31. sayfa (Toplam 31 sayfa)

Re: ist-B.04:01 » Marmaray Halkalı-Gebze Banliyö Hattı

Gönderilme zamanı: 08 Nis Çrş, 2020 21:48
gönderen Esat
Engin Y yazdı:
08 Nis Çrş, 2020 21:31
Neyse, off-topic mesajım için kusura bakmayın, bir arkadaşa bakıp çıktım hemen :)
Size serbest Engin :)

Re: ist-B.04:01 » Marmaray Halkalı-Gebze Banliyö Hattı

Gönderilme zamanı: 09 Nis Prş, 2020 10:52
gönderen Engin Y
Esat yazdı:
08 Nis Çrş, 2020 21:29
Ben de uğur'a katılıyorum bu konuda, İstanbul idari olarak bölünmeli bile belki de. Bu hali ile siyasetten bağımsız söylüyorum yönetilebilir değil. İstanbul daha merkeze çekilerek, Uğur un belirttiği gibi kenardaki ilçeler nüfusu kurtarıyor ise küçük illere dönüştürülmeli (kamu kaynağı israfı diyebilirsiniz) ya da yandaki diğer illere bağlanmalı. Toplu ulaşımı yönetmek ise aslında çok kolay ama ülkemizde siyasetten bağımsız söyleyemeyeceğim :D zor ki ne zor.
Aslında dün Uğur'a yazdığım mesajın sonunda, "İstanbul'u seçim bölgeleri sınırları doğrultusunda, üç ayrı büyükşehir belediyesine bölebiliriz" diyecektim..

İyice konu dışına taşmamak için dememiştim, ama hazır denmişini görünce destek vermek istedim :)

Bence, Gebze ve civar ilçeler de yaklaşık 800 binlik nüfusuyla İstanbul'a katılsın, ama nüfusu 16,3 milyona ulaşacak olan İstanbul ili de üç ayrı büyükşehir belediyesine bölünsün..

Sonuçta, kent yine aynı kent, idari olarak ise ister yekpare olsun, ister parçalı..

Re: ist-B.04:01 » Marmaray Halkalı-Gebze Banliyö Hattı

Gönderilme zamanı: 09 Nis Prş, 2020 11:17
gönderen Esat
3 ile bölmenin malum kamu kaynağı anlamında sıkıntısı var, 3 ayrı belediye başkanlığı 3 ayrı valilik falan filan bunların personelleri gibi gibi, ama belki de daha doğru olacaktır. Burada Gebze İzmit'ten kopuk aslında değil mi? Yani İstanbul'a daha yakın bu durumda fiziki olarak bölünebilecek en sorunsuz noktadan Anadolu yakası bölünerek Gebze hatta Dilovası dahil bir şehir? Batıda ise Küçükçekmeceden ötesi bir il olacak şekilde bölmek belki de en doğrusu. Burada tek yapmak gereken Bir üst ULAŞIM İDARESİ kurmak, bunun altında LASTİK TEKERLEKLİ ULAŞIM ve RAYLI SİSTEM ULAŞIMI üst kategorileri, UKOME gibi birimler yine bu idarenin altında yani ücret politikaları ve sefer tarifeleri ve güzergahların düzenlenmesi işi, bunun altında da operatörler olacak ve düzgün kurulur ise bu sistem gayet başarılı bir şekilde yürür, biraz Alman kafası lazım sadece

Re: ist-B.04:01 » Marmaray Halkalı-Gebze Banliyö Hattı

Gönderilme zamanı: 02 Haz Sal, 2020 19:08
gönderen Edil Arda
10-VAGON-1024x576.jpg

Re: ist-B.04:01 » Marmaray Halkalı-Gebze Banliyö Hattı

Gönderilme zamanı: 03 Haz Çrş, 2020 15:10
gönderen Engin Y
Tren saatleri ise yine değişmemiş..
Son trenlerin kalkış saatleri; Halkalı'dan 21:56, Gebze'den 22:15, Zeytinburnu'dan 23:19 ve Maltepe'den 23:37..

Gebze'den son trenin 22:15'te kalktığı bir dünyada, Halkalı'dan son trenin en erken 22:30'da kalkması gerekir, ama bu TCDD'ye bunu kim anlatacak?

Re: ist-B.04:01 » Marmaray Halkalı-Gebze Banliyö Hattı

Gönderilme zamanı: 25 Eyl Cum, 2020 11:21
gönderen Engin Y
Bölge İdare Mahkemesi, UKOME'nin "Marmaray aktarma alsın" yönündeki uygulamasının devamına karar vermiş: https://www.ibb.istanbul/News/Detail/37254
İstanbul Bölge İdare Mahkemesi, UKOME kararıyla aktarma alır hale gelerek fiyatı ucuzlayan Marmaray’da, uygulamanın devam etmesi yönünde karar verdi. Mahkeme, bu konuda yerel mahkemenin aldığı yürütmeyi durdurma kararını bozdu.

