ist-M.10:02 » M2 Hattında Alstom ve Rotemler birlikte çalışm

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

ist-M.10:02 » M2 Hattında Alstom ve Rotemler birlikte &

Mesajgönderen Mehmet Kasım » 06 Kas Cum, 2009 09:17

İBB sitesinde aşağıdaki açıklama var. Açıklamadan anladığıma göre ALSTOM'un 32 vagonu hizmet veriyor. Yeni ihale sonucunda Rotem'in ihaleyi almasıyla şu ana kadar 68 olan sayı; sene sonunda 92 adet Rotem vagonu olacak.

M2 hattında eski-yeni toplam 124 vagon hizmet verecek. Peki bu karmaşa oluşturur mu? Alstom araçları ile rotem aynı hatta çalışması nasıl sonuç doğurur.


METRONUN ARAÇ SAYISI

Taksim - 4.Levent arasında 9 yıldır 32 vagon ile hizmet veriliyordu. Yeni bir ihale kapsamında 2006 Temmuz’da başlayan süreçle Yenikapı- Hacıosman arası hizmet vermek üzere 92 vagon alımı ihalesi yürütüldü. İlk vagon teslimi Eylül 2008 de oldu.

Bugüne kadar 68 vagon teslim alındı. Yılsonuna kadar 92 olacak.

Böylece toplam sayı 124’e çıkacak. Kapasite yılsonuna kadar 4 katına çıkacak.
Dolayısıyla inşa edilen Seyrantepe kompleksinin araçlar bu sayıya ulaşmakta iken yetiştirilerek hizmete alınması, sistemin sıhhatli işletilmesi açısından çok önemli bir yere sahip.


www.mkaslan.blogcu.com

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 16708
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesajgönderen Esat » 06 Kas Cum, 2009 09:45

Karmaşa oluşturacak bir şey varmı? Yani neyi kast ettiğini anlayamadım o yüzden soruyorum. Araçların dış görünüşü birbirinin aynısı yani bir sorun yok, diğer taraftan kısa parkur ya da başka güzergah çalışacak sa artık insanımız araç önü tabelaları okumayı öğrenmeli ama bunun içinde işletmeci araçların tabelalarını doğru bir şekilde düzenlemeli, M2 midir M16 mıdır G3 müdür bilelim yani, ve bu günümüzün teknolojisi ile pratik bir şekilde değiştirilebilecek elektronik tabelalar ile de olabilir, elektronik tabelalarda okunma zorluğu varsa da kapalı mekan olması ve genel bir ışık yansıması olmayacağı için okuma zorluğu olacağını da düşünmüyorum.

Karmaşa işletme de olurmu diye soruyorsan, zaten var o karmaşa :) aylardır yapılmaya çalışılan sinyalizasyon ve operasyon yazılımlarının geliştirilmesi bunun için yapılıyor, hattın her iki aracıda sorunsuz tanıyarak sistemi yöneten kişilere bilgilerini aktarması lazım, lazım ki karmaşa olmasın. Normal şartlarda iki aracın karışık çalışmasının bir dezavantajı yok, yeterki sisteminiz her aracı tanısın, burada sorun şu Alstom ile Rottem i kuple edemezsiniz, araçlar birbirini tanımaz, kaldı ki hatırladığım kadarı ile fiziki olarak ta mümkün değil bu araçlarda.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesajgönderen Mehmet Kasım » 06 Kas Cum, 2009 10:14

Tam olarak söylemek istediğim, hat yekpare işletmeye geçince bir seferin alstom ile bir seferin rotem ile yapılması doğrumudur?

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 16708
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesajgönderen Esat » 06 Kas Cum, 2009 10:51

Tamam işte, zaten gelen araçların dış görünümden pek çok kimse büyük bir fark ayırt edemeyecek, sistemde her iki aracı da tanıyacağı için işletme tarafında da bir sorun yok, dolayısı ile istenildiği gibi çalıştırılabilir diye düşünüyorum, bir Alstom bir Rotem olmasının bir eksisi yok, sadece şöyle bir eksi olabilir, yolcu gelen aracın içinden diğer vagona da geçebilirim düşünerek hemen peronun başında bekleyebilir ama gelen araç Alstom olursa bunu yapamaz bindiği vagonda kalır :)

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesajgönderen Mehmet Kasım » 13 Kas Cum, 2009 09:33

Sorun yok yani. Tamam.


“Toplu Taşıma Araçları” sayfasına dön

Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 7 misafir