tr-RB.10 » TCDD Raybüs

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

tr-RB.10 » TCDD Raybüs

Mesajgönderen Mehmet Kasım » 23 May Cum, 2008 09:05

http://www.lojiport.com/news_detail.php?id=7922

TCDD Genel Müdürü Süleyman Karaman, saatte 140 kilometre hız yapabilen dizel motorlu tren setlerinin ilkini teslim aldı.

TCDD, yıl sonunda raylarda 'otobüs tipi' işletmeciliğe başlıyor. Güney Kore'den alınan 144 yolcu kapasiteli, sarsıntının ve titreşimin az olduğu raybüs tipi trenler ilk olarak Adana-Mersin hattı arasında kullanılacak. Dizel olarak üretilen Raybüsler, 500 kilometrenin altındaki mesafelerdeki hatlarda kullanılacak. Raybüsler, otobüsler gibi kısa zamanda durup kalkarak, seri ve konforlu ulaşım sağlıyor. Lokomotif gibi çekici bulunmayan sistemde, vagonlar bitişik halde ikili veya 4'lü olarak kullanılabiliyor.

Resim

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesajgönderen Mehmet Kasım » 23 May Cum, 2008 09:59

http://www.ulasimonline.com/DEMIRYOLU/7 ... -aldi.html

Adana-Mersin dışında Ankara-Kırıkkale, İzmir-Denizli'de de kullanılacakmış.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5249
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesajgönderen alabay » 23 May Cum, 2008 10:00

Burada da var bunlar, hem de çok. Motor sesleri kulağı patlatıyor :-( Banliyö şebekesinde kullanılıyor. Bence elektrifikasyon gerekirdi. Dizele tapmak, körle yatıp şaşı kalkmak gibi olacak bence.

B. Alabay

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesajgönderen Mehmet Kasım » 23 May Cum, 2008 10:19

Bir dizel modasıdır gidiyor? Benimde çok fazla detay bilgim yok. Bilgilendirirseniz sevinirim?

1-Dizel özellikleri?

2-Yakıt avantajı?

3-Gücü? Hızı?

4-Zararı?

Kullanıcı avatarı
Mahmut Pasa
Aylık Paso
Mesajlar: 82
Kayıt: 14 Eyl Cum, 2007 08:47

Mesajgönderen Mahmut Pasa » 24 May Cmt, 2008 21:06

sadece daha ucuzdur herhalde, başka ne faydası olacak, zarıl zarıl gürültü, duman, bence elektriklide daha hızlıdır ben bunların simulasyonlarını oynuyorum ara sıra dizeller iyi gitmiyor

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5249
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesajgönderen alabay » 25 May Pzr, 2008 23:08

Yok, problem elektrifikasyonda da olabilir, köprü, vs vs ...
Ben bugün bu konu için bir takım video çektim. Ama sürer herhalde, onları bir hazırladım mı, bir kaç parçası ya buraya sunulur, ya da (sanırım daha çok öyle olacak) Esat ustamıza.

Ama bugün yine o dizel modelleriyle gezdim ... eskisine nazaran biraz daha sessizdiler, ama iki şirketin çalıştırdığı trenler var, birbirlerine benzeseler de, belki teknik farkları olabilir, bu sefer "öteki" şirketin trenleriyle gezmem gerekti.

Hız açısından otobüse benzerler, ama bayağı da hızlandırılabilirler. Yine de daha çok tramvay (hadi hadi, lırttt) usûlünden gibiler, ama burada zaten bayağı zor alanda geziniyorlar, orman, tarla, dağ tepe, her bir kaç yüz metrede ya cadde veya bisiklet yolu kesiyor, tam tramvaylık yani :-)

Yanı sıra, bahsı geçen çiftkatlıları ve onları çeken süpermotorlu lokomotifleri de biraz görüntüledim. Bakalım, malzemeler olmuş mudur ...

B. Alabay


Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 16716
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesajgönderen Esat » 28 Eyl Pzr, 2008 17:43

Türkiye'de ilk defa TCDD 6. Bölge Müdürlüğü tarafından günlük 11 bin yolcunun taşındığı Adana-Mersin hattına gönderilen yeni yolcu setlerinin, ulaşımda hızın yanı sıra konfor da sağlayacağı belirtiliyor.

