tr-HT.04:01 » Ankara-Eskişehir YHT İşletmesi

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 16590
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesajgönderen Esat » 19 Ağu Pzt, 2013 23:13

Yok canım ne mıymıylığı, tam da Kenan' ın eleştirilerini bekliyordum, sen yazmadın o yazdı, benim de takıldığım gariplikler onlardı. İşte benim eleştirdiğim şey bu, bir türlü anlatamadım "yarım yamalak" ile ne kast ettiğimi, bu foto ve şu eleştiriler özetledi. Bunları okuyup "Nankörler, hızlı tren geldi derlerine bak!" diyen de var :) eh iyi hoş geldi.

Diğer taraftan Başar, bu foto nerede çekilmiş bilmiyorum ama hat kesimi gerçekten YHT için mi emin değilim, biliyorsun ki hattın bazı kesimleri hala HT standartı değil, bir de altyapı 20 yıl gidecek derken ben hiçbir yerde balast alt yapısının 20 yıl gittiğini sanmıyorum, biraz bu işin mantığına aykırı geldi bana 10 yıl bile abartılı olur, ray aşınması için bir şey diyemem ama balast alt yapısı çabuk yıpranan bir şey zaten.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5249
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesajgönderen alabay » 20 Ağu Sal, 2013 10:25

Sormam gerekir, ama resmin aslında ya Ankara’da, ya da Eskişehir’de çekilmiş olması gerek, çünkü oradan orayaydı yolculuk.

Yani, sırf şu Freiburg’taki Basel–Karlsruhe aksında yaptıkları altyapı, ray, Schwelle (bunun Türkçesi neydi?) ve balast işlerini gördükten sonra … off :(

Aslında ne yıopranıyorum ki ben! Sen bile benimle bu konularda kavga ediyorsun, akbil canını yakıncaya kadar. Kafa yapısıymış, kültürmüş, bizmişiz, onlarmışmış. Bence bunlar yanlış yaklaşımlar, ama ben aydanım be, aydan. Kız olsaymışım, ismim Aydan olurdu vallahi …

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 16590
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesajgönderen Esat » 20 Ağu Sal, 2013 21:15

Kızzzz Aydan, takma kafana bu işleri :P Schwelle de kaynak olması lazım ben üyle biliyorum, Quelle değil o başka kaynak :)

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5249
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesajgönderen alabay » 20 Ağu Sal, 2013 21:41

Yani o iki rayı birbirine bağlayan şee :-)

Bana bağ, bana EN böyyüğ Apla diicen şindi, eh!

Hm, şimdi biraz baktım, Romanca ve Rusça travers diyorlarmış. Türkçesi yok tabiîki. Herhâlde biz de travers deriz?! Ray, travers, balast. Öyle mi? O zaman Schwelle travers. Senin kaynak dediğin belki traversi raya bağlayan nokta – o Almanca Spannklemme, eskisi Schienenstuhl. Spannklemme yaylı modern verziyonu. Hepsinin baş anlamı Schienenhalter.

Kullanıcı avatarı
Özgür Türkler
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 277
Kayıt: 15 Oca Prş, 2009 08:44

Mesajgönderen Özgür Türkler » 21 Ağu Çrş, 2013 08:07

O fotoğrafta tellerin yanında duran YHT nin olduğu yer Eskişehir sanırım.
Eğer Eskişehir ise orada hattın yer altına alınma çalışmalarından dolayı geçici peron vs gecekondu istasyon gibi bir yerde duruyordur tren. Aksi halde öyle uyduruk bir altyapı olacağını sanmam...

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 16590
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesajgönderen Esat » 21 Ağu Çrş, 2013 08:22

Özgür Türkler yazdı:O fotoğrafta tellerin yanında duran YHT nin olduğu yer Eskişehir sanırım.
Eğer Eskişehir ise orada hattın yer altına alınma çalışmalarından dolayı geçici peron vs gecekondu istasyon gibi bir yerde duruyordur tren. Aksi halde öyle uyduruk bir altyapı olacağını sanmam...


Olabilir, Eskişehir' de bayağı bir çalışma yapılacaktı ama her halukarda dünden bugüne bir iş değil, yani uzun soluklu bir çalışma olacağı kesin dolayısı ile sanki 2 günlük bir iş için kapatılmışçasına değil de biraz eli ayağı düzgün duraydı etraf yav :)



Başar'a not: doğru Schweiss (schweissen) ile karıştırmışım, bir halt biliyor gibi atladım hemen :) Schwelle = travers

kenanmar
Serbest Geçiş
Mesajlar: 648
Kayıt: 28 Eyl Çrş, 2011 15:47

Mesajgönderen kenanmar » 22 Ağu Prş, 2013 13:53

----------------------------------------------------------------------------------
Hızlı Tren'e dikkat!..
Avrupa'da tren kazaları..
Asya'da tren kazaları yoğunlaşırken, sabıkalı Türk hızlı trenleriyle ilgili, içerden bir mektup aldım. İsmi gizlememi takdir edersiniz. Mektubu, yorumsuz yayınlıyorum. Yorum içinde zaten..

