ist-M.04:05 » M5 Üsküdar-Çekmeköy Metro Hattı

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 16824
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Re: ist-M.03:05 » M5 Üsküdar-Sultanbeyli Metro Hattı [İnşaat Süreci]

Mesaj gönderen Esat » 27 Şub Çrş, 2019 08:55

(kadınların uzun atkılarını yürüyen merdivene takmamaları için uyaran bir videoyu metrolarda ilk defa gördüm, tuhaf!)
Neden tuhaf?

Bu metroda garip bir durumda valizli veya geniş eşyası olan yolcunun turnikeden geçmesi için ayrılan Demir panelin bir türlü açılmaması, o zaman ne amaçla yapılmış anlamadım? Bir de şu istasyon duvarlarında istasyonun adını gösteren yazı ve arka planları değiştirin bir zahmet cidden bulamaç gibi okunmuyor.
Bu konuları, özellikle valizli geçiş turnikesi konusunu 153 ten ilettiniz mi? gelen cevabı merak ettiğim için soruyorum

kenanmar
Serbest Geçiş
Mesajlar: 698
Kayıt: 28 Eyl Çrş, 2011 15:47

Re: ist-M.03:05 » M5 Üsküdar-Sultanbeyli Metro Hattı [İnşaat Süreci]

Mesaj gönderen kenanmar » 27 Şub Çrş, 2019 17:21

1- İlk defa gördüm garipsedim, 2- valla bilmiyorum aylardır açık illa birisi sormuştur, güvenlik görevlileri de herhangi birisi orada takıldığında şöyle veya böyle yapın açın kapayın şeklinde uyarmıyor, sanırım onlar da bilmiyor. Her zamanki gibi ortada ama bilinemez haldeki bazı küçük ayrıntılar :D Esat Bey, Siz metro biriminde görevliydiniz sanırım, belki Size aktarabilirler?

Esat yazdı:
(kadınların uzun atkılarını yürüyen merdivene takmamaları için uyaran bir videoyu metrolarda ilk defa gördüm, tuhaf!)
Neden tuhaf?
Bu metroda garip bir durumda valizli veya geniş eşyası olan yolcunun turnikeden geçmesi için ayrılan Demir panelin bir türlü açılmaması, o zaman ne amaçla yapılmış anlamadım? Bir de şu istasyon duvarlarında istasyonun adını gösteren yazı ve arka planları değiştirin bir zahmet cidden bulamaç gibi okunmuyor.
Bu konuları, özellikle valizli geçiş turnikesi konusunu 153 ten ilettiniz mi? gelen cevabı merak ettiğim için soruyorum

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 16824
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Re: ist-M.03:05 » M5 Üsküdar-Sultanbeyli Metro Hattı [İnşaat Süreci]

Mesaj gönderen Esat » 27 Şub Çrş, 2019 19:32

1) bu geç kalınmış bir uyarıdır, sadece piktogramları yapıştırmakla insanların bilmesi anlaması beklenemez, biz toplu ulaşımı bilmeyen bir toplumuz, birinin öğretmesi gerekiyor

2) ben sorunu sizin yaşadığınızı düşündüm, böyle bir durum varsa şikayet edilmeli, 153 üzerinden giden şikayetlerin takibi daha kolay ve hızlı, güvenlik görevlileri o kapının nasıl açılacağını gayet iyi biliyorlar, buna rağmen yardımcı olmuyorlarsa bu da yine başka bir şikayet konusu olur

kenanmar
Serbest Geçiş
Mesajlar: 698
Kayıt: 28 Eyl Çrş, 2011 15:47

Re: ist-M.03:05 » M5 Üsküdar-Sultanbeyli Metro Hattı [İnşaat Süreci]

Mesaj gönderen kenanmar » 27 Şub Çrş, 2019 22:32

Haklısınız, ilginiz için teşekkürler.
Esat yazdı:1) bu geç kalınmış bir uyarıdır, sadece piktogramları yapıştırmakla insanların bilmesi anlaması beklenemez, biz toplu ulaşımı bilmeyen bir toplumuz, birinin öğretmesi gerekiyor

2) ben sorunu sizin yaşadığınızı düşündüm, böyle bir durum varsa şikayet edilmeli, 153 üzerinden giden şikayetlerin takibi daha kolay ve hızlı, güvenlik görevlileri o kapının nasıl açılacağını gayet iyi biliyorlar, buna rağmen yardımcı olmuyorlarsa bu da yine başka bir şikayet konusu olur

kenanmar
Serbest Geçiş
Mesajlar: 698
Kayıt: 28 Eyl Çrş, 2011 15:47

Re: ist-M.03:05 » M5 Üsküdar-Sultanbeyli Metro Hattı [İnşaat Süreci]

Mesaj gönderen kenanmar » 27 Şub Çrş, 2019 23:01

Fıstıkağacı ve Kısıklı cidden gereksizmiş; Bulgurlu’ya metro hattının kıvrım yapması çok doğru bir kararmış. Altınşehir ve Ihlamurkuyu istasyonlarının yeri ve çıkışları çok saçma yerlerde olduğundan ve besleme - aktarma ücretsiz otobüs hatlarından mahrum kaldığından kullanım oranı düşük, tam ikisinin ortasına çeşitli caddelere yer altından erişim tünelleriyle erişim ve çıkış sağlansa verimli olurmuş, İmam-Hatip istasyonu da aynı durumda. Dudullu beklenenin altında Bostancı metrosunu bekliyor. Necip Fazıl’a Metrogarden AVM yoğunluk katmış, Çekmeköy istasyonuna bağlantılı epey bedava aktarmalı otobüsün de etkisi olmuş. Çakmak istasyonu AVM’lerin biraz uzağında ters konumuna karşın yine de kullanılmış.


