ist-MB.10 » Metrobüs Araçları - Genel Tartışma / Kar

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 16710
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesajgönderen Esat » 22 Haz Sal, 2010 01:58

Metrobüs hattı Topkapı istasyonunda iki metrobüs Mercedes karesi

Resim

Resim

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5249
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesajgönderen alabay » 22 Haz Sal, 2010 07:40

Ben bir zamanlar (2005/2006) bu otobüslerin ters yönden gideceğini kehanetinde bulunduğumda, herkes benimle alay etmişti, böyyüg olaşımm kahramanları da, inanamamışlardı. Bak hele, kim doğru çıkmış ...

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 16710
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesajgönderen Esat » 28 Tem Çrş, 2010 20:47

Metrobüs hattında elektrikli 2 adet otobüsün denemesi yapılıyormuş, valla eğer üstündeki aküler ile Halıcıoğlu ve Sefaköy rampalarını çıkabilecek metrobüs icat edildi ise bravo, yok eğer bu araçlar hibrid dediğimiz zora gelince dizel motora geçen araçlardan ise neden illa "ELEKTRİKLİ" diye hava atılıyor ya da laf cambazlığı yapılıyor bunu bir türlü anlamıyorum yahu, gerçekten şimdi sadece elektrik gücü ile çalışarak bu hattın her yerini tam kapasite ile sorunsuz geçen otobüs varmı? Valla teknoloji ilerledi biliyoruz da, tam hani İstanbul' da belediye elektrikli otomobiller için istasyonlar açma hazırlığında iken böyle bir haber bilmiyorum, dayımız yoktu siyasetçi olamadık ama bu söylemleri de biraz biliyoruz yani :) neyse sağlık olsun, bir şeyler gerçekten yapılsın da.

http://www.lojiport.com/news_detail.php?id=22870

Kadir Topbaş, Sarıyer-Çayırbaşı tünel inşaatında yaptığı incelemenin ardından basın mensuplarının sorularını cevapladı. Topbaş, metrobüs hattında 2 tane elektrikle çalışan otobüsün kullanımda olduğunun hatırlatılması üzerine, "Gönlümüz; yerli otobüslerden yana. Ama yerli otobüslerin hem kapasitesi sınırlı, hem şoför maliyeti fazla, hem de yakıt problemi var. Dışarıdakileri seçmemizin nedeni budur. Gelen otobüsler ise deneme amaçlıdır" diye konuştu.

Topbaş, tamamen elektrikle çalışan araçları kullanmak istediklerini belirterek, "Bu konuyla ilgili çalışmalarımız devam ediyor. İlk başta akaryakıtla çalışanların yerine doğalgaz, bunların da yerine elektrikle çalışan araçları düşünüyoruz" dedi.


Diğer taraftan haberdeki bir ifadeye takıldım,

"Gönlümüz; yerli otobüslerden yana. Ama yerli otobüslerin hem kapasitesi sınırlı, hem şoför maliyeti fazla, hem de yakıt problemi var. Dışarıdakileri seçmemizin nedeni budur. Gelen otobüsler ise deneme amaçlıdır"


Mercedes ve M.A.N. yerlimi yabancı mı? Bu iki firmanında ülkemizde üretimi varmı yokmu? Parasını verdikten sonra ya da alım garantisi verdikten sonra gerek bu firmalara gerekse ülkemizin malı olan B.M.C. gibi firmalara ya da Güleryüz istenen kapasitede araç üretemez mi? Yakışmadı bu sözler sayın Başkanım. Ülkemizde Euro4 motorlu araç yapılamıyor mu? Ayrıca Şoför maliyeti fazla ne demek? Avrupa' da imal edilenleri 1 şoför kullanıyor bizim ülkemizde üretilenleri 3 şoför mü kullanıyor? Vardiya hesabı sormuyorum aracı hareket ettirmek için herhangi bir anda gerekli olan Şoför adedini soruyorum? Sadece merak ettiğim için soruyorum. Neyse sonuç olarak bir şekilde İBB metrobüs hattındaki araçlar içinde bir değişim süreci öngörmüş, önce LPG li ye geçilecek, yani bir masraf sonra elektrikli sistem oturunca onlara geçilecek bir daha masraf, valla ben dünyada Türkiye' den daha zengin ülke tanımıyorum ha.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 16710
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesajgönderen Esat » 28 Tem Çrş, 2010 21:47

Hemen kendimi tekzip edeyim :) Haber7.com da yayınlanan konu ile ilgili haberin tam metninde Başkan Topbaş olayı başka ifadeler ile anlatıyor:

