tr-HT.09 » Hızlı Tren Taşımacılığı

Uğur
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 231
Kayıt: 07 Şub Cmt, 2015 00:47

Re: tr-HT.09 » Hızlı Tren Taşımacılığı

Mesajgönderen Uğur » 12 Mar Cmt, 2016 09:42

Siemensler en azından şimdilik sadece Ankara - Konya arasında çalışıyor. Eskişehir İstanbul arası tamamı yüksek hızlı tren hattı haline gelirse - çünkü bazı noktalarda konvansiyonel hatta gidiyor yanlış bilmiyorsam- belki o zaman Ankara - İstanbul hattında da görürüz.

Engin Y
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1373
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Re: tr-HT.09 » Hızlı Tren Taşımacıl

Mesajgönderen Engin Y » 12 Mar Cmt, 2016 22:35

Uğur yazdı:Siemensler en azından şimdilik sadece Ankara - Konya arasında çalışıyor

Abi, süpersin :)

Şöyle ki.. Ocak ayındaydı sanırım, Ankara'dan Konya'ya gitmem gerekmişti ve CAF'la gitmiştim.. Internet'ten tüm trenlere bakmıştım, ama hepsinin koltuk dizilişi CAF düzenindeydi.. O nedenle, hâlâ Siemens'lerin seferlere verilmediğini düşünüyordum..

Şimdi merakımdan baktım.. Yarın sabah Ankara'dan Konya'ya giden 6:50 treni Siemens, 8:30 treni ise CAF.. Koltuk ve vagon dizilişlerindeki farkı görebilirsiniz..

Teşekkür ederim bilgilendirme için.. Yeniden işim düşerse, Ankara'dan Konya'ya Siemens'le gitmeye çalışacağım.. Size de fotoğraf yollarım :)

Engin Y
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1373
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Re: tr-HT.09 » Hızlı Tren Taşımacılığı

Mesajgönderen Engin Y » 14 Mar Pzt, 2016 16:28

Şu anda sadece Ankara-Konya hattında kullanılan Siemens markalı trenlerimizin ve tüm hatlarda kullanılan CAF markalı trenlerimizin yolcu sayılarını da buraya yazayım yeri gelmişken, arşivimizde bulunsun.. Siemens markalı trenlerimizin teslimatları önümüzdeki yıllarda tamamlanacak, muhtemelen 2020 gibi YHT filosunun yarısından biraz fazlası CAF, biraz azı da Siemens markalı olacak..

CAF: Toplam koltuk kapasitesi 411..
1. Vagon: 2+1 oturma düzenine sahip 55 koltuk var..
2. Vagon: 1. Vagon'a komşu yarısı restoran, diğer yarısında ise 2+2 oturma düzenine sahip 32 koltuk ve 2 adet tekerlekli sandalye kapasitesi var..
3. Vagon: 2+2 oturma düzenine sahip 82 koltuk var..
4. Vagon: 2+2 oturma düzenine sahip 82 koltuk var..
5. Vagon: 2+2 oturma düzenine sahip 82 koltuk var..
6. Vagon: 2+2 oturma düzenine sahip 76 koltuk var..

Siemens: Toplam koltuk kapasitesi 446..
1. Vagon: Sanırım restoran vagonu burada, bilet satış sisteminde biletler doğrudan ikinci vagondan başlıyor..
2. Vagon: 2+1 oturma düzenine sahip 51 koltuk var..
3. Vagon: 2+1 oturma düzenine sahip 60 koltuk var.. *
4. Vagon: 2+2 oturma düzenine sahip 45 koltuk ve 2 adet tekerlekli sandalye kapasitesi var..
5. Vagon: 2+2 oturma düzenine sahip 76 koltuk var..
6. Vagon: 2+2 oturma düzenine sahip 76 koltuk var..
7. Vagon: 2+2 oturma düzenine sahip 72 koltuk var..
8. Vagon: 2+2 oturma düzenine sahip 64 koltuk var..

* Siemens'lerin üçüncü vagonu şu anda satışa açık değil. Google'ladım ve toplam 111 adet 2+1, 333 adet de 2+2 koltuğa sahip olduklarını gördüm muhtelif haberlerde.. Haberlere dayanarak bu vagonda da 60 adet 2+1 koltuk olduğunu varsayıyorum.. Niye satışa açık olmadığı konusunda ise fikrim yok.. Eğer Siemens'lerin koltuk düzenine ilişkin farklı bir bilgi edinirsem, buraya yazacağım..

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 16247
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Re: tr-HT.09 » Hızlı Tren Taşımacılığı

Mesajgönderen Esat » 14 Mar Pzt, 2016 16:36

:) teşekkürler Engin, istatistiki çalışmalarının devamını bekliyoruz :)

Engin Y
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1373
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Re: tr-HT.09 » Hızlı Tren Taşımacılığı

Mesajgönderen Engin Y » 17 Mar Prş, 2016 12:00

Siemens'lerde vagonlardan birinin neden satışta olmadığını araştırırken şöyle bir durumun farkına vardım: Siemens'lerin dördüncü vagonunda da her sefer için belli sayıda koltuk satışa sunulmuyor..

