ist-M.04:01 » M1A Yenikapı-Atatürk Havalimanı Metro Hattı

Engin Y
Çok Gezen, Çok Bilen
Mesajlar: 2326
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Re: ist-M.04:01 » M1A Yenikapı-Atatürk Havalimanı Metrosu

Mesaj gönderen Engin Y » 26 Eyl Prş, 2019 08:32

Esat yazdı:
26 Eyl Prş, 2019 07:01
Bunun dışında Uğur'un izah ettiği durum var, sinyalizasyon 3 dk dan daha aşağısına müsade etmiyor, bundan daha sık aracı sinyalsiz işletmek zorunda kalırsınız ki bu durumda da işletme hızınızı minimize edeceksiniz, seferler yine uzayacak, yani bir çözüm olduğu söylenemez artı başka riskler ortaya çıkartacak.

Engin bu hat için araç alımı uzun vadede var çünkü hattın sinyalizasyonun yenilenmesi için çalışma devam ediyor, bu yenileme ile birlikte sürücüsüz metro haline gelecek ve kapasitesi artmış olacak fakat bunun 2022 den önce olacağına ihtimal vermiyorum, şahsi görüşüm detay bilgim yok.
Abi,

Son 15 yıldır belediye başkanlarında bir "nasıl olsa kazanırız" rehaveti vardı ve bu rehavet nedeniyle, projeler söz verilen açılış tarihlerinden yıllar sonra açılıyordu..

Ekrem İmamoğlu'nun ise bunu deme şansı yok, eğer başarısız bir belediye başkanı olursa ilk seçimde silinir gider..
Başarılı veya başarısız demek için henüz erken, ama bende bıraktığı izlenim, işini iyi ve sıkı takip eden birisi olduğu yönünde..
Bu sıkı takipçiliğini metro projelerinde de gösterirse, önceki dönem başlatılan ve finansal kriz nedeniyle yarıda kalan hatların pek çoğunu önümüzdeki 4,5 yıl içinde tamamlar ve İstanbul'un gayet güzel bir ızgara sisteme kavuşması için önemli bir katkı sağlamış olur..

Ayrıca, bu hattın (M1A ve M1B için birlikte konuşuyorum) şöyle bir özelliği var: İstanbul'un Bağcılar, Bayrampaşa, Esenler, Güngören ve Bahçelievler gibi kalabalık ve Ekrem İmamoğlu'nun nispeten az oy aldığı, toplam nüfusu 4 milyonu geçen (Fatih, Bakırköy, Zeytinburnu ve Küçükçekmece ile birlikte) ilçelere hitap eden bir hat bu..

Dolayısıyla, kendi icraatını kendisine daha az oranla oy veren seçmelere birinci elden gösterme fırsatı, bu hattın önümüzdeki dört yıl içinde Halkalı'da trenle buluşması ve araç alımı ile sinyalizasyonunun tamamlanarak pik saatlerdeki sıkışıklığın giderilmesi ile ayağına gelmiş durumda..
Kendisi de böyle büyük bir fırsatı tepmez ve kullanmak ister diye düşünüyorum, ancak elbette ki bunu zaman gösterecek..

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 17164
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Re: ist-M.04:01 » M1A Yenikapı-Atatürk Havalimanı Metrosu

Mesaj gönderen Esat » 26 Eyl Prş, 2019 08:36

Engin Y yazdı:
26 Eyl Prş, 2019 08:32
Dolayısıyla, kendi icraatını kendisine daha az oranla oy veren seçmelere birinci elden gösterme fırsatı, bu hattın önümüzdeki dört yıl içinde Halkalı'da trenle buluşması ve araç alımı ile sinyalizasyonunun tamamlanarak pik saatlerdeki sıkışıklığın giderilmesi ile ayağına gelmiş durumda..
Kendisi de böyle büyük bir fırsatı tepmez ve kullanmak ister diye düşünüyorum, ancak elbette ki bunu zaman gösterecek..
Mümkün değil :) sinyalizasyon, istasyon ve araç yenileme proje takvimi zaten 2022 yi hedeflediği için öyle söyledim ayrıca zaten inşaatına nerede ise hiç başlanmamış olan Halkalı etabının da 4 yılda bitmesi mi? :) sen ne içtin sabah sabah ahdhadhadha :)

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 17164
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Re: ist-M.04:01 » M1A Yenikapı-Atatürk Havalimanı Metro Hattı

Mesaj gönderen Esat » 14 Ara Cmt, 2019 17:28

Bugün öğle saatlerinde Yenikapı bölgesinde yaşanan bir sorun nedeni ile yaklaşık 6 saat Aksaray-Yenikapı arasında trenler çalışamamış, dışardaydım yazma şansım olmadı ama hatta kalabalık vardı, bugün yapılan aöf ve bir de isg uzmanlık sınavı vardı galiba, hem bunun etkisi hem de havanın güzel olması nedeniyle herkesin kendini dışarı atmış olması dolayısı ile ciddi bir etkilenme ortaya çıkartmış anlaşılan.

Cevapla

“İstanbul Metro Hatları” sayfasına dön