ist-M.10:02 » Şişhane-Darüşşafaka Rotem Araçlar

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

ist-M.10:02 » Şişhane-Darüşşafaka R

Mesajgönderen Mehmet Kasım » 14 Tem Pzt, 2008 13:42

http://www.arkitera.com/h31572--istanbu ... hazir.html

Türk-Kore ortak girişimi Eurotem tarafından kurulan, TCDD'nin de ortağı olduğu fabrika, İstanbul Metrosu için yapılan tren setini teslime hazırlanıyor.

Adapazarı'nda iki yıl önce Türk- Kore ortak girişimi Eurotem tarafından kurulan fabrika, İstanbul Metrosu için yapılan tren setinin ilkini Eylül başında İstanbul Belediyesine teslim edecek. İstanbul metrosu için fabrikada 92 araç üretilecek.


YENİKAPI-HACIOSMAN HATTI İÇİN.

Tabi başlangıçta Şişhane-Maslak...
Resim

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 16577
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesajgönderen Esat » 14 Tem Pzt, 2008 19:45

Araçlar normalde Ağustos ayında teslim edilmeye başlanacaktı fakat halihazırda bu araçların ne Esenler de depolanması mümkün ne de Seyrantepe ye indirilmesi, dolayısı ile olabildiğince ileri bir tarihe atılmaya çalışılıyordu bu da Eylül olmuş yani 1 ay kadar sarkıtılmış, araçlar halen Tekfen önündeki aç kapa dan indirilecek, ama o tarihe kadar Seyrantepe de araç indirme için uygun bir alan yapılırmı, ray döşenir mi bir şey söyleyemem.

Adapazarı'nda iki yıl önce Türk- Kore ortak girişimi Eurotem tarafından kurulan fabrika, İstanbul Metrosu için yapılan tren setinin ilkini Eylül başında İstanbul Belediyesine teslim edecek. İstanbul metrosu için fabrikada 92 araç üretilecek. Araçların tamamı 2009'un Eylül ayında belediyeye teslim edilecek. İstanbul Büyükşehir Belediyesi, tren setlerini Levent-Yenikapı arasında çalıştıracak. Hafif raylı metro trenlerinde, mevcut metro araçlarından farklı olarak klima bulunacak. Ancak, bu trenlerin diğerlerinden tek farkı klimalı olmaları değil. En büyük fark, Türkiye'de kullanılan bu ve benzeri trenlerin yüzde 30'un yerli üretim olması. Fabrika Genel Müdürü Gil-Young Chung, planladıkları yeni tesisle yerli üretimin yüzde 65'e çıkacağını açıklayarak şunları söyledi: "Trenlerin gövdesi G. Korde'deki Eurotem'in fabrikasından geliyor. Elektronik tesisat dahil, tüm montaj işlemleri Türkiye'de yapılıyor. Bu oran yüzde 30 seviyelerinde... Şimdi, fabrikamızın hemen yanında 11 bin metre kare kapalı alanı olacak yeni bir fabrika kurmayı planlıyoruz. 15 milyon dolarlık bir yatırım yapılacak. Yeni fabrikada trenlerin gövdesi üretilecek. Böylece, yerli üretim payı yüzde 30'dan kademeli olarak yüzde 65'e çıkacak. Bu şu demek oluyor; Türkiye'de otomobilden sonra tren yan sanayi oluşacak. Binlerce insana yeni iş kapası açılacak."


Haber : Olcay Dilek - Sabah

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5249
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesajgönderen alabay » 14 Tem Pzt, 2008 21:13

Ya, sisteme araç dahil etmek için yer yapılmaz mı?! Basit bir ek tek hat bile olsa.
İşte diyorum ya, doğru dürüst bir ağ olsa, her yerden her yere vasıta kaydırması olurdu, yok ora pırt, bura fırt işte böyle durumlar yaratır, her yere has depo, her yere has sistem. Kötü.

B. Alabay

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 16577
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesajgönderen Esat » 14 Tem Pzt, 2008 22:52

Seyrantepe yapılıyor işte :) Yahu Başar sen hiç "Proje Yönetimi" diye bir şey duydunmu? Bunun Almancası nedir? Hani bizimkiler Türkçe anlamıyor ben artık Almanca anıracağım, PROJEEE YÖNETİMİİİİ, PROJEE YÖNETİMİİİİİ, tabi bu şimdi bizde yanlış anlaşılır :) yahu bu işin başında proje müdür var onu mu soruyon derler, yazık ki ne yazık.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5249
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesajgönderen alabay » 15 Tem Sal, 2008 08:04

