiğin makastan geçiş ile ilgili hız kurallarının önemini de görmüş olduk, tekrar geçmiş olsun.

Kullanıcı avatarı
Çakır
Aylık Paso
Mesajlar: 37
Kayıt: 29 Nis Prş, 2010 11:18

Mesaj gönderen Çakır » 12 May Çrş, 2010 12:49

sağol esat abi yalnız araç 2. yoldan birinci yola doğru taşmış yani karayoluna yakın ama farkedilmeydi karayoluna girermiydi bilmem ama makinistin olayı hemen farketmesi çok iyi öyle ki çoğu makinist derayı tespit etmekte oldukça zorlanıyor gördüğümüz olaylardan (izzlediğimiz) biliyorum...

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 17408
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 12 May Çrş, 2010 12:59

Çakır yazdı:sağol esat abi yalnız araç 2. yoldan birinci yola doğru taşmış yani karayoluna yakın ama farkedilmeydi karayoluna girermiydi bilmem ama makinistin olayı hemen farketmesi çok iyi öyle ki çoğu makinist derayı tespit etmekte oldukça zorlanıyor gördüğümüz olaylardan (izzlediğimiz) biliyorum...
Deray ı ilk anda fark etmek biraz zor olabilir son vagonun deray etmesi halinde ve düşük süratler de biraz geç fark edilebilir, bir zamanlar Pazartekke garaj girişinde bir araç deray etmişti, hatırladığım kadarı ile orada da ikinci vagon çıkmıştı raydan bayağı sıkıntılı bir durumdu, o zamanlarda bu ekipmanda yoktu deraymandaki aracı kurtarmak biraz daha sıkıntılı oluyordu.

Kullanıcı avatarı
onickan
Abonman
Mesajlar: 27
Kayıt: 04 Nis Pzr, 2010 01:26

Mesaj gönderen onickan » 13 May Prş, 2010 00:58

2006 yılından bu yana tam 4 senedir hizmet vermekte. Bence Ulaşım A.Ş Yetkililerinin bu hattı daha çok geliştirmesi lazım. Örneğin araç içerisindeki anonslar duyulmayacak kadar az. Hız bakımından çok yavaş tıpkı bi minibüs gibi çok yavaş hareket ediyor. Bence insanlara zaman kazandırması için biraz daha ray hattına bakım yapıp araçların daha seri hareket etmesini sağlamaları gerekir. Halen daha yerine oturmamış bi çok açık var. En önemlisi şehitlik istasyonunundan insanların karşıdan karşıya geçmeleri gibi v.b olaylara çözüm bulmaları lazım.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 17408
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 13 May Prş, 2010 01:08

Şehitlik istasyonu ile ilgili bir takım çalışmalar yapıldığını biliyorum. Orada özellikle metrobüs entegrasyonu ve yaya geçidinde insanların duracağı bir banketin olmaması gibi sorunlar vardı diye biliyorum, en son aldığım haberlerde özellikle Şehitlik istasyonu ile ilgili çalışmalar yapılacağı söylenmişti. Hat üzerinde bir kaç noktada üst geçit inşaatı içinde İBB den onay bekleniyormuş, bu izinler çıktıktan sonra yine büyük ihtimal ile bu işte Ulaşım A.Ş. nin sırtına binecek bu üst geçitlerin inşası ile hemzemin yaya geçitleri biraz daha azalmış olacak.

Aslında bakarsanız burası bir tramvay hattı ise hemzemin yaya geçidi çok normal, ama maalesef bizim kent içi yolculuk anlayışımızda böyle yaya geçitlerinde kurallara uymak diye bir şey yok, yaya içinde arabalar içinde. Dolayısı ile daha çok para harcayarak kolaycılık yapılıyor yani üstgeçit alt geçit yapayım sorun bitsin :) diğer taraftan bu hat bir tramvay hattı gibi de değil dolayısı ile bu hattı kesen hemzemin geçitlerin zaten olmaması gerekir.

Kullanıcı avatarı
Çakır
Aylık Paso
Mesajlar: 37
Kayıt: 29 Nis Prş, 2010 11:18

Mesaj gönderen Çakır » 13 May Prş, 2010 23:31

onickan yazdı:2006 yılından bu yana tam 4 senedir hizmet vermekte. Bence Ulaşım A.Ş Yetkililerinin bu hattı daha çok geliştirmesi lazım. Örneğin araç içerisindeki anonslar duyulmayacak kadar az. Hız bakımından çok yavaş tıpkı bi minibüs gibi çok yavaş hareket ediyor. Bence insanlara zaman kazandırması için biraz daha ray hattına bakım yapıp araçların daha seri hareket etmesini sağlamaları gerekir. Halen daha yerine oturmamış bi çok açık var. En önemlisi şehitlik istasyonunundan insanların karşıdan karşıya geçmeleri gibi v.b olaylara çözüm bulmaları lazım.
Hatta çok yakın olduğum ve çoğu konuya da hakim olduğumdan dolayı cevap hakkı doğdu;

1. Öncelikle bu hatta her geçen gün yeni bir şeyler yapılıyor hatta devamlı yolcu veya çalışan olan bilir devamlı olarak yeni şeyler görmek artık rutin hale geldi bizim için...