M5 Üsküdar-Çekmeköy Metro Hattı, 20 Şubat 2019 İstasyon Bazlı Yolcu Değerleri;

Üsküdar 40.199 %20,48
Fıstıkağacı 2.901 %1,48
Bağlarbaşı 10.279 %5,24
Altunizade 28.498 %14,52
Kısıklı 2.307 %1,18
Bulgurlu 14.940 %7,61
Ümraniye 13.580 %6,92
Çarşı 14.526 %7,26
Yamanevler 10.158 %5,17
Çakmak 9 .594 %4,89
Ihlamurkuyu 5.449 %2,78
Altınşehir 4.919 %2,51
İmam Hatip Lisesi 4.822 %2,46
Dudullu 6.639 %3,38
Necip Fazıl 6.287 %3,20
Çekmeköy 21.474 %10,94

Toplam Yolcu 196.302

Engin Y
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1885
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Re: ist-M.04:05 » M5 Üsküdar-Çekmeköy Metro Hattı

Mesaj gönderen Engin Y » 28 Şub Prş, 2019 10:40

Demek ki geçen Çarşamba bu hatta binen her beş kişiden biri, deniz yoluyla, otobüsle veya Marmaray'la geldiği Üsküdar'dan binmiş..
Yine her yedi kişiden biri, büyük olasılıkla Metrobüs'le geldiği Altunizade'den binmiş..
Her dokuz kişiden biri de aktarma otobüsleri sayesinde Çekmeköy'den binmiş..

Hattı günde 200 bin kişinin bile kullanmamış olması üzücü, kapasitesinin oldukça altında çalışıyor demek ki..
İnşallah Marmaray açılınca ve otobüs besleme hatları daha iyi organize edilirse, 2019 sonunda günlük 300-350 bin gibi seviyelere ulaşır..
Hele bir de 2021'de M8 ve 2024'te M12 açılırsa, kullanıcı sayısının 450-500 bine ulaşması bile söz konusu olabilir..

Bu da saatlik ortalama yaklaşık 25-28 bin yolcu eder ve bu seviye de ancak sabah 7-9, akşam 5-8 arası trenlerin tıka basa dolu çalıştığı durumda yakalanabilir..

Üsküdar 40.199 %20,48
Altunizade 28.498 %14,52
Çekmeköy 21.474 %10,94

Kullanıcı avatarı
Edil Arda
Yıllık Paso
Mesajlar: 418
Kayıt: 24 Ara Çrş, 2014 00:41

Re: ist-M.04:05 » M5 Üsküdar-Çekmeköy Metro Hattı

Mesaj gönderen Edil Arda » 28 Şub Prş, 2019 11:22

inen yolcu sayısı verisi var mı?
turnikeler çıkan yolcuyu kaydedecek şekilde programlanabilir sanırım.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 16824
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Re: ist-M.04:05 » M5 Üsküdar-Çekmeköy Metro Hattı

Mesaj gönderen Esat » 28 Şub Prş, 2019 11:33

Bence hat gayet doğru bir fonksiyonda çalışıyor, taşınan yolcunun yaklaşık %50 si 3 büyük aktarma noktasında şu anda, ilerideki Sultanbeyli uzatma, M8 ve M12 bağlantıları ile birlikte yolcu sayısında artış olacaktır diye düşünüyorum, fakat bu genel fonksiyonu çok fazla değiştirmeyecektir

Engin Y
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1885
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Re: ist-M.04:05 » M5 Üsküdar-Çekmeköy Metro Hattı

Mesaj gönderen Engin Y » 14 May Sal, 2019 13:09

Bugün itibarıyla, M5'in Marmaray ve Metrobüs ile doğrudan ve M4 ile dolaylı entegrasyonunu gösteren şu haritayı da buraya yapıştıralım; ileride yeni hatlar gündeme geldiğinde belki işimize yarar..

m5.PNG
Kaynak: https://yandex.com.tr/maps/11508/istanb ... 11492&z=14
Bu mesaja eklenen dosyaları görüntülemek için gerekli izinlere sahip değilsiniz.

Kullanıcı avatarı
Edil Arda
Yıllık Paso
Mesajlar: 418
Kayıt: 24 Ara Çrş, 2014 00:41

Re: ist-M.04:05 » M5 Üsküdar-Çekmeköy Metro Hattı

Mesaj gönderen Edil Arda » 15 May Çrş, 2019 17:02

ne zamandır yazacağım hep aklımdan çıkıyor,
bu hattaki araçlar inanılmaz!
kesinlikle İstanbul'daki en konforlu raylı sistem setleri, üstelik Kadıköy - Kartal metrosunda ve hızlı trende (HT65000) çoğumuzun beğenmediği CAF marka, Mitsubishi sadece sürücüsüz işletme kısmı ile ilgilenmiş gördüğüm kadarıyla, kısacası CAF kendini aşmış burada.
-Kesinlikle çok sessiz
-Sallantı minimum
-İç mekân genişliği inanılmaz, sadece araç geneli değil körükler de genişlik konusunda kendini aşmış

Araçlardaki tek eksik kapı üstü bilgilendirme panosunun Kadıköy metrosundaki gibi LED'li olmaması, onun dışında araçların hiçbir eksiğini görmedim.

Cevapla

“İstanbul Metro Hatları” sayfasına dön