ist-M.10:02 » Şişhane-Darüşşafaka Rotem Araçlar

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 16577
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesajgönderen Esat » 16 Eyl Sal, 2008 14:26

Kişisel bir alışkanlık yani, daha önce bu tip bir yöntem görse idin yadırgamazdın o zaman?

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5249
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesajgönderen alabay » 16 Eyl Sal, 2008 15:05

Gördüğüm yere bakar :-) Şimdi de Hostivař'ı hatırlıyorum ... bekle, metronun deposu ve istasyonu yerüstünde aynı yerde, giden de bir ray var ... falan filan. Bu hostivarj okunuyor aşağı yukarı.

Yani sence metroyu böyle delikten sarkıtmak kolay yöntem mi?

B. Alabay

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 16577
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesajgönderen Esat » 16 Eyl Sal, 2008 15:38

Bence çok zor değil o treni yatayda sokabileceğin bir delik yoksa mecburen bu şekilde dikine bir delikten indiriyorsun :) ve bence çok zor değil, vinç operatörleri işini dogru yapıyorsa ve operasyonu bir kişi kumanda ediyorsa çok basit bir işlem, indirmekten ziyade raya denk getirtmek ve orada tutmak daha zor bence

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5249
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesajgönderen alabay » 16 Eyl Sal, 2008 15:54

Yine maşaallah çok erkekimsi bir temayı bulmuşuk ... :-)

B. Alabay

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 16577
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesajgönderen Esat » 17 Eyl Çrş, 2008 23:48

Valla yöntemler tartışılır sence Berlin Hauptbahnhof un o orta bağlantısını iki devasa vinç imal ederek fırtınalı bir havada bütün risklere rağmen aşağı sarkıtarak tabir yerinde ise Fantezinin Kralını yaparak monte etmek ne kadar mantıklı idi? Bu işi Türk mühendisler yapsa o Garın işletmesini aylarca durdurur, yolcuları 2 km geride indirip yürütür, ve normal inşaat yöntemleri ile yaparlar.

cengiz
Mesajlar: 1
Kayıt: 14 Eyl Pzr, 2008 00:43

Metro Vagonları

Mesajgönderen cengiz » 22 Eyl Pzt, 2008 22:54

Nelerden bahsediyorsunuz siz yahu,siz hiç Bakü'nün Metro'sunu gördünüzmü,Bizim eski Banliyö Trenlerine benziyorlar.Bu teknoloj harikası vagonlar bir çok Avrupa ülkesinde bile yok,bence bu yeni alınan vagonlarla övünmemiz lazımdır.......

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5249
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesajgönderen alabay » 22 Eyl Pzt, 2008 23:09

Bakü'nün metrosu eski Sovyet tipi değil mi? Bildiğim kadarıyla onlar bayağı iyiydi. Daha ilginç olan Bakü'nün o garip çift çengel hatlarıydı (yoksa bu şimdi Erivan mıydı?! Yok, galiba Bakü'ydü ...).

Esat, bilmem, ama Almanlar bu teknik şeyleri genelde beceriyor. Yani, kaza falan da oluyor, Berlin Başgar'da feci bir şekilde bir demir parçası düşmüştü (biz yeni ayrılmıştık, tesadüfe bak), ama yine de, teknoloji burada harika. Sadece güney/kuzey farkı var, kuzeyde bir ayda yapılan, güneyde beş yıl sürer ...

B. Alabay

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 16577
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Re: Metro Vagonları

Mesajgönderen Esat » 23 Eyl Sal, 2008 02:11

cengiz yazdı:Nelerden bahsediyorsunuz siz yahu,siz hiç Bakü'nün Metro'sunu gördünüzmü,Bizim eski Banliyö Trenlerine benziyorlar.Bu teknoloj harikası vagonlar bir çok Avrupa ülkesinde bile yok,bence bu yeni alınan vagonlarla övünmemiz lazımdır.......


Övünmeye devam edin o zaman :) tabi biraz bilgi sahibi olduktan sonra övünmenizde fayda var derim, teknoloji harikası dediğiniz şeyler 10 sene önce standarta geçmiş şeyler, birde bir çok Avrupa ülkesinde yok derken? olmayan araçlara o tabelaları takmak çokmu zor hani şu ışıklı nerede olduğunu gösteren? Paris in RER araçlarında var mesela sizce o araçlar kaç yıllık? Bana olmayanı yapar satarsanız övünürüm ama unutulmuşu yeni diye KAKTIRIRSANIZ utanırım.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5249
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesajgönderen alabay » 23 Eyl Sal, 2008 07:49

O teknoloji harikası işte eski Rus harikası. Da, Çekya o tipleri (Ečs) artık kaldırdı, yerine Siemens bilmemne (Rottem?) araçları çalışıyor. Bi bakiim ... he Siemens/Adtranz M1 serisi.

O eski Sovyet tipleri ve ardına ikinci jenerasyon Metrovagonmaş'tan yapıldı.

Sovyet tipi: http://de.wikipedia.org/w/index.php?title=Bild:Praha_metro_stary_vlak.jpg&filetimestamp=20050920230915
Yenileri: http://de.wikipedia.org/w/index.php?title=Bild:Prague_metro_station_Nadrazi_Holesovice.jpg&filetimestamp=20050822195607
Metrovagonmaş: http://de.wikipedia.org/wiki/Metrowagonmasch

B. Alabay

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 16577
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesajgönderen Esat » 26 Eyl Cum, 2008 14:09

Uzatmalar için düşünülen araç sayısı dörtlü dizi olarak en fazla dört diziden oluşması gerektiği düşünülmektedir.Bugüne kadar, iki aracın testlerine başlamış olup testlere devam edilmektedir.29 Ekim'e kadar testlerin tamamlanması beklenmektedir.


Bilgi edinmeye gelen cevap. Zaten şu anda 8 li dizi çalıştırılamayacağını 4.Levent in kullanımı için mecbur kalınan yöntemden anlıyoruz, test çalışmaları devam ediyormuş umarım bir aksaklık olmadan yetişir.

Kullanıcı avatarı
dispecer
Kaçak Yolcu
Mesajlar: 7
Kayıt: 16 Eki Prş, 2008 20:47

rotem metro

Mesajgönderen dispecer » 21 Eki Sal, 2008 11:14

Resim

Resim

Resim

Resim

Resim

Kullanıcı avatarı
dispecer
Kaçak Yolcu
Mesajlar: 7
Kayıt: 16 Eki Prş, 2008 20:47

ALSTOM-ROTEM

Mesajgönderen dispecer » 25 Eki Cmt, 2008 19:05

Arkadaşlar ben aracı kullandım araçlar kullanım açısından fena değil en azından teknik açıdan alstomdan 10 gömlek üstün.Konfor olarakta alstomdan iyi baz eksikleri yok değil ama elimizdeki ile kıyaslamak gerekirse mükemmel değil ama alstomdan iyi bir takım eksi yönleride roteme iletildi diğer vagonlarda göz önünde bulundurulacak


“Toplu Taşıma Araçları” sayfasına dön

Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 4 misafir