ist-F.06 » Boğaziçi Sahil Semtlerinden Metroya (M2) Füniküle

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesajgönderen Mehmet Kasım » 15 Eyl Pzt, 2008 13:21

alabay yazdı:Sen Prag'ı tanımamışın. Tepelik durumu mukaise edilebilir. Roma'yı şahsen tanımıyorum, ama belki orası da kıyaslanabilir.
B. Alabay


Pirag yavv. ne benzemesi. yanından bile geçmiiyır.

Resim

Pirag içinde İstanbul böyle duruyor...

Çakıltaşı ile armut.

Resim

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5249
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesajgönderen alabay » 15 Eyl Pzt, 2008 13:26

Önemli olan boyut değil ki, önemli olan şehir (merkezi) hat plânlamaları. Ona bakarsan, banliyö trenleri Çekya'nın ortasına kadar gidiyor iki saatte. O ilgilendirmez, kentteki yokuşlar önemli. Oraya metro ve tramvay nasıl yapılmış. O armut ile çakıltaşı mukaisesinde çakıltaşındaki metrolar armutu bin kez cebe sokar, hayrola :-)
Tramvaylarla ve kentçilikle hiç başlamayayım.

Bak, şimdi inadım tuttu ve bir ölçtüm. Prag kenti en 30 km, boy 30 km. İstanbul'un boyu aşağı yukarı aynı, sadece eni 3 misli. Ve bu ende de Silivri'den Tuzla'ya kadar ölçtüm. Yani sırf "iç kente" baksan, mukaise bile mümkün!
Heh işte! :-)

B. Alabay

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesajgönderen Mehmet Kasım » 15 Eyl Pzt, 2008 13:45

Abi haliç'e metro köprüsü yaptırmıyor adam. Geçtirmiyor 10 senedir. Tarihi yarımadaya da yaptırmıyor. Kabataş TRAMVAYINI BEŞİKTAŞ'A UZATTIRMIYOR. TOPU TOPU 2 KM. Ee nerde şehir merkezi. Yapamıyorsun şehir merkezine hiç bir şey. O zamanda ana omurga oturmuyor. Omurga oturmayınca da öbür hatlara girişemiyorsun. Kredi verecek adam nerde stratejik yol haritan diyor. Köprüye astım haritaya bak diyemezsin.

Pragla karşılaştırmak bu yüzden gereksiz. Ankara ile Prag karşılaştırılabilir. Ama İstanbul asla.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 16568
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesajgönderen Esat » 16 Eyl Sal, 2008 00:36

Ya Başar iyiki Prag a gittin bak gelecem hafta sonu çekecem kulağını, ayrıca resimler için benden ne haberi bekliyorsun ben hatırlayamadım :(

Bence ortadan boğaz geçmesi bir handikap değildir sizde sehrinizi iki parçalı planlarsınız, ya da Viyana toplu taşıma idaresi ve belediye yöneticilerinin RMK da yapılan konferansta tokat gibi yüzümüze çarptığı gerçeği hatırlarız. Istanbul hiç bir zaman Viyana gibi bir sisteme sahip olamaz bizce siz deniz yollarına değer vererek bu kentte bu ulaşımı değerlendirmelisiniz demişlerdi ve ne kadar gerçekçi bir yaklaşımdı. Dolayısı ile bu kıyaslarımız biraz havada kalıyor, cünkü ben rahatlık ile Tuna nehrini İstanbul bogazı ile kıyaslarım, çok basit düz bir mantık ile cünkü beni ilgilendiren adamların bu ise önem vermesi ve para ayırmasıdır, belediyeyi yönetenlerin Başbakan hatırına değil iş yaptığı için seçilmesidir.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5249
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesajgönderen alabay » 16 Eyl Sal, 2008 08:01

Sana tüm resimlerin bir kopyasını göndermemiş miydim? Hani, hangilerini nereye ne edelim diye?

Haliç'e köprü becerilmiyorsa, altından geçilir. Vltava'nın altından geçmek için Pırrakk'ta da metroyu deli gibi 14 metreden 56 metreye indiriyorlar.

Boğazı da köprüyle geçmek mümkün. Yok, bu düşünülmüyorsa, eee vah vah vah mı diyelim? Bir şey istenirse, OLUR! Prag, Viyana, İstanbul ... nerede olursa olsun. Dua et ki, Tokyo'dan dönmedim.

B. Alabay

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesajgönderen Mehmet Kasım » 16 Eyl Sal, 2008 08:36

Şöyle düşün; M2 Büyükdere Caddesini boydan boya katediyor. Sahile parale bir de Sarıyer-Beşiktaş Metro Projesi var.

2 metro birbirine paralel olarak devam ediyor. Aralarında bağlantı ÇAYIRBAŞI'nda sağlanacak. Ama oraya gelene kadar çok mesafe var. Bu araları füniküler ile bağlayabilirsiniz. Ya da başka bir şey ile.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 16568
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesajgönderen Esat » 16 Eyl Sal, 2008 09:15

Ben boğaz sahili ile tepeden geçen metronun bir şekilde bağlanmasına taraftarım oralara minibüs otobüs giremiyor, tramvayında çıkmasına imkan yok, geriye kalan iki seçenek var her türlü eğime 'hade len' diyen Funiküler ve metrodan çokta fazla eğim tırmanabilen ve ara istasyonda yapabilen 'havaray' ama bu çok yoğun olmamalı ilk etapta bir kaç merkezden planlanması yeterli

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesajgönderen Mehmet Kasım » 16 Eyl Sal, 2008 12:20

Tabi burada çok fazla hatta gerek yok. Alternatiflerden biri olabilir.

1-Levent-Yıldız Füniküler

2-Levent-Akmerkez Monoray

3-4.Levent-Boğaziçi Ünv. Monoray

4-Levent-Arnavutköy (Bebek) Füniküler


“Funiküler Hatları” sayfasına dön

Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 1 misafir