Projektleitung (proyektlaytung) denir. Ama ondan önce de bir Projektierung (projelendirme) ve ve Stadtplanung (Şehir plânlaması) gerek. Ve bunlar başkana değil, şehre bağlı olmalı.
Seyrantepe'ye hakikaten bir çıkış rayı da yapılacak mı? YOksa depo yerüstünde mi? Berlin'de Olympiastadion tarafında kocaman bir depo var, öyle bir şey mi? Benim bildiğim, Berlin'de çoğu tünelin de depo plarak kullanılması, yani en az üç raylılar, orta refüj park alanı.
Hm, Viki'ye bir baktım, bir küçükprofil, üç de büyükprofil atölyesi varmış. Bir tane de ilâve depo alanı varmış. O bahsettiğim Olympiastadion'danki atölye Grunewald atölyesi. Werkstätten (Werkstatt'ın çoğulu, atölye) kısmında gösteriliyor: http://de.wikipedia.org/wiki/U-Bahn_Berlin#Werkst.C3.A4tten.

B. Alabay

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesajgönderen Mehmet Kasım » 12 Eyl Cum, 2008 13:17

http://www.hurriyet.com.tr/gundem/9882489.asp

DARÜŞŞAFAKA diyor resimde. Maslak'tan da öteye gidecek demektir o zaman.

Resim

Resim
Resim
Resim
Resim
Resim
Resim
Resim

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesajgönderen Mehmet Kasım » 12 Eyl Cum, 2008 14:49

http://www.ibb.gov.tr/tr-TR/Haberler/Pa ... eniID=5411

Güney Koreli Hayundai Rotem firması tarafından üretilen vagonların 4 tanesi İstanbul’a getirildi. Vagonlardan biri Taksim meydanı’nın da halkın beğenisine sunulacak, üç vagon ise Levent de metro raylarına indirilecek.

Önümüzdeki hafta 8 vagon daha Türkiye’ye getirilecek.

Yıl sonuna kadar hatta indirilen vagon sayısı 28’i olacak. 2009 yılında teslim edilecek vagonlarla birlikte proje kapsamında alınacak vagon sayısı 92 olacak. Halen Taksim- 4.levent hattında 32 vagon kullanılıyor. Yeni vagonların hizmete alınmasıyla birlikte filo 124 vagona çıkacak. 2009 yılı sonunda hattın yolcu taşıma kapasitesi 4 katına çıkarılmış olacak.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 16577
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesajgönderen Esat » 12 Eyl Cum, 2008 21:56

Hatirliyormusunuz bu haberler ilk ciktiginda hatta baskan Kore ye gittiginde bir arac ile poz vermislerdi herkes bu araci bekliyordu ama su gelen seye bakin ne kadar kötü bir Alstom kopyasi, araci benzetmek icin herhalde Bursadaki bütün kaportacilari dolasmislar kapilar M3 icin gelen ama T4 te kullanimak istenen modellerdekiler ile ayni kapilara sahip ki zaten kulagima calinanlara göre o araclarinda modeli aslinda Adtranz a ait ve Adtranz Rottem degil Bombardier tarafindan satin alinmis Rottem ise bu araclari ayni tipte üretti, bu lisans islerinin bu kadar kolay oldugunu sanmiyorum bir zamanlar RTE yi ürettirmeyen bu üreticiler Rottem e kolay kolay kaptirmazlardi diye düsünüyorum bakalim bir gün cikar kokusu

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5249
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesajgönderen alabay » 14 Eyl Pzr, 2008 13:04

Gidecek yeri gösteren yer bayağı küçük. Bakalım oraya gelecekte (!) gereken tüm istasyon isimlerini sığdırabilirler mi.

B.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesajgönderen Mehmet Kasım » 15 Eyl Pzt, 2008 07:53

Esat yazdı:Hatirliyormusunuz bu haberler ilk ciktiginda hatta baskan Kore ye gittiginde bir arac ile poz vermislerdi


O araçlar başka hatta kullanılacaklar olabilir mi?

Esat yazdı: herkes bu araci bekliyordu ama su gelen seye bakin ne kadar kötü bir Alstom kopyasi,


Ben o kadarda kötü görünmediğini düşünüyorum. Dışına kaplama yaparlar sanırım. Renk gelir. Bir gelsin deneyelim. Ben size daha net bilgi veririm.

Ayrıca dünyada vagon sıkıntısı olduğu söyleniyor. Ne kadar doğru bilemiyorum.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5249
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesajgönderen alabay » 15 Eyl Pzt, 2008 12:13

Berlin'de vagon sıkıntısı yoh :-)
Prag'ta da yoh!

B. Alabay

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesajgönderen Mehmet Kasım » 15 Eyl Pzt, 2008 12:48

50 sene önce oturmuş bir sistemin sıkıntısı olmaz tabi. Yeni talepleri karşılamada sıkıntılar varmış. O yüzden istediğini alamıyorsun hemen. Hep gecikiyor.

Pirak yavvv...

Berlin in berlin :D


“Toplu Taşıma Araçları” sayfasına dön

Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 2 misafir