ist-T.10 » "İstanbul" - Yerli Tram/HRS Aracı

Anatolian
Serbest Geçiş
Mesajlar: 747
Kayıt: 22 Haz Cmt, 2013 12:22

Mesajgönderen Anatolian » 08 Mar Cmt, 2014 21:36

İstanbul Ulaşım AŞ'nin dağıttığı broşürden

Resim
Resim

mustafaguler
Müdavim
Mesajlar: 758
Kayıt: 05 Haz Cmt, 2010 17:12

Mesajgönderen mustafaguler » 09 Mar Pzr, 2014 17:44

İpekböceği'nde olmayan araç içi bilgilendirme ekranlarının olması güzel olmuş beğendim. Hoşuma gitmeyen kısım ise körük kısmında koyu renk tercih edilmesi olmuş. Bence beyaz olsaymış daha iyi bir bütünlük hissi verirmiş. Körük rengi ister siyah ister gri isterse pembe olsun ama iç döşeme koyu renk olmamalı

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 16447
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesajgönderen Esat » 12 Mar Çrş, 2014 18:29

Resim

Kullanıcı avatarı
Özgür Türkler
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 273
Kayıt: 15 Oca Prş, 2009 08:44

Mesajgönderen Özgür Türkler » 13 Mar Prş, 2014 10:57

Araç gayet şık duruyor.
Fuar başlığında yazmıştım görüşlerimi, buraya da yazayım :
Benim araçla ilgili görüşlerim şöyle; beklediğimden daha iyi buldum.
Kabin içi gayet ferah duruyor. Kabin içinde beğenmediğim tek şey bilgiendirme ekranları oldu. Bu ekranlar koridorun üstünde ve yerden yaklaşık 185-190 cm yüksekte gibi duruyor, uzun boylu insanlar kafalarını çarpabilir. Bunu koridorun üstü yerine biraz daha kenara koltukların üstüne çekselermiş daha iyi olurmuş bence. Her bir araçta Kapı sayısı 4 idi sanırım ve sirkülasyon için gayet yeterli duruyordu. Fuardan fotoğrafları henüz aktaramadım o yüzden yükleyemiyorum kusura bakmayın, akşama yükleyeceğim inşallah . Fotoğraf makinamın pili bittiği için selfi de yapamadık Smile Bu arada sizinle tanıştığıma memnun olduğumu söylemeden geçemeyeceğim . Keşke daha kalabalık bir kadro olarak buluşup,tanışıp fuarı gezebilseydik ama başka zamana kısmetse. Bu arada alçak gönüllülüğünden sizinle yeteri kadar ilgilenemedim diyor arkadaşlar, gayet misafirperver bir şekilde bizi ağırladı, kendisine teşekkür ediyorum. Bursa ziyareti temennimizi de en kısa zamanda gerçekleştiririz inşallah. Bursa'daki arkadaşlara da bu vesile ile duyurulur. Hatta teleferik hattı açılışından sonra olursa bir taşla iki kuş vurmuş oluruz. Ben iki çocuklu bir adam olarak günübirlik kısa bir ziyaret yapabilirim ancak ama olsun Smile

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 16447
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesajgönderen Esat » 02 Nis Çrş, 2014 17:50

Araç ile ilgili bir de web sitesi açılmış

www.yerlitramvay.com

mustafaguler
Müdavim
Mesajlar: 758
Kayıt: 05 Haz Cmt, 2010 17:12

Mesajgönderen mustafaguler » 02 Nis Çrş, 2014 19:04

Bu aracın motoru neredendi?

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 16447
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesajgönderen Esat » 02 Nis Çrş, 2014 21:47

mustafaguler yazdı:Bu aracın motoru neredendi?


Bilmem, sitede yazmiyor galiba :) yalniz soyle bir notum var, ulkemizde demiryolu araci motoru yeterli kalitede uretilemiyor diye duymustum. Yani yeterlilik konusunda sorun cikartiyormus, dolayisi ile kendini ispat etmis bir motor ile isinizi saglama alirsiniz, herkesin yaptigi gibi.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5249
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesajgönderen alabay » 02 Nis Çrş, 2014 21:48

Boşver, dünya fabrikalarında zaten bizim millet iş başında, öylesi de, böylesi de … yerli, taban gibi.

mustafaguler
Müdavim
Mesajlar: 758
Kayıt: 05 Haz Cmt, 2010 17:12

Mesajgönderen mustafaguler » 02 Nis Çrş, 2014 21:53

Durmazlar'ın motoru Siemens'ten bu belli ama İstanbul? Açıkçası Bozankaya'nın motor tedarikçisinide merak etmiyor değilim

Şu linkte çözüm ortaklıkları yazılmış ama çok küçük yazmışlar, Cer falan Almanya'dan yani önemli parçalar oradan gelmiş görebildiğim kadarıyla

http://www.yerlitramvay.com/uretim-sure ... -ortakligi

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 16447
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesajgönderen Esat » 03 Nis Prş, 2014 17:26

mustafaguler yazdı:Şu linkte çözüm ortaklıkları yazılmış ama çok küçük yazmışlar, Cer falan Almanya'dan yani önemli parçalar oradan gelmiş görebildiğim kadarıyla

http://www.yerlitramvay.com/uretim-sure ... -ortakligi


:) E tamam bulmuşsun işte cevabı. Vossloh-Kiepe. Bozankaya' da Vossloh ile ilerleyecek bildiğim kadarı ile.

mustafaguler
Müdavim
Mesajlar: 758
Kayıt: 05 Haz Cmt, 2010 17:12

Mesajgönderen mustafaguler » 03 Nis Prş, 2014 19:36

Esat yazdı:
mustafaguler yazdı:Şu linkte çözüm ortaklıkları yazılmış ama çok küçük yazmışlar, Cer falan Almanya'dan yani önemli parçalar oradan gelmiş görebildiğim kadarıyla

http://www.yerlitramvay.com/uretim-sure ... -ortakligi


:) E tamam bulmuşsun işte cevabı. Vossloh-Kiepe. Bozankaya' da Vossloh ile ilerleyecek bildiğim kadarı ile.
O zaman bir soru sorayım abi :twisted: Şuan Vossloh motorlarını kullanan araçlar hangileri ya da hangi markalar?

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 16447
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesajgönderen Esat » 04 Nis Cum, 2014 06:46

http://www.vossloh-rail-services.com/tr/home/home.html

Burada bakım hizmetlerinden bahsetmiş ama innotrans da pek çok aracını getirmişti diye hatırlıyorum, bakım onarım araçları dışında tramvay araçları da vardı ama hangi ülkelerde kullanılıyor bir şey diyemeyeceğim, belki bizim ki gibi projelerde yer alıyordur, yani tek başına araç üreticisi gibi değil de.

şöyle bir iki resim ve bilgi var

http://www.vossloh-middle-east.com/en/l ... tives.html

http://www.vossloh-middle-east.com/en/l ... icles.html

http://www.vossloh-middle-east.com/en/l ... metro.html


“Toplu Taşıma Araçları” sayfasına dön

Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 3 misafir