Bir Polonya firmasının denemek için kendilerine iki adet araç gönderdiğini anlatan Topbaş, "Başka firmalar da gönderebilir. Bizim arzumuz tamamen elektrikli araçlara geçebilmek. Şuan kullandığımız hibrit sistemli, yani yakıtta elektrikle de kullanılabiliyor. Tercihimiz tamamen elektrikli araçlar. Bu otobüsler büyük. Yerli üretimler daha küçük. Tercihimiz yerli üretimler. Otobüs A.Ş. şuanda çalışmalarını yerli otobüs üzerinde yapıyor. Değerlendirmeler yapılıyor. Polonya'dan gelen araçlar da deneniyor.

Şuan için bir alım söz konusu değil. Ama bizim esas amacımız tamamen elektrikli ve yerli üretim olması" diye konuştu.


http://www.haber7.com/haber/20100728/To ... c-sozu.php

2 kaynak, 2 farklı metin. Yorum farkımı anlayış farkımı bilemem ben yayınlamak ile mükellefim. Burada Başkan araçların hibrit olduğunu ifade etmiş, yani bir defa daha şüphelerimde ve accuk küccücük teknik bilgimde haklı çıktım derim bu habere göre de :) bakalım bu konu uzun soluklu bir konu zaten, ha deyince elektrikli araçların sisteme dahil olacağını sanmıyorum, ayrıca aman siz siz olun Polonya' dan uzak durun derim :D ucuz ve kötü işçilik, standart doğu bloğu tasarımı görsellik ve konfor sıfır, sadece kaya gibi malzemenin birbirine tutturulması, kaynak izleri bile temizlenmez :D:D yahu ne kadar da sevmemişim ben bu Polanları.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5249
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesajgönderen alabay » 29 Tem Prş, 2010 07:09

Allah Allaaah ... sen Kraków'u görmedin galiba ... git de gör, sonra utan. Polonyalılar bu konuda gayet ileri, hem de oha dercesine :-) Çek'in yaptığını Polonyalı neden yapmasın?

İSMAİLÇELİK
Sezonluk Yolcu
Mesajlar: 156
Kayıt: 05 Haz Cum, 2009 15:17

Mesajgönderen İSMAİLÇELİK » 21 Tem Prş, 2011 08:13

Yazıldımı bilmiyorum Yenibosna metrobüs durağına ilave indirme peronu yapıldı.(Cevizlibağ,Şirinevler,Sefaköy gibi)

Beşyol Metrobüs durağının yapımına başlandı.

Zincirlikuyu'dada metrobüs ile Esentepe(ne hikmetse adı Gayrettepe)metro istasyonu arasında yaya tüneli inşaatına başlandı.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 16710
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesajgönderen Esat » 21 Tem Prş, 2011 10:28

Teşekkürler, yok yazan olmadı galiba. Allah razı olsun ara sıra siz girip bir iki haberi bizede ulaştırıyorsunuz.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 16710
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesajgönderen Esat » 20 Kas Pzr, 2011 00:16

Arkadaşlar, bana metrobüse binen biri lazım :):) yani bir sorum var. İETT sitesindeki bilgilerden yola çıkarak bu hatta toplam 334 aracın görev yaptığını, filo da 50 Phileas ve 250 Capacity olduğunu biliyorum, peki geri kalan 34 araç nedir? Körüklü Citaro varmı bu hatta? Bir ara yeşil körüklülerde vardı diye hatırlıyorum başlarda bilgisi olan, ya da bir yerlerde okumuşluğu olan var ise lütfen paylaşsın, bu hat içinde bir broşür yaptımda tamamlayayım bari :)

Hakan
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1434
Kayıt: 29 Oca Sal, 2008 15:44

Mesajgönderen Hakan » 20 Kas Pzr, 2011 00:35

Esat sayısını bilmiyorum ama yeşil körüklülerden az da olsa çalışıyor, ama genelde sabah ve akşamları oluyor galiba onlar. Bildiğim kadarıyla İETT yeni Capacity'ler alıp yeşilleri bu hattan tamamen uzaklaştırmak istiyor...

Hat yeni açıldığında, hattın Zincirlikuyu-Topkapı kesimi açılmışmıydı hatırlamıyorum ama çift katlılar bile çalıştı bu hatta ama peyderpey azaldılar ve şimdi Avcılar-Topkapı arasında dandik Phileas'lar, hattın tamamında Capacity'ler ve seyrek olarak da Citaro körüklüler çalışıyor...