2. Araçlar içerisinde ki anonsların kısık sesli olduğundan yakınmışsınız ama genelde makinistin müdahalesinde o olay ve yolcu fazla rahatsız olmasın diye hafif kısık ama duyulacak şekilde yapılıyor yoksa rahatsız edecek kadar yüksek ses bile ayarlanabilir...

3. Hız bakımından yavaşlığından bahsetmişsiniz ama; hattın belli bir parkur süresi var ve o süreyi doğru kullanmak zorunda makinistler.Bu yüzden gerektiğinde hızlı gerektiğinde yavaş giderek süreyi en iyi şekilde kullanırlar.Minibüsleri örnek vermişsiniz ama T4 te seyahat eden yolcu en fazla 40 dakika en erken 35 dakika da M.selam dan Topkapı 'ya gider.Buda o bölge halkı için bence bulunmaz bir nimet...

4. Hatta devamlı olarak bakımlar yapılıyor ve ne kadar bakım yapılırsa yapılsın hatta gidilecek hız belirlidir ve araçlardan Rotemler 60 ABB ler 45 Kta lar ise 55 Km/s hız yapabiliyor bu tramvay hattı belirtmekte fayda var.Eğer Aksaray - Havalimanı metro hattı gibi olsa heryeri kapalı olsa insan ve yaya trafiğinden arındırılsa zaten 80 değil 200 bile yapar araç (kapasitesi varsa tabi :) ) ...

5. Şehitlik istasyonu evet çok kötü inşa edilmişti yayaları hiç düşünmemişler ama şimdi öyle değil indirme peronu yapıldı inen yolcular tramvay ile karşılaşmadan ışıklardan hemen karşıya geçiyor ve metrobüse ulaşıyor.orada ki karayolu da tek şerite düşürülüp sadece toplu taşıma araçları ile taksiler girebiliyor oraya gayet güzel yapıldı...

Ayrıca O bölge halkı için gerçekten trafiği olmayan , rahat , konforlu , güvenli , serin veya sıcak (mevsimine göre) , devamlı yolcuyu düşünen şirket politikası yolcu güvenliği ve önceliği olan bir işletme T4 bulunmaz bir nimet değerini bilmeleri araçlara zarar vermeden neyi ne için kullandığını bilerek seyahat etmesi gerekir...


Hat ile ilgili şikayetleri buraya yazarsanız bu şekilde cevaplandırabiliriz... :arrow:

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 17408
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 13 May Prş, 2010 23:39

:) eh zaten bende konuyu en iyi senin cevaplayacağını biliyordum, Şehitlik ile ilgili çalışmanın yapılmış olması güzel, eğer olursa oradan bir iki kare resim koyabilirsen belki bizim için daha aydınlatıcı olabilir, tabi mümkün olursa.

Ben bu hattın daha iyi duruma geleceğine inanıyorum, bazı şeylerin yavaş ilerlemesi farklı konulardan kaynaklanıyor bunun işletme ya da işletmeci ile alakası olmadığını biliyorum ama herşeyi de yazmak olmaz. :)

Kullanıcı avatarı
Çakır
Aylık Paso
Mesajlar: 37
Kayıt: 29 Nis Prş, 2010 11:18

Mesaj gönderen Çakır » 13 May Prş, 2010 23:59

çok doğru söyledin esat abi herşeyi de yazamıyoruz biliyorsun. Fotoğraflar konusunda elimden geleni yaparım geçen gün atölyede idim orada da iki makas daha konuluyordu garaj yolları tamamlanıyor çok iyi olacak biraz karışıktı fotoğraf çekemedim inşallah ilerleyen zamanlarda.Ama her zaman gidemediğim için ilerleyen zamanlarda diyorum...


Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 17408
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 27 May Prş, 2010 23:47

Daha önce yükleyip yüklemediğime emin olamadığım resimler, dabancamdaki son kurşunlar olabilir :P ama dikkatli harcamayacağım :)

Resim

Resim

Resim

Bunlarda sanatsal :)
Resim

Resim

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 17408
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesaj gönderen Esat » 22 Haz Sal, 2010 01:56

Topkapı-Habibler hattı Topkapı istasyonundan güncel bir iki görüntü, Pazar günü çektim bunları daha sıcak sayılır. :)

Yanlız hala istasyonun çevresindeki düzenlemenin yapılmamış olması da kötü bir görüntü idi, Topkapı Şehir parkı içerisinde bulunan bir istasyonun etrafının 1 yıl öncekinden hiç farkı yok, yazık.

Resim

Resim

Resim

Resim

Aslında daha çok araçları çekmek istedim ama yakına giripte güvenlik görevlileri ile muhatap olmak istemedim, yok yasak, çekemezsin, kendini tanıt, isim ver, izin al ohoooo, devlet sırrı, o zaman muşamba örtün üstüne çarşafa girsin araçlar.

Kullanıcı avatarı
kemal
Hareket Amiri
Mesajlar: 1489
Kayıt: 24 Eyl Pzt, 2007 09:41

Mesaj gönderen kemal » 30 Eyl Prş, 2010 23:38

Resim

Resim

Cevapla

“İstanbul Tramvay Hatları” sayfasına dön