Denemek için dilerseniz https://ebilet.tcdd.gov.tr/view/eybis/t ... ontent.jsf adresine girin bakın, iki hafta sonraki seferlerde bile diğer tüm vagonlar neredeyse bomboşken, farklı koltuklar tek tük yolcu tarafından satın alınmışken, bu vagondaki tüm seferlerde bu koltuklar "Erkek" yolcular tarafından doldurulmuş gözüküyor..

Bu işi anlamadım gitti :roll:

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 16247
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Re: tr-HT.09 » Hızlı Tren Taşımacılığı

Mesajgönderen Esat » 17 Mar Prş, 2016 12:55

rezerve

Engin Y
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1373
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Re: tr-HT.09 » Hızlı Tren Taşımacılığı

Mesajgönderen Engin Y » 17 Mar Prş, 2016 17:45

Abi,

Galiba konuyu anladım.. Olur ya, Siemens arıza yaparsa, yerine CAF verdiklerinde kimse ayakta kalmasın diye böyle yapıyorlar..

CAF: 55 bisnıs, 354 ekönömi, 2 tekerlekli sandalye
Siemens: 111 biznıs, 333 ekönömi, 2 tekerlekli sandalye

Siemens arıza yaparsa, 111 biznıs yolcusunu CAF'a sığdıramayacakları için 60 kişilik vagon satışa kapalı, 51 kişilik vagon satışa açık.. O 51 yolcuyu, CAF'ın 55 koltuğuna oturttururlar..

Ekönömiye gelince.. CAF'ta 354 koltuk var, ama bunların 32 tanesi restorana komşu.. Siemens'te ise yemekli vagon tamamen ayrı.. Paşalar yemek kokusundan rahatsız olmasınlar diye, Siemens'teki 333 ekönöminin 20 koltuğunu satışa sunmuyorsun.. Böylece, 313 yolcuyu CAF'taki 322 koltuğa rahatça oturtturuyorlar.. CAF'ın ikinci vagonu bile boş kalacak şekilde tüm Siemens yolcularını mağdur etmeden taşıyabiliyorlar..

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 16247
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Re: tr-HT.09 » Hızlı Tren Taşımacılığı

Mesajgönderen Esat » 17 Mar Prş, 2016 17:47

Area51 den sonra duyduğum en büyük komplo teorisi :D :D Kennedy i geçti yani :D

Engin Y
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1373
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Re: tr-HT.09 » Hızlı Tren Taşımacılığı

Mesajgönderen Engin Y » 17 Mar Prş, 2016 17:56

Abi, NASA yalan söylüyor.. Ay'a inmediler..

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 16247
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Re: tr-HT.09 » Hızlı Tren Taşımacılığı

Mesajgönderen Esat » 17 Mar Prş, 2016 17:59

Yalnız yaptığın hesaplara hayranım :) kesinlikle bir mantık çerçevesinde, biraz takılayım dedim gücenmedin umarım? :) açık konuşayım dediğin gibi bir düşünce varsa valla öper başıma koyarım. Hesabın tutuyor bunda bir sorun yok ama "aman ha bir tren yolda kalırsa taşıyacak yer olsun" diye hangi işletmeci trenin de boş yer bırakır ki? Çok zenginse yedek tren bırakır, en iyi ihtimal otobüs getirir taşır. Senin dediğin gibi bir düşünce varsa valla level atlamakla kalmamışız :)

Uğur
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 231
Kayıt: 07 Şub Cmt, 2015 00:47

Re: tr-HT.09 » Hızlı Tren Taşımacılığı

Mesajgönderen Uğur » 17 Mar Prş, 2016 18:53

Bir haber vereyim eskiden bazı yolcular trende kendi cinslerinin yanı dolduğunda binebilmek için karşı cinsi seçip öyle bilet alıyorlarmış. Bunu da genelde kadınlar yapıyormuş -demekki erkekler hızlı treni daha çok kullanıyor- şimdi Tcdd'de şöyle bir bildiri yayınlamış.
Doğru cinsiyet beyanı yolcunun sorumluluğunda olup, yapılan kontrollerde gerçek dışı cinsiyet beyanı tespit edilmesi halinde, yolcuya varsa trende uygun başka yer verilecektir. Verilen yeni yerin başka mevkide olması durumunda aradaki fark ayrıca tahsil edilecektir. Yer yoksa yolcu ayakta seyahat etmeyi kabul etmiş sayılacaktır. Her iki teklifi de kabul etmeyen yolcu trenin durduğu ilk istasyonda trenden indirilecek, seyahatinin devamına izin verilmeyecektir.

Engin Y
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1373
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Re: tr-HT.09 » Hızlı Tren Taşımacıl

Mesajgönderen Engin Y » 17 Mar Prş, 2016 20:43

Tamam abi işte, yedek tren var, ama CAF, ikinci Siemens henüz test aşamasındaymış galiba.. Yaptığım araştırmalara göre en mantıklı gerekçe yukarıda yazdığım gibi geliyor bana :)

Bir de niye güceneyim ya, aşk olsun, ben de şakayla (NASA) karşılık verdim zaten :)

Kadın-erkek meselesine gelince, 2013'te falan yoktu bu.. Sonra İstanbul hattı açılınca geldi bu "bağyan yanı" olayı.. Yemek vagonunda içki satışı da aynı dönemde sonlandırıldı..


“Hızlı Tren [İşletmedeki Hatlar]” sayfasına dön

Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 1 misafir