İstanbul Büyükşehir Belediyesi (İBB) Ulaşım Koordinasyon Merkezi (UKOME), 6 Şubat 2020 tarihinde aldığı kararla, Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı’na bağlı Devlet Demir Yolları İşletmesi Genel Müdürlüğü’nün işlettiği Marmaray’ın İstanbulkart aktarma sistemine dahil edilmesine karar vermişti. Böylece aktarma alır hale gelen Marmaray’a, bir toplu ulaşım aracının ardından binen tam biletli vatandaşlar 7,75 lira yerine 3,50 lira, öğrenciler ise 3,50 lira yerine 1,70 lira ödemeye başlamıştı.

Devlet Demir Yolları İşletmesi Genel Müdürlüğü kararı mahkemeye taşımış, İstanbul 2. İdare Mahkemesi, 9 Temmuz 2020 tarihinde uygulamayla ilgili yürütmenin durdurulmasına karar vermişti. Konu, İBB tarafından Ağustos ayındaki UKOME gündemine taşınmış, ancak UKOME üyeleri konuyu görüşülmek üzere alt komisyona havale etmişti. İBB Hukuk Müşavirliği de yürütmeyi durdurma kararını Bölge İdare Mahkemesi’ne taşımıştı.

22 Eylül 2020 tarihinde kararını açıklayan İstanbul Bölge İdare Mahkemesi, İBB’yi haklı buldu ve daha önce alınan yürütmeyi durdurma kararını bozdu. Mahkeme, Devlet Demir Yolları İşletmesi Genel Müdürlüğü’nün savunmasında yer verdiği, toplantıya ilçe belediyelerinin davet edilmemesi; Marmaray’ın işletilmesinde geriye dönük telafisi olmayan mağduriyet oluşacağı; İBB Ulaşım Daire Başkanının vekalet ettiği müdürlük yerine de oy kullanmasının hukuka aykırı olduğu iddialarını uygun bulmadı.

Alınan son kararla, Marmaray’ın aktarma almaya devam etmesi uygun bulunmuş oldu. Böylece, bir toplu ulaşım aracının ardından Marmaray’a binen tam biletli vatandaşlar 7,75 lira yerine 3,50 lira, öğrenciler ise 3,50 lira yerine 1,70 lira ödemeye devam edecek.

Re: ist-B.04:01 » Marmaray Halkalı-Gebze Banliyö Hattı

Gönderilme zamanı: 25 Eyl Cum, 2020 14:03
gönderen Edil Arda
zaten aktarma aldığında iade vermiyor, pek değişen bir şey olduğunu düşünmüyorum.

Re: ist-B.04:01 » Marmaray Halkalı-Gebze Banliyö Hattı

Gönderilme zamanı: 11 Eki Pzr, 2020 18:46
gönderen Uğur
Bütün inşaat ve proje başlıkları kilitlendiği için buraya atmak zorunda kaldım. Fatih Belediye Başkanlığında atıl durumdaki Sirkeci -Yedikule hattı için bir toplantı düzenlenmiş. https://twitter.com/MErgun_Turan/status ... 67360?s=20

Re: ist-B.04:01 » Marmaray Halkalı-Gebze Banliyö Hattı

Gönderilme zamanı: 12 Eki Pzt, 2020 06:37
gönderen Esat
Bunu bir yerlerde yazıp çiziyorduk şu an vakit bulamadım arayamadım. TCDD 1.Bölge zaten bu bölgeyi işletmek istiyordu, sadece ana hat trenlerinin geçişi değil banliyö işletmesi olarak da kullanmak istiyorlardı. Umarım proje hayata geçer, ben hep bir tramvay işletmesi olsun istedim burada ama görünen o ki banliyö olacak.

Re: ist-B.04:01 » Marmaray Halkalı-Gebze Banliyö Hattı

Gönderilme zamanı: 12 Eki Pzt, 2020 07:08
gönderen alabay

Re: ist-B.04:01 » Marmaray Halkalı-Gebze Banliyö Hattı

Gönderilme zamanı: 30 Kas Pzt, 2020 14:06
gönderen Engin Y
Engin Y yazdı:
25 Eyl Cum, 2020 11:21
Bölge İdare Mahkemesi, UKOME'nin "Marmaray aktarma alsın" yönündeki uygulamasının devamına karar vermiş: https://www.ibb.istanbul/News/Detail/37254
Aktarma tekrar kaldırılmış: https://www.ibb.istanbul/News/Detail/37471
Marmaray’da 9 aydır uygulanan aktarma indirimi, TCDD’nin itirazı sonucu mahkeme kararıyla kaldırıldı. İBB’nin geçen hafta UKOME’ye getirdiği aktarmanın devam etmesi yönündeki yeni karar ise, merkezi yönetim temsilcilerinin oy çokluğuyla reddedildi. Yeni fiyat tarifesi yarından itibaren geçeli olacak. Ancak, İBB karara itiraz etti, süreç devam ediyor.

