ist-B.04:01 » Marmaray Halkalı-Gebze İşletmesi

dcakmak
Aylık Paso
Mesajlar: 35
Kayıt: 06 Eyl Pzt, 2010 18:53

Re: ist-B.04:01 » Marmaray Halkalı-Gebze İşletmesi

Mesajgönderen dcakmak » 15 Mar Cum, 2019 13:58

Uğur yazdı: Konu dışı ama M2'de durum nedir acaba merak ettim.


Resmi seyahat süreleri ile ortalama hızları hesapladım. Hat uzunluklarını google mapsten ölçtüm çünkü resmi veriler gerçekle örtüşmüyor.

M1 - 34 km/h
M2 - 37 km/h
M3 - 36 km/h
M4 - 37 km/h
M5 - 32 km/h
Metrobüs - 33 km/h
Marmaray - 40 km/h

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 16791
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Re: ist-B.04:01 » Marmaray Halkalı-Gebze İşletmesi

Mesajgönderen Esat » 15 Mar Cum, 2019 21:45

Edil Arda yazdı:
Esat yazdı:Frenleme hızlanma kadar kolay olmadığı için, bu konuda oldukça yanlış bilgilerin döndüğünü düşünüyorum, sebebi ile ilgili bir şeyler söylemeyeceğim ama ticari hız yani ortalama işletme hızı 60 km oldukça yüksek bir işletme hızıdır, ve bu maksimum denilen hız ile karıştırılmamalı, bir aracın maksimum hızı kadranında yazan ya da teknik olarak yapabileceği hızdır, doğru ama işletme altında bu hıza çok nadiren ulaşırlar, bu ancak M11 gibi istasyon aralıklarının çok ama çok uzun olduğu işletmelerde mümkün olabilir, iki istasyon arası 1,5-2 km olan bir sistemde ortalama işletme hızınızı 60 km/s yapmak verimsiz bir işletmeye sebep olur, enerjinin çekimi, geri kazanımı vs vs vs. uzun mevzu, eğer bu hat için ortalama 45. km/s hız yapılıyorsa bu gerçekten iyi bir değer.


cevap için çok teşekkür ederim,
verimlilik ve fren mesafesi açısından oldukça açıklayıcı olmuş :)


hocam senin hatırına şöyle bir bilgi vereyim, tabii ki bu her hat için aynı olmayabilir ama 120 m. peron boyu olan bir hatta perona giriş anında 30 km/s hıza düşmemiş bir araç peron başını kaçırmamak için ancak acil fren yapmak durumunda kalır, büyük ihtimal ile de peronu kaçırır, yani durma noktalarını :) bu da böyle küçük bir bilgi olsun

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 16791
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Re: ist-B.04:01 » Marmaray Halkalı-Gebze İşletmesi

Mesajgönderen Esat » 15 Mar Cum, 2019 21:45

dcakmak yazdı:
Uğur yazdı: Konu dışı ama M2'de durum nedir acaba merak ettim.


Resmi seyahat süreleri ile ortalama hızları hesapladım. Hat uzunluklarını google mapsten ölçtüm çünkü resmi veriler gerçekle örtüşmüyor.

M1 - 34 km/h
M2 - 37 km/h
M3 - 36 km/h
M4 - 37 km/h
M5 - 32 km/h
Metrobüs - 33 km/h
Marmaray - 40 km/h


konu içinde bulamadım, cevap verdiğimi sanıyordum, benim de bildiğim kadarı ile de İstanbul geneli ortalama 36 km/s, tramvayda çok daha düşük 15 civarında

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 16791
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Re: ist-B.04:01 » Marmaray Halkalı-Gebze İşletmesi

Mesajgönderen Esat » 16 Mar Cmt, 2019 16:50

Bugün hattın bir kısmını gezdim, tren işletmesi anlamında bir sorun yok gibi, trenler gayet güzel yağ gibi gidiyorlar :) istasyonlarda kalan tek tük işler yapılıyor, hızlı tren istasyonlarında ayrı peronlara yanaşacak gördüğüm kadarı ile ama mesela Söğütlüçeşme de peron hala kapalı gibi bir görüntüde, gördüğüm kadarı ile pek çok noktada hat 3 hatta çıkartılmış, trenlerde daha önceden bildiğim bir sorun vardı, bu devam ediyor ve sanırım bir süre daha devam da edecek, bu da anons sistemindeki sıkıntı :/ istasyonlarda ise yolcu bilgilendirme yönlendirme anlamında zaten başarısız buluyorum bu konu ayrı bile yazılır aslında, son olarak havanın güzel olmasının etkisini bilemem ama trenler nerdeyse full dolu, bir de kısa parkura yanlış binenlerin Söğütlüçeşme ve Zeytinburnu'nda acele ile tekrar ters yöndeki trene binmeleri durumu var gördüğüm, çıkıştaki ödeme sıkıntısı ise büyük duraklarda devam ediyor, kalabalık yığılıyor.

