ank-M.10 » Ankara Metro Araçlarının %51i Yerli Olacak!!!

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5249
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesajgönderen alabay » 11 Oca Çrş, 2012 22:41

Adana keb… kutuları mı?

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 16699
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesajgönderen Esat » 11 Oca Çrş, 2012 22:45

alabay yazdı:Adana keb… kutuları mı?


aynen onlardan bahsediyoruz.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesajgönderen Mehmet Kasım » 11 Oca Çrş, 2012 22:48

evet tam üstüne bastın. insan utanır yahu. o ne öyle

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5249
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesajgönderen alabay » 12 Oca Prş, 2012 00:35

Tranvay işte. N ile.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesajgönderen Mehmet Kasım » 12 Oca Prş, 2012 11:32

2 vagon arasındaki kaparto var ya, tüylerimi diken diken ediyor. kütük bile daha estetik durur.

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5249
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesajgönderen alabay » 12 Oca Prş, 2012 12:14

Ama o normal bir teknik? Yani, araçtan araca pek farkı olmaz, bildiğim kadarıyla. Bir, iki, üç tipi olur, o kadar. Hakiki metro araçlarında da var(dı), kurt araçlar yapılmadan evvel (ama evet, artık öyle araçlar gelecek, o da başka şey).

Aslında o tip araçlar burada Stadtbahn, yani kenttreni, olarak kullanıliyor/düşünülüyor, yani daha çok tramvay, metro gibi yerin altından da geçebilir, ama en büyük fark, başka trafiklerle kesişip kesişmemesi, kesişen hakiki metro olamaz. Frankfurt metrosu, Köln metrosu, Essen metrosu … hepsi “hafif metro” dediğiniz “şey”. Berlin, Münih, Hamburg ve Nürnberg metroları kesişmesiz, o yüzden hakiki metro. İşin ilginç tarafı, M1 bizde kesişmesiz, yani aslında hakiki bir metro, ama palavra araçları var. T4'ü şahsen kullanmadım, sanırım, kesişmeleri oluyor, o yüzden metro olamaz (bu şekilde).

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesajgönderen Mehmet Kasım » 12 Oca Prş, 2012 12:37

şu kütüğü diyorum abi. yandan bakınca teneke gibi görünüyor. 2 vagon arası çok açık.

Resim

Kullanıcı avatarı
alabay
Evliya Çelebi
Mesajlar: 5249
Kayıt: 21 Eyl Cum, 2007 12:12

Mesajgönderen alabay » 12 Oca Prş, 2012 15:17

He, sürücü kabini. Evet, onu neden öyle “seksi” bir şekilde öne doğru inceltiyorlar, ben de anlayamadım, bence tamamen gereksiz. Daha az materyal gerektiriyor, daha uccuzzzz … mu acaba?!

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 16699
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesajgönderen Esat » 12 Oca Prş, 2012 16:12

alabay yazdı:M1 bizde kesişmesiz, yani aslında hakiki bir metro, ama palavra araçları var. T4'ü şahsen kullanmadım, sanırım, kesişmeleri oluyor, o yüzden metro olamaz (bu şekilde).

T4 metro olamayacak zaten, ha birileri sırf sinyalizasyonu var diye adına metro diyebilir :) bilemem. M1 se sapına kadar metrodur, sen çok gereksiz şeylere takılıyorsun.

alabay yazdı:He, sürücü kabini.

hayır, değil. Orası boş bir nokta M1 deki SGP lere bindi isen eğer vagonların son kısmı nasılsa bu da o, orada bir şey yok, belki depo sahası kullanımı için bir kumanda panel kutusu ve onu saklayan bir alan o kadar.

Mehmet Kasım yazdı:2 vagon arası çok açık.

Bence seninki göz yanılması, iki vagon arası çok açık derken ne kadar çok açık olabilir ki? Kuplörler aşağı yukarı standarttır dışarı doğruda çok çıkıntılı olsa bile mesela sence SGP lere göre kaç cm daha büyük o ara? Niye böyle diyorum bana göre de çok aşırı bir açıklık yok, o daralma göz yanılması oluşturuyor.

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesajgönderen Mehmet Kasım » 12 Oca Prş, 2012 16:38

vagon arası açıklığa değilde çok cins duruyor orası yav. yoksa açık olu estetik olur. konuyu anlatmak için arası açık dedim. kütük gibi ne biliym kalas gibi duruyor. bi estetik zerafet yok. çok kıl oluyorum. binerken oraya bakmamaya çalışıyorum ama hep gözüme takılıyor. sanki 2 tenekeyi birbirine kuple etmişler gibi. hafif yassı olur bi şey olur. ne kazık öyle.

bu arada başar abi t4 hiç bir yerde karayolu trafiği ile kesişmiyor. bildiğim kadarıyla hat tamamen izole. belki metristen sonra bir kaç yerde trafik ışığı olabilir. hatırlamadım şimdi. cebeci kavşağında olabilir.

Kullanıcı avatarı
Esat
Pir-i Seyyâh
Mesajlar: 16699
Kayıt: 17 Eyl Pzt, 2007 13:37

Mesajgönderen Esat » 12 Oca Prş, 2012 16:46

Mehmet Kasım yazdı:bu arada başar abi t4 hiç bir yerde karayolu trafiği ile kesişmiyor. bildiğim kadarıyla hat tamamen izole. belki metristen sonra bir kaç yerde trafik ışığı olabilir. hatırlamadım şimdi. cebeci kavşağında olabilir.


Kesişiyordu, hatta bir değil bir kaç nokta da kesişiyordu, en son yapılan çalışmalarda Cebeci' de bir alt geçit yapılmıştı bir de Mescid-i Selam' da, bu ikisi zaten en büyük kavşaklardı, bunun dışında Mescid-i Selam öncesinde bir geçiş bölgesi var ki orası en problemli nokta aslında, yani hem yol çok dar hemde kamyon trafiği çok fazla idi ve ışıklara riayet etmeme oranı %70 falandır o kadar kötü durumda idi, Mescid-i Selam daki alt geçit ile kamyon trafiğinin burayı kullanmaması sağlanacaktı, geçen sene hattı kullanırken hiç dikkat etmedim, yani kaldı ise bir tek bu nokta kaldı sanırım, bunu bir öğrenmek lazım merak ettim şimdi, her ne kadar bu konu ile ilgili olmasada.

Bu arada LRV34 Rotem lerin neresi doğruki orası doğru olsun :):) önden görünüşü çokmu şık? :)

Mehmet Kasım
Seyyah
Mesajlar: 4319
Kayıt: 09 Kas Cum, 2007 12:38

Mesajgönderen Mehmet Kasım » 12 Oca Prş, 2012 16:57

Bu arada LRV34 Rotem lerin neresi doğruki orası doğru olsun SmileSmile önden görünüşü çokmu şık? Smile


t4'ü sevmek için çok zorladım kendimi. ama bir türlü beceremedim. sevemiyorum vesselam. bir tek tünel içi istasyonlar biraz fena değil gibi. içerden bakınca. ama onda da dışarıya çıkınca caddenin ortasında şak diye trafiğin kalbine iniyor yolcular. adam kenara alır.


“Toplu Taşıma Araçları” sayfasına dön

Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyen kullanıcılar: Hiç bir kayıtlı kullanıcı yok ve 7 misafir