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 16710
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesajgönderen Esat » 20 Kas Pzr, 2011 00:40

O zaman doğrudur, rakamdaki eksik olan 34 araç en azından pik saatte görev yapan Mercedes Citarolar, bende yeşil gördüğümü iyi hatırlıyorum ama emin olamadım, diğer taraftan başka bir ihtimalde kalmıyordu, teşekkürler Hakan.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 16710
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesajgönderen Esat » 21 Kas Pzt, 2011 10:48

Metrobüs hattında da günlük İETT de yazılı veriye göre 715 bin, haberlere yansıyan rakamlara göre 850 bin civarında bir yolcu söz konusu imiş, bu bağlamda İBB araç sayısını arttırmak için çalışma yaptığını açıklamış, daha önce bu araçlarda yerli tercih edilirse Sabancı grubu işe talip olduğunu açıklamış ardından da KOÇ grubuda Otokar markası ile bir açıklama yapmış. Ortada üretilmiş bir araçları yok, tamam üretim yapıyorlar, ama ben bu söylemleri çok gevşek buluyorum, bu 2 saatte Atina'yı alırız gibi bir şey :) fırsat versinler bende neler yaparım ama olmuyor işte be :)

http://www.zaman.com.tr/haber.do?habern ... metrobuste

Topbaş'ın açıklamalarına göre önümüzdeki iki yıl içinde 250 adet yeni metrobüs alınacak. Sabancı Holding Yönetim Kurulu Başkanı Güler Sabancı'nın bu konuda Topbaş'ı ziyaretinin ardından Koç Grubu da Otokar üzerinden bu konuya ilgi duyduklarını dile getirdi. Böylece tartışmalara neden olan ilk metrobüs alımlarında üretime hazır olmayan yerli üreticiler için de yeni bir kapı aralanmış oldu. Kamu İhale Kanunu'nda yerlilere öncelik tanınması da bu alanda yerli üreticilerin ilgisini artırıyor.

Savunma sanayii için zırhlı araçlar, otobüs, minibüs üreten Otokar'ın Genel Müdürü Serdar Görgüç, metrobüs üretmenin çok zor olmayacağını belirterek, "Fabrikamızda yeni bant açmamıza gerek yok. Mevcut belediye otobüsünün üretildiği bant yeterli olur. Zaten genişlik aynı, sadece uzunluk farklı. O da körüklü. Önemli olan Ar-Ge. Metrobüste tüm görev mühendislere düşüyor. Minimum 2 yıllık bir süreçte metrobüs geliştirilebilir. Metrobüs sadece iç pazara değil, ihracat için de düşünülebilir. Dünyada bazı ülkelerde böyle özel şeritli yollarda giden metrobüs sistemi bulunuyor." dedi.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 16710
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesajgönderen Esat » 14 Oca Cmt, 2012 23:59

http://www.rayturk.net/?p=2357

İETT yeni 221 metrobüs aracı alımı için ihale yapmış ve ihalesi "Mercedes Benz Türk" kazanmış, bana ismi bile yeter hayırlı uğurlu olsun diyorum. :D İhale gereği alımı yapılacak alçak tabanlı araçlar Mercedes Conecto serisinden olacakmış, habere göre imzalar dahi atılmış. Bu araçlar metrobüs hattına alınınca Citaro lar seferden çekilecekmi acaba?

Eylül 2012′ye kadar teslim edilecek olan 221 adet körüklü Mercedes-Benz Conecto’nun, 5 yıl garantili olacağı ve bu süre boyunca bakımlarının Mercedes-Benz Türk tarafından yapılacağı belirtildi. Mercedes-Benz Türk tarafından İstanbul Hoşdere Otobüs Fabrikası’nda üretilen 155 yolcu kapasiteli, körüklü Mercedes-Benz Conecto’nun tam alçak tabanı, duraklarda binip-inmeyi kolaylaştıran yana yatma özelliği, üç adet 19 inch LCD ekran ve 8 adet kamera, araç içi ve araç dışı anons sistemi, en güncel teknolojileri içeren aktif ve pasif güvenlik sistemleri ve Euro 5 çevre normuna uygun olduğu bildirildi. İstanbul halkına hizmet veren İETT filosunun yüzde 50′sinin Mercedes-Benz marka otobüslerden oluştuğu hatırlatıldı.


“Toplu Taşıma Araçları” sayfasına dön

Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 2 misafir