Kullanıcı avatarı
Edil Arda
Yıllık Paso
Mesajlar: 409
Kayıt: 24 Ara Çrş, 2014 00:41

Re: ist-B.04:01 » Marmaray Halkalı-Gebze İşletmesi

Mesajgönderen Edil Arda » 16 Mar Cmt, 2019 21:25

Çok değişik bir örüntü gözlemliyorum.
Anadolu Yakasında Gebze yönü hep daha kalabalık oluyor; yani insanlar merkeze gelirken tren dışında bir araçla geliyorlar ama trenle dönüyorlar gibi bir görüntü var.

Kullanıcı avatarı
Kamil16
Müdavim
Mesajlar: 823
Kayıt: 08 Tem Pzr, 2012 10:44

Re: ist-B.04:01 » Marmaray Halkalı-Gebze İşletmesi

Mesajgönderen Kamil16 » 16 Mar Cmt, 2019 22:01

Cumhurbaşkanı Erdoğan, bugün Çatalca'daki konuşmasında, "Gebze - Halkalı" Banliyö Hattının, Çatalca'ya kadar uzatılacağını söyledi.
Bu durumda, "Halkalı - Çatalca" arasındaki 34 Km'lik bölüm çift hat yapılacak gözüküyor. "Halkalı - Kapıkule" arası projelendirilen Hızlı Tren Hattına dahil mi? Orası belli değil.

Tekirdağ'daki konuşmasının demiryolları ile igili olan bölümü şu şekilde,
"İstanbul-Halkalı-Pehlivanköy-Demirköprü ve Pehlivanköy-Hudut arasındaki mevcut demiryolunu sıfırdan yapmışcasına yeniledik. Tekirdağ-Muratlı demiryolunu çift hatlı hale getirdik. Hızlı tren projemizde Tekirdağ da var. Asya-Avrupa koridorunun ilk parçasını oluşturan 7.4 katrilyon maliyeti olan Halkalı-Kapıkule hızlı tren projesini, hazırladık. Hem yük hem de yolcu taşımacılığı yapılacak bu hattın ihalesini en kısa sürece neticelendirip, yapımı için gerekli adımları atıyoruz." dedi.
Bu mesaja eklenen dosyaları görüntülemek için gerekli izinlere sahip değilsiniz.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 16791
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Re: ist-B.04:01 » Marmaray Halkalı-Gebze İşletmesi

Mesajgönderen Esat » 17 Mar Pzr, 2019 13:05

Çatalca konusu en başından beri var zaten, bunun için farklı modeller arandı, orada işletmeyi başkasına vermek gibi falan ama bu konudaki başvuru süreçleri ve altına girilecek yükümlülükler çok büyük, dolayısı ile biraz sıkıntılı, anladığım kadarı ile iş yine TCDD Taşımacılık AŞ ye kaldı, diğer taraftan TCDD para kazanmanın tadına Marmaray ile vardığı için :) bakalım Binali Bey' in başkan seçilmesi durumunda neler olacak, merakla bekliyorum.

Engin Y
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1780
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Re: ist-B.04:01 » Marmaray Halkalı-Gebze İşletmesi

Mesajgönderen Engin Y » 19 Mar Sal, 2019 10:36

Henüz kullanmak nasip olmadı, ama az önce annemi kobay olarak kullandım :)

10:20'de aradığımda, Halkalı Garı'na yeni intikal etmişti..
10:29'da aradığımda, tren yeni hareket etmişti..
10:55'te aradığımda, tren Kazlıçeşme'ye varıyordu..
11:03'te Sirkeci'de trenden inmiş..

Aslında, "Gebze'ye kadar git hazır binmişken, dönüşte Sirkeci'de inersin" demiştim, ama Eminönü'nde işi varmış, dinlemedi beni :)

İş saati olmadığı için tren sakinmiş, kalabalık değilmiş..
Oldukça yavaş gidiyormuş..
Yine de otobüsle trafikte dur-kalk şeklinde gitmektense, böylesi iyi tabii ki..
İlk seferinden memnun kalmış genel olarak :)

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 16791
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Re: ist-B.04:01 » Marmaray Halkalı-Gebze İşletmesi

Mesajgönderen Esat » 19 Mar Sal, 2019 10:48

yarım saat iyi süre Halkalı-Sirkeci için, otobüs ile o yol çekilmez :)


“Banliyö Hatları” sayfasına dön

Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 1 misafir