TCDD 6. Bölge Müdürü Hasan Tahsin Köprülü, kara yollarına göre daha güvenli ve rahat olması nedeniyle demir yollarına gösterilen ilginin her geçen gün arttığını söyledi.

Köprülü, demir yollarının sürekli yenilenerek, halka en iyi hizmeti vermeye devam ettiğini belirterek, şunları söyledi:

''Bu kapsamda yolcuların gidecekleri yere daha hızlı ve güvenli ulaşabilmesi için çeşitli yenilikler gerçekleştiriyoruz. TCDD Genel Müdürlüğü tarafından Güney Kore firması Hyundai'den her biri 10 milyon YTL civarında olan DMU model tren yolcu taşıma setleri alındı. İhalesi yapılan 12 setten ilk etapta gelen 2 tanesi Adana-Mersin hattına tahsis edildi. Dolayısıyla bu modern setler ilk kez bu hatta yolcularla buluşacak.''

Köprülü, ulaşımın güvenliğini sağlamak için 2 nokta hariç tüm kontrolsüz hemzemin geçitleri, güvenli hale getirdiklerini, iki kent arasındaki tren yolunun ulaşım güvenliğini sıkıntıya sokan 31 kilometrelik bölümde ihata çalışmalarını tamamladıklarını da kaydetti.


Bölge müdürü yolcu sayısının artması ve konforun artmasından söz ediyor tabii ki bu araçların orada kullanılması ile gerçekten iyide bir yolcu sayısı olan hatta sürat ve yeni araçlar ile konfor artışı buna paralel bir de yolcu artışı yaşanacaktır fakat bu hat ülkemizdeki belki de araçlara verilen zararın en yoğun olduğu bölge, tren taşlamanın nesi oyundur nesi zevklidir bu zevki ne tadabilmiş ne de anlayabilmiş değilim Allah en kısa zamanda bunu yapanların onlara bunu yaptıranların ve cemi cümlesinin belasını verirde Türkiye bir adım daha ileri gider diyorum.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesajgönderen Mehmet Kasım » 29 Eyl Pzt, 2008 21:07

Resim

Resim

Resim

Not : Haber ve içeriği yukarıda verildiği için link silinmiştir. -Esat-

Kullanıcı avatarı
kemal
Hareket Amiri
Mesajlar: 1397
Kayıt: 24 Eyl Pzt, 2007 09:41

Mesajgönderen kemal » 01 Eki Çrş, 2008 23:15

Resim

Bu bir raybüs İzmir civarında 1970 lere kadar kullanılmış (Alman MAN olsa gerek) ve bende bunun kullanımda iken çekilmiş resimleri de olacak...Bu bir tarih ve acilen onarılmalı , Alsancak sundurmalarında bulunan bu aracı gördüğümde hem şaşırdım hem üzüldüm hem de sevindim ...Türkiye'de Atatürk zamanından kalan ilk raybüslerden ...gerçekten müthiş.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 16716
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesajgönderen Esat » 02 Eki Prş, 2008 01:43

kemal yazdı:Bu bir raybüs İzmir civarında 1970 lere kadar kullanılmış (Alman MAN olsa gerek) ve bende bunun kullanımda iken çekilmiş resimleri de olacak...Bu bir tarih ve acilen onarılmalı , Alsancak sundurmalarında bulunan bu aracı gördüğümde hem şaşırdım hem üzüldüm hem de sevindim ...Türkiye'de Atatürk zamanından kalan ilk raybüslerden ...gerçekten müthiş.


Ne yaptın be Kemal abim benim ne yaptın sen?? Kurda kuzu teslim ettin ya!! Şimdi yarım ayakla da olsa duran bu tarihi yok etsinler diye ortayamı çıkarttın, hiç mi bilmezsin ilkyardım rezaletlerini suya düşen adamı boynuna ip atıp çıkartırız biz ah ah ben hakikatten üzüldüm şimdi, kimbilir bu gerçekten bizler için bir tarih demek olan araç için nasıl bir kurtarma operasyonu yapılacak :D

Kullanıcı avatarı
kemal
Hareket Amiri
Mesajlar: 1397
Kayıt: 24 Eyl Pzt, 2007 09:41

Mesajgönderen kemal » 03 Eki Cum, 2008 22:27

Resim
işte MAN raylarda hüküm sürerken :)


“Toplu Taşıma Araçları” sayfasına dön

Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 2 misafir