Ben yüksek hızlı tren deposunda şeflik yapmaktayım. Geçen İspanya'daki kazayı duymuşsunuzdur sanırım. Teknik terimlerle sizi sıkmak istemem ama şu anda Türkiyemiz'de kaza olmuyorsa "Allah koruyor" demektir.
Setlerin depoya girdiği saatle çıktığı saat arasında bazen 4 saat bile ara olmuyor. Düzgün bakım yapılmıyor. Setlerin tam kontrolleri sağlanmıyor. Ünvanlı, yetkili insanlar çalıştırılmıyor. Ben vagon teknisyeniyim aslında ama, bu setlerin kontrol işi bana veriliyor. İş verimi emin olun çok düşük.
Amirlerin baskıları yüzünden servise hazır olmayan setler mecburen servise çıkarılıyor. Emin olun ben, çoluk çocuğumu hızlı trene bindirmekten korkar oldum. Set sayımız sefer sayımıza göre yetersiz durumda Hıncal abi.
Durumun vahameti için çok kısa bir örnek vereyim. 6 numaralı setimiz kaza yaptıktan 3 sene sonra tamir edilebildi ama daha tam kontrolleri yapılmadan servise vermemize yukarısı mecbur tuttu.
Ve o set bir ay servis yaptı. Bir ay sonra yapılan kontrolde tekerin dingil dediğimiz kısmında kazadan kalan bir çatlağın bulunduğu görüldü. Düşünün ki 250 ile giden trende bu çatlak kırığa dönüşseydi teker kopardı ve biz ceset toplardık.
Ne olur Hıncal abi, bize hızlı trene yardım edin.
Dile getirin sizi dinlerler.
Ne olur Hıncal abi!. Sessiz kalıp bu vebalin altına siz de girmeyin
21 Ağustos 2013
http://tinyurl.com/l2wn6h3
----------------------------------------------------------------------------------

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5249
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesajgönderen alabay » 22 Ağu Prş, 2013 15:33

Üzücü :(

Ne diyelim, Tanrı uludur, yatalım, geçer. Esat öyle söyledi.

Yahu, sizler sabahtan akşama kadar bunları okuya, duya, hâllere girmiyor musunuz? Bunun çözümü sizlerce ne? Var mı? Biz Avrupalılar abartıyor, kötü gözle mi bakıyoruz? Yoksa var mı işte bir iş? Sonra Marmaray, 3. Köprü, AVM, Gezi Parkı, başka parklar, monostereoraylar, öyle aldı gidiyor … ne oluyor yahu?! :shock: Tenkid etmenin zevki de kaçtı. Dinleyip düzeltecek elemanlar nerede? Bence aceleden bütün baş kadrolar kadınlar tarafından ele geçirilmeli! Ciddiyim.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 16590
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesajgönderen Esat » 22 Ağu Prş, 2013 15:51

Ciddi bir iddia tabii ki, olmaması için de bir sebep göremiyorum, bizler de ara sıra eleştiriyoruz ya bu kadar az tren ile bu kadar sefer nasıl oluyor diye, ancak böyle olur, yani bir şekilde yatan araç olmadan hepsini sefere vererek olur. Şimdi ben daha yıkama makinesi olmayan hızlı tren hattımız var deyince kızılıyor :) onu geçtim doğru düzgün GAR olmayan hatlar yapılıyor, sorun yok, tren gidiyor nasıl olsa.

Başar düzelmez, bunun şucu bucu ile alakası da yok, hangi siyasi ve sosyal mantalite yönetirse yönetsin değişmez çünkü işe, işçiye verilen kıymet ortadadır, herkes aynı kafada. Sadece yerel yönetimler bazında bu işlerde bir takım düzelmeler var ama o da lokal kalıyor ve çok kayda değer olduğunu düşünmüyorum, ha bir yerlerden başlarsa devamı gelir de diyemiyorum, çünkü memur, bürokrat, işçi olmanın verdiği bir takım psikolojik etkiler var devlet işinde, öyle olmayan adamda o sisteme uyum sağlıyor, sağlamayan ya anarşist ya muhalefet ya da avrupa özentisi olarak damgalanır.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5249
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesajgönderen alabay » 22 Ağu Prş, 2013 16:04

Eh, bakalım, sen hangi yolu seçeceksin. Uyacak mısın, muhalefet anarko mu olacaksın :lol: Doğrusunu gördün, doğrusunu istiyorsun, doğrusunu yap!

Engin Y
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1614
Kayıt: 04 Ara Sal, 2012 10:41

Mesajgönderen Engin Y » 12 Kas Sal, 2013 18:01

Şu anda Eskişehir Ibis Oteli'ndeki odamda çalışıyorum. Bir dakika önce önümden Ankara-Eskişehir YHT'si (sanırım 16:30 kalkışlı) geçti. Tren sesini İstanbul'da çok özlemişiz, o kadar mutlu oldum ki anlatamam :)

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 16590
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesajgönderen Esat » 18 Kas Pzt, 2013 18:42

Biz tren sesini sevmiyoruz İstanbul' da :P yoksa kralını yaparız :D

Bu arada hızlı trenlerden birisi bir kuş sürüsüne dalmış ve ortaya pek kanlı bir manzara çıkıvermiş

http://www.haber7.com/guncel/haber/1096 ... une-carpti

Önceki gün Ankara'dan gelen YHT, Eskişehir yakınlarında kuş sürüsüne çarptı. Trenin ön tarafı telef olan kuşların kanlarıyla boyandı. Ön kısmı zarar gören YHT, geldiği Eskişehir Garı'nda yolcularını indirdikten sonra bakıma alındı.

Resim


“Hızlı Tren [İşletmedeki Hatlar]” sayfasına dön

Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 2 misafir