ist-B.10:01 » Marmaray Araçları

Mehmet keles
Moderatör
Mesajlar: 233
Kayıt: 18 Ara Prş, 2008 23:25

Re: Marmaray metro araçları - ROTEM

Mesajgönderen Mehmet keles » 28 Mar Çrş, 2012 23:39

Esat yazdı:Mehmet bilgiler için teşekkürler, gerçi biraz karışık geldi bana ama, bir daha dikkatli okumalıyım herhalde.

Araçlardan yeni bir kaç kare, Kent ve Demiryolu grubundaki arkadaşlarımızdan alıntıdır.
Resim
Resim
Resim
Resim
Resim



Bu dandik aracı bugün(dün) haydarpaşada terk edilmiş olarak gördük maalesef biraz ilerde ise 7-8 adet 2012 model Demiryolu unimogları duruyordu. ???

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 16447
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesajgönderen Esat » 28 Mar Çrş, 2012 23:59

Araç için ben bilgisine güvendiğim iki ayrı yerden kötü söylemi aldım, yani kötü derken öyle abartıldığı gibi bir araç değil, eh işte deniliyor. Şimdi sende dandik deyince ister istemez niye diye soruyorum? :)

Mehmet keles
Moderatör
Mesajlar: 233
Kayıt: 18 Ara Prş, 2008 23:25

Mesajgönderen Mehmet keles » 29 Mar Prş, 2012 06:39

Esat, dandikten kastım, forklift bozması çekici içindi. Araçları incelemedim, fakat çokta iyi görünmüyor.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 16447
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesajgönderen Esat » 29 Mar Prş, 2012 10:06

okey, o yeni unimoglar TCDD icin yeni alinmislar fakat teslim alimimi yapilmamis ne, resimlerini gormustum.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 16447
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesajgönderen Esat » 24 Tem Sal, 2012 21:37

Marmaray için imal edilen Rotem setler Anadolu yakası banliyö hattında kullanılacaklar şeklinde haberleri görmüşsünüzdür, bugün araçlar Haydarpaşa gar da ve TMO ofis arkasındaki garaj sahasında fotoğraflanmışlar, fotoları Kent ve Demiryolu grubundan aldım

Resim

Resim

Resim

Hakan
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1434
Kayıt: 29 Oca Sal, 2008 15:44

Mesajgönderen Hakan » 24 Tem Sal, 2012 22:58

Acaba bu trenlerin kullanıma verilmesiyle amaçladıkları bir şey mi var? Eldeki eski banliyö trenleri ve Ankara'nın 23000 likleri yeterli aslında, hat kısalınca zaten hiç sıkıntı kalmadı.

Biraz çalışsınlar ne eksiği gediği var görelim mi diye düşünüyorlar acaba?

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 16447
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesajgönderen Esat » 24 Tem Sal, 2012 23:01

Vallahi kestiremedim Hakan, yani testleri zaten hem Adapazarı hemde Edirne'deki test sahasında yapılmıştı ama test dışında tabii ki bir de seferde görmek var. Gruptaki arkadaşlar aslında Temmuz başında sefere verileceklerinin kurumda dile getirildiği gibi bir şeyler söylediler ama Temmuz sonuna kalmış böyle, ben ilk anda en son şu kaza ile bağıntılamıştım, yani biliyorsun eski araçların kapısı bacası problem, belki biraz gaz alma amaçlı diye ama şimdi senin söylediklerini düşünüyorum, neden olmasın dediğin gibi araçları bir de işletmede görmek istemiş olabilirler, umarım mevcut istasyonlar ile gabari sorunu yoktur :)

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5249
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesajgönderen alabay » 25 Tem Çrş, 2012 09:39

Bunları da işletip belki bir beş veya on dakikalık frekans doğururlar? İşte bu banliyö/metro olur. Ayrıca belki de garanti yüzünden işletmek zornluluğu hissediyorlardır. Uzun süre işlemeden duran mal bozulabilir de, bir de o var (belki).

Mehmet keles
Moderatör
Mesajlar: 233
Kayıt: 18 Ara Prş, 2008 23:25

Mesajgönderen Mehmet keles » 25 Tem Çrş, 2012 15:51

Raylı sistem araçları uzun zaman hareket etmez ise, rulmanlarının karıncalanması boji hareketli parçalarının ömrünün azalması gibi çok büyük problem olurlar. Bu olmaması için Bombardier tramvaylarını rutin olarak hareket ettrimiş boş yere geceleri sürülmüştü, hakeza Adana araçlarını havaya kaldırıp boşta hareket ettirmişti. Bu hayati önem arz eder. Sanırım bunu düşünüp hatta vermeyi planlıyorlar.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 16447
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesajgönderen Esat » 25 Tem Çrş, 2012 18:14

Araçlar ve Haydarpaşa peronlar, kullanan oldu mu ya? Ne diyorsunuz nasıl içi dışı?

Resim

Resim

Resim

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 16447
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesajgönderen Esat » 28 Tem Cmt, 2012 21:43

Esat yazdı:umarım mevcut istasyonlar ile gabari sorunu yoktur :)


demişim geçmişteki bazı tecrübelere dayanarak, aşağıda Mehmet kardeşimizin linkinde yer alan habere görede ucundan haklı çıkmışız. Şindüüükkk şöyle bir soru sorayım daha geçen haftalarda bir vatandaş peron-araç aralığı yüzünden hayatından oldu, araçlar gabariye sığmadı diye bir daha peron traşlamak hangi akla hizmettir, bu ne umursamazlık ve aymazlıktır, işin israf tarafı başka zaten.

http://www.rayturk.net/marmaray-setleri ... na-uymadi/

Sorunlardan biri Cevizli ve Yunus tren istasyonlarının konumu itibariyle kurp bölgesinde olduğundan dolayı trenlerin perona uyumlu olmadığı tespit edildi. İstasyon peronlarının trenlerin geçişine engel olduğu belirtiliyor. Bunun için belirlenen yöntem ise peronun fazla kısımalrının traşlanması oluyor.


Arkasına şöyle bir bilgi gireyim, demiryolcu dostlarımızdan öğrendiğime göre geçtiğimiz haftaki testlerde Kızıltoprak istasyonunda sorun yaşanmış ve bu giderilmiş ayrıca setler Haydarpaşa'dan Pendik'e kadar sorunsuz gidip geri gelmişler, tam tarih olmamak ile birlikte bu sorunsuz gidip gelmeden sonra yakında yolcu kullanımına verileceğini tahmin ettiklerini söylüyorlar. Yani bir de böyle bir bilgi var.

Hakan
Kadrolu Personel
Mesajlar: 1434
Kayıt: 29 Oca Sal, 2008 15:44

Mesajgönderen Hakan » 28 Tem Cmt, 2012 22:33

Yunus'la Cevizli mi? Yunus istasyonu da düz, Cevizli'de. Hattın en berbat istasyonu Kartal, trenle peron arasında nereden baksan 30-40 cm mesafe oluyor. Çocuklar falan elinden tutmadan inip binemiyor.

Bu saatten sonra istasyonlara 1 kuruş para harcamasınlar, değiştirdikleri bir patlak ampul bile fuzuli masraf artık...


“Toplu Taşıma Araçları” sayfasına dön

Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 4 misafir