İlk olarak 2013 yılında Ayrılıkçeşmesi ile Kazlıçeşme arasında 5 istasyonda yolcu taşımacılığına başlayan Marmaray raylı sistem hattında, ücret tarifeleri UKOME tarafından aktarma ücreti uygulanacak şekilde belirlenmişti. 2019 Yılı Mart Ayı’na kadar aktarma ücreti bu şekilde uygulanmıştı.

2019 yılında Gebze-Halkalı arasında 43 istasyonun tamamının işletmeye alınmasının ardından, bir önceki İBB yönetiminin aldığı UKOME kararıyla, Marmaray Hattı’nın “aktarma almayacağı, aktarma vereceği” karar altına alınmıştı.

Başkan Ekrem İmamoğlu liderliğindeki yeni İBB Yönetiminin Şubat 2020’de UKOME’ye sunduğu teklifle, Marmaray’ın yeniden aktarma uygulamasına dahil edilmesi sağlandı. Böylece İstanbulluların aktarma imkânı ile daha uygun bir ücret ödeyerek, Marmaray’dan faydalanmaları sağlandı. Hat, diğer tüm raylı sistem hatlarının yanında, metrobüs, otobüs ve minibüs hattıyla entegre hale getirildi. Alınan kararla, metrobüsün yoğunluğun bir kısmının Marmaray Hattına kaydığı da tespit edildi.

Ancak, TCDD tarafından açılan dava sonucunda; Temmuz 2020’de UKOME kararında yer alan elektronik bilet ücret düzenlemelerinin Marmaray ile ilgili hükümler içeren kısımlarının yürütmesinin durdurulmasına karar verildi. İBB, hemen Bölge İdare Mahkemesi’ne itirazda bulundu ve koşulları oluşmayan yürütmenin durdurulması talebinin reddine karar verildi.

6 Kasım tarihinde ise, İstanbul 10. İdare Mahkemesi TCDD’nin açmış olduğu davaya istinaden, “TCDD’ye ağır külfet getireceği ve bu düzenlemenin hangi sebeple yapıldığı somut tespitlere yer verilmediği” gerekçesiyle, yeniden yürütmenin durdurulmasına karar verdi. İBB, bu kararı da Bölge İdare Mahkemesi’ne taşıdı ve hukuki süreç devam ediyor.

Öte yandan, İBB Ulaşım Daire Başkanlığı; yolculukların tek biletle sağlanması ve vatandaşların ulaşımının en ekonomik şekilde sağlanması amacıyla, Marmaray hattının aktarma almaya devam etmesi konusunu, 26 Kasım’da UKOME gündemine taşıdı. Ancak yapılan oylama sonucunda, İBB temsilcilerinin dışında kalan merkezi yönetim temsilcileri ile TŞOF temsilcisinin oyu ile Marmaray hattında “aktarma alır” uygulamasının reddine karar verildi.Yarından itibaren Marmaray’da seyahat eden İstanbullular, ne kadar durak gittiği fark etmeksizin 7,00 TL ücret ödeyecek. Marmaray’dan sora metro ve otobüs gibi diğer toplu ulaşım araçlarında yapılan yolculuklarda ise aktarma indirimi devam edecek.

Bugün sona erecek “Aktarma alır” uygulamasıyla, Marmaray’a aktarma yapan tam İstanbulkart kullanan bir vatandaş, 3,50 TL metro ücreti ödedikten sonra 3,50 TL daha ücret ödeyerek yolculuğunu Marmaray Hattı’nda ne kadar durak gittiği fark etmeksizin 7,00 TL toplam ücretle tamamlıyor. Seyahat 3,50 TL daha ucuza yapılabiliyor. Marmaray’ın aktarma sistemine dahil edilmesinin hemen ardından 19 Şubat 2020 tarihinde merkezi yönetimin yayınladığı genelge ile UKOME’nin üye sayısında değişiklik yapılarak, İBB’nin çoğunluk oyu elinden alınmıştı. Bu karar da İBB tarafından mahkemeye taşındı ve hukuki süreç titizlikle takip ediliyor.

Re: ist-B.04:01 » Marmaray Halkalı-Gebze Banliyö Hattı

Gönderilme zamanı: 30 Kas Pzt, 2020 19:08
gönderen Edil Arda
çok anlamsız bir olay, zaten aktarma alınca iade vermiyordu, sırf gıcıklıktan bence.