tr-RB.10 » TCDD Raybüs

Kullanıcı avatarı
kemal
Hareket Amiri
Mesajlar: 1397
Kayıt: 24 Eyl Pzt, 2007 09:41

Fiat MT 55000 serisi mototren veya raybüsler

Mesajgönderen kemal » 03 Eki Cum, 2008 22:32

Buna ne demeli hala iş gören şirin şeker İzmir civarı raybüsleri; 1960 lardan bugüne.

Resim

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5249
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesajgönderen alabay » 03 Eki Cum, 2008 23:46

Biz bu tip şeylere burada aslında banliyö treni deriz. Raybüs hakikaten daha çok otobüs gibi küçük bir şey. Bir yerde maketle ilgili konu açılmıştı ... Yani o mazotlu trenler de raybüs olarak burada geçmez (Schienenbus).
Schiltach'ta (Şiltah) müzelik olarak duran o eski ama kocaman raybüsten anlatmıştım galiba. Biraz maliyeti oluyor, ama koruyorlar. Resmini çekemedim henüz, buradan 60 - 70 km ötede, ormanın ortasında :-)

B. Alabay

Kullanıcı avatarı
kemal
Hareket Amiri
Mesajlar: 1397
Kayıt: 24 Eyl Pzt, 2007 09:41

Fiat MT 5700 Raybüs

Mesajgönderen kemal » 04 Eki Cmt, 2008 22:24

Doğru burada da öyle; bu üstteki MT55000 için mototren deniyor ama bunların daha yeni tipleri olan Fiat MT5700 ler ile aynı serinin devamı oluyorlar ki MT 5700 tam anlamı ile raybüs sınıfına girer...:
Resim
Tip:Fiat MT 5700
Motor Gücü: 560 BG
Yapım Yılı: 1993
Dizi Teşkilatı: Tekli Vagon
Üretim Adedi: 30
En son kemal tarafından 04 Eki Cmt, 2008 22:57 tarihinde düzenlendi, toplamda 1 kere düzenlendi.

Kullanıcı avatarı
kemal
Hareket Amiri
Mesajlar: 1397
Kayıt: 24 Eyl Pzt, 2007 09:41

Mesajgönderen kemal » 04 Eki Cmt, 2008 22:50

Üstteki MAN raybüse ait bilgiler:
Tip:21-25
Dingil Düzeni: A'1'
Motor Gücü: 120 BG
Aktarma Tipi: Mekanik
Yapım Yılı: 1934
Fren Donanımı ve Kompresörü: Knorr
Azami Hızı: 75 km/sa
Dizi Teşkilatı: Motorlu Vagon
Yolcu Kapasitesi: II Mevki 10 kişi, III Mevki 37 kişi

Üstteki Fiat MT5500-55000 e ait bilgiler:
Üretici ve Tarihi: Fiat, 1961
Dingil Tertibi: 1A'A1'+2'2'+1A'A1'
Motor Gücü: 580 BG (4 x 145)
Orijinal Motoru: Fiat 203.0/762
Güç Aktarımı: Hidrolik kavramalı 5 vitesli
En Yüksek Hız: 90 km/saat
Koltuk Adedi (orijinal): 199 kişi (II mevki)
Buhar Şofajı (orijinal): Webasto 120 W I

Kullanıcı avatarı
kemal
Hareket Amiri
Mesajlar: 1397
Kayıt: 24 Eyl Pzt, 2007 09:41

Rotem DM 15000 Körüklü raybüs

Mesajgönderen kemal » 17 Eki Cum, 2008 23:34

Sempozyum için Haydarpaşada idi:
Resim

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 16708
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesajgönderen Esat » 23 Eki Prş, 2008 12:54

TCDD Genel Müdürü Süleyman Karaman, saatte 140 km hız yapan ve Adana-Mersin arasını 35-40 dakikaya indirecek raybüsleri devreye aldıklarını söyledi. İhalesi yapılan 12 set trenden ikisinin denenmek üzere Mersin’e getirildiğini ifade eden Karaman, Adana-Mersin arasında 1 ay süreyle test sürüşü yapacaklarını belirtti. “Gerekli testler yapıldıktan iki ay sonra da hizmete gireceğini umuyoruz” diye konuşan Süleyman Karaman, Yöre halkının 2009’da uçak konforundaki raybüsü kullanmaya başlayacağı müjdesini verdi.


Lojiport.com un TCDD Genel Müdürü ile yaptığı görüşmede raybüs ile ilgili aldığı bilgiler, bu bölgede hakikatten ciddi bir tren ile yolcu taşımacılığı olduğu anlatılıyor yıllar önce Tarsus' a gittiğimde orada da bir demiryolu vardı ve sürekli olarak trenler işliyordu ama yolun altyapısı hiçte iyi görünmüyordu umarım yol geçen hanı durumundaki o yollarıda düzeltmişlerdir.

Kullanıcı avatarı
kemal
Hareket Amiri
Mesajlar: 1397
Kayıt: 24 Eyl Pzt, 2007 09:41

SCF / AEG Raybüs yada MT 5400 mototren

Mesajgönderen kemal » 09 Kas Pzr, 2008 23:45

Resim

Resim slayttan tarama 1995 yılında Çamlık müzesinde çekildi.Şimdi bunlardan kaldı mı kalmadımı bilmiyorum . çünkü Çamlık müzesi galiba artık sadece buharlı lokomotiflere ait :?

Özellikleri:
Dingil Düzeni: 1A' A1'
Motor Gücü: 340 BG
Aktarma Tipi: Hidrolik
Yapım Yılı: 1953
Fren Donanımı ve Kompresörü: K VI
Azami Hızı: 90 km/sa (?)
Yolcu Kapasitesi: II Mevki 24 kişi, III Mevki 28 Kişi, Ayakta 100 kişi
En son kemal tarafından 10 Kas Pzt, 2008 10:14 tarihinde düzenlendi, toplamda 2 kere düzenlendi.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 16708
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesajgönderen Esat » 09 Kas Pzr, 2008 23:48

Çamlık müzesini duymuştum, bende sadece buharlı lokolar var diye hatırlıyorum, nette bir yerlerde resimlerini görmüştüm, vay be AEG ha :) ben bu işlere başlayana kadar AEG yi sadece buzdolabı bilirdim :D

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5249
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesajgönderen alabay » 10 Kas Pzt, 2008 08:40

Seni şakacı seni ... AEG otomobil, lokomotif ve ta uçağa kadar her teknik şeyi yaptı. Buzdolabı da, evet.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5249
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesajgönderen alabay » 30 Haz Sal, 2009 17:23

Schiltach'ı anlatmışım ben zaten ... İstanbul'dan geldiğimde, oradan geçtiğim için, o raybüsün bir kaç resmini çektim bize ...

İşte bu:

Resim

Resim

Resim

Resim

Resim

B. Alabay

Kullanıcı avatarı
kemal
Hareket Amiri
Mesajlar: 1397
Kayıt: 24 Eyl Pzt, 2007 09:41

Mesajgönderen kemal » 01 Tem Çrş, 2009 08:52

Çok güzel ama buna bir boya lazım galiba solmuş regi...

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5249
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesajgönderen alabay » 01 Tem Çrş, 2009 09:18

Sergi için alınmıştı, sonra Schiltach'a bunun bakımı vesairesi çok pahallıya patladı, öyle duruyor şimdi. Yanında levhalar var, tarihini yazmışlar. Ama biraz unutulmuş bir şey ve yer. Renk ... tadilat olur, o da tarihî şeylerde restorasyon olarak - belki - özel kurallara tâbi. Bilmem. Ama şu an Almanya zaten her konuda parasal çok sıkışık, yani onu boya desen, bir yerleriyle gülerler ;-)

B. Alabay


“Toplu Taşıma Araçları” sayfasına dön